ЛЬВІВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа
№2а-4042/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
17
листопада 2008 року м.
Львів
Львівський окружний адміністративний
суд в складі :
головуючого - судді
Канас Н.А.
при секретарі судового
засідання
Кунинець А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за позовом ОСОБА_1
до управління Пенсійного фонду України у
Личаківському районі
м.Львова про зобов'язання відповідача
нарахувати та виплатити на користь позивача недоплачену щомісячну державну
соціальну допомогу дітям війни за 2007 - 2008 роки в сумі 2313,50 грн.
в
с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернулася до суду із позовом до
Управління пенсійного фонду України у
Залізничному районі м.Львова. За
клопотанняя позивачки проведено заміну
відповідача на належного -управління Пенсійного фонду України у Личаківському районі м.Львова. Позивач просить суд зобов'язати відповідача
нарахувати та виплатити недоплачену
щомісячну державну соціальну допомогу «Дітям війни» за період 2007
-2008 р.р. в сумі 2313,50 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що
відповідно до статті 1 Закону України «Про соціальний захист дітей
війни» є дитиною війни. Згідно із
статтею 6 цього ж Закону повинна
виплачуватись щомісячна соціальна допомога у розмірі 30% мінімальної пенсії за
віком, однак така допомога не виплачувалась. Крім цього, просить поновити строк звернення до суду за захистом порушених
прав.
В судове засідання позовач не з”явилась,
подала клопотання слухати справу у її відсутності.
Представник
відповідача Управління Пенсійного фонду України в Личаківському районі м.Львова
в судове засідання не з”явився, про день та час слухання справи належним чином
повідомлений, про що свідчить розписка
представника відповідача в довідковому листі справи.
????? Суд вважає, що справу слід
розглядати у відсутності представника відповідача.
????? Суд розглядає справу в порядку
статті 71 КАС України на основі наявних доказів.
В судовому засіданні було досліджено письмові
докази, які наявні в матеріалах справи (копії паспорта, довідки про присвоєння
ідентифікаційного коду та посвідчення позивача та інших документів, наявних в
матеріалах справи).
????? Розглянувши подані документи
і матеріали, дослідивши та оцінивши
докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.
Законом України «Про соціальний
захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року № 2195-VI установлено правовий
статус дітей війни, визначено основи їх соціального захисту та гарантовано їх
соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки.
Статтею першою цього Закону
визначено, що дитиною війни є особа, яка є громадянином України та якій на час
закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18
років.
Позивач ОСОБА_1
народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 року, є дитиною війни.
Статтею 6 Закону України «Про
соціальний захист дітей війни» передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне
довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується
замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком.
Частина 2 статті 8 Конституції
України встановлює вимогу щодо законів України - усі вони приймаються виключно
на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Частиною 3 статті 22 Конституції
України встановлено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних
законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Законами України «Про Державний
бюджет України на 2007 рік» та «Про Державний бюджет України на 2008 рік» дію ст. 6 Закону України «Про соціальний
захист дітей війни» було обмежено.
Однак, Рішеннями Конституційного Суду України від 09 липня
2007 року № 6-рп/2007 (справа про соціальні гарантії громадян) та від 22 травня
2008 року № 10-рп/2008 визнані такими, що не відповідають Конституції України
(є неконституційними), зокрема, положення Закону України «Про Державний бюджет
України на 2007 рік» та «Про Державний
бюджет України на 2008 рік» якими обмежується дія ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни,
гарантії їх соціального захисту».
З дня ухвалення Конституційним
Судом України Рішень № 6-рп/2007 та № 10-рп/2008 визнані неконституційними положення Законів України «Про Державний бюджет України
на 2007 рік», «Про Державний бюджет України на 2008 рік» втратили чинність, отже, з цього часу
відновлено дію статті 6 Закону України
«Про соціальний захист дітей війни».
Рішення Конституційного Суду
України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 та
від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008
мають преюдиціальне значення для
судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з
правовідносинами, які виникли внаслідок
дії положень статей, що визнані
неконституційними.
Судом
встановлено, що всупереч Рішенню Конституційного Суду України Управління
Пенсійного фонду України в
Личаківському районі оспорювана позивачем надбавка з липня по
грудень 2007 року не виплачувалась, тому позов в частині стягнення з відповідача на користь позивача недоплачену щомісячну
державну соціальну допомогу «Дітям війни» за вказаний вище період підлягає до
задоволення. Так як, у 2008 році
надбавка до пенсії виплачувалась з травня по червень
- в розмірі 48,10 грн, з
липня по вересень - в
розмірі 48,20 грн., разом 96,2+ 144,60= 240,80 грн ., за даний
період позов підлягає задоволенню частково.
Виходячи з мінімального розміру пенсії за віком,
визначеного у відповідності до ст. 62 Закону України «Про Державний бюджет
України на 2007 рік», ст. 58 «Про
Державний бюджет України на 2008 рік», ст. 28 Закону України «Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», позивачу має бути
нарахована допомога:
- за період з липня по грудень 2007 у розмірі 742 грн.
65 коп
.
(липень, серпень, вересень 2007 року: 410,06 х30%=123,018 х3= 369,05 грн.;
жовтень, листопад, грудень 2007 р. : 415,11 х 30%=124.533х3 = 373,60 . Усього: 369,05+373,60= 742,65 грн.) ;
- за період з травня по вересень
2008 у розмірі - 481,60 грн (травень, червень 2008 року: 481 х 30%=144,3 х
2=288,6; липень- вересень: 482 х 30%=144,6 х 3=433,8 грн. Усього= (288,6+ 433,8)- 240,80 = 481,60 грн.
Що стосується позовних вимог
позивача в частині зобов'язання
відповідача нарахувати позивачу недоплачену соціальну допомогу за період з
01.01.2007 року по 30.06.2007 року, то такі до задоволення не підлягають
та суд мотивує це наступним. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 09 липня
2007 року № 6-рп/2007 положення закону України «Про Державний бюджет України на
2007 рік» визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення
Конституційним судом цього Рішення, тобто з 09 липня 2008 року. Отже, саме з 09.07.2008 року відновлено дію
статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Що стосується позовних вимог позивача в
частині зобов'язання відповідача
нарахувати позивачу недоплачену соціальну допомогу за період з
01.01.2008 року по 30.04.2008 року, то такі до задоволення не підлягають
та суд мотивує це наступним.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22 травня
2008 року № 10-рп/2008 положення закону України «Про Державний бюджет України
на 2008 рік» визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення
Конституційним судом цього Рішення, тобто з 22 травня 2008 року. Отже, саме з 22.05.2008 року відновлено дію
статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Керуючись
ст. ст. 22, 55, 64, 95 Конституції України, ст. ст. 1, 3, 6 Закону України «Про
соціальний захист дітей війни», ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове
пенсійне страхування», ст.62 Закону України « Про Державний бюджет України на
2007 рік», Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007, Рішенням
Конституційного Суду України від 22
травня 2008 року № 10-рп/2008, ст. ст. 7- 14, 18, 19, 24, 143, 146, 158, 160,
161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П
О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити частково.
Зобов”язати Управління Пенсійного Фонду України у Личаківському районі м.Львова нарахувати і виплатити на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 року
народження, недоплачену як дитині війни
надбавку до пенсії за липень - грудень
2007 року у розмірі 742 ( сімсот сорок
дві ) грн. 65 коп., за травень- вересень
у розмірі - 481,60 (
чотириста вісімдесять одну) грн., разом 1224,25 ( одна тисяча двіста
двадцять чотири грн.25коп.)
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви
про апеляційне оскарження, встановленого КАСУ, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили
після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове
рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде
поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження
та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції
через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія
апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої
інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в
разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 КАС
України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна
скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів
після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути
подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя-підпис,
з оригіналом згідно
Суддя
Н.А.Канас
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2008 |
Оприлюднено | 14.08.2009 |
Номер документу | 4311980 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні