ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РУХУ
10 березня 2015 року Справа № 808/1272/15
м.Запоріжжя
Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Шара І.В., перевіривши матеріали адміністративного позову за позовною заявою Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Діна Мелагро» про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
06 березня 2015року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю «Діна Мелагро» (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів в розмірі 3400,00 грн.
Відповідно до ч.1 ст.107 КАС України, суддя після одержання позовної заяви, зокрема, з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Позовна заява подана без додержання вимог, встановлених ст.106 КАС України, з огляду на наступне.
Частиною 3 статті 106 КАС України, зокрема, встановлено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Згідно з положеннями до ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Зокрема, відповідно до приписів підпункту 1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру встановлено ставку судового збору в розмірі 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати. Згідно ч.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір» під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги. Відповідно до положень ст.8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» встановлено з 1 січня 2015 року мінімальну заробітну плату в місячному розмірі 1218,00 грн.
Оскільки 2 відсотки розміру позовних вимог (3400,00 грн.х2% = 68,00 грн.) менший ніж 1,5 відсотки розміру мінімальної заробітної плати (1827,00 грн.), то при поданні зазначеного адміністративного позову позивачеві належало сплатити за подання вимоги майнового характеру 10 відсотків розміру ставки судового збору, а саме 182,70 грн.
Таким чином, позивачу при поданні адміністративного позову належало сплатити судовий збір в розмірі 182,70 грн.
З урахуванням викладеного, позивачем не дотримано п.3 ч.3 ст.106 КАС України, а саме, не надано доказів сплати судового збору в розмірі, встановленому Законом.
Разом із адміністративним позовом позивач заявив клопотання про звільнення від сплати судового збору. В обґрунтування поданого клопотання позивач зазначає, що позбавлений можливості сплатити судовий збір у зв'язку з відсутністю державного фінансування на вказані потреби, на підтвердження чого надано копію тимчасового кошторису на І квартал 2015 року.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про судовий збір» враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Згідно ч.1 ст.88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Зміст цієї статті передбачає право суду, з урахуванням наведених доводів, на свій розсуд відстрочити, розстрочити, зменшити або звільнити від сплати судового збору.
Розглянувши заявлене клопотання про звільнення від сплати судового збору, вбачається неможливість його задоволення з огляду на те, що обставини фінансування бюджетної установи не є підставою для звільнення від сплати судового збору, встановленого Законом. Аналогічну правову позицію висловив Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 13 січня 2015 року у справі №К/800/93/15. Крім того, копія кошторису не є належним доказом відсутності коштів для сплати судового збору, інших доказів неможливості його сплати суду не надано. Вказаний висновок узгоджується із висновком Вищого адміністративного суду України, що міститься в ухвалі від 02 грудня 2014 року у справі №К/800/61515/14.
Таким чином, позивач при зверненні до суду не довів тієї обставини, з якою чинне законодавство пов'язує звільнення від оплати судового збору.
Такі обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам КАС України, а тому, згідно з ч.1 ст.108 КАС України, вона підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.
Керуючись ст.ст.106, 108, 160, 165 КАС України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Діна Мелагро» про стягнення штрафу залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви до 13.04.2015 р. (з урахуванням поштового перебігу) шляхом подання до суду доказів сплати судового збору в розмірі, встановленому Законом України «Про судовий збір» (сплатити182,70 грн.)на р/р 31215206784006, отримувач коштів Державний бюджет Ленінського району м. Запоріжжя, банк – ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 38025423/або, надання до суду належних доказів незадовільного майнового стану, який перешкоджає позивачу сплатити судовий збір.
Копію ухвали надіслати позивачу.
Роз'яснити позивачу, що відповідно до п.1 ч.3 ст.108 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В.Шара
13 квітня 2015 року
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2015 |
Оприлюднено | 17.03.2015 |
Номер документу | 43054243 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні