ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 лютого 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/1905/14
Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Суворова О.В.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Ступакової І.Г.
суддів - Бітов А.І.
- Милосердного М.М.
(у зв'язку з неприбуттям у судове засідання сторін, справа
розглядається в порядку п.2 ч.1 ст.197 КАС України)
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради на постанову Приморського районного суду м. Одеси від 27 листопада 2014 року по справі за адміністративним позовом приватного підприємства «Діона Тайм» до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, за участю третьої особи фірми «Київ» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (ЛТД) про визнання протиправними дій, -
В С Т А Н О В И Л А :
Приватне підприємство «Діона Тайм» звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Приморської районної адміністрації Одеської міської ради про визнання незаконними дій відповідачів про відмову у погодженні розташування елемента торгівлі - торгівельного майданчику (без огорож, торгівельних навісів), розміром 51 кв.м на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса Грецька площа, 1.
Постановою Приморського районного суду м. Одеси від 27 листопада 2014 року адміністративний позов приватного підприємства «Діона Тайм» задоволений. Визнано незаконними дій Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Приморської районної адміністрації Одеської міської ради про відмову у погодженні розташування елемента торгівлі - торгівельного майданчику (без огорож, торгівельних навісів), розміром 51 кв.м на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса Грецька площа, 1.
В апеляційній скарзі Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи 21 лютого 2014 року ПП «Діона Тайм» звернулось до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради із заявою про можливість розміщення елемента торгівлі вих. №2102 від 21 лютого 2014 року, яким просило погодити можливість розміщення елементів торгівлі - торгівельного майданчику (без огорож, торгівельних навісів та ін.), розміром 51 кв.м на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса, Грецька площа, 1.
До заяви додано фотофіксацію місця розташування, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування торгівельного майданчика на топографо - геодезичній основі М 1:500 кресленням контурів елемента торгівлі з прив'язкою до місцевості, реквізити замовника, інформацію про тип, розміри та спосіб розміщення елемента торгівлі, копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
4 березня 2014 року за вих. № 0113/445 Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради відмовило позивачеві у розміщенні елемента торгівлі та укладенні договору у зв'язку із тим, що запропоноване місце розташування елемента торгівлі - торгового (літнього) майданчику є частиною споруди та не знаходиться у власності територіальної громади.
6 березня 2014 року ПП «Діона Тайм» звернулось до Приморської районної адміністрації Одеської міської ради із заявою про можливість розміщення елемента торгівлі вих. № 2102 від 21 лютого 2014 року, яким просило погодити можливість розміщення елементів торгівлі - торгівельного майданчику (без огорож, торгівельних навісів та ін.), розміром 51 кв.м , на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса, Грецька площа, 1.
До заяви додано фотофіксацію місця розташування, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування торгівельного майданчика на топографо - геодезичній основі М 1:500 кресленням контурів елемента торгівлі з прив'язкою до місцевості, реквізити замовника, інформацію про тип, розміри та спосіб розміщення елемента торгівлі, копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
17 березня 2014 року за вих. № 01-13/136 Приморська районна адміністрація Одеської міської ради відмовила позивачеві у погодженні розміщення елемента торгівлі у зв'язку із тим, що запропоноване місце розташування елемента торгівлі - торгового (літнього) майданчику є частиною споруди.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції зазначив, що в Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради відсутні повноваження щодо визначення відповідності намірів щодо місця розташування елемента торгівлі положенням діючого законодавства, державним стандартам та актам органів місцевого самоврядування м. Одеси, оскільки у відповідності до п. 13.7 вказаних правил таке визначення входить до компетенції Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, а відповідь Приморської районної адміністрації Одеської міської ради від 17 березня 2014 року не містить ані підстав, з яких Приморська районна адміністрація Одеської міської ради вважає запропоноване позивачем місце розміщення елемента торгівлі частиною споруди, ані підстав, з яких цей факт може бути перешкодою у наданні відповідного погодження.
Колегія суддів не погоджується з вище вказаними висновками суду першої інстанції та вважає, що при винесенні постанови та задоволенні адміністративного позову судом першої інстанції порушено норми матеріального права та неповно з'ясовані обставини, що мали значення для правильного вирішення справи, виходячи з наступного.
Частиною 1 статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Правилами розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затвердженими рішенням Одеської міської ради № 3961-VI від 9 жовтня 2013 року, встановлений порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі .
Пунктом 1.4 вказаних Правил визначено, що лист-рішення - письмове повідомлення яке надається особі, яка подала заяву на розміщення елементу торгівлі, відповідною за територіальною ознакою місця розміщення елементу торгівлі районною адміністрацією Одеської міської ради; уповноважений орган - управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, виконавчий орган Одеської міської ради, визначений Одеською міською радою для регулювання діяльності з дотримання фізичними та юридичними особами Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі.
Відповідно до п.13.1 Правил, встановлення та розміщення елементів торгівлі здійснюється на підставі позитивної відповіді у вигляді листа - рішення та договору на право тимчасового користування місцями для розташування елементів торгівлі, який укладається з Уповноваженим органом.
Пунктом 13.5 Правил визначено, що Заявник, який має намір встановити елемент торгівлі, звертається до відповідної районної адміністрації Одеської міської ради з заявою про можливість розміщення елемента торгівлі до якої додається фотофіксація місця розташування з прив'язкою до місцевості та інформація про тип, розміри та спосіб розміщення елемента торгівлі, а також реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація та таке інше). У разі надання заяви фізичною особою - підприємцем, або юридичною особою додатково надається витяг або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до п.13.6 Правил, підставами для відмови у розміщенні елементу торгівлі є:
- подача неповного пакету документів, зазначених в п. 13.5. цих Правил;
- в поданих документах виявлено недостовірну інформацію.
Зазначені підстави не є вичерпними.
Згідно з п.13.7 Правил, відповідність намірів щодо місця розташування елемента торгівлі положенням діючого законодавства, державним стандартам та актам органів місцевого самоврядування м. Одеси визначає відповідна районна адміністрація Одеської міської ради, яка протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви та доданих до неї документів зобов'язана письмово листом - рішенням проінформувати Заявника щодо можливості розміщення елемента торгівлі на запропонованому місці, або надати мотивовану відмову щодо реалізації намірів розміщення елемента торгівлі та повернути всі подані ним документи.
Відповідна районна адміністрація Одеської міської ради письмово інформує Уповноважений орган про видачу Заявнику листа - рішення про можливість розміщення елемента торгівлі або про відмову в реалізації намірів розміщення елемента торгівлі протягом 2-х робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (п.13.8 Правил).
У разі отримання листа - рішення, яке є дійсним протягом тридцяти календарних днів із дня реєстрації заяви про можливість розміщення елементів торгівлі, Заявник в межах зазначеного строку звертається до Уповноваженого органу через управління надання адміністративних послуг із заявою про укладення договору на право тимчасового користування місцем для розташування елемента торгівлі.
В свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, позивачем не було дотримано вказаного вище порядку щодо подачі заяви на розміщення елементу торгівлі та отримання належної відповіді, оскільки за відсутності листа - рішення про інформування Заявника щодо можливості розміщення елемента торгівлі на запропонованому місці від Приморської районної адміністрації Одеської міської ради та відповідно відсутності письмового інформування Уповноваженого органу про видачу Заявнику листа - рішення про можливість розміщення елемента торгівлі, у Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради були відсутні підстави для укладення з ПП «Діона Тайм» договору на право тимчасового користування місцем для розташування елемента торгівлі.
Крім того, колегія суддів погоджується з доводами апеляційної скарги та вважає помилковими доводи суду першої інстанції про відсутність повноваження Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради щодо визначення відповідності намірів щодо місця розташування елемента торгівлі положенням діючого законодавства, оскільки як вбачається з листа від 04.03.2014 року, підставою для відмови у розміщенні позивачем елементу торгівлі став п.13.6 Правил, а саме виявлення в поданих документах недостовірної інформації, а саме: позивачем передбачалося розміщення елементу вуличної торгівлі на земельній ділянці зайнятої під будівництвом підземного паркінгу.
Щодо доводів суду першої інстанції про відсутність у відповіді Приморської районної адміністрації Одеської міської ради підстав, з яких рада вважає запропоноване позивачем місце розміщення елемента торгівлі частиною споруди та підстав, з яких цей факт може бути перешкодою у наданні відповідного погодження, колегія суддів вважає їх помилковими, оскільки як вбачається з матеріалів справи (а.с.57-58) та відповідей відповідачів (а.с.10,11), місце розміщення вказаного позивачем елементу вуличної торгівлі планується на земельній ділянці, де здійснюється будівництво підземного паркінгу, та відповідно сама земельна ділянка - місце бажаного розташування позивачем елементу вуличної торгівлі - у власності територіальної громади Одеси не знаходиться.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає цілком обґрунтованими відмови відповідачів у задоволенні заяв позивача про можливість розміщення елемента торгівлі розміром 51 кв.м, на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса, Грецька площа, 1, оскільки за встановлених вище обставин, як Приморська районна адміністрація Одеської міської ради, так і Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради діяли у межах наданих їм законом повноважень та з урахуванням усіх обставин, які мали значення для правильного та законного вирішення питань за заявами ПП «Діона Тайм».
Отже, за вказаних обставин, у суду першої інстанції були відсутні підстави для задоволення адміністративного позову.
Враховуючи вище викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при розгляді справи та винесенні рішення про задоволення адміністративного позову порушено норми матеріального права та неповно з'ясовані обставини справи, що мали значення для її правильного вирішення справи. За таких обставин судове рішення відповідно до вимог п.п.1, 4 ч.1 ст.202 КАС України, підлягає скасуванню з прийняттям по справі нової постанови про відмову у задоволені адміністративного позову.
Керуючись ст. 195, ст. 197, п.3 ч.1 ст. 198, п.п.1, 4 ч.1 ст. 202, ст. 207, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради задовольнити.
Постанову Приморського районного суду м. Одеси від 27 листопада 2014 року скасувати.
Прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову приватного підприємства «Діона Тайм» до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, за участю третьої особи фірми «Київ» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (ЛТД) про визнання незаконними дій Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Приморської районної адміністрації Одеської міської ради про відмову у погодженні розташування елемента торгівлі - торгівельного майданчику (без огорож, торгівельних навісів), розміром 51 кв.м на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса Грецька площа, 1. - відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: І.Г. Ступакова
Судді: А.І. Бітов
М.М. Милосердний
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2015 |
Оприлюднено | 06.03.2015 |
Номер документу | 42927367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Ступакова І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні