Справа № 815/7125/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2015 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Потоцької Н.В.
за участю секретаря Загрійчук О.В.
сторін
представника позивача Шивцова В.М.
представника відповідача Мельнікової Т.В.
представника третьої особи ОСОБА_3
представника третьої особи ОСОБА_4
представника третьої особи ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом заступника прокурора міста Одеси до управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, треті особи: ОСОБА_6, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Моряк-1" про визнання протиправними дій та скасування містобудівних умов та їх обмежень,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом заступника прокурора міста Одеси до управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, треті особи: ОСОБА_6, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Моряк-1", в якому позивач просить:
- визнати протиправними дії управління архітектури та містобудування Одеської міської ради по наданню ОСОБА_6 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 14.02.2014 №32 щодо будівництва індивідуального житлового будинку, господарських будівель та споруд, за адресою АДРЕСА_1;
- визнати протиправними та скасувати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 14.02.2014 № 32 щодо будівництва індивідуального житлового будинку, господарських будівель та споруд, за адресою АДРЕСА_1, надані управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради ОСОБА_6
В обґрунтування правової позиції, викладеної у адміністративному позові зазначено, що дії по наданню містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки вчинені в порушення вимог ст. 19 Конституції України, ст.ст. 8, 25, 26, 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки", а отже є незаконними, а містобудівні умови та обмеження підлягають скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у адміністративному позові та наданих в судовому засіданні поясненнях.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову та в обґрунтування заявленої правової позиції зазначив, що 10.02.2014 р. ОСОБА_6 звернувся до управління архітектури та містобудування Одеської міської ради із заявою (вх. № 01-07/47) про надання містобудівних умов та обмежень.
Відповідно до п. 2.1 «Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст», громадянину ОСОБА_6 14.02.2014р. видані містобудівні умови та обмеження, оскільки забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Представник третьої особи /ОСОБА_6/ проти позову заперечував зазначивши, що оскільки цільове призначення земельної ділянки органом місцевого самоврядування при передачі у власність першому власнику земельної ділянки ОСОБА_6 та при видачі державного акту ОСОБА_8 було визначено як для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), то відповідачем правомірно відповідно до приписів чинного законодавства було видано ОСОБА_6 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 14.02.2014 № 32, враховуючи категорію земельної ділянки.
Представники третьої особи /ОСББ "Моряк-1"/ підтримали адміністративний позов і просили його задовольнити мотивуючи тим, що земельна ділянка ОСОБА_6 видана з порушенням, а тому він не має права на будівництво на цій земельній ділянці.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, третіх осіб, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.
Земельна ділянка АДРЕСА_1 належала ОСОБА_8 на праві влвсності на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку ЯБ № 297017, виданого Одеською регіональною філією Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" та Одеським міським управлінням земельних ресурсів 27.03.2006 року та зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010650500424.
ОСОБА_6 є власником земельної ділянки площею 0, 0729 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки: 5110137500:55:004:0026, реєстраційний номер земельної ділянки № 631801151101, на підставі Договору купівлі - продажу від 21 травня 2013 року, укладеного між ОСОБА_8 (Продавець) та ОСОБА_6 (Покупець), посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_9 21 травня 2013 року та зареєстровано у реєстрі за № 3522.
Право власності на дану земельну ділянку зареєстровано за ОСОБА_6 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності 21 травня 2013 року за № 998128, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 3699817 від 21.05.2013 року, серія бланку ЕАЕ № 306482.
10.02.2014 року ОСОБА_6 звернувся до управління архітектури та містобудування Одеської міської ради із заявою № 01-07/47 про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1.
Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради 14.02.2014 р. видало ОСОБА_6 містобудівні умови та обмежень забудови земельної ділянки № 32.
Прокуратурою міста Одеси в ході розгляду звернення ОСОБА_10 та інших щодо законності забудови парку "Юність" встановлено, що 14.02.2014 управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради за результатами розгляду заяви ОСОБА_6 надано містобудівні умови та обмеження № 32 на будівництво індивідуального житлового будинку, господарських будівель та споруди, за адресою АДРЕСА_1.
Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Згідно ч. 1 ст. 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до діючого Генерального плану міста, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР № 37 від 27.12.1989 року, зазначена ділянка розміщена в зоні існуючої малоповерхової забудови.
Відповідно до положень ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
Згідно ч. 4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", детальний план території визначає:
1) принципи планувально-просторової організації забудови;
2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;
3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;
4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;
5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;
6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;
7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;
8) систему інженерних мереж;
9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;
10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;
11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів (у разі
відсутності плану зонування території).
Отже, детальний план території не може суперечити генеральному плану населеного пункту, оскільки генеральний план є основним видом містобудівної документації.
Згідно ч. 4 ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Згідно ч. 2 ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або Права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
ОСОБА_6 є власником земельної ділянки площею 0, 0729 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки: 5110137500:55:004:0026, реєстраційний номер земельної ділянки № 631801151101, на підставі Договору купівлі - продажу від 21 травня 2013 року, укладеного між ОСОБА_8 (Продавець) та ОСОБА_6 (Покупець), посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_9 21 травня 2013 року та зареєстровано у реєстрі за № 3522.
Право власності на дану земельну ділянку зареєстровано за ОСОБА_6 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності 21 травня 2013 року за № 998128, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 3699817 від 21.05.2013 року, серія бланку ЕАЕ № 306482.
Цільове призначення земельної ділянки, власником якої є ОСОБА_6, визначено, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка).
ОСОБА_6 було укладено із сертифікованим інженером - землевпорядником ОСОБА_11 (кваліфікаційний сертифікат № 000539 від 03.01.2013 року) Договір на проведення топогрофо - геодезичних робіт від 02 жовтня 2014 року, для визначення на місцевості точок згідно каталогу координат у системі координат CK 63 за адресою: АДРЕСА_1 та виготовлення геодезичного звіту з виконання робіт.
Також ОСОБА_6 було замовлено у сертифікованого інженера - землевпорядника ОСОБА_11 виготовлення звіту з кадастрової зйомки земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер: 5110137500:55:004:0026, та укладено Договір № ФОП - 38/1 на топографо - геодезичні роботи від 17 жовтня 2014 року.
В результаті проведеної роботи інженер - землевпорядник дійшов наступних висновків:
"Земельна ділянка знаходиться у власності громадянина ОСОБА_6 та надана для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0, 0729 га.
Перед початком робіт інженером - землевпорядником проведено збір, аналіз і систематизація картографічних та геодезичних матеріалів, що зберігаються в архіві Управління архітектури м. Одеси. Також отриманий планшет зйомки минулих років. Фактична зйомка проводилась в межах земельної ділянки 0, 0729 га, кадастровий номер: 5110137500:55:004:0026. Інший планово - картографічний матеріал отримано з планшету 52-Б-16.
У процесі встановлення фактичних кордонів земельної ділянки, власником якої є гр.ОСОБА_6 у системі координат CK 63 з кордонами, які визначені Державним актом на право власності на земельну ділянку та даних публічної кадастрової карти, інженером -землевпорядником нанесені кордони земельної ділянки гр. ОСОБА_6 на план та визначені зворотні точки земельної ділянки в натурі.
В результаті проведеного обстеження і камеральної обробки даних, отриманих в результаті польових вимірів, встановлено, що частина земельної ділянки гр. ОСОБА_6 зайнята частиною споруди КН (капітальна нежитлова) і огорожею суміжних землекористувачів. Площа земельної ділянки гр. ОСОБА_6, яка зайнята забудовою суміжних землекористувачів складає - 99 кв. м.".
Як вбачається з викопіювання з Публічної кадастрової карти України вбачається, що сусідні земельні ділянки із земельною ділянкою ОСОБА_6 внесені до публічної кадастрової карти України та віднесені до категорії земель житлової та громадської забудови. Оточення земельної ділянки ОСОБА_6 представлено землями "Для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)".
З урахуванням викладеного суд приходить до висновку, що встановлені фактичні обставини по справі свідчать, що земельна ділянка ОСОБА_6 віднесена до категорії земель житлової та громадської забудови на якій планується будівництво.
Крім того, згідно опису меж на плані земельної ділянки, суміжними землевласниками /землекористувачами із земельною ділянкою ОСОБА_6 є:
- від А до Б - землі ХБК "Аркадіївський" (проїзд);
- від Б до В - землі загального користування Одеської міської ради (вул. Заречна);
- від В до Г - землі Одеської міської ради, які не надані у власність;
- від Г до А - землі ОСОБА_12
Отже, з наведеного вбачається, що земельна ділянка, яка належить ОСОБА_6, не є землею загального користування ОМР, оскільки не розташована безпосередньо на АДРЕСА_2, а межує із АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3.
Цільове призначення земельної ділянки було визначено безпосередньо Одеською міською радою та до сьогоднішнього дня цільове призначення даної земельної ділянки не змінено, а отже, дана земельна ділянка не може вважатись землею загального користування.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України, зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, при прийнятті рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до своїх повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Таким чином, враховуючи наявність правоустановчих документів на земельну ділянку та цільового призначення, яке передбачає будівництво і обслугування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), відповідач у відповідності до встановлених приписів чинного законодавства правомірно видав містобудівні умови та обмеження.
Межі земельної ділянки, яка належить заявнику, визначаються також згідно плану меж земельної ділянки та експлікації, які зазначені в державному акті на право власності на земельну ділянку, виданому попередньому власнику - ОСОБА_8. Земельна ділянка ОСОБА_6 не виходить за межі червоних ліній, не виходить за межі вулиць та інше.
Отже, цільове призначення земельної ділянки органом місцевого самоврядування при передачі у власність першому власнику земельної ділянки ОСОБА_6 та при видачі державного акту ОСОБА_8, було визначено як для будівництва і обслугування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), що і зумовило видання ОСОБА_6 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 14.02.2014 № 32, враховуючи категорію земельної ділянки.
Крім того, слід зазначити, що визначення цільового призначення земельної ділянки органом місцевого самоврядування проводилось після затвердження Схеми функціонально - планувальної організації приморських територій, яка була затверджена рішенням ОМР №122-ХХІІ від 27.02.1997 року.
Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Містобудівні умови та обмеження - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Для отримання містобудівних умов та обмежень замовник звертається до відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури із заявою установленої форми, до якої додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою (документом, на підставі якого використовується земельна ділянка для будівництва, може бути державний акт, свідоцтво про право власності на землю, договір оренди/суперфіцію; ситуаційний план-схема щодо місцезнаходження земельної ділянки (виконується у довільній графічній формі на викопіюванні із матеріалів містобудівної або картографічної документації); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - у разі відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва (містобудівний розрахунок - розрахунок щодо граничнодопустимих параметрів забудови, умови ув'язки архітектурно-планувального та об'ємно - просторового рішення, системи обслуговування, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою із дотриманням чинних нормативних документів. Містобудівний розрахунок не є стадією проектування і розробляється та надається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об'єкту будівництва та його техніко-економічні показники (назва об'єкту, поверховість, площа забудови, загальна площа об'єкту, відповідність щільності забудови (при житловому будівництві) та інша інформація, яка на думку інвестора дає повне уявлення про його наміри).
Згідно п. 2.4 «Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст», підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Судом встановлено та підтверджено належними доказами, що земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 має цільове призначення «для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), а отже, відсутні підстави для задоволення вимоги щодо визнання протиправним та скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 14.02.2014 № 32 щодо будівництва індивідуального житлового будинку, господарських будівель та споруд, за адресою АДРЕСА_1, надані управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради ОСОБА_6
І як наслідок не підлягає задоволенню вимога щодо визнання протиправними дій управління архітектури та містобудування Одеської міської ради по наданню ОСОБА_6 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, оскільки, посадові особи діяли з урахуванням приписів чинного законодавства.
При цьому, суд критично ставиться до доводів заступника прокурора міста Одеси про протиправність дій відповідача при видачі спірних містобудівних умов та обмежень, оскільки умовами визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень є порушення ним норм матеріального або процесуального права яке регулює спірні правовідносини.
Однак, представником позивача не зазначена жодна норма закону, яка порушена відповідачем.
Посилання прокуратури на листи управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 11.11.2014 №01-15/839п з доданою схемою розташування ділянки від 11.12.2014 №01-15/922п не приймається судом, так як правова поведінка суб'єкта владних повноважень регулюється лише приписами закону, а не роз'ясненням посадових осіб, які на це не уповноважені.
Крім того суд критично ставиться до доводів представників третьої особи /ОСББ "Моряк-1"/ щодо надання ОСОБА_6 земельної ділянки з порушенням, а саме: під сумнів ставиться право власності ОСОБА_6 на земельну ділянку.
Суд вважає за необхідне наголосити, що право власності ОСОБА_6 на земельну ділянку площею 0, 0729 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 не є предметом дослідження у спірних правовідносинах, а отже, зазначені доводи представників ОСББ "Моряк-1" не приймаються судом.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволені адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
В задоволені адміністративного позову відмовити повністю.
10 березня 2015 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2015 |
Оприлюднено | 18.03.2015 |
Номер документу | 43076171 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні