Постанова
від 02.03.2015 по справі 815/1071/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2015 року м. Одеса Справа № 815/1071/15

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Іванова Е.А.

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом за позовом Южненського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Южненський міський центр зайнятості (далі - Южний МЦЗ) звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1.) в якому позивач просив стягнути з відповідача суму витрат матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, виплачених державною службою зайнятості у розмірі 9483,04 грн..

Позовні вимоги мотивовані тим, що громадянин ОСОБА_1 звернувся до Южненського МЦЗ 17.06.2014 року за сприянням у працевлаштуванні та цього ж дня отримав статус безробітного. Згідно п. 4 Порядку за результатами обміну даними між Міністерством доходів та зборів України та Южненським МЦЗ, а також перевірки факту отримання доходу у період перебування на обліку було виявлено факт отримання доходу відповідачем. З метою підтвердження чи спростування вказаного факту до ТОВ «Інспекторат Україна» Южненським МЦЗ 02.12.2014 року був направлений запит за вих.. №1781/06/02. Згідно відповіді ТОВ «Інспекторат Україна» від 22.12.2014 року був підтверджений вказаний факт, про що 29.12.2014 року був складений акт №147 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до ЗУ «Про загальнообов'язкове держане соціальне страхування на випадок безробіття». В якому встановлено, що між відповідачем та ТОВ «Інспекторат Україна» були укладені цивільно - правові договори з 15.04.2014 року по 31.05.2014 року, з 01.06.2014 року по 31.08.2014 року та з 01.09.2014 року по 31.12.2014 року, за якими відповідач отримав дохід на суму 1889,44 грн.. Таким чином за період з 24.06.2014 року по 05.12.2014 року відповідач незаконно отримав допомогу по безробіттю у розмірі 9483,04 грн. 29.12.2014 року Южненським МЦЗ був виданий наказ за №309 про повернення коштів відповідачем та 29.12.2014 року ОСОБА_1 було надіслане повідомлення про повернення коштів у сумі 9483,04 грн. На підставі викладеного позивач просив задовольнити його позовні вимоги та стягнути з відповідача заборгованість по виплаченої йому допомоги по безробіттю в сумі 9483,04 грн.

В судовому засідання з'явився представник позивача.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначає Закон України «Про зайнятість населення».

Відповідно до статті 18 Закону України «Про зайнятість населення» для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про зайнятість населення» Державна служба зайнятості реєструє безробітних і подає їм у межах своєї компетенції допомогу, в т. ч. і грошову.

Статтею 34 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється серед інших органів інспекціями служби зайнятості.

Правовідносини щодо зайнятості населення регулюються Законом України «Про зайнятість населення».

Стаття 1 п. 3 цього Закону визначає, що в Україні до зайнятого населення належать зокрема, громадяни, працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб.

Статтею 2 цього Закону визначено поняття безробітні, якими визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

В судовому засіданні встановлено, що відповідач звертався до Южненського міського центру зайнятості із заявою про надання йому статусу безробітного від 17.06.2014 року (а.с.7).

У своїй заяві ОСОБА_1 зазначав, що через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, у тому числі не забезпечує себе роботою самостійно.

На підставі вказаної заяви Южненським міським центром зайнятості відповідачу ОСОБА_1 був наданий статус безробітного, призначена допомога по безробіттю, а також розпочата її виплата.

Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п. 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності затвердженого Наказом Мінпраці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Але як встановлено судом відповідач ОСОБА_1 у порушення положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» не повідомив центр зайнятості про обставини, що впливають на умови виплати забезпечення.

Згідно листа ТОВ «Інспекторат Україна» №4918 від 22.12.2014 року на запит Южненського МЦЗ від 02.12.2014 року №1781/06/02, між відповідачем та ТОВ «Інспекторат Україна» були укладені цивільно - правові договори з 15.04.2014 року по 31.05.2014 року, з 01.06.2014 року по 31.08.2014 року та з 01.09.2014 року по 31.12.2014 року, за якими відповідач отримав дохід на суму 1889,44 грн. (а.с. 9).

Про надання платних послуг відповідачем ТОВ «Інспекторат Україна» свідчать також копії договорів та акти приймання-передачі наданих послуг, що містяться в матеріалах справи (а.с. 11-18).

Дана обставина також зафіксована в акті №147 від 29.12.2014 року про розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (а.с. 19).

Тобто, як встановлено судом відповідач ОСОБА_1 у порушення положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» а також Порядку надання допомоги по безробіттю затвердженого Наказом Мінпраці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307, не повідомив центр зайнятості про обставини, що впливають на умови виплати допомоги по безробіттю.

Судом встановлено, що в період перебування відповідача на обліку у Южненському міському центрі зайнятості в якості безробітного, останньому виплачена допомога по безробіттю в сумі 9483,04 грн. про що свідчить розрахунок сум, що підлягають відшкодуванню (а.с. 20).

Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 р. N 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 р. N 7-1,(далі Порядку) у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Пункт 7 Порядку передбачено, що рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.

29.12.2014 року Южненським міським центром зайнятості був виданий наказ №309 про повернення коштів ОСОБА_1 у встановленому порядку (а.с.21).

Судом встановлено, що 30.12.2014 року Южненським міським центром зайнятості ОСОБА_1 було надіслане повідомлення від 29.12.2014 року №1956/06/04 про повернення коштів у розмірі 9483,04 грн., отримані ним у період з 24.06.2014 року по 05.12.2014 року в якості допомоги по безробіттю (а.с.22-23).

Відповідно до п. 8 Порядку, у разі неповернення коштів, незаконно виплачених в якості допомоги по безробіттю у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Оскільки відповідачем не повернуті кошти, отримані в якості допомоги по безробіттю в сумі 9483,04 грн., тому, суд вважає за необхідне позов задовольнити та стягнути з відповідача суму заборгованості з виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 9483,04 грн., яка отримана відповідачем безпідставно, тобто не будучи безробітним.

Відповідно до Закону України «Про зайнятість населення», «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Южненського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання 65481, АДРЕСА_1) на користь Южненського міського центру зайнятості суму витрат матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, виплачених державною службою зайнятості у розмірі 9483,04 (дев'ять тисяч чотириста вісімдесят три гривні 04 коп.), яка підлягає зарахуванню на розрахунковий рахунок 37174300900021, банк - ГУДКСУ в Одеській області м. Одеса, МФО 828011, код ЄДРПОУ 22491777.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254КАС України.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Е.А.Іванов

Позов Южненського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання 65481, АДРЕСА_1) на користь Южненського міського центру зайнятості суму витрат матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, виплачених державною службою зайнятості у розмірі 9483,04 (дев'ять тисяч чотириста вісімдесят три гривні 04 коп.), яка підлягає зарахуванню на розрахунковий рахунок 37174300900021, банк - ГУДКСУ в Одеській області м. Одеса, МФО 828011, код ЄДРПОУ 22491777.

Дата ухвалення рішення02.03.2015
Оприлюднено11.03.2015
Номер документу42967465
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1071/15

Постанова від 02.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні