Постанова
від 02.03.2015 по справі 824/159/15-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2015 р. м. Чернівці Справа № 824/159/15-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Левицький В.К. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Шевченківського району м. Чернівці в інтересах держави в особі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" до комунального підприємства "Ринок Хотинської міської ради" про стягнення штрафних санкцій.

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Шевченківського району м. Чернівці в інтересах держави в особі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" (далі - позивач) звернулося до суду із вказаним позовом, в якому просить стягнути з комунального підприємства "Ринок Хотинської міської ради" (далі - відповідач) за порушення законодавства про електроенергетику штраф в сумі 5100,00 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідачем порушено норми законодавства про електроенергетику, а саме не виконано обов'язковий до виконання припис № 06/40-50-22-ПР від 06.12.2013 р., у зв'язку з чим відносно нього винесено постанову про накладення штрафу № 06/40-50-4-ПШ від 26.05.2014 р. на загальну суму 5100,00 грн. Оскільки відповідач суму штрафу до державного бюджету не сплатив, тому існують підстави для стягнення штрафу в судовому порядку.

Відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців, що підтверджується відміткою про вручення рекомендованого поштового відправлення від 14.02.2015 р. (а.с. 38).

У десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, відповідач письмових заперечень або заяви про визнання позову до канцелярії суду не надав.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає, що наявні достатні підстави для прийняття судового рішення і приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, з таких міркувань.

Комунальне підприємство «Ринок Хотинської міської ради» (60000, Чернівецька область, Хотинський район, м. Хотин, вул. Свято-Покровська, будинок 1Б, код ЄДРПОУ 01564348) зареєстрований як юридична особа 11.08.1992 р. (а.с. 23-24, 25).

Судом встановлено, що державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах комунального підприємства «Ринок Хотинської міської ради», про що складено акт №06/40-50-57-А від 06.12.2013 р. (а.с. 11 - 15).

В ході перевірки виявлено ряд порушень відповідачем вимог чинного законодавства про електроенергетику.

На підставі висновків акту перевірки, 06.12.2013 р. державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області видано припис № 06/40-50-22-ПР про усунення виявлених порушень, який вручено керівнику відповідача. Про виконання припису в цілому зобов'язано відповідача повідомити до 21.03.2014 р. (а.с. 16 - 17).

14.05.2014 р. державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області проведено позапланову перевірку відповідача, а саме стосовно виконання припису від 06.12.2013 р. № 06/40-50-22-ПР, результати якої зафіксовані в акті перевірки №06/40-50-3-АП (а.с. 18).

Перевіркою встановлено, що припис від 06.12.2013 р. № 06/40-50-22-ПР відповідачем не виконано.

Розглянувши акт перевірки №06/40-50-3-АП від 14.05.2014 р. про правопорушення ч. 8 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" за ухилення від виконання припису від 06.12.2013 р. №06/40-50-22-ПР, 26.05.2014 р. державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області винесено постанову №06/40-50-5-ПШ про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику. Вказаною постановою на комунальне підприємство «Ринок Хотинської міської ради» накладено штраф у розмірі 5100 грн. (а.с. 19). Вказана постанова отримана відповідачем, що підтверджується відміткою про вручення рекомендованого поштового повідомлення від 29.05.2014 р. (а.с. 20, 21).

Судом встановлено, що відповідач не погоджуючись із постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику №06/40-50-4-ПШ від 26.05.2014 р. оскаржив її до суду.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 06.10.2014 р., яка набрала законної сили, адміністративний позов комунального підприємства «Ринок Хотинської міської ради» до Державного підприємства Національної енергетичної компанії «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні про визнання протиправною та скасування постанови, залишено без розгляду.

Оскільки відповідач суму штрафу до Державного бюджету України не сплатив, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці, регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі, відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії врегульовано Законом України "Про електроенергетику".

Згідно ст. 8 цього Закону державне управління в електроенергетиці здійснюють органи виконавчої влади, уповноважені Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. № 382/2011, Міністерство енергетики та вугільної промисловості України (Міненерговугілля України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Міненерговугілля України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному та нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс).

Згідно п. 2.1 Положення про Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні, затвердженого Директором "НЕК "Укренерго" від 21.03.2006 р., одним із завдань Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні є здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових та нормативно - технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії, а також здійснення функцій управління діяльністю регіональної інспекції Держенергонагляду в Південно-Західному регіоні, в т.ч. інспекції в Чернівецькій області.

Підпунктом п.п. 4.1.11 п. 4.1 розділу 4 цього Положення передбачено, що Держенергонагляд в Південно-Західному регіоні має право здійснювати позовну роботу, спрямовану на виконання покладених на нього функцій, брати участь у веденні в господарських, адміністративних, місцевих судах та інших судових органах, а також адміністративних установах з питань діяльності Держенергонагляду у Південно-Західному регіоні та користуватися правами, наданими законом позивачу, відповідачу або третій стороні, представляти інтереси регіональної інспекції Держенергонагляду у Південно-Західному регіоні та відповідних структурних підрозділів, в тому числі, державної інспекції за режимами споживання електричної та теплової енергії в Чернівецькій області Держенергонагляду в Південно-Західному регіоні (а.с. 21 - 22).

Таким чином, органом, уповноваженим здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах з енергонагляду, є ДП "НЕК Укренерго" та його відокремлений підрозділ "Держенергонагляд в Південно-Західному регіоні".

Статтею 26 Закону України "Про електроенергетику" передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до ст. 27 вищевказаного Закону суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою. Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 р., суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

З матеріалів справи видно, що на підставі висновків акту перевірки, 06.12.2013 р. державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області видано припис № 06/40-50-22-ПР про усунення виявлених порушень. Про виконання припису в цілому зобов'язано відповідача повідомити до 21.03.2014 р.

Як вбачається з матеріалів справи, накладений штраф за порушення законодавства про електроенергетику відповідачем в добровільному порядку не сплачено, а адміністративний позов про оскарження постанови №06/40-50-4-ПШ від 26.05.2014 р. залишено без задоволення, у зв'язку з чим утворилась заборгованість на загальну суму 5100,00 грн.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем доведено обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги. Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми штрафу на день розгляду справи в суді або ж спростовували доводи позивача, відповідачем суду не надано, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійсненні нею документально підтвердженні судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Оскільки у позивача відсутні витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз, суд враховуючи приписи ч. 2 ст. 94 КАС України не вирішує питання, щодо повернення судового збору.

У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Керуючись статтями 11, 71, 79, 86, 94, 158-162, 183-2 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з комунального підприємства «Ринок Хотинської міської ради» до Державного бюджету України штраф в сумі 5100,00 грн.

3. Постанову звернути до негайного виконання.

Відповідно до ч. 1 та 3 ст. 254 КАС України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2015
Оприлюднено05.03.2015
Номер документу42908753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/159/15-а

Постанова від 02.03.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні