Постанова
від 17.12.2014 по справі 804/17848/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2014 р. Справа № 804/17848/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Тулянцевої І.В.,

при секретарі Ломідзе Д.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КС-МЕГАТРЕЙД» до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

30.10.14 року ТОВ «КС-МЕГАТРЕЙД» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що на підставі Акту «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «КС - МЕГАТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37259416) з питань фінансово-господарських відносин з ТОВ «Оптбізнесгруп» (код ЄДРПОУ 32470701) за вересень 2013 року» № 84/221/37259416 від 04.03.2014 року службовими особами Новомосковської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області проведено коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та виключено з електронної бази даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України». Посилаючись на відсутність правових підстав для проведення перевірки, а також для коригування показників податкової звітності за результатами такої перевірки, позивач вважає такі дії відповідача протиправними. Позивач вважає, що відповідачем за результатами перевірки рішень про донарахування податкових зобов'язань винесено не було, що позбавляло його можливості здійснювати коригування показників податкової звітності з ПДВ в електронній базі даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».

В судове засідання позивач не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, просив адміністративний позов задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Відповідач у судове засідання не з'явився, подав клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні. Подав письмові заперечення, які залучені до матеріалів справи та у яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

З урахуванням вимог ч. 4, 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «КС-МЕГАТРЕЙД» перебуває на податковому обліку в Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

На підставі Наказу № 147 від 26.02.2014 р., відповідно до п. 79.2 ст. 79 та обставин, визначених пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «КС-МЕГАТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37259416) з питань фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Оптбізнесгруп» (код ЄДРПОУ 32470701) за вересень 2013 року.

За результатами перевірки Новомосковською ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було складено Акт № 84/221/37259416 від 04.03.2014 року, яким встановлено відсутність об'єктів оподаткування, які підпадають під визначення ст.22, ст. 185, п. 198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України по операціях з придбання товарів (робіт, послуг) у підприємства - постачальника у вересні 2013 року та по операціях з продажу цих товарів (робіт, послуг) підприємствам - покупцям ПрАТ «Горлівський м'ясокомбінат», ПП «ВКФ «Суворов», ТОВ «Хлібний Дім».

На підставі вказаного акта службовими особами Новомосковської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було проведено коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за вересень 2013 року та виключено їх з електронної бази даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».

При прийнятті рішення, суд виходить з наступного.

Згідно статті 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 79.1 статті 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Відповідно до пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам органу державної податкової служби право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Як свідчить з матеріалів справи, позивач про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки був повідомлений належним чином, що підтверджується його особистою заявою (а.с. 4). Дії податкового органу щодо проведення перевірки та склдання за її результатами акту перевірки, позивачем не оскаржувались

За таких обставин суд вважає, що, у відповідача були підстави для проведення позапланової документальної невиїзної перевірки позивача та складання відповідного акту за результатами такої перевірки.

При цьому суд погоджується з доводами позивача про неправомірність дій відповідача щодо здійснення коригування в Інформаційній системі «Податковий блок», зокрема у підсистемі «Аналітична система» на підставі акту перевірки від 04.03.2014 р. №84/221/37259416, виходячи з наступного.

Згідно зі статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Відповідно до приписів статті 74 Податкового кодексу України інформаційна система «Податковий блок» повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, отже її корегування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов'язань та податкового кредиту, а податкові органи використовують вказану систему у своїй роботі, в тому числі, й для співставлення показників, які задекларовані позивачем та його контрагентами, розбіжності в яких призводять до створення штучних підстав для проведення перевірок суб'єктів господарювання.

Крім того, в податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді корегування/вилучення в електронних базах даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку визначеному статтею 54 Податкового кодексу України та його узгодження.

В зв'язку із чим, будь-які зміни до інформаційних є протиправними, якщо відповідні дані не співпадають з узгодженими сумами (або іншими показниками) податкового обліку.

Відповідно до положень Податкового кодексу України податкові зобов'язання визначаються платником податків на підставі поданих декларацій самостійно чи визначаються контролюючим органом.

Відповідно до ст. 58 Податкового кодексу України, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку, що коригування сум податкових зобов'язань та податкового кредиту в Інформаційній системі «Податковий блок», зокрема у підсистемі «Аналітична система», може здійснюватися лише після узгодження податкових зобов'язань шляхом надання платником ПДВ уточненої декларації або шляхом винесення податковим органом податкового повідомлення-рішення.

За таких обставин, оскільки податкове повідомлення-рішення за результатами перевірки не виносилось, а відповідно податкові зобов'язання не узгоджувались, суд дійшов висновку про протиправність дій відповідача щодо коригування показників податкової звітності на підставі акта перевірки та необхідність їх відновлення.

Належним способом поновлення порушеного права позивача в цьому випадку є відновлення в Інформаційній системі «Податковий блок», зокрема у підсистемі «Аналітична система», показників податкових зобов'язань та податкового кредиту ТОВ «КС-МЕГАТРЕЙД» за вересень 2013 року.

Згідно з ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, з урахуванням доказів у їх сукупності та висновків суду викладених вище, суд приходить висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійсненні нею документально підтверджені судові витрати з державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КС-МЕГАТРЕЙД» до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо внесення коригувань у показники податкових зобов'язань та податкового кредиту, відображених у деклараціях з податку на додану вартість, задекларованих «ТОВ «КС- МЕГАТРЕЙД» за вересень 2013р., у Інформаційній системі «Податковий блок», зокрема у підсистемі «Аналітична система», на підставі акту від 04.03.2014 р. № 84/221/37259416 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «КС - МЕГАТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37259416) з питань фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ «Оптбізнесгруп» (код ЄДРПОУ 32470701) за вересень 2013р.».

Зобов'язати Новомосковську об'єднану державну податкову інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області вилучити з Інформаційної системи «Податковий блок», зокрема підсистеми «Аналітична система», інформацію про результати перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «КС- МЕГАТРЕЙД», оформлених актом від 04.03.2014 р. № 84/221/37259416 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «КС - МЕГАТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37259416) з питань фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ «Оптбізнесгруп» (код ЄДРПОУ 32470701) за вересень 2013р.».

Зобов'язати Новомосковську об'єднану державну податкову інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області поновити в Інформаційній системі «Податковий блок», зокрема у підсистемі «Аналітична система», показники податкової звітності підприємства за період з 01.09.2013 р. по 30.09.2013 р., зазначені в податковій звітності з податку на додану вартість, що були відкориговані на підставі акту від 04.03.2014 р. № 84/221/37259416 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «КС - МЕГАТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37259416) з питань фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ «Оптбізнесгруп» (код ЄДРПОУ 32470701) за вересень 2013р.».

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КС-МЕГАТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37259416, 51200, Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вул. Короленка, буд. 19-а) витрати по сплаті судового збору в сумі 73 грн. 08 коп. (сімдесят гривні 08 коп.).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2014
Оприлюднено10.03.2015
Номер документу42946761
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/17848/14

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 28.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 31.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Постанова від 17.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні