Постанова
від 10.03.2015 по справі 813/276/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 березня 2015 року справа № 813/276/15

Львівський окружний адміністративний суд,

у складі:

головуючого-судді Кухар Н.А.

секретар судового засідання Єдинак Г.Б.

за участю представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові адміністративну справу за позовом Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 до Пустомитівської районної державної адміністрації, Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області, третя особа - Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання відмови неправомірною та зобов'язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

Фізична особа - підприємець ОСОБА_2 звернулася до суду із позовом до Пустомитівської районної державної адміністрації, Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району, третя особа: Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області в якому просить визнати відмову Пустомитівської районної державної адміністрації у завершенні процедури придбання у власність фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,3186 га., кадастровий номер 4623686900:03:000:0075, яка знаходиться на території Сороки - Львівської сільської ради Пустомитівського району за межами населеного пункту, призначена для обслуговування приміщення складу - неправомірною, зобов'язати Пустомитівську районну державну адміністрацію та Сороки-Львівську сільську раду Пустомитівського району завершити процедуру придбання у власність фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,3186 га., кадастровий номер 4623686900:03:000:0075, яка знаходиться на території Сороки - Львівської сільської ради Пустомитівського району за межами населеного пункту, призначена для обслуговування приміщення складу, шляхом:

- зобов'язання Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району перерахувати кошти в бюджет Пустомитівського району в розмірі 2907,00 грн., для оплати проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки;

- зобов'язати Пустомитівську районну державну адміністрацію здійснити оплату проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки за рахунок перерахованих Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району коштів, в розмірі 2907,00 грн., з укладенням договору на проведення експертної грошової оцінки з ліцензованою землевпорядною організацією - Товариством з обмеженою відповідальністю «Експертна група «Богдан».

В обґрунтування позовних вимог посилається не те, що розпорядженням голови Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області № 585 від 06 червня 2011 року, надано дозвіл фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 на викуп орендованої земельної ділянки, для обслуговування приміщення складу на території Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району, за межами населеного пункту. Зазначає, що звернулася до голови Пустомитівської районної державної адміністрації з вимогою про проведення експертної оцінки та завершення процедури викупу вказаної земельної ділянки, проте отримала відмову, в якій зазначено, що у зв'язку з тим, що з 01.01.13р. на законодавчому рівні відсутній механізм фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, районна державна адміністрація не в змозі завершити процедуру продажу земельної ділянки. Вважає таку відмову протиправною, оскільки Міністерство фінансів України, Державна казначейська служба України, Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області підтвердили наявність механізму зарахування коштів для можливості завершення процедури викупу земельної ділянки, на території Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району, за межами населеного пункту, призначеної для обслуговування приміщення складу.

Представник позивача в судовому засіданні надав аналогічні пояснення викладеним в позовній заяві.

Відповідач - Пустомитівська районна державна адміністрація подала пояснення на позовну заяву в якому вказує, що фізичній особі - підриємцю ОСОБА_3 було надано дозвіл на викуп земельної ділянки для обслуговування приміщення складу на території Сороки-Львівської сільської ради, проте управління Державної казначейської служби України у Пустомитівському районі Львівської області не відкриває рахунку для зарахування авансового внеску, який зараховується до ціни продажу земельної ділянки. Просить суд вирішити спір виходячи з матеріалів справи відповідно до вимог чинного законодавства України.

Відповідачі та третя особа явки уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, хоча повідомлялися про дату, час і місце розгляду справи, а тому суд ухвалив розглядати справу без їх участі.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Розпорядженням голови Пустомитівської районної Державної адміністрації Львівської області № 585 від 06 червня 2011 року фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 надано дозвіл на викуп орендованої земельної ділянки із земель промисловості площею 0,3186 га для обслуговування приміщення складу на території Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району за межами населеного пункту та виготовлення експертної грошової оцінки даної земельної ділянки.

14 грудня 2012 року між ФОП ОСОБА_2, Сороки- Львівською сільською радою Пустомитівського району та Пустомитівською районною державною адміністрацією укладено договір № 2 від 14.12.12р. про оплату авансового внеску для фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки.

Згідно з умовами вказаного договору ФОП ОСОБА_2 сплачує Сороки-Львівській сільській раді Пустомитівського району авансовий внесок в розмірі 12500,00 грн. Сороки-Львівська сільська ради Пустомитівського району частину отриманих коштів в сумі 2907,00 грн. перераховує в бюджет Пустомитівського району для оплати проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки. Пустомитівська районна державна адміністрація здійснює оплату проведення експертної грошової оцінки названої земельної ділянки за рахунок внесеного ФОП ОСОБА_2 авансового внеску шляхом укладення договору з ліцензованою землевпорядною організацією на проведення цих робіт.

Відповідно до пункту 2.1 розділу 2 Договору № 2 18 грудня 2012 року ФОП ОСОБА_2 було перераховано на розрахунковий рахунок Сороки-Львівської сільської ради кошти в сумі 12500 грн., як авансовий внесок для фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки.

Розпорядженням голови Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області № 1155 від 19 грудня 2012 року визначено суб'єкта оціночної діяльності ТзОВ «Експертна група «Богдан» на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3186 га для обслуговування приміщення складу на території Сороки - Львівської сільської ради за межами населеного пункту для продажу її ФО-П ОСОБА_3

В судовому засіданні з'ясовано, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Експертна група «Богдан» надано Пустомитівській районній державній адміністрації проект договору на проведення експертної грошової оцінки, який на даний час не укладений.

У зв'язку з невиконанням умов договору № 2 від 14 грудня 2012 року позивачем скеровано Голові Пустомитівської районної державної адміністрації заяву, з вимогами про проведення експертної оцінки та завершення процедури викупу вищезазначеної земельної ділянки.

12.11.2014 року на вищевказану заяву відповідачем надано відмову № 04/15-2993, в якій зазначено, що у зв'язку з тим, що з 01.01.2013р. на законодавчому рівні відсутній механізм фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, районна державна адміністрація не в змозі завершити процедуру продажу земельної ділянки, на території Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району, оскільки, рахунки для зарахування та спрямування авансових внесків за земельні ділянки в управліннях Державної казначейської служби України відсутні.

Згідно зазначеної відмови відповідачем зазначено, що п. 56 ч. 2 ст. 29 та п. 6 ч. 1 ст. 71 Бюджетного кодексу України, після розмежування земель, встановлено інший розподіл надходжень від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, ніж був до розмежування земель. Передбечено зарахування коштів від продажу земельних ділянок комунальної власності до місцевих бюджетів, а від продажу земельних ділянок державної власності - до державного бюджету. Рахунки для зарахування та спрямування авансових внесків за земельні ділянки в управліннях державної казначейської служби - відсутні.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Частиною 5 статті 128 Земельного кодексу України передбачено підстави для відмови в продажу земельної ділянки є:

а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;

б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;

г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність;

ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Статтею 128 Земельного кодексу України передбачено порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам.

Продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, здійснюється державними органами приватизації у порядку, що затверджує Кабінет Міністрів України.

Особливості продажу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого військового майна, що підлягають реалізації, та земельних ділянок, які вивільняються у процесі реформування Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, встановлюються законом.

Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Відповідно до пп. 56 ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України, до доходів загального фонду Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 67- цього Кодексу) належать 10 відсотків коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності до розмежування земель державної та комунальної власності (крім земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об 'єкти, що підлягають приватизації); кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об 'єкти, що підлягають приватизації; кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності після розмежування земель державної та комунальної власності.

Відповідно до пп. 6 ч. 1 ст. 71 Бюджетного кодексу України, надходження бюджету розвитку місцевих бюджетів включають - 90 відсотків коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності до розмежування земель державної і комунальної власності (крім земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації), при цьому від продажу земельних ділянок, які знаходяться на території Автономної Республіки Крим: 35 відсотків - до бюджету Автономної Республіки Крим, 55 відсотків - до сільських, селищних, міських бюджетів Автономної Республіки Крим.

Згідно із пп. 4 ч. 2 ст. 71 Бюджетного кодексу України, до витрат бюджету розвитку місцевих бюджетів належить проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, що підлягає продажу відповідно до статті 128 Земельного кодексу України, за рахунок авансу, внесеного покупцем земельної ділянки.

Згідно із п. 7 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», з дня набрання чинності иим Законом землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими.

У зв'язку відсутністю можливості завершення процедури викупу земельної ділянки позивач звернувся з запитом про надання інформації до Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області.

Згідно наданої відповіді Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області № 6.2-13/7794 від 31.07.2013 року для платника с.Сороки-Львівські Пустомитівського району за кодом класифікації доходів 33010101 «Кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення до розмежування земель державної та комунальної власності (крім земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, та земельних ділянок, які знаходяться на території Автономної Республіки Крим) (без розстрочення платежу)» у 2012 році був відкритий рахунок № 33110327700425. Надходження по вищезазначеному рахунку, в тому числі сплачені 18.12.12 року ОСОБА_2 в сумі 12500,00 грн., територіальними органами Державної казначейської служби України, в межах своїх повноважень, визначених Бюджетним кодексом України щодо казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів за доходами, розмежовувались між державним та відповідним місцевим бюджетом у відповідності до нормативів відрахувань, визначених пунктом 56 статті 29 (10 відсотків коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення до державного бюджету) та підпунктом 6 пункту 1 статті 71 (90 відсотків коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення до місцевого бюджету) Бюджетного кодексу України.

Процедура здійснення видатків, передбачених у спеціальному фонді місцевих бюджетів, визначена Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.08.12 № 938.

Також, позивачем направлено лист на адресу Державної казначейської служби України, з вимогою про відкриття бюджетного рахунку для забезпечення казначейського обслуговування місцевого бюджету Пустомитівського району Львівської області, для зарахування та спрямування авансових внесків та коштів за купівлю земельних ділянок.

На вказаний лист надіслано відповідь від 15.12.2014р., в якій зазначено, що Міністерство фінансів України листом від 23.10.13 № 31-06250-19-10/30834 надало роз'яснення щодо зарахування авансу, внесеного покупцем земельної ділянки для проведення експертної грошової оцінки та фінансування робіт з проведення такої оцінки.

Таким чином, Міністерство фінансів України, Державна казначейська служба України, Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області підтвердили наявність механізму зарахування коштів для можливості завершити процедуру викупу земельної ділянки, на території Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району, за межами населеного пункту, призначеної для обслуговування приміщення складу.

Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Беручи до уваги листи Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України та Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області, якими підтверджено наявність механізму зарахування коштів для можливості завершити процедуру викупу земельної ділянки, на території Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району, за межами населеного пункту, призначеної для обслуговування приміщення складу суд приходить до висновку, що відповідачем безпідставно було відмовлено у завершенні процедури придбання у власність земельної ділянки несільськогосподарського призначення.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України на користь позивача належить стягнути з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 73,08 грн.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити повністю.

Визнати відмову Пустомитівської районної державної адміністрації у завершенні процедури придбання у власність фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,3186 га., кадастровий номер 4623686900:03:000:0075, яка знаходиться на території Сороки - Львівської сільської ради Пустомитівського району за межами населеного пункту, призначена для обслуговування приміщення складу - протиправною.

Зобов'язати Пустомитівську районну державну адміністрацію завершити процедуру придбання у власність фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,3186 га., кадастровий номер 4623686900:03:000:0075, яка знаходиться на території Сороки - Львівської сільської ради Пустомитівського району за межами населеного пункту, призначена для обслуговування приміщення складу.

Зобов'язати Сороки-Львівську сільську раду Пустомитівського району перерахувати кошти в бюджет Пустомитівського району, в розмірі 2907,00 грн., для оплати проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки

Зобов'язати Пустомитівську районну державну адміністрацію здійснити оплату проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки за рахунок перерахованих Сороки-Львівської сільської ради Пустомитівського району коштів, в розмірі 2907,00 грн., з укладенням договору на проведення експертної грошової оцінки з ліцензованою землевпорядною організацією - Товариством з обмеженою відповідальністю "Експертна група "Богдан".

Стягнути з Державного бюджету України в користь Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 73,08 грн. судового збору.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий Кухар Н.А.

Повний текст постанови виготовлено 13.03.2015 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43096356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/276/15

Постанова від 10.03.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 26.01.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні