Постанова
від 16.02.2015 по справі 804/1629/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2015 р. Справа № 804/1629/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кальника В.В. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів у Дніпропетровській області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в розмірі 3740,00 грн , -

ВСТАНОВИВ :

Інспекція з питань захисту прав споживачів у Дніпропетровській області звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, в якому просить стягнути з відповідача штраф за порушення Закону України про «Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» у сумі

3740,00 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що відповідач в порушення вимог Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" від 05 березня 2013 року № 100087, розповсюджував продукцію, на якій відсутній Національний знак відповідності, в той час як на його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідній вид продукціїї, затверджених ч.5 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції». У зв'язку із виявленим порушенням було складено відповідний акт від 05.03.2013р. № 100087 про порушення законодавства про розповсюдження продукції. Рішенням про накладення штрафу за порушення законодавства про розповсюдження продукції від 05.03.2013р. № 100087 до відповідача були застосовані штрафні санкції у розмірі 3740,00 грн. Однак, відповідач грошові кошти у встановлені законом строки не сплатив, рішення про накладення штрафних санкцій не оскаржив, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідач заперечень на позовну заяву не надав. Ухвалу про відкриття провадження у справі направлено на адресу відповідача, що вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, рекомендованим поштовим відправленням та було вручене адресату.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно із абз. 8 ст. 1 ЗУ «Про державний нагляд і контроль нехарчової продукції», державний ринковий нагляд - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Положенням ч.1 ст.11 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», з метою здійснення ринкового нагляду органи ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності:

- проводять перевірки характеристик продукції, в тому числі відбирають зразки продукції та забезпечують проведення їх експертизи (випробування);

Враховуючи, що під час проведення перевірки було встановлено, що відповідач є розповсюджувачем продукції та порушив вимоги щодо розповсюдження продукції на якій і відсутній Національний знак відповідності (п.1, ч.3, ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції») та неналежно нанесений Національний знак відповідності (п.2, ч.3, ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції»), Інспекцією за результатами розгляду справи - акта перевірки характеристик продукції від 05.03.2013 року № 100087 було винесено постанову від 26.03.2013 року № 46 про накладення на ФОП ОСОБА_1 штрафних санкцій за порушення законодавства про ринковий нагляд в розмірі 3740.00 грн.

Згідно постанови відповідач повинен сплатити штраф у відповідності до вимог п. 1, ч. 3 та п. 2 ч. 3 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» загальна сума якої складає 3740.00 грн.

Відповідачем постанова, яка була винесена Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Дніпропетровській області оскаржена не була. Постанова є чинною та підлягає виконанню. Згідно постанови відповідач повинен сплатити штраф у відповідності до вимог п. 1, ч. 3 та п. 2 ч. 3 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» загальна сума якої складає 3740.00 грн., дана норма закону не була виконана.

Згідно ч.5 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, суб'єкт господарювання має сплатити штраф у п'ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.

Штраф у розмірі 3740.00 грн в зазначений законодавством строк відповідачем сплачений не був, у зв'язку з чим виникли підстави для звернення до суду.

Перевіряючи правомірність винесення постанови про накладення штрафних санкцій на відповідність вимогам ч.3 ст. 2 КАС України, суд дійшов висновку про наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право давати суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів; перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів. Порядок проведення таких перевірок визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів.

Порядок проведення таких перевірок визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів.

Згідно п 1.3 Порядку проведення перевірок у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якості продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 25.11.2006 року № 311, перевірки діяльності суб'єктів господарювання проводяться з метою контролю стану дотримання ними вимог законодавства про захист прав споживачів щодо якості та безпеки продукції, правил торгівлі та послуг, надання споживачам необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію. Органи з питань захисту прав споживачів здійснюють державний контроль стану дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства про захист прав споживачів шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Відповідно до п.3.1 Порядку за результатами проведеної перевірки посадовими особами, у разі виявлення порушень вимог законодавства, складається акт.

Тобто, здійснюючи перевірку ФОП ОСОБА_1 з питань характеристик продукції, Інспекція з питань захисту прав споживачів діяла в межах повноважень, наданих їй чинним законодавством.

Відповідно до п.п. «а» п. 1 ч. 2 ст. 24 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» під час проведення перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів, на початковому етапі перевірки об'єктами перевірки є наявність на продукції Національного знаку відповідності (у тому числі ідентифікаційного коду призначеного органу з оцінки відповідності), якщо його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, та додержання правил застосування і нанесення Національного знака відповідності.

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», до розповсюджувача застосовуються штрафні санкції у разі розповсюдження продукції, на якій відсутній Національний знак відповідності, якщо його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, - у розмірі від ста п'ятдесяти до двохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі від двохсот до трьохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що приймаючи оскаржувані рішення та постанову Інспекція з питань захисту прав споживачів у Дніпропетровській області діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження йому надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено), добросовісно та розсудливо.

Підсумовуючи вище викладене, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими, а відтак підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів у Дніпропетровській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення штрафу в розмірі 3740,00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 на користь Державного бюджету України штраф за порушення законодавства про «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» у розмірі 3740,00 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, підлягає негайному виконанню відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43094437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1629/15

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Постанова від 16.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні