Постанова
від 10.03.2015 по справі 804/2802/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 березня 2015 р. Справа № 804/2802/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Юркова Е.О.

при секретарі - Шпота Я.С.

за за участю: представник позивача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управління Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області в якому позивач з урахуванням уточнених позовних вимог просить:

- визнати протиправними дії Управління Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області щодо визначення у витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5 для земельної ділянки площею 0,5150 га (кадастровий номер 1223855100:04:001:0043), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, яку надано в оренду ОСОБА_2 (і.п.н. НОМЕР_1);

- зобов'язати Управління Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області у витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель використати значення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 1,0 для земельної ділянки площею 0,5150 га (кадастровий номер 1223855100:04:001:0043), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, яку надано в оренду ОСОБА_2 (і.п.н. НОМЕР_1).

- витрати по сплаті судового збору присудити з державного бюджету України.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Управлінням Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (кадастровий номер 1223855100:04:001:0043), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, безпідставно застосовано (Кф) у розмірі 2,5, тому що зазначене суперечить Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пункті, затвердженого наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 №18/15/21/11, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006р. за №388/12262, а тому дії відповідача є протиправними, у зв'язку з чим необхідно зобов'язати відповідача в подальшому використати значення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 1,0.

Представники відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце слухання справи був повідомлений двічі належним чином, правом на надання письмових заперечень не скористався.

Відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_2 (далі - позивач) на підставі рішення Петропавлівського районного суду Дніпропетровської області від 03.09.2010р., по справі №2-823/2010 (яке 13.09.2010р., набрало законної сили) набуто право власності на будівлі і споруди цілісного майнового комплексу «Цех по переробці сільськогосподарської продукції», що розташований по АДРЕСА_1.

Відповідно до витягу Колективного підприємства «Павлоградське міжміське бюро технічної інвентаризації» про державну реєстрацію прав від 28.12.2012р., за №37050564 за позивачем зареєстроване право приватної власності на дане нерухоме майно.

Рішенням Петропавлівської селищної ради від 21.10.2010р., №617-33/У надано дозвіл на розробку проекту щодо відведення в оренду гр. ОСОБА_2, земельної ділянки по АДРЕСА_1 для обслуговування вищевказаного цеху по переробці сільськогосподарської продукції.

Зазначена земельна ділянка розташована в межах населеного пункту - смт. Петропавлівка, Дніпропетровської області.

29.03.2013 року Петропавлівського селищною радою було винесено рішення №577-23/УІ, яким затверджено проект землеустрою та надано в оренду ОСОБА_2, земельну ділянку площею 0,5150 га., по АДРЕСА_1 для обслуговування господарських будівель і дворів.

Проект землеустрою також було погоджено у відділі (Управлінні) Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області (далі - відповідач), що підтверджується листом від 16.06.2011р. за №7/01-1772.

У вищевказаному листі відповідач зазначає, що земельну ділянку площею 0,5150 га, надана гр. ОСОБА_2 в оренду для обслуговування господарських будівель та дворів за рахунок земель під господарськими будівлями та дворами ненаданих у власність або в користування в межах населеного пункту смт. Петропавлівка Петропавлівської селищної ради. Відповідно до ст. 19 Земельного кодексу України дана земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення.

Також, наданою відповідачем довідкою про правовий статус земельної ділянки від 16.06.2011р. за №7/10-1771 визначено, що земельна ділянка площею 0,5152 га, яка пропонується для надання гр. ОСОБА_2 в оренду для обслуговування господарських будівель та дворів, згідно форми 6-зем - ненадані у власність або користування в межах населиного пункту; землі під господарськими будівлями та дворами.

Крім того, Позивачкою отримано Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 12.02.2014р., №НВ-1201299232014, у якому зазначені наступні відомості про земельну ділянку площею 0,5150 га., що відводиться в оренду гр. ОСОБА_2, зокрема:

- кадастровий номер - 1223855100:04:001:0043;

- цільове призначення - для іншого сільськогосподарського призначення;

- категорія земель - землі сільськогосподарського призначення;

- вид використання - для обслуговування господарських будівель і дворів;

- форма власності - комунальна власність.

Проте, 22.01.2015 року Управлінням Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області було надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, згідно якого значення коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) відповідай вказано у розмірі 2,5.

Судом встановлено, що Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах за № 18/15/21/11 від 27.01.2006р. затверджений Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі Порядок).

Пунктом 1.2 Порядку визначено, що Порядок регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Згідно п. 1.4 Порядку інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.

Пунктом 3.10 Порядку оцінки земель передбачена формула нормативно-грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів.

Складовою частиною даної формули є Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо). Значення (величина) даного коефіцієнту застосовується у відповідності з Додатком 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку - Таблиця 1.1, яка передбачає, що за складом категорії земель (стовпчик 3 таблиці 1.1) земельна ділянка, що надана в оренду позивачці, відноситься до землі сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і спорудами, для якої Кф передбачено у розмірі 1. Приналежність даної земельної ділянки саме до цієї категорії та складу земель підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру та проектом землеустрою.

Також слід зазначити, що стовпчиком 2 «Код розділу КВЕД» Таблиці 1.1 Додатку 1 до Порядку оцінки земель передбачено, що склад категорії земель «землі сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і спорудами» відноситься до видів діяльності, передбачених секцією А «Сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство» Класифікатора видів економічної діяльності України.

Застосування ж коефіцієнту 2,5 Додатком 1 (Таблиця 1.1) до Порядку передбачено лише для земель комерційного призначення.

Земельна ділянка, яка передається в оренду позивачці, не відповідає жодній категорії складу земель комерційного призначення з тих, що перелічені в даній таблиці.

Таким чином суд вважає, що дії Управління Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області є протиправними щодо визначення значення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) 2,5 замість якого потрібно використати значення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) 1,0, відповідно до Наказу № 18/15/21/11 «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» від 27.01.2006 року. Додатку № 1, Таблиця 1.1 «Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф)».

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 69 КАСУ визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Водночас, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ст. 86 КАСУ).

Згідно приписів ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірність своїх дій та рішень, а тому позов підлягає задоволенню.

Позивачем під час подання адміністративного позову сплачено судовий збір в розмірі 73 грн. 08 коп., що підтверджується квитанцією № 0.0.347809041.1 від 12.02.2015р.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Тому, згідно із ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судовий збір в розмірі 73 грн. 08 коп. присуджується на користь позивача за рахунок Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області щодо визначення у витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5 для земельної ділянки площею 0,5150 га (кадастровий номер 1223855100:04:001:0043), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, яку надано в оренду ОСОБА_2 (і.п.н. НОМЕР_1).

Зобов'язати Управління Держземагенства у Петропавлівському районі Дніпропетровської області у витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель використати значення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 1,0 для земельної ділянки площею 0,5150 га (кадастровий номер 1223855100:04:001:0043), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, яку надано в оренду ОСОБА_2 (і.п.н. НОМЕР_1).

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_2 (і.п.н. НОМЕР_1) витрати по сплаті судового збору у розмірі 73 грн. 08 коп. сплачені ОСОБА_2 згідно квитанції № 0.0.347809041.1 від 12.02.2015р.

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановленні статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови викладений протягом п'яти днів.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43112949
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2802/15

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Постанова від 10.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні