Постанова
від 27.02.2015 по справі 760/3896/15-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/3896/15-п

3-1381/15

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 лютого 2015 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Коробенко С.В. за участю представника Київської міської митниці Борматової О.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2,

ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця м. Києва, станом на 2012 рік - директора ПП "Євро-Фудз" (ЄДРПОУ 32530611, 03148, м. Київ, Святошинський р-н, вул. Героїв Космосу, буд. 2-Б), паспорт серії НОМЕР_2, виданий 28.07.2005 року Шевченківським РУ ГУ МВС України в м. Києві, зареєстрованого за адресою: 04050, АДРЕСА_1; ідентифікаційний код: НОМЕР_1,

за ознаками порушення митних правил, передбаченого ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

Відносно ОСОБА_2 складено протокол про порушення митних правил, передбачених ст.483МК України, яке полягає в наступному.

13.02.2012 на митну територію України з Польщі через пункт пропуску Львівської митниці у вантажному автомобілі НОМЕР_3 на адресу ПП "Євро-Фудз" (ЄДРПОУ 32530611 ; м. Київ, вул. Героїв Космосу, буд. 2-Б), ввезено вантаж "велосипеди для дорослих дорожні, без двигуна, двоколісні, каталоги, плакати рекламні", країна походження ЄС, упаковані в картонні коробки, загальною вагою брутто 3140 кг., всього 234 місця.

Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були попередня митна декларація одержувача ПП "Євро-Фудз" від 10.02.2012 №100000037.2012.546413.001 та товаросупровідні документи: СARNET TIR від 10.02.2012 №SX.69929876, СMR б/н від 10.02.2012, інвойс від 09.02.2012 №АН201209, із зазначенням вартості 7380 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської регіональної митниці вищевказаний товар був заявлений декларантом ПП "Євро-Фудз" ОСОБА_3 до митного оформлення та випущено у вільний обіг за митною декларацією від 14.02.2012 № 100190000/2012/369223 за вартістю - 75196,21 грн.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 03.01.2012 №JA-EF 01/12, укладений між компанією "Atlantis Holdings Limited" (Suite 701, Tung Hip Commercial Building No.244-248 Des Voeux Road Central, Hong Kong) та ПП "Євро - Фудз" (ЄДРПОУ 32530611), в особі директора ОСОБА_2, СARNET TIR від 10.02.2012 №SX.69929876, CMR від 10.02.2012 б/н, інвойс від 09.02.2012 №АН201209 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 09.02.2012 №АН201209, виставленого на товар "велосипеди для дорослих дорожні, без двигуна, двоколісні, каталоги, плакати рекламні", країна походження ЄС, загальною вагою брутто 3275кг, всього 234 місця, компанією "Atlantis Holdings Limited" (Suite 701, Tung Hip Commercial Building No.244-248 Des Voeux Road Central, Hong Kong) до ПП "Євро - Фудз" (ЄДРПОУ 32530611), загальна вартість товарів складає 7380 доларів США із зазначенням умов поставки СІР Київ

03.06.2014 Державною фіскальною службою України було направлено запит до митних органів Королівства Іспанія (вих. № 9807/5/99-99-07-16-10-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товару "велосипеди" на адресу ПП "Євро-Фудз".

Листом від 16.12.2014 № 15433/7/99-99-26-03-03-17 Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України до Київської міської митниці ДФС було надіслано відповідь від митних органів Королівства Іспанія на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вказаного товару на митну територію України, якою надано завірені копії оригіналів документів: експортної митної декларації № 12ЕS00204510055864 від 07.02.2014, рахунків №12/500015 від 03.02.2013 та 12/002612 від 03.02.2012, міжнародний транспортний документ (СМR) б/н від 07.02.2012.

Відповідно до експортної декларації від 07.02.2014 №12ЕS00204510055864 встановлено, що вона стосується саме тієї партії товару, що оформлювався ПП "Євро-Фудз" за МД від 14.02.2012 № 100190000/2012/369223, а саме: співпадають відомості щодо вантажних місць та опису товару, асортимент, упаковка (гр.31) та державний номерний знак транспортного засобу НОМЕР_3.

Крім того, згідно з СМR б/н від 07.02.2012, отриманої від митних органів Іспанії, встановлено, що дані товари переміщувались на автомобілі НОМЕР_3, що відповідає даним в документах, наданих для митного оформлення в Україні.

Також при опрацюванні та порівнянні документів отриманих від митних органів Королівства Іспанія з документами наданими ПП "Євро-Фудз" до митного оформлення встановлено відмінність у даних щодо відправника та одержувача товару, умов поставки та вартості товару.

Так, згідно з гр.8 митної декларації 14.02.2012 № 100190000/2012/369223 одержувачем товару є ПП "Євро-Фудз" (ЄДРПОУ 32530611, 03148, м. Київ, Святошинський р-н, вул. Героїв Космосу, буд. 2-Б), а відповідно до гр.8 отриманої експортної декларації від 07.02.2014 №12ЕS00204510055864 одержувачем того ж товару є фірма Control Asset Capital LLC (м. Київ, вул. Гната Юри, 9, оф.414).

Також, згідно з надісланими документами встановлено, що товари "велосипеди для дорослих дорожні, без двигуна, двоколісні, каталоги, плакати рекламні", загальною кількістю 234 місця, експортовані ORBEA S. COOP.LTDA. POL.IND. GOITONDO, 48269 MALLABIA. VIZCASA. ESPANA на підставі рахунків №12/500015 від 03.02.2013 та 12/002612 від 03.02.2012, виставлених компанією ORBEA S.COOP.LTDA. POL.IND в адресу Control Asset Capital LLC (м. Київ, вул. Гната Юри, 9, оф.414). Загальна вартість товарів відповідно до вказаних рахунків становить 47812,68 Євро за умовами поставки EXW MALLABIA, що є відмінною від вартості зазначених товарів при митному оформленні в Україні, яка становить 7380 доларів США на умовах поставки СІР Київ.

Таким чином, як вказано у протоколі, встановлено, що ПП "Євро-Фудз" 13.02.2012 під час переміщення товару "велосипеди для дорослих дорожні, без двигуна, двоколісні, каталоги, плакати рекламні", надало органу доходів і зборів документи, а саме інвойс від 09.02.2012 №АН201209 виставлений компанією "Atlantis Holdings Limited" (Suite 701, Tung Hip Commercial Building No.244-248 Des Voeux Road Central, Hong Kong) на суму 7380 доларів США, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товару.

Дійсною вартістю товару, відповідно до наданого митними органами Королівства Іспанія інвойсу є 47812,68 Євро, що згідно з офіційним курсом НБУ на день переміщення складало 503844, 24 грн.

На підставі викладеного митним органом зроблено висновок про наявність у діях директора ПП "Євро-Фудз" ОСОБА_2 ознак порушення митних правил передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості відносно відправника та одержувача товару, умов поставки та вартості товару, тобто відомостей, необхідних для визначення митної вартості товару.

Згідно зі ст.458 МК України 2012 року порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з ст.8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

Закони, які пом'якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.

Положеннями ч.3 ст.3 МК України 2012 року передбачено такі саме принципи чинності закону в часі.

Таким чином ОСОБА_2 не може бути притягнутий до відповідальності за ч.1 ст.483 МК України 2012 року, який не діяв на момент вчинення порушення митних правил і посилює відповідальність порівняно з ст.352 МК України 2002 року, а тому не має зворотної дії в часі.

Так, на момент переміщення ОСОБА_2 товарів через митний кордон України, тобто 13.02.2012 року, був чинний Митний кодекс України в редакції від 11.07.2002 року, санкцією ст.352 якого за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, було передбачено стягнення у виді штрафу в розмірі від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або конфіскації цих товарів, а також конфіскацію товарів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками) та транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів через митний кордон України. Вказана стаття містила лише одну частину.

На момент складання протоколу про порушення митних правил чинним є Митний кодекс України в редакції від 13.03.2012 року, і санкцією ч.1 ст.483 цього Кодексу за аналогічні дії передбачено стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Таким чином, враховуючи вище зазначене, а також п. 5 розділу Прикінцевих положень МК України, який вступив в дію з 01.06.2012 року, даний протокол щодо події, яка сталась, має розглядатися відповідно до норм Митного кодексу України, який діяв на момент виникнення порушення, тобто відповідно Митного кодексу України від 11.07.2002 року.

Отже, зважаючи на вище викладене, суд вважає за необхідне направити справу до Київської міської митниці для проведення додаткової перевірки, в ході якої слід оформити протокол про порушення митних правил у відповідності до норм Прикінцевих та перехідних положень чинного Митного кодексу України та інших нормативно-правових актів, правильно зазначивши у ньому посилання на статтю митного законодавства України, що передбачає адміністративну відповідальність за правопорушення.

Керуючись Прикінцевими та перехідними положеннями МК України та на підставі ст. 527 МК України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України повернути до Київської міської митниці для проведення додаткової перевірки.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.02.2015
Оприлюднено18.03.2015
Номер документу43080920
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/3896/15-п

Постанова від 27.02.2015

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні