КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/5924/14 Головуючий у 1-й інстанції: Шевченко А.В. Суддя-доповідач: Чаку Є.В.
У Х В А Л А
Іменем України
11 березня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Чаку Є.В.,
суддів: Файдюка В.В., Старової Н.Е.
за участю секретаря Муханькової Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційну скаргу Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом Сектора культури та туризму Васильківської районної державної адміністрації до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
Сектор культури та туризму Васильківської районної державної адміністрації (далі - позивач) звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування рішення № 0008441701 від 23.09.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування єдиного внеску).
Київський окружний адміністративний суд своєю постановою від 14 листопада 2014 року адміністративний позов задовольнив.
Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Київського окружного адміністративного суду міста Києва від 14 листопада 2014 року та постановити нову про відмову в задоволенні адміністративного позову. На думку апелянта, зазначену постанову суду прийнято з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін, з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, управлінням фінансів Васильківської райдержадміністрації 30.09.2013 року було профінансовано кошти для перерахування єдиного соціального внеску, що підтверджується платіжними дорученнями від 01.10.2013 року на загальну суму 69 614, 97 гривень, які було подано для оплати до Васильківського УДКСУ у Київській області. У зв'язку з особливостями бюджетного процесу, 01.10.2013 року кошти для перерахування єдиного соціального внеску не були перераховані, а автоматично були зараховані на старий рахунок управління Пенсійного фонду України. З 01.10.2013 року в органах Держказначейства було відкрито нові рахунки для зарахування коштів єдиного соціального внеску в органах Міністерства доходів і зборів України.
До Сектору культури та туризму Васильківської районної державної адміністрації було направлено рішення Васильківської ОДПІ № 0008441701 від 23.09.2014 року, в якому зазначається, що на підставі пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, накладено штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум у розмірі 6 946, 54 гривень та зобов'язано позивача сплатити пеню в розмірі 972, 52 гривень (0, 1 % від суми недоїмки).
З приводу даних спірних правовідносин, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне звернути увагу на наступне.
Згідно з пунктом 1 частини другої статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» від 04.07.2013 року № 406-VII з 01.10.2013 року органами Міндоходів і зборів розпочато адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Згідно з частиною десятою статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до платіжних доручень за №№ 168, 172, 173, 99, 103, 167, 168, 172, 173, 160, 164, 165, 75, 94, 90 від 01.10.2013 року, позивачем нараховано та сплачено єдиний внесок в загальній сумі 69 614, 97 гривень за вересень 2013 року.
Встановлено, що позивачем вчасно були перераховані вищевказані кошти.
З 01.10.2013 року в органах Держказначейства було відкрито нові рахунки для зарахування коштів єдиного соціального внеску в органах Міністерства доходів і зборів України.
Встановлено, що ГУ ДКС України у Київській області надало лист Васильківському управлінню ДКС № 11-06/191-6246 від 07.10.2013 року щодо зарахування коштів єдиного соціального внеску, а саме, що кошти єдиного соціального внеску, спрямовані на рахунки УПФУ, в автоматичному режимі перераховуються на відповідні рахунки Міністерства доходів і зборів України.
Згідно пункту 4.2 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року № 455 сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь.
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Днем сплати єдиного внеску вважається, у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органів доходів і зборів, день списання банком або органами Державної казначейської служби України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органів доходів і зборів.
Відповідно до пункту 2.1 Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого спільним наказом Міністерства фінансів України та Міністерства доходів і зборів України від 19.09.2013 року № 493/815, Міністерство доходів і зборів України (далі - Міндоходів) та територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Міжрегіональне головне управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції Міндоходів (далі - територіальні органи Міндоходів) відкривають в органах Казначейства небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування» (далі - рахунок 3719) для зарахування та розподілу коштів єдиного внеску та фінансових санкцій (далі - страхові кошти).
Пунктом 3.1 цього Положення визначено, що страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719, відкриті на ім'я територіальних органів Міндоходів в управліннях (відділеннях) Казначейства.
Пунктом 5 Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» від 04.07.2013 року № 406-VII встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
З платіжних доручень за №№ 168, 172, 173, 99, 103, 167, 168, 172, 173, 160, 164, 165, 75, 94, 90 від 01.10.2013 на суму 69 614, 97 гривень вбачається факт сплати позивачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період: вересень 2013 року на рахунок: № 37199101001037, отримувач УПФУ (код ЄДРПОУ: 37885812).
Тобто, судом встановлено, що кошти за сплату єдиного соціального внеску були перераховані позивачем вчасно.
Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем всупереч нормам чинного законодавства прийняте оскаржуване рішення, а, отже, доводи відповідача про несвоєчасне перерахування єдиного внеску і нарахування за такі порушення штрафних санкції та пені є необґрунтованими.
У зв'язку з наведеним, суд вважає, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що відповідають нормам чинного законодавства України та є підставами для скасування рішення Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області від 23.09.2014 № 0008441701 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування єдиного внеску) та визнання його протиправним, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивачем своєчасно та в повному обсязі сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2013 року, який зарахований до бюджету, у зв'язку з чим, відсутні правові підстави для застосування відповідачем штрафних санкцій та пені.
З наданих суду доказів не вбачається вина позивача, яка могла б бути наслідком застосування до нього штрафних санкцій та пені. Позивач вчинив всі дії по вчасному перерахуванню єдиного соціального внеску. Будь-яких доказів чи пояснень спростування тверджень позивача матеріали справи не містять.
Приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення апеляційної скарги.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області - залишити без задоволення.
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Головуючий суддя Чаку Є.В.
Судді: Файдюк В.В.
Старова Н.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2015 |
Оприлюднено | 19.03.2015 |
Номер документу | 43098935 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Чаку Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні