Постанова
від 24.02.2015 по справі 922/4334/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" лютого 2015 р. Справа № 922/4334/14

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Лакіза В.В., суддя Бородіна Л.І., суддя Гетьман Р.А.,

при секретарі Катренко І.С.,

за участю представників:

від апелянта - не з'явився,

від інших кредиторів - не з'явились,

ліквідатор - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (вх. №353 Х/2) на постанову господарського суду Харківської області від 04.11.2014р. у справі №922/4334/14

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур", м. Харків,

про визнання банкрутом,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою господарського суду Харківської області від 04.11.2014р. у справі №922/4334/14 (суддя Казарцева В.В.) визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Влагур" (код 34938190) зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації 13.03.2007 р. під №10701020000026874 та перереєстроване за адресою: 61024, м.Харків, вул.Пушкінська,74, кв.1, - банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором ТОВ "ВЛАГУР" голову ліквідаційної комісії Бреуса Ростислава Анатолійовича (ІПН НОМЕР_1, адреса: 61000, АДРЕСА_2, паспорт: серія НОМЕР_3, виданий Дзержинським РВ ХМУ УМВС України в Харківській області 15.10.2010 р.). Зазначено про оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається. Зазначено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо, строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав, у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури, припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута, відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю, продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом, скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається. Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу. Зобов'язано ліквідатора представити суду реєстр грошових вимог кредиторів, повідомлення про результати розгляду вимог кредиторів банкрута, щомісячно надавати суду звіти про хід ліквідаційної процедури, в строк до 04.05.2015 р. виконати ліквідаційну процедуру, надати суду звіт про виконану роботу, всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, у тому числі акти інвентаризації майна, акти оцінки майна, звіт про виплачені кредиторам кошти, договори купівлі-продажу майна банкрута, довідки установ банку про закриття рахунків банкрута, довідку з архіву про прийняття документів, які підлягають довгостроковому зберіганню, довідку внутрішніх справ про прийняття печаток і штампів банкрута, оригінали установчих документів і свідоцтва про державну реєстрацію, ліквідаційний баланс, докази, що свідчать про стягнення дебіторської заборгованості, або докази, що свідчать про неможливість стягнення дебіторської заборгованості, інші документи, що свідчать про виконану ліквідатором роботу по ліквідації банкрута.

Не погодившись з постановою господарського суду Харківської області від 04.11.2014р. Державна податкова інспекція у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві звернулась до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову господарського суду Харківської області від 04.11.2014р. у справі № 922/4334/14 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" та припинити провадження у справі.

На думку ДПІ у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, місцевим господарським судом при винесенні постанови від 04.11.2014р. порушено норми ст.ст. 104, 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст. 60 Господарського кодексу України, ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", що є свідчить про наявність підстав для скасування оскаржуваної постанови.

Крім того, апелянт, посилаючись на положення Порядку обліку платників податків та зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011р. № 1588, зазначає, що дії ліквідатора боржника при проведенні ліквідації Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" були направлені на уникнення податкової перевірки та встановлення її результатів в результаті порушення норм діючого законодавства України.

23.02.2015р. ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить апеляційну скаргу ДПІ у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві відхилити та прийняти нове судове рішення, яким залишити постанову господарського суду Харківської області від 04.11.2014р. у справі № 922/4334/14 без змін (вх.№ 2931).

Зокрема, ліквідатор зазначає про помилковість посилання ДПІ у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на норми права, які втратили чинність, що свідчить про необґрунтованість заявлених апеляційних вимог. Крім того, посилаючись на ст. 105 Цивільного кодексу України, ч. 5 ст. 11, ч.2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор зазначає про відповідність процедури припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" вимогам чинного законодавства та наявність підстав для визнання його банкрутом.

В судове засідання господарського суду апеляційної інстанції учасники судового процесу у справі про банкрутство не з'явились, належним чином були повідомлені про час та місце розгляду справи, про що свідчить відмітка на штампі, який міститься на зворотному боці останнього аркушу ухвали Харківського апеляційного господарського суду від у справі №922/4334/14, проте не скористалися своїм правом на участь у судовому засіданні.

Враховуючи належне повідомлення сторін про час та місце засідання суду, а також те, що участь представників сторін не була визнана судом обов'язковою, колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутністю представників апелянта та інших учасників провадження у справі про банкрутство за наявними у справі матеріалами.

Переглянувши у апеляційному порядку прийняту місцевим господарським судом постанову в порядку ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, перевіривши правильність застосування господарським судом норм матеріального та процесуального права, Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Частиною 1 статті 91 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що сторони у справі, прокурор, треті особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.

При цьому, в силу особливостей процедури банкрутства (ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України), коло осіб, які мають право оскаржити судові рішення у справі про банкрутство, чинним законодавством звужено до учасників такої справи задля попередження необґрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.

Згідно з п. 1-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону України № 4212-VI) положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону України № 4212-VI) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою місцевого господарського суду 13.10.2014р. порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур".

Враховуючи вимоги перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції від 22.12.2011р., до спірних правовідносин слід застосовувати Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 22.12.2011р. N 4212-VI, (далі - Закон про банкрутство).

Згідно з статтею 1 Закону про банкрутство сторони у справі про банкрутство - конкурсні кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут); учасники у справі про банкрутство - сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) суб'єкта підприємницької діяльності - боржника, а також у випадках, передбачених цим законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Як вбачається з матеріалів справи, процедура банкрутства стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЛАГУР" здійснюється за спрощеною процедурою, яка передбачена ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Колегія суддів зазначає, що в розумінні положень ст. 1, ч. 3 ст. 95 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" право оскарження процесуальних документів, прийнятих в процесі провадження у справі про банкрутства, виникає у особи, перед якою боржник має грошове зобов'язання, та яка набула відповідного статусу учасника провадження у справі про банкрутство, в тому числі кредитора, шляхом звернення з заявою з грошовими вимогами до боржника або до суду у встановленому Законом порядку та строки.

Відповідно до звіту ліквідатора від 10.12.2014р. кредиторські вимоги ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві до Товариства з обмеєеною відповідальністю "Влагур" в розмірі 170 грн. визнано в повному обсязі (т. 2, а.с. 1-3).

Ухвалою господарського суду Харківської області від 23.12.2014р. у справі №922/4334/14 затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" у наступному складі:

- ТОВ "ЮКОМ" на загальну суму 32218,00 грн., з яких: 1218,00 грн. - витрати по сплаті судового збору - перша черга, 31000,00 грн. - четверта черги задоволення вимог кредиторів;

- ПАТ "Закарпатнафтопродукт-Мукачево" на загальну суму 138314757,88 грн., з яких: 1218,00 грн. - витрати по сплаті судового збору - перша черга, 138313539,88 грн. - четверта черга.

Визнано, що особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, зокрема:

- ДПІ Київському районі м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на суму 528,71 грн.;

- ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві у розмірі 170,00 грн., - не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Таким чином, враховуючи, що кредиторські вимоги апелянта визнані в судовому порядку та внесені до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур", таким чином ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві є стороною у даній справі та має право оскарження винесених у справі процесуальних документів.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги, ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві посилається на недотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи, передбаченого ст.ст. 104, 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, як підстави дл припинення провадження у справі про банкрутство.

З цього приводу колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону про банкрутство якщо вартості майна боржника- юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Перевіривши дотримання боржником порядку досудової ліквідації юридичної особи, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Відповідно до ч. 2 статті 105 Цивільного кодексу України після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Відповідно до п. 5 ст. 105 Цивільного кодексу України строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі протоколу загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" від 28.07.2014р. прийнято рішення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" шляхом його ліквідації у добровільному порядку, відповідно до чинного законодавства України, у зв'язку з незадовільним станом надходження фінансових потоків від здійснення господарським операцій, складним становищем на відповідному ринку товарів та послуг; створено ліквідаційну комісію та затверджено її склад: ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_5; наділено голову ліквідаційної комісії повноваженнями керівника (директора) Товариства відповідно до установчих документів товариства та чинного законодавства; затверджено порядок проведення ліквідаційної процедури товариства.

29.07.2014р. державному реєстратору подано відповідні документи для проведення реєстраційної дії "внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженої ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації" (т. 1, а.с. 29).

29.07.2014р. в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про знаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" в стані припинення за рішення засновників (т.1, .а.с. 156).

07.08.2014р. в Бюлетені державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 291 (21) розмішено оголошення про ліквідацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур", зазначено склад ліквідаційної комісії товариства, а також строк для пред'явлення кредиторських вимог до товариства.

Згідно з ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

На адресу відділу державної виконавчої служби у Київському районі м. Харкова Харківського міського управління юстиції направлено запит від 08.08.2014р. про надання інформації щодо знаходження у ВДВС у Київському районі м. Харкова ХМУЮ відкритих виконавчих проваджень щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" (т.1, а.с. 67).

На запит голови ліквідаційної комісії боржника Київським відділом державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції листом від 11.09.2014р. № 16776 надано відповідь щодо відсутності в Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень та алфавітних покажчиків виконавчих документів стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" (т.1, а.с. 70).

Згідно з ч. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Так, головою ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" повідомлено про прийняте рішення про припинення товариства наступних осіб: Державну податкову інспекцію у Київському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, Управління пенсійного фонду у Київському районі м.Харкова, Харківський міський центр зайнятості м. Харкова, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності м. Харкова, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань м. Харкова.

Крім того, головою ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" подано заяви про проведення позапланових документальних перевірок діяльності товариства до: Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, Управління пенсійного фонду у Київському районі м.Харкова, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань Київського району м.Харкова, Печерському районному центру зайнятості у м. Києві, ДПІ у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, Подільського міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності м.Києва.

При цьому, матеріали справи містять:

- довідку про результати позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" Управлінням пенсійного фонду України в Київському районі м. Харкова, відповідно до якої при перевірці ведення бухгалтерських документів про нарахування, обчислення єдиного внеску порушень не виявлено, станом на 17.09.2014р. наймані працівників відсутні. Також, за результатми проведеної перевірки встановлено, що за перевірений період Товариство з обмеженою відповідальністю "Влагур" мало розрахункові рахунки в національній валюті: №26007010113510 в ЦРВ АТ "Банк Золоті Ворота", м. Київ, №26041010113510 в ЦРВ АТ "Банк Золоті Ворота" в м. Києві (т.1, а.с. 50-56);

- акт перевірки Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України достовірності поданих страхувальником відомостей про види економічної діяльності, в тому числі основний вид економічної діяльності від 05.08.2014р. Зокрема, перевіркою встановлено, що вид економічної діяльності відповідає призначеному. Середньооблікова кількість штатних працівників дорівнює 0 чол. (т.1, а.с. 58-60);

- рішення ДПІ у Київському районі м. Харкова від 13.08.2014р. № 0036581703 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, відповідно до якого на підставі ч. 10 та п. 2 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" нараховано до сплати 447,32 грн. штрафу та 81.39 грн. пені (т.1, а.с. 162).

- акт камеральної перевірки ДПІ у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві податкової звітності з податку на прибуток від 07.11.2014р. №6494/26-56-15-02-29/34938190, за результатами якої встановлено порушення п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим на адресу боржника направлено податкове повідомлення-рішення від 27.11.2014р. №0004861502, яким визначено суму зобов'язання в розмірі 170 грн.

Згідно з ч. 3 ст. 111 Цивільного кодексу України під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Матеріали справи містять довідку про закриття рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" в ЦРВ АТ "Банк золоті ворота" в. м. Києві (т.1, а.с. 153).

Також, згідно з ч. 4 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

10.09.2014р. головою ліквідаційної комісії видано наказ № 10/09 про проведення 10.09.2014р. повної інвентаризації активів і зобов'язань з перевіркою їх фактичної наявності і документального підтвердження станом на 10.09.2014р. та створення з цією метою інвентаризаційної комісії у складі: ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_5 (т.1, а.с. 73).

В ході проведення повної інвентаризації активів і зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" встановлено:

- відповідно до акту від 10.09.2014р. № 1 "Про результати інвентаризації орендованих необоротних активів" встановлено відсутність наявних орендованих необоротних активів, які числяться на за балансовому рахунку № 01, станом на 10.09.2014р. (т.1., а.с. 74);

- відповідно до акту від 10.09.2014р. № 2 "Про результати інвентаризації «Основні засоби» рахунок № 10" встановлено відсутність фактичних залишків необоротних активів, які числяться на балансовому рахунку № 10 (т.1., а.с. 75);

- відповідно до акту від 10.09.2014р. № 3 "Про результати інвентаризації необоротних матеріальних активів рахунок № 112" встановлено відсутність залишків малоцінних необоротних матеріальних активів, які числяться на балансовому рахунку № 112 (т.1., а.с. 76);

- відповідно до акту від 10.09.2014р. № 4 "Про результати інвентаризації товарно-матеріальних цінностей рахунок № 281" встановлено відсутність залишків товарно-матеріальних цінностей, які числяться на балансовому рахунку № 281 (т.1., а.с. 77);

- відповідно до акту від 10.09.2014р. № 4 "Про результати інвентаризації "виробничі запаси" встановлено відсутність виробничих засобів, які числяться на балансовому рахунку № 20 (т.1., а.с. 78);

- відповідно до акту від 10.09.2014р. № 6 "Про результати інвентаризації наявності грошових коштів рахунок № 301" встановлено відсутність залишку готівкових коштів товариства (т.1., а.с. 79);

- відповідно до акту від 10.09.2014р. № 7 "Інвентаризація розрахунку з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами та кредиторами" встановлено відсутність дебіторської заборгованості, а також наявність кредиторської заборгованості в розмірі 138345068,59 грн. (т. 1, а.с. 80,81).

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно боржника містяться відомості про відсутність відокремлених підрозділів юридичної особи (т.1, а.с. 115).

Також, на адресу Управління ДАІ УМВС України в Харківській області направлено запит від 08.08.2014р. про надання інформації про наявність зареєстрованих транспортних засобів в Товаристві з обмеженою відповідальністю "Влагур".

На адресу Державної інспекції сільського господарства Київської області направлено запит від 25.09.2014р. про надання інформації щодо наявності зареєстрованої техніки, яка належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Влагур" (т.1, а.с. 68).

При цьому, матеріали справи містять:

- витяг та довідку від 13.10.2014р. № 28009370 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо відсутності відомостей про нерухоме майно Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" (т.1, а.с.71, 190), а також інформаційну довідку від 13.10.2014р. № 28009893 щодо відсутності відомостей в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо Товарисва з обмеженою відповідальністю "Влагур" (т.1, а.с. 191).

- лист Управління ДАІ ГУМВС в Харківській області від 08.08.2014р. щодо відсутності за Товариством з обмеженою відповідальністю "Влагур" транспортних засобів (т.1, а.с. 72),

- лист Державної інспекції сільського господарства в Харківській області від 01.10.2014р. № 05.01-26/7067 щодо відсутності згідно реєстру реєстрації техніки станом на 01.10.2014р. на праві власності за Товариством з обмеженою відповідальністю "Влагур" сільськогосподарської техніки, самохідні машини та механізми (т.1, а.с. 177).

Відповідно до ч. 6 ст. 105 Цивільного кодексу України кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Головою ліквідаційної комісії повідомлено Товариство з обмеженою відповідальністю "Юком", Публічне акціонерне товариство "Закарпатнафтопродукт-Мукачево" про рішення загальних зборів Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" про припинення товариства (т.1, а.с. 61, 63).

05.09.2014р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Юкон" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" подано заяву з кредиторськими вимогами від 05.09.2014р. щодо сплатити на свою користь суму заборгованості у розмірі 31000,00 грн. Вказана заява обґрунтована неналежним виконанням боржником умов укладенного між Товариством з обмеженою відповідальність "Юкон" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Влагур" договору про надання зворотної безпроцентної фінансової допомоги від 03.01.2014р. № 03/01-14-ЮВ, а також карткою рахунку за січень 2014р. - липень 2014р. (т.1, а.с. 82-85).

Повідомленням від 11.09.2014р. голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" визнано заборгованість товариства перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Юком" в повному обсязі в розмірі 31000,00 грн. (т.1, а.с. 148).

Також, Публічне акціонерне товариство "Закарпатнафтопродукт-Мукачево" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" подало заяву з кредиторськими вимогами від 22.09.2014р. № 568, якою просило стягнути на свою користь 138313539,88 грн. Вказана заява обґрунтована неналежним виконанням боржником умов укладенного між сторонами договору поставки від 10.08.2007р. № 1/05 з внесеними до нього змінами відповідно до укладених додаткових угод, а також актом звірки взаєморозрахунків за період січень 2011р. - червень 2014р., підписаний обома сторонами.

Повідомленням від 11.09.2014р. голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" визнано заборгованість товариства перед Публічним акціонерним товариством "Закарпатнафтопродукт" в повному обсязі в розмірі 138313539,88 грн. (т.1, а.с. 147).

Відповідно до протоколу засідання ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" від 09.09.2014р. визнано кредиторські вимоги відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" на загальну суму 138345068,59 грн. Затверджено перелік кредиторів боржника, в який увійшли: Товариство з обмеженою відповідальністю "Юком", Публічне акціонерне товариство "Закарпатнафтопродукт-Мукачево", Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (т.1, а.с. 149,150).

13.09.2014р. складено проміжний ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур", який затверджений головою ліквідаційної комісії (т.1, а.с. 152).

Колегія суддів зазначає, що складення проміжного ліквідаційного балансу та затвердження його відповідно до ст. 111 Цивільного кодексу України є однією з необхідних передумов для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

При цьому, статтею 111 Цивільного кодексу України не передбачено обов'язку затвердження проміжного ліквідаційного балансу органами державної фіскальної служби України, а також підтвердження аудитором (аудиторською фірмою) його достовірності.

Крім того, ст. 60 Господарського кодексу України, на яку посилається апелянт та положеннями якої встановлений порядок здійснення процедури ліквідації боржника (затвердженні ліквідаційного балансу ліквідаційною комісією боржника за наявності коштів для задоволення всіх вимог кредиторів у процедурі самоліквідації) та поза межами судових процедур банкрутства, виключено на підставі Закону України від 13.05.20014р. №1258-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців за заявницьким принципом".

Також, Законом України від 10.10.2013р. № 642-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання діяльності юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" також виключено статтю 20 Закону України "Про господарські товариства", якою було встановлено обов'язковість підтвердження аудитором (аудиторською фірмою) достовірність та повноту проміжного ліквідаційного балансу.

З затвердженого проміжного ліквідаційного балансу вбачається, що поточні зобов'язання (кредиторська заборгованість за товари, роботи послуги) боржника становить 138345,07 тис. грн., оборотні активи, дебіторська заборгованість відсутні.

При цьому колегія суддів зазначає, що ліквідація Товариства з обмеженою відповідальністю "Версаль МК" провадилась в спрощеному порядку, передбаченому ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до абз. 5 п. 12 Інформаційного листа Вищого господарського суду від 28.03.2013р. № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI)" що ж до неможливості боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства, то це є ознаками неоплатності боржника та підставою для ініціювання процедури банкрутства боржника, що ліквідується власником, згідно зі статтею 95 Закону. При цьому приписи Закону щодо безспірності грошових вимог та строку їх невиконання (які визначають ознаки неплатоспроможності боржника) на такі правовідносини не поширюються.

Враховуючи зазначене, ініціювання боржником порушення справи про банкрутство свідчить про відсутність між боржником та його кредиторами спору про наявність і неоплатність боргу, оскільки сам боржник визнає ці обставини.

У справі, що розглядається, із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку статті 95 Закону про банкрутство звернувся саме боржник, що свідчить про визнання ним обставин наявності боргу.

Отже, враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком місцевого господарського суду про те, що фінансовий стан товариства у зв'язку з недостатністю майнових активів боржника для задоволення вимог його кредиторів має ознаки неплатоспроможності, а також наявні підстави для порушення провадження справі про банкрутство відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур".

При встановленні відповідно до проміжного ліквідаційного балансу відсутності активів боржника для задоволення всіх вимог кредиторів, ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство (ч. 5 ст. 11 Закону про банкрутство).

Відповідно до протоколу загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" від 13.09.2014р. прийнято рішення про звернення до господарського суду Харківської області з заявою про порушення провадження про банкрутство товарситва (т.1, а.с. 151).

01.10.2014р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Влагур" в особі голови ліквідаційної комісії до господарського суду Харківської області подано заяву про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" (т.1, а.с. 4-8).

При цьому, додані до заяви документи відповідають переліку, визначеному ч. 3 ст. 11 Закону про банкрутство.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 03.10.2014р. прийнято заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" про порушення справи про банкрутство до розгляду.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 13.10.2014р. порушено провадження у справі про банкрутство Товариство з обмеженою відповідальністю "Влагур", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.

04.11.2014р. прийнято оскаржувану постанову, якою визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Влагур" банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.

Колегія суддів, розглянувши матеріали справи, враховуючи значний розмір заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" перед кредиторами та відсутності майнової спроможності виконати існуючі зобов'язання з задоволення зазначених кредиторських вимог, зазначає про правомірність висновку місцевого господарського суду про наявність підстав для відкриття стосовно боржника ліквідаційної процедури.

Щодо посилання апелянта на недотримання боржником вимог Порядку обліку платників податку та зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588 (далі - Порядок) щодо проведення позапланової перевірки, а також порушення його прав та законних інтересів, проведенням стосовно боржника судових процедур в межах справи про банкрутство, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 11.5 Порядку, в редакції, яка діяла на момент прийняття рішення загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" про припинення його діяльності, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про його ліквідацію або реорганізацію протягом 3-х робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відомості яких містяться в Єдиному державному реєстрі ).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу .

Згідно з пп. 11.5 п. 11 Порядку у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 цього розділу;

відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;

судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків , порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Відповідно до п. 11.6 Порядку при проведенні заходів, пов'язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Як зазначено вище, 29.07.2014р. в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про знаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" в стані припинення за рішення засновників (т.1, .а.с. 156).

Крім того, головою ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" на адресу ДПІ у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві направлено заяву про проведення позапланової документальної перевірки у зв'язку з прийняття рішення про припинення діяльності товариства.

Також, ухвалу господарського суду Харківської області від 13.10.2014р. про порушення провадження у справі про банкрутство направлено судом державному реєстратору (т.1, а.с. 182, 183).

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що скаржник був повідомлений належним чином про прийняття товариством рішення про припинення його діяльності, а також порушення провадження у справі про банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур".

Відповідно до п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності, зокрема, таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Колегія суддів зазначає, що матеріали справи не свідчать, що апелянтом проводилась активна робота, направлена на проведення відповідної перевірки у встановлені законодавством строки, хоча часу та підстав для звернення до голови ліквідаційної комісії або розпорядника майна боржника з відповідною заявою для здійснення перевірки було достатньо.

Також, апелянтом в порушення приписів ст. 33 Господарського процесуального кодексу України не надано доказів того, що оскаржувана постанова господарського суду порушує його права та інтереси, а також винесена з порушенням встановленого законодавством порядку.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Влагур" дотримано досудову процедуру припинення юридичної особи, а також заява про порушення провадження у справі про банкрутство подано у відповідності до положень діючого законодавства за наявності для цього підстав.

Крім того, місцевим господарським судом правомірно встановлено неплатоспроможність Товариства з обмеженою відповідальністю "Влагур" та наявність підстав для відкриття ліквідаційної процедури стосовно боржника.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті постанови про визнання боржника банкрутом місцевий господарський суд забезпечив дотримання вимог чинного законодавства щодо всебічного, повного та об'єктивного дослідження усіх фактичних обставин справи та дав належну правову оцінку наявним у матеріалах справи доказам, через що постанова господарського суду Харківського області від 04.11.2014р. у справі №922/4334/14 підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга - без задоволення.

На підставі викладеного та керуючись статтями 49, 91, 99, 101, 102, пунктом 1 статті 103, статтею 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві залишити без задоволення.

Постанову господарського суду Харківської області від 04.11.2014р. у справі №922/4334/14 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів до Вищого господарського суду України.

Повний текст постанови складено 27.02.2015р.

Головуючий суддя В.В. Лакіза

Суддя Л.І. Бородіна

Суддя Р.А. Гетьман

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення24.02.2015
Оприлюднено04.03.2015
Номер документу42886680
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4334/14

Постанова від 08.04.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

Ухвала від 24.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

Постанова від 24.02.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Ухвала від 22.01.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Ухвала від 25.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

Ухвала від 23.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

Ухвала від 23.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

Ухвала від 23.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

Ухвала від 02.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

Ухвала від 02.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Казарцева В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні