Постанова
від 27.02.2015 по справі 804/20697/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2015 р. Справа №804/20697/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняЧмоні А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до відповідача 1 Товариства з обмеженою відповідальністю «Гольфстрим-ІІ», відповідача 2 Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, про зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ :

12 грудня 2014 року Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гольфстрим-ІІ» та Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області про скасування реєстраційної дії від 04.03.2014 року №12341050011000844 про внесення змін до установчих документів та відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах стосовно зміни юридичної адреси Товариства з обмеженою відповідальністю «Гольфстрим-ІІ».

В обґрунтування позову зазначено, що ТОВ «Гольфстрім-ІІ» за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Артема, буд. 94, не знаходиться та, всупереч вимогам частини першої статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», про зміну місцезнаходження відповідач контролюючі органи не повідомив.

Представник товариства в судове засідання не прибув.

Представник відділу державної реєстрації клопотав про розгляд справи за його відсутності, проти повозу заперечив повністю, оскільки не допустив порушень при вчиненні реєстраційної дії, зауважив, що скасування державної реєстрації змін до установчих документів провадиться відповідно до статті 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Судом неодноразово зупинялось провадження в адміністративній справі з метою витребування від реєстраційної служби, приватного нотаріуса, прикордонної служби відомостей, необхідних для повного та всебічного розгляду справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, виходячи із наступного.

З матеріалів справи вбачається, що 28.02.2014 року ОСОБА_3 заповнив реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Гольфстрім-ІІ» (код ЄДРПОУ 35594400), у тому числі із зміною відомостей про місцезнаходження підприємства на адресу м. Дніпропетровськ, вул. Артема, 94.

Попередня адреса ТОВ «Гольфстрім-ІІ» 52523, Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Раївка, вул. Пролетарська, буд. 15-А.

До реєстраційної картки державному реєстратору було подано (а.с. 25-52):

- протокол загальних зборів ТОВ «Гольфстрім-ІІ» від 27.02.2014 року №4, згідно якого прийняті рішення про вихід зі складу учасників ОСОБА_4, включення до складу учасників ОСОБА_3, зміну юридичної адреси, призначення директором ОСОБА_3 та затвердження установчих документів у новій редакції;

- Статут у новій редакції;

- копію квитанції;

- копію нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ «Гольфстрім-ІІ» від 27.02.2014 року;

- довіреність від 28.02.2014 року;

- протокол реєстрації для участі у загальних зборах ТОВ «Гольфстрім-ІІ».

04.03.2014 року державним реєстратором реєстраційної служби Синельниківського міськрайонного управління юстиції Дніпропетровської області здійснено за реєстраційним номером запис 12341050011000844 про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ «Гольфстрім-ІІ», якими викладено у новій редакції статут товариства та у статті 3 зазначено місцезнаходження ТОВ «Гольфстрім-ІІ» - м. Дніпропетровськ, вул. Артема, 94.

Реєстраційна справа юридичної особи ТОВ «Гольфстрім-ІІ» (код ЄДРПОУ 35594400) 01.04.2014 року знята з обліку державним реєстратором реєстраційної служби Синельниківського міськрайонного управління юстиції Дніпропетровської області та відправлена до відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції, де взята на облік 17.04.2014 року.

06.08.2014 року Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась із запитом на встановлення місцезнаходження ТОВ «Гольфстрім-ІІ», на який 18.08.2014 року за №3599 надано відповідь про невстановлення місцезнаходження платника податків за юридичною адресою.

Відсутність ТОВ «Гольфстрім-ІІ» за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Артема, 94 також підтверджено актом від 06.08.2014 року №1258/7-04-62-18-02-23.

Судом здійснено запит до приватного нотаріуса ДМНО ОСОБА_5, яка надала копію паспорту громадянина республіки Молдова ОСОБА_3 із перекладом на українську мову, копію імміграційної катки та картки платника податків, що були отримані при вчиненні 27.02.2014 року за реєстровим №689 нотаріальної дії щодо посвідчення договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ «Гольфстрім-ІІ».

Також судом отримано відомості від Державної прикордонної служби України, з яких вбачається прибуття на територію України ОСОБА_3 26.02.2014 року та його вибуття із країни 28.02.2014 року.

Вирішуючи спір суд виходить із того, що відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду із позовними вимогами про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

При цьому звернення суб'єкта владних повноважень із позовом у передбачених законом випадках мають бути обумовлені необхідністю виконання покладених на них завдань та функцій, а використовувати свої повноваження державні органи можуть лише з метою, з якою це повноваження надано.

Відповідно до підпунктів 19-1.1.1, 19-1.1.2 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Як встановлено частиною першою статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі - Закон) Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону державна реєстрація юридичних осіб це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною першою статті 29 Закону встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Згідно положень частини другої статті 38 Закону підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

За змістом статті 45 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно визначити свою податкову адресу. При цьому згідно з пунктом 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі.

У відповідності до пункту 63.1 статті 63 Податкового кодексу України облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відтак, ведення обліку платників податків провадиться податковим органом виключно задля забезпечення належного визначення та своєчасної сплати такими платниками своїх грошових зобов'язань.

На думку позивача, підставою для скасування державної реєстрації внесення змін до установчих документів в даному випадку виступає невідповідність (неправдивість) даних щодо зміни місцезнаходження ТОВ«Гольфстрім-ІІ»

Проте, з матеріалів справи суд не встановив правових підстав вважати дії ТОВ «Гольфстрім-ІІ» направленими на ухилення від виконання податкових обов'язків, оскільки будь-якого підтвердження таким обставинам позивачем не заявлено.

Також суд зазначає, що позивачем не були надані докази, які б підтверджували наявність підстав для відмови державного реєстратора у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Гольфстрім-ІІ», пов'язаних з його місцезнаходженням. При цьому, з приписів чинного законодавства вбачається, що державний реєстратор не наділений повноваженнями перевіряти законність рішень загальних зборів учасників юридичної особи про затвердження змін до установчих документів, оскільки відповідальність за законність прийнятого рішення покладається на засновників юридичної особи. Зазначене свідчить про те, що здійснюючи реєстраційні дії щодо внесення записів про зміну місцезнаходження, зняття з обліку та постановку на облік, державний реєстратор діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб прямо передбачений законодавством.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову та скасування державної реєстрації запису від 04.03.2014 року №12341050011000844 про внесення змін до установчих документів ТОВ «Гольфстрим-ІІ».

Викладена правова позиція відповідає судовій практиці Вищого адміністративного суду, зокрема, у справах К/800/28098/13, К/9991/26179/12, К/800/18210/13.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до відповідача 1 Товариства з обмеженою відповідальністю «Гольфстрим-ІІ», відповідача 2 Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 31 січня 2015 року.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2015
Оприлюднено05.03.2015
Номер документу42926805
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/20697/14

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 05.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 20.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 12.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 03.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 27.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 05.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні