Постанова
від 16.03.2015 по справі 825/547/15-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

16 березня 2015 року Чернігів Справа № 825/547/15-а

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Д'якова В.І., розглянувши в приміщенні суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Куликівського району Чернігівської області в інтересах Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Куликівський льонозавод» про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Куликівського району Чернігівської області звернувся до суду в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Центральний територіальний департамент НКЦПФР) до Відкритого акціонерного товариства «Куликівський льонозавод» (далі - ВАТ «Куликівський льонозавод») про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 153 000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до постанови №1206-ЦД-1-Е від 06.08.2014 директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР, на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1159-ЦД-1-Е від 24.07.2014, за порушення ВАТ «Куликівський льонозавод» вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №3776-ЦД-1-Е від 23.12.2013 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 24.02.2014) на відповідача накладено штраф у розмірі 153 000,00 грн. Вказану постанову відповідач, в установленому законодавством України порядку, не оскаржував, а штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив. Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється в судовому порядку.

Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжив всі належні заходи для повідомлення відповідача про відкриття скороченого провадження.

Заперечень проти позову чи клопотань процесуального характеру від відповідача у встановлений ухвалою суду строк в канцелярію суду не надійшло. Про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів відповідач поінформований. За таких обставин, суд на підставі статті 183-2 КАС України розглянув справу одноособово без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю, зважаючи на таке.

Судом встановлено, що директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР Жупаненком В.М. винесено розпорядження №3776-ЦД-1-Е від 23.12.2013, яким встановлено, що в порушення вимог ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» ВАТ «Куликівський льонозавод» не переведено випуск акцій з документальної форми існування у бездокументальну.

Вказаним розпорядженням ВАТ «Куликівський льонозавод» було зобов'язано в термін до 24.02.2014 усунути вказані порушення чинного законодавства про цінні папери та письмово поінформувати уповноважену особу Комісії про виконання розпорядження (а.с.9).

Заступником директора департаменту - начальником управління корпоративних фінансів та звітності Центрального територіального департаменту НКЦПФР Алексейчук Р.В. складено акт №1159-ЦД-1-Е від 24.07.2014 про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому зазначено, що станом на 24.07.2014 ВАТ «Куликівський льонозавод» не усунуто порушення вимог ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», що свідчить про не виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №3776-ЦД-1-Е від 23.12.2013. Також встановлено, що дане порушення є повторним, про що свідчать постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №240-ЦД-1-Е від 28.03.2013, №1235-ЦД-5-Е від 05.06.2013, №1284-ЦД-5-Е, №1285-ЦД-5-Е, №1286-ЦД-5-Е від 12.06.2013, №2224-ЦД-5-Е, №2225-ЦД-5-Е, №2226-ЦД-5-Е від 18.09.2013, №2260-ЦД-1-Е від 18.09.2013, №2434-ЦД-5-Е від 02.10.2013 (а.с. 11).

Постановою від 11.07.2014 призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ «Куликівський льонозавод» (а.с. 13).

06.08.2014 уповноваженою особою Комісії - т.в.о. директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР Алексейчук Р.В., на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1159-ЦД-1-Е від 24.07.2014, за порушення ВАТ «Куликівський льонозавод» вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №3776-ЦД-1-Е від 23.12.2013 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 24.02.2014), винесено постанову №1206-ЦД-1-Е, якою на ВАТ «Куликівський льонозавод» накладено штраф у розмірі 153 000,00 грн. (а.с.7-8).

У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон №448/96-ВР).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

В частині 1 статті 5 Закону №448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Закон №448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до п.2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та абз. 2 п.3 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» усі акції товариств існують виключно у бездокументальній формі.

Відповідно до п.10 ст.8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладається штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.

Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167 (далі - Правила №1470).

Відповідно до пункту 5 Розділу I Правил №1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Відповідно до пункту 1,2 Розділу IIV Правил №1470 уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил №1470).

Пунктом 2 Розділу 18 Правил №1470 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не оскаржував, а отже вона є чинною на момент розгляду даної справи.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Куликівського району Чернігівської області в інтересах Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Куликівський льонозавод» про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, необхідно задовольнити, оскільки вони є законні та обґрунтовані, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.

Керуючись статтями 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокурора Куликівського району Чернігівської області в інтересах Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Куликівський льонозавод» про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Куликівський льонозавод» (16300, Чернігівська область, Куликівський район, смт. Куликівка, вул. Перемоги, 18, код ЄДРПОУ 00306377) в дохід Державного бюджету України на рахунок №31111106700258, відкритий в Управлінні Державної казначейської служби України в Куликівському районі, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106 (ЄДРПО банку №37888512) штраф у розмірі 153 000 (сто п'ятдесят три тисячі) грн. 00 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 183 2 , 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя підпис В.І. Д'яков

З оригіналом згідно

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43096654
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/547/15-а

Постанова від 16.03.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні