ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/302/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Прокурора Комсомольського району міста Херсона, в інтересах держави в особі Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Підприємство матеріально-технічного забезпечення "Херсонресурси" про стягнення фінансових санкцій,
встановив:
Прокурор Комсомольського району міста Херсона (далі - Прокурор), в інтересах держави в особі Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Підприємство матеріально-технічного забезпечення "Херсонресурси" (далі - відповідач, ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси"), у якому просить стягнути штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог Прокурор зазначив, що за вчинене відповідачем правопорушення на ринку цінних паперів винесено постанови про накладення санкції в загальному розмірі 3400,00 грн. Враховуючи, що ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" добровільно не сплатило суму штрафних санкцій, Прокурор звернувся до суду про стягнення вказаних штрафних санкцій в примусовому порядку.
19 лютого 2015 року Прокурор та представник Комісії надали клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач в судове засідання від 19.02.2015 року не прибув, про причини неявки суд не повідомив, заперечень на позов не надав, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчить наявне в матеріалах справи поштове відправлення, направлене на адресу відповідача, яка відповідає даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яке повернулось до суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Згідно ч. 8 ст. 35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. У разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така кореспонденція вручена належним чином (ч. 11 ст. 35 КАС України).
Частиною 4 ст. 128 КАС України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Приватне акціонерне товариство "Підприємство матеріально-технічного забезпечення "Херсонресурси" зареєстроване як юридична особа та є емітентом цінних паперів.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року №3480-IV (далі - Закон України №3480-IV) емітент - юридична особа, у тому числі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, Автономна Республіка Крим або міська рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери та беруть на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.
Згідно ч. 1 ст. 39 цього Закону розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:
- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Додаткові вимоги до розкриття інформації емітентами цінних паперів, які пройшли процедуру лістингу на фондовій біржі, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 01 червня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до моменту подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на сторінці в мережі Інтернет.
Згідно п. 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до п. 5, п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
06 серпня 2014 року уповноваженою особою Комісії - Гонтар Н.М., завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Херсонській області Південно - Українського територіального управління НКЦПФР, згідно наданого до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Херсонській області річного звіту ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" за 2013 рік було встановлено наступне -
- ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" розкрито річну інформацію про емітента за 2013 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії лише 13.05.2014 року, а не у строк до 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог п. 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826;
- ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" розкрито річну інформацію про емітента за 2013 рік шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань ВРУ, КМУ або комісії лише 14.05.2014 року в Бюлетні "Відомості НКЦПФР" №89, а не у строк до 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог пункту 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826.
У зв'язку з встановленими порушеннями уповноваженою особою комісії було порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси", про що прийнято постанови від 06.08.2014 року №784-ПУ-1-Е та №785-ПУ-1-Е відповідно.
18 серпня 2014 року актами про правопорушення на ринку цінних паперів №494-ПУ-1-Е та №495-ПУ-1-Е, складеними уповноваженою особою Комісії - Лактіоновим О.А., т.в.о. начальника відділу контрольно-правової роботи Південно-Українського територіального управління НКЦПФР підтверджено факт вчинення ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" порушень п. 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 щодо несвоєчасного розкриття річної інформації шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі НКЦПФР 13.05.2014 року та шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні 14.05.2014 року. Крім цього, постановами від 18.08.2014 року №428-ПУ-1-Е та №429-ПУ-1-Е, які були направлені рекомендованою кореспонденцією ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" 19.08.2014 року, призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на 28.08.2014 року.
28.08.2014 року постановами Південно - українського територіального управління НКЦПФР було застосовано до ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" штрафні санкції за порушення на ринку цінних паперів, а саме:
- постановою №418-ПУ-1-Е застосовано штрафні санкції у сумі 1700,00 грн. за порушення вимог пп. 4 п. 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826;
- постановою №419-ПУ-1-Е застосовано штрафні санкції у сумі 1700,00 грн. за порушення вимог пп. 4 п. 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826.
Крім цього, вказаними постановами зобов'язано ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" вказані суми штрафів перерахувати до державного бюджету протягом 15 днів з моменту отримання постанов, а також надати до Південно-Українського територіального управління НКЦПФР протягом 5 днів копію розрахункового документа на підтвердження оплати штрафу.
Як вбачається з матеріалів справи, вказані постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів були направлені ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" 03.09.2014 року рекомендованим листом засобами поштового зв'язку, що підтверджується копією реєстру поштових відправлень та фіскальними чеками.
Проте ПрАТ "ПМТЗ "Херсонресурси" штрафи у загальній сумі 3400,00 грн. не сплачено.
Відповідно до ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Проте, доказів оскарження в судовому порядку постанов від 28.08.2014 року №418-ПУ-1-Е та №419-ПУ-1-Е матеріали справи не містять.
Згідно п. 5 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року №1470, у разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність правових підстав для стягнення з відповідача суми штрафу у розмірі 3400,00 грн.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 128, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Підприємство матеріально-технічного забезпечення "Херсонресурси" (ідентифікаційний код 19221790) до Державного бюджету штрафні санкції у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 9.4.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2015 |
Оприлюднено | 06.03.2015 |
Номер документу | 42929397 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні