УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 лютого 2015 р.Справа № 820/17771/14Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Макаренко Я.М.
Суддів: Шевцової Н.В. , Мінаєвої О.М.
за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 21.11.2014р. по справі № 820/17771/14
за позовом Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві , Товариства з обмеженою відповідальністю "Афаліна Груп" третя особа Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції
про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи,
ВСТАНОВИЛА:
Державна податкова інспекція у Московському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (надалі по тексту позивач) звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Афаліна Груп" (надалі по тексту відповідач-1), Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві (надалі по тексту відповідач-2), третя особа - Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, у якому, з урахуванням уточнень, просив суд:
- скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів за №15381050022016253 від 04.04.2014 року ТОВ "Афаліна Груп" (код ЄДРПОУ 38109677), про внесення даних про зміну юридичної адреси ТОВ "Афаліна Груп".
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 21.11.2014 року у задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Московському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Афаліна Груп", Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа - Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи відмовлено.
Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 21.11.2014 року та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити в повному обсязі.
Третя особа, Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, подала письмові заперечення на апеляційну скаргу, в яких, посилаючись на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, постанову Харківського окружного адміністративного суду від 21.11.2014 року залишити без змін.
Сторони в судове засідання апеляційної інстанції не з'явилися, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, причини неявки не повідомили.
Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Афаліна Груп" (код ЄДРПОУ 38109677) зареєстровано як юридична особа з 07.02.2012 року, відомості про перебування юридичної особи у процесі провадження справи про банкрутство, санації, у процесі припинення - відсутні.
04.04.2014 року до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей про місцезнаходження реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Афаліна Груп" та зазначено адресу: пр. Тракторобудівників, буд.130, м. Харків, 61121, про що державним реєстратором зроблено запис №15381050022016253.
За наслідками проведеної працівниками позивача перевірки місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Афаліна Груп" за адресою: пр. Тракторобудівників, буд.130, м. Харків, 61121 на підставі запиту №1769 від 19.05.2014 року складено Довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків № 612 від 02.06.2014 року (а.с.9).
Із врахуванням проведених заходів щодо встановлення місцезнаходження юридичної особи та складених за їх наслідками документів податковим органом винесено повідомлення №4213/10/20-34-18-02-30 від 11.06.2014 року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП.(а.с.10)
Державним реєстратором на виконання вимог ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №14801430023062805 від 22.07.2014 року про відсутність юридичної особи за вказаною адресою.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з його необґрунтованості.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Як вбачається з документів реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю «Афаліна Груп», долучених до матеріалів справи, державним реєстратором 04.04.2014 року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача, а саме зареєстровано статут у новій редакції, згідно якого відбулася зміна місцезнаходження відповідача, зміна видів діяльності та складу засновників.
Для проведення державної реєстрації змін до установчих документів відповідачем було надано державному реєстратору реєстраційну картку, довіреність, статут у новій редакції ТОВ «Афаліна Груп» від 03.04.2014 року, затверджений протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Афаліна Груп» № 7, договір купівлі-продажу від 03.04.2014 року, протокол позачергових загальних зборів засновників ТОВ «Афаліна Груп» від 03.04.2014 року № 7, протокол реєстрації учасників загальних зборів ТОВ «Афаліна Груп», копії квитанцій.
У відповідності до вимог п. 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо, зокрема, скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців урегульовано нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року.
За визначенням термінів згідно зі ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до ч.1 ст.4 вказаного Закону, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру (ч. 2 ст. 4 Закону).
За приписами ч.1 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього певного пакету документів (від заявника чи поштою). Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого уповноваженою особою пакету документів передбаченого Законом №755-IV.
Водночас, ч. 7 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Статтею 30 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Згідно ст. 27 цього Закону відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» не передбачає права державного реєстратора надавати оцінку документам, що подаються для проведення державної реєстрації.
Таким чином, під час здійснення реєстраційних дій, в тому числі щодо реєстрації місцезнаходження, державний реєстратор не має права перевіряти достовірність поданих відомостей та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, в тому числі щодо підтвердження фактичного місцезнаходження юридичної особи.
Колегія суддів також вважає за необхідне зазначити, що згідно положень ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Проте доказів існування судового рішення щодо скасування рішення загальних зборів засновників товариства про внесення змін до установчих документів юридичної особи від 03.04.2014 року позивачем не надано.
З урахуванням викладеного колегія суддів дійшла висновку про відсутність обґрунтованих підстав для скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Афаліна Груп" за адресою: пр. Тракторобудівників, буд.130, м. Харків, 61121, про що державним реєстратором зроблено запис №15381050022016253.
Також колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з приводу необґрунтованості посилань позивача на відсутність юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням, що не може бути підставою для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, з огляду на наступне.
Згідно з п. 12.4 "Порядку обліку платників податку і збору", щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Відповідно до пункту 12.5 зазначеного Порядку, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону (755- IV).
Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 19-ОПП (дод. 25).
Таким чином, наслідком вказаних обставин може бути лише внесення до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та подальшого припинення юридичної особи на підставі положень п.5 ч.2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", а не скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, як того вимагає позивач.
Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Між тим, позивачем не доведено обґрунтованості позовних вимог, а доводи апеляційної скарги позивача висновків суду першої інстанції не спростовують.
За викладених обставин, колегія суддів, переглянувши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 21.11.2014р. по справі № 820/17771/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
(підпис)ОСОБА_1 Судді(підпис)
(підпис)
ОСОБА_2
ОСОБА_3
Повний текст ухвали виготовлений 19.02.2015 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2015 |
Оприлюднено | 23.03.2015 |
Номер документу | 43116230 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Макаренко Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні