Постанова
від 11.07.2006 по справі 291/12-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

291/12-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"11" липня 2006 р.                                                                   Справа № 291/12-06

Суддя господарського суду Київської області Писана Т.О., при секретарі Шелест В.О., розглянувши справу  

за позовомдержавної податкової інспекції у Тетіївському районі,

м. Тетіїв

до

третя особатовариства з обмеженою відповідальністю „Котельний цех”,                          с. Кашперівка, Тетіївський районТетіївська районна державна адміністрація, м. Тетіїв

про скасування (припинення) державної реєстрації

за участю представників

від позивачаКасяненко О.М. посвідчення №172068 від 31.05.2006р.

від відповідачавід третьої особине з'явився не з'явився

Обставини справи:

Заявлено позов державною податковою інспекцією у Тетіївському районі (далі –позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю „Котельний цех” (далі –відповідач) про скасування (припинення)  державної реєстрації.   

Ухвалою господарського суду Київської області  було призначено розгляд справи на 11.07.2006р. та залучено у якості третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Тетіївську районну державну адміністрацію.

Представник позивача в позовній заяві та усних поясненнях наданих в судовому засіданні, в обґрунтування заявлених позовних вимог посилається на Закон України „Про державну податкову службу в Україні” та порушення відповідачем законодавства про оподаткування.

Відповідач заперечення проти позовних вимог не надав, в судове засідання, яке відбулось 11.07.2006р. свого представника не направив, хоча про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Разом з тим, відповідач позов визнає, про що свідчить додана позивачем до справи заява на ім'я начальника ДПІ у Тетіївському районі №28 від 04.07.2006р.

Третя особа свого представника не направила, хоча про день, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином.

Згідно із ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Беручи до уваги, що господарський суд повідомляв сторони про розгляд справи належним чином відповідно до п. 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Вищого господарського суду України від 10.12.2002р. за №75, і це підтверджується журналом вихідної кореспонденції канцелярії господарського суду Київської області  та відповідною відміткою на першому примірнику ухвали про відкриття провадження у справі, що міститься в матеріалах справи, тому господарський суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позов підлягає задоволенню враховуючи наступне.

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Як вбачається із матеріалів справи товариство з обмеженою відповідальністю „Котельний цех” зареєстроване в Тетіївською районною державною адміністрацією, як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа 06.09.2001р., про що в журналі обліку реєстраційних справ зроблено запис  №128.

Згідно із Інструкцією „Про порядок обліку платників податків” затвердженої наказом ДПА України від 19.02.1998 р. № 80 (далі –Інструкція) платник податків - це юридична особа, на яку згідно із Законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Відповідно до вимог зазначеної Інструкції при взятті юридичної особи на облік платника податків відділом ДПІ, у якому зареєстрована юридична особа відкривається облікова справа платника податків, яка формується із звітних документів, які подаються платником у період його діяльності.

Підпунктом 2 п. 1 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування” від 25.06.1991р. № 1251-ХІІ на платників податків і зборів (обов'язкових платежів) покладено обов'язок подавати  до  державних  податкових   органів   та   інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до вимог п. 8.6. Інструкції, керівнику органу державної податкової служби надано право у випадку неподання платником податків протягом року в орган державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, за відсутності у платника податків заборгованості перед бюджетом, звертатися до господарського суду із заявою (позовом) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Згідно із довідкою без номера від 22.06.2006р., виданою державною податковою інспекцією, яка знаходиться в матеріалах справи, відповідач станом на 22.06.2006р. не має податкової заборгованості.

Звітність про одержані доходи до державної податкової інспекції у Тетіївському районі відповідач не подає з 19.02.2005р., що підтверджується довідкою №439/8/15-29/438 від 15.06.2006р., виданою державною податковою інспекцією у Тетіївському районі, яка знаходиться в матеріалах справи.    

Таким чином судом встановлено, що відповідач порушує встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності ( п. 1 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування”).

Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України, за  порушення  встановлених  законодавчими  актами  правил здійснення господарської діяльності  до  суб'єктів  господарювання можуть  бути  застосовані  уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції,  тобто заходи  організаційно-правового  або  майнового характеру,  спрямовані  на  припинення   правопорушення   суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Частиною 2 зазначеної статті передбачено, що види адміністративно-господарських санкцій,  умови  та порядок  їх  застосування  визначаються  цим   Кодексом.

Скасування державної реєстрації, як один із видів адміністративно-господарської санкції передбачено ч. 1 ст. 247 ГК України та застосовується у разі здійснення суб'єктом господарської діяльності, що суперечить закону чи установчим документам.

Розглянувши матеріали справи суд дійшов до висновку про правомірність заявлених позивачем позовних вимог.

За таких обставин, позовні вимоги щодо скасування (припинення) державної реєстрації підприємства відповідача судом визнаються обґрунтованими та правомірними, та підлягають задоволенню.

Згідно ч. 7 ст. 59 ГК України скасування   державної   реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з  державного реєстру. Суб'єкт  господарювання  вважається ліквідованим з дня  внесення  до  державного  реєстру запису про припинення  його  діяльності. Такий запис  вноситься після затвердження ліквідаційного  балансу  відповідно  до  вимог цього Кодексу.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 247, ст. 248 ГК України ліквідація суб'єкта господарювання   у   зв'язку   із скасуванням  його  державної  реєстрації   за   порушення закону здійснюється  в  порядку,  встановленому  статтями  60,  61  цього Кодексу.

Пунктом 1 ст. 38 Закону України „Про  державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” передбачено, що суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи. Згідно  ч. 3 зазначеної статті державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

Згідно ст. 5 Закону України „Про  державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” державна реєстрація проводиться державним реєстратором у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи –підприємця.

Відповідно до п. 1 ст. 98 КАС України суд  вирішує  питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою. Відповідно до п 3. Прикінцевих та перехідних положень КАС України до набрання чинності законом,  який регулює порядок сплати і розміри судового збору: судовий  збір  при зверненні до адміністративного суду сплачується у порядку, встановленому законодавством для державного мита. Розмір судового збору визначається відповідно до підпункту "б" пункту 1 статті 3  Декрету  Кабінету  Міністрів  України  "Про державне мито".

Відповідно до ст. 94 КАС України, суд покладає судові витрати на відповідача.

Керуючись ст.2, 7, 17, 94, 98, 158, 161, 162, 163 та п.6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд Київської області, -

постановив:

1.           Позов задовольнити повністю.

2. Скасувати (припинити) державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю „Котельний цех” (09812, Київська область, Тетіївський район, с. Кашперівка, вул. Леніна, 30, код ЄДРПОУ 31619117, р/р 26004000966001 в Філії „Київська міська дирекція” АТ „Індекс Банк”), зареєстрованого в Тетіївській  районній державній адміністрації за №128.

3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Котельний цех” (09812, Київська область, Тетіївський район, с. Кашперівка, вул. Леніна, 30, код ЄДРПОУ 31619117, р/р 26004000966001 в Філії „Київська міська дирекція” АТ „Індекс Банк”) в доход державного бюджету України  3,40грн. судового збору.  

4. Копію постанови надіслати сторонам по справі.

До державного реєстратора копію постанови надіслати після набрання нею законної сили.  

Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Дана постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                 Писана Т.О.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення11.07.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу42901
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —291/12-06

Постанова від 11.07.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Грєхов А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні