Постанова
від 10.03.2015 по справі 802/525/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

10 березня 2015 р. Справа № 802/525/15-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

секретаря судового засідання: Боровської Т.А.,

за участю представника позивача: Ліннікова О.П., Горбатюка М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Вінниці адміністративну справу за позовом Жмеринської районної державної лікарні ветеринарної медицини

до відділу державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції

про визнання протиправною та скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Жмеринська районна державна лікарня ветеринарної медицини з позовом до відділу державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції про визнання протиправною та скасування постанови.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції 03.02.2015, з підстав не виконання вимоги від 14.01.2015 щодо скасування державного акту на право постійного користування земельної ділянки площею 1,9836 га розташованої на території Браїлівської сільської ради Жмеринського району, винесено постанову про накладення на Жмеринську районну державну лікарню ветеринарної медицини штрафу в сумі 680 грн.

Оскільки, позивач згідно з положеннями Земельного кодексу України є землекористувачем, а не повноважним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів в галузі земельні відносин та, як наслідок, позбавлений можливості виконати вимоги державного виконавця, відтак, наявні підстави щодо визнання протиправною та скасування зазначеної постанови.

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали та просили його задовольнити на підставі та в межах заявлених позовних вимог.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи належним чином повідомлений, що підтверджується довідкою від 02.03.2015 про направлення на електронну адресу відповідача копії ухвали суду про відкриття провадження у справі та позовної заяви разом з доданими до неї матеріалами та телефонограмами від 02.03.2015 та від 05.03.2015.

Згідно з ч.4 ст. 181 КАС України про подання позовної заяви, суд повідомляє відповідача за допомогою кур'єра, телефону, факсу, електронної пошти чи іншого технічного засобу зв'язку не пізніше наступного дня після відкриття провадження у справі.

Частина 5 зазначеної норми передбачає, що адміністративна справа з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби вирішується судом протягом десяти днів після відкриття провадження у справі.

Таким чином, зважаючи на факт не належного виконання встановлених згідно зі ст.ст. 49, 51 КАС України прав та обов'язків відділом державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції та, враховуючи строк розгляду такої категорії спорів, суд вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності уповноваженого представника відповідача.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

Жмеринська районна державна лікарня ветеринарної медицини у відповідності виписки з ЄДРПОУ, довідки головного управління статистики у Вінницькій області АБ №697754, зареєстрована за ідентифікаційним кодом 00691441 за адресою вул. Весняна, буд.40, м. Жмеринка, Вінницька область, керівник якої Рубаняк Н.Д. (а.с.13-14).

Як свідчать матеріали справи, постановою ВП №44849357 від 23.09.2014 відкрито виконавче провадження за виконавчим листом №205/3533/2012 від 18.09.2014 щодо визнання недійним розпорядження Жмеринської РДА №688 від 10.10.2007 та визнання недійсним державного акту на право постійного користування земельною ділянкою площею 1,9836 на, яка розташованої на території Браїлівської селищної ради, за яким боржником встановлено Жмеринську районну державну лікарню ветеринарної медицини.

03.02.2015 головним державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції у вказаному виконавчому провадженні, за не виконання листа від 14.01.2015 щодо добровільного усунення перешкод винесено постанову про накладення на боржника Жмеринську районну державну лікарню ветеринарної медицини штраф у в сумі 680 грн. (а.с.15).

Оскільки, на думку представників позивача, у боржника відсутні повноваження щодо виконання вимог державного виконавця, тому наявні підстави щодо скасування зазначеної постанови державного виконавця.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив з наступного.

Приписи частини 1 статті 17 Закону України "Про виконавче провадження" передбачають, що примусове виконання рішень здійснюється державною виконавчою службою на підставі виконавчих документів, визначених цим Законом.

Згідно з ч.2 ст. 25 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець протягом трьох робочих днів з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження. У постанові державний виконавець вказує про необхідність боржнику самостійно виконати рішення у строк до семи днів з моменту винесення постанови (у разі виконання рішення про примусове виселення боржника - у строк до п'ятнадцяти днів) та зазначає, що у разі ненадання боржником документального підтвердження виконання рішення буде розпочате примусове виконання цього рішення із стягненням з боржника виконавчого збору і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, передбачених цим Законом.

Зі змісту ч.ч. 1,2 ст. 75 вказаного Закону убачається, що після відкриття виконавчого провадження за виконавчим документом, що зобов'язує боржника вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, державний виконавець перевіряє виконання рішення не пізніше ніж на наступний день після закінчення строку, встановленого частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного виконання рішення. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, його виконання перевіряється не пізніше наступного робочого дня після відкриття виконавчого провадження. У разі невиконання зазначених вимог без поважних причин державний виконавець накладає на боржника штраф відповідно до статті 89 цього Закону і не пізніше п'яти робочих днів з дня його накладення повторно перевіряє стан виконання рішення.

В свою чергу, положення ч.1 ст. 89 Закону України "Про виконавче провадження" закріплюють, що у разі невиконання без поважних причин у встановлений державним виконавцем строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі державний виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на посадових осіб - від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на боржника - юридичну особу - від сорока до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.

Аналіз вказаного нормативного положення зобов'язує боржника своєчасно, точно та неухильно виконувати вимоги державного виконавця, водночас, за фактом не виконання яких останній уповноважений застосувати до такого боржника елементи адміністративної відповідальності.

Як свідчать надані до суду докази, постановою у ВП №44849357 від 23.09.2014 відкрито виконавче провадження за виконавчим листом №205/3533/2012 від 18.09.2014 виданого Жмеринським міським районним судом Вінницької області щодо визнання недійсним розпорядження Жмеринської РДА №688 від 10.10.2007 та визнання недійсним державного акту на право постійного користування земельною ділянкою площею 1,9836 на, яка розташованої на території Браїлівської селищної ради, боржником за яким встановлено Жмеринську районну державну лікарню ветеринарної медицини.

В контексті зазначеного, судом встановлено, що державним виконавцем зобов'язано Жмеринську районну державну лікарню ветеринарної медицини, як боржника, визнати недійсним державний акт на право постійного користування земельною ділянкою площею 1,9836 на, яка розташованої на території Браїлівської селищної ради.

Вказані обставини послугували направленню відповідачем листа-повідомлення від 14.01.2015, яким запропоновано боржнику (позивачу) добровільно у строк до 21.01.2015 усунути перешкоди, саме за фактом його не виконання головним державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції винесено постанову від 03.02.2015 про накладення на боржника штрафу в сумі 680 грн.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинами, суд не погоджується з позицією відповідача з огляду на те, що згідно з ст. 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; б) участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і регіональних (республіканських) програм з питань використання та охорони земель; в) координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель; г) підготовка висновків щодо надання або вилучення (викупу) земельних ділянок; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб у межах, визначених законом; д) підготовка висновків щодо встановлення та зміни меж сіл, селищ, районів, районів у містах та міст; е) здійснення контролю за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок; є) координація діяльності державних органів земельних ресурсів; ж) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Згідно з ч.3 ст. 122 Земельного кодексу України районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; в) індивідуального дачного будівництва.

Аналогічно приписи п.7 ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" закріплюють питання, які відносяться до відання місцевих державних адміністрацій, зокрема питання використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

В той же час, згідно з п.1 "Положення про Жмеринську району державну лікарню ветеринарної медицини" затвердженого Головним управлінням ветеринарної медицини у Вінницькій області від 24.12.2008 №74-В, Жмеринська районна державна лікарня ветеринарної медицини є державною установою ветеринарної медицини для здійснення профілактичних, діагностичних лікувальних протиепізоотичних заходів. Лікарня підпорядковується управлінню ветеринарної медицини у Жмеринському районі (а.с.10-12).

З урахуванням зазначеного, суд приходить до висновку, що Жмеринська районна державна лікарня ветеринарної медицини, як державна установа на меті якої здійснення профілактичних, діагностичних лікувальних протиепізоотичних заходів, позбавлена можливості вирішити питання щодо визнання недійсним державного акту на право постійного користування земельною ділянкою площею 1,9836 га розташованої на території Браїлівської селищної ради, натомість, вказані повноваження належать до відання Жмеринської районної державної адміністрації.

В розрізі зазначеного, суд відмічає, що ч.1 ст.11 Закону України "Про виконавче провадження" закріплено обов'язок державного виконавця вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Окрім того, згідно з п.8 ч.3 ст. 11 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець у процесі здійснення виконавчого провадження має право звертатися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про роз'яснення рішення, про видачу дубліката виконавчого документа, про встановлення чи зміну порядку і способу виконання, про відстрочку та розстрочку виконання рішення.

Тобто, встановивши факт неможливості виконання боржником рішення суду, державний виконавець не скористався зазначеним правом натомість сформував постанову про накладення штрафу.

Серед іншого варто відмітити у ВП 44819357 попередньо до винесення оскаржуваної постанови, державним виконавцем сформовано постанову від 05.11.2014 про накладення на позивача штрафу в сумі 680 грн. Не погодившись з цим, Жмеринська районна державна лікарня ветеринарної медицини звернулась до суду з позовом, який постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 20.01.2015 у справі №802/4206/14-а задоволений, а постанова про накладення на позивача штрафу в сумі 680 грн. від 05.11.2014 скасована. У відповідності до відмітки канцелярії Вінницького окружного адміністративного суду 20.01.2015 вказана постанова набула законної сили.

Згідно з ч.2 ст. 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Обставини, у відповідності до ч.1 ст. 72 КАС України, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції за відсутності на те підстав, за фактом не неможливості виконати боржником вимог державного виконавця та в порушення постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 20.01.2015 у справі №802/4206/14-а протиправно постановою від 03.02.2015 на позивача накладено штраф в сумі 680 грн.

Підсумовуючи вище викладене, суд, з метою захисту прав позивача та в узгодження з вимогами ст. 161 КАС України, вважає, за необхідне визнати протиправною та скасувати постанову головного державного виконавця відділу державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції про накладення штрафу від 03.02.2015 ВП №44819357 на Жмеринську районну державну лікарню ветеринарної медицини в сумі 680 грн.

Відповідно до положень, закріплених статтею 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За приписами статей 71, 86 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Питання про розподіл судових витрат у справі вирішується судом відповідно до вимог статті 94 КАС України, частиною першою якої передбачено, що у випадку, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача, підлягають стягненню 182,70 грн. судового збору, сплаченого за подання адміністративного позову до суду.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову головного державного виконавця відділу державної виконавчої служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції про накладення штрафу від 03 лютого 2015 року ВП №44819357 на Жмеринську районну державну лікарню ветеринарної медицини в сумі 680 гривень.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Жмеринської районної державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00691441 Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Весняна,40)судовий збір у розмірі 182,70 (сто вісімдесят дві гривні 70 коп.) сплачений 26.02.15р. квитанція № 0.0.354478192.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Вінницький окружний адміністративний суд, шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.

Суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л.

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43098769
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/525/15-а

Ухвала від 25.03.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Постанова від 10.03.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні