Постанова
від 11.03.2015 по справі 810/582/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2015 року 810/582/15

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу

за позовомПрокурора Бородянського району Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку доЗакритого акціонерного товариства "СТ Бородянка" простягнення штрафних санкцій,

в с т а н о в и в:

Прокурор Бородянського району Київської області звернувся до Київського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом до Закритого акціонерного товариства "СТ Бородянка" про стягнення штрафних санкцій у сумі 85000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної перевірки до відповідача застосовано штраф, який не був сплачений останнім у встановлені законом строки.

Згідно з пунктом 4 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Ухвалою суду від 17.02.2015 відкрито провадження у справі №810/582/15, розгляд якої відповідно до статті 183-2 КАС України здійснюється у порядку скороченого провадження.

Позивач та відповідач належним чином повідомлені про розгляд справи в порядку скороченого провадження, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення (рекомендованого).

Разом з тим, відповідач не скористався наданим частиною третьою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України правом щодо подачі заперечень на адміністративний позов, а тому суд розглядає справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

23 жовтня 2013 року Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято розпорядження № 2359-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери у строк до 01.02.2014. Також, відповідача зобов'язано у той же строк письмово повідомити уповноважену особу комісії про виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.

19 серпня 2014 року уповноваженою особою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 1299-ЦД-1-Е, згідно з яким встановлено порушення відповідачем пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" - невиконання Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 23.10.2013 № 2359-ЦД-1-Е, термін виконання якого закінчився 01.02.2014. На виконання даного розпорядження ЗАТ "СТ Бородянка" жодних пакетів документів не надавало.

20 серпня 2014 року уповноваженою особою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Жупаненко В.М. прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якою призначено розгляд справи у відношенні ЗАТ "СТ Бородянка" на 03.09.2014.

03 вересня 2014 року уповноваженою особою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Жупаненко В.М. прийнято постанову № 1350-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якою до відповідача застосовано штраф у розмірі 85000 грн.

Вказана постанова надіслана відповідачу 05.09.2014, про що свідчать дані наявних в матеріалах справи копії реєстру відправлення за 05.09.2014 № 552 і фіскального чеку від 05.09.2014 № 0983.

Оскільки сума штрафу не була сплачена відповідачем самостійно, прокурор звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд виходить з наступного.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (надалі - Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР).

Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціями обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Частиною 1 статті 5 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 6 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

Частиною 4 статті 6 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Частина 2 статті 9 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР передбачає право уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства.

Так, згідно з вимогами п. 10 ст. 8 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР НКЦПФР має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР НКЦПФР має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з п. 1 розділу ХVІІ Правил № 1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у ст. 11 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР, до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

Так, пунктом 8 ч. 1 ст. 11 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Так, згідно з Актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 19.08.2014 №1299-ЦД-1-Е позивачем встановлено, що підприємством не виконано розпорядження від 23.10.2013 №2359-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери в термін до 01.02.2014.

Крім того, в Акті вказано, що дане правопорушення є повторним.

Будь-яких доказів, що спростовують твердження позивача про невиконання розпорядження, відповідачем суду не надано.

Крім того, аналізуючи матеріали справи, суд дійшов висновку, що Постанова Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.09.2014 № 1350-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано штраф у розмірі 85000 грн., прийнята в порядку та у спосіб, визначений законодавством України, в тому числі Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Судом встановлено, що відповідачем постанова від 03.09.2014 № 1350-ЦД-1-Е про накладення санкції на відповідача за правопорушення на ринку цінних паперів у встановлені Законом строки не була оскаржена, а тому вважається узгодженою.

Крім того, Відповідачем постанова про накладення санкції у добровільному порядку не виконана.

Згідно вимог ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. В силу положень статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Отже, враховуючи зазначене та з огляду на те, що штраф у встановлений чинним законодавством строк відповідачем добровільно не сплачено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов Прокурора Бородянського району Київської області - задовольнити.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства "СТ Бородянка" (код ЄДРПОУ 30197593) на користь Державного бюджету України штрафні санкції в сумі 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Суддя Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2015
Оприлюднено20.03.2015
Номер документу43115973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/582/15

Постанова від 11.03.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні