Справа № 815/6741/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 березня 2015 року
12год.05хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
За участю секретаря - Слободянюка К.С.
За участю сторін:
Від прокуратури: Шивцов В.М.
Від позивача: Корнишин Ю.О. - за довіреністю
Від відповідача: Плошниця О.С.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного підприємства "Красноокнянський Агробуд" про стягнення,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якій позивач просить суд стягнути з Приватного підприємства "Красноокнянський Агробуд" 17 000 грн. штрафних санкцій до Державного бюджету України на р/р 31118106700313, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 38029450, ГУ ДКСУ в Одеській області.
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на несплату відповідачем штрафних санкцій за невиконання ПП "Красноокнянський Агробуд" розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери, накладених постановою від 07.08.2014р.
Позивач у своїх поясненнях позов прокурора підтримав у повному обсязі.
Відповідач позов не визнає, посилаючись на те, що він не може нести відповідальність за встановлені позивачем порушення, з огляду на те, що відповідач був реорганізований у 2008 року шляхом перетворення Акціонерного товариства закритого типу «Красноокнянський Агробуд» у Приватне підприємство «Красноокнянський Агробуд», при цьому уповноважена особа комісії Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку розпорядженням від 20.09.2013р. зупинила обіг акцій. Тобто позивач намагається визнати ПП «Красноокнянський Агробуд» винним в порушенні, яке було вчинено 6-ть років тому.
У судовому засіданні прокурор, представники сторін підтримали викладені позиції по суті спору.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників сторін та прокурора, суд встановив такі обставини та дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що Приватне підприємства «Красноокнянський Агробуд» є правонаступником Акціонерного товариства закритого типу «Красноокнянський Агробуд» утворено в результаті перетворення АТЗТ "Красноокнянський Агробуд". що підтверджується Статутом відповідача (пункт 1).
Як вбачається з матеріалів справи, при перевірці Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в діях Приватного підприємства «Красноокнянський Агробуд», яке є правонаступником Акціонерного товариства закритого типу «Красноокнянський Агробуд», виявлені порушення вимог п.3 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року №822/23354.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку рішенням №98 від 22.01.2014 року зобов'язала відповідача у строк до 22.03.2013 року усунути порушення вимог п.3 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року №822/23354 (п.3.1 глави 3 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №222 від 30.12.1998 року , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за №180/3473), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушень (додаток 1 до Рішення №98, №19).
09 липня 2014 року Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №405-ПУ-1-Е за вихідним №02/27/1165 від 14.07.2014 року у відношенні ПП «Красноокнянський Агробуд», як правонаступника АТЗТ «Красноокнянський Агробуд», якою передбачалося керівнику або повноважному представнику товариства прибути 23.07.2014 до Південно-Українського територіального управління НКЦПФР для ознайомлення та підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів.
23 листопада 2014 року складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 369-ПУ-1-Е, яким встановлено, що при перевірці Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в діях Приватного підприємства «Красноокнянський Агробуд», яке є правонаступником Акціонерного товариства закритого типу «Красноокнянський Агробуд», виявлені порушення вимог п.3 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року №822/23354., приватним підприємством «Красноокнянський Агробуд» не виконано пункт 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. № 98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, яким передбачено в термін до 22.03.2014р. усунути порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 23.04.2013р. № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013р. за № 822/23354 (пункту 3.1 глави З розділу III Порядку), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.
При цьому, постанови та акт позивача надіслані на адресу відповідача рекомендованим листом.
Постановою від 25.07.2014 № 331-ПУ-1-Е розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПП «Красноокнянський Агробуд» призначено на 07.08.2014.
Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів до Південно-Українського територіального управління НКЦПФР керівник або представник відповідача не прибув.
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів Південно-Українським територіальним управлінням НКЦПФР винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 07.08.2014 № 344-ПУ-1-Е, згідно якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 гривень.
Відповідно до приписів ст.3 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах, зокрема, прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів.
Згідно частин 1-4 статті 6 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Порядок скасування реєстрації випусків акцій, затверджений рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 № 737 (далі - Порядок), встановлює механізм вчинення дій з метою скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва (тимчасового свідоцтва) про реєстрацію випуску акцій у разі: припинення акціонерного товариства шляхом ліквідації або перетворення, або приєднання до акціонерного товариства, яке є власником акцій товариства, що припиняється, або власником яких є інше товариство, що приєднується (зокрема порядок зупинення обігу акцій; порядок відновлення обігу акцій; порядок скасування реєстрації випусків акцій); нерозміщення, відмови від розміщення (крім нерозміщення, відмови від розміщення акцій під час створення акціонерних товариств) або незатвердження результатів розміщення акцій.
Пункт 3 розділу ІІІ Порядку визначає, що протягом десяти робочих днів з дати затвердження передавального акта комісія з припинення подає до реєструвального органу для скасування реєстрації випуску акцій: заяву про скасування реєстрації випусків акцій (додаток 9) та інші документи відповідно до Порядку.
Обов'язок вчинення дій для скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації (перетворення) також передбачено Порядком скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 №222 .
Обов'язок вчинення дій щодо скасування реєстрації випуску акцій акціонерного товариства у зв'язку з його перетворенням покладається на правонаступника акціонерного товариства.
З пояснень представника відповідача вбачається що, АТЗТ «Красноокнянський Агробуд» реорганізовувалося шляхом перетворення в ПП «Красноокнянський Агробуд» у 2008 році. На момент перетворення відповідні правовідносини були врегульовані Порядком скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №222 від 30.12.1998 року , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за №180/3473 у відповідній редакції (далі - Порядок № 222).
Даним Порядком також передбачалось, що у разі скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з реорганізацією акціонерного товариства, протягом семи робочих днів з дня державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності-правонаступника товариства або останнього з них правонаступник подає до реєструвального органу пакет документів, визначений у п.3.1. розділу ІІІ Порядку № 222.
Однак, під час реорганізації відповідачем не було скасовано реєстрацію випуску цінних паперів.
Представник відповідача посилається, на те що позивачем раніше було зупинено обіг акцій розпорядженням №17-ОД-1-З від 20.09.2013 року, та на час реорганізації підприємства Порядок №737 не діяв, а отже він не зобов'язаний подавати документи для скасування реєстрації випуску акцій. Вказані твердження не відповідають дійсності, оскільки згідно Порядку № 737 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку повинна відстежувати товариства які реорганізовуються та зупиняти обіг акцій, однак на теперішній час не врегульоване питання щодо скасування реєстрації випуску цінних паперів, тобто відповідач зобов'язаний був подати документи на скасування реєстрації випуску цінних паперів.
Саме невиконання відповідачем наведених вимог законодавства, як правонаступником АТЗТ Красноокнянський Агробуд», зумовило винесення Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку рішення № 98 від 22.01.2014 року, яким зобов'язано виявлених порушників, у тому числі ПП «Красноокнянський Агробуд», усунути порушення вимог п.3 розділу ІІІ Порядку №737 у строк до 22.03.2014 року, на підтвердження чого подати повідомлення та відповідні документи.
Проте, у встановлений позивачем термін порушення законодавства про цінні папери відповідачем не усунуто, внаслідок чого постановою позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 344-ПУ-1-Е від 07.08.2014 року до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 17 000,00грн.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною 4 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ч.5 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" ).
Відомостей та доказів щодо оскарження відповідачем рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №98 від 22.01.2014 року, а також постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 344-ПУ-1-Е від 07.08.2014 року суду не надано, при цьому, сума фінансових санкцій у встановлений законом строк відповідачем не сплачена, отже підлягає стягненню за рішенням суду.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного підприємства "Красноокнянський Агробуд" про стягнення задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Красноокнянський Агробуд" (67900, вул.. Комарова, 28, смт. Красні Окни, Красноокнянський район, Одеська область, код ЄДРПОУ 03578879) 17 000 грн. штрафних санкцій до Державного бюджету України на р/р 31118106700313, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 38029450, ГУ ДКСУ в Одеській області
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 10.03.2015р.
Суддя М.М. Аракелян
Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного підприємства "Красноокнянський Агробуд" про стягнення задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Красноокнянський Агробуд" (67900, вул.. Комарова, 28, смт. Красні Окни, Красноокнянський район, Одеська область, код ЄДРПОУ 03578879) 17 000 грн. штрафних санкцій до Державного бюджету України на р/р 31118106700313, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 38029450, ГУ ДКСУ в Одеській області
10 березня 2015 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2015 |
Оприлюднено | 16.03.2015 |
Номер документу | 43010212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні