Рішення
від 29.01.2015 по справі 331/9217/14-ц
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

29.01.2015

Р І Ш Е Н Н Я Провадження №2/331/191/15

ЄУН 331/9217/14-ц

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29.01.2015 року ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. Запоріжжя

У складі : головуючого - судді ФЕДЧЕНКО І.М.

при секретарі СИМОНЕЦЬ Ю.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовною заявою

Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Запорізькій області в інтересах Запорізької міської ради до ОСОБА_1 про відшкодування збитків, заподіяних рибному господарству

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся в суд з позовом в якому зазначив , що Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Запорізькій області до Запорізького районного суду Запорізької області було направлено для розгляду адміністративний матеріал відносно ОСОБА_1, який вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 85 КУпАП - грубе порушення правил рибальства.

За результатами розгляду зазначеного адміністративного матеріалу судом встановлено, що 22.04.2014 року о 12-30 громадянин ОСОБА_1 на р. Суха Московка в Жовтневому районі м. Запоріжжя здійснював незаконний лов риби забороненим засобом - «павуком». В ході зазначених незаконних дій ОСОБА_1 протиправно виловив риби: карась - 54 екз., приблизною загальною вагою 3,5 кг.

Постановою Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 27.05.2014 за справою № 3/331/637/2014 ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 85 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 гривень.

Внаслідок порушення правил рибальства та охорони водних живих ресурсів незаконними діями ОСОБА_1 державі заподіяно збитки на суму 918 гривень , які розраховано Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Запорізькій області, відповідно до «Такс для обчислення розміру відшкодування школи, заподіяної внаслідок незаконного добування (збирання) або знищення громадянами України, іноземцями та особами без громадянства цінних видів водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах України», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2011 № 1209.

Вказані факти та вина відповідача повністю підтверджується постановою Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 27.05.2014 за справою № 3/331/637/2014 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 85 КУпАП та розрахунком шкоди до протоколу № 007337. При винесенні постанови, суд не прийняв до уваги той факт, що в результаті незаконного видобування об'єктів тваринного світу була спричинена майнова шкода, яка підлягає відшкодуванню.

Позивач просить суд стягнути з відповідача користь держави Україна та Запорізької міської ради 918 (дев'ятсот вісімнадцять) гривень збитків, зарахувавши кошти на розрахунковий рахунок: 33110331700003, отримувач: УК у Жовтневому районі, 24062100, код ЄДРПОУ: 38025440, банк отримувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО: 813015, та Судові витрати покласти на відповідача.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позов в повному обсязі.

Відповідач в судовому засіданні проти позовних вимог не заперечував.

Суд, заслухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи , надані суду докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено , що Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Запорізькій області до Запорізького районного суду Запорізької області було направлено для розгляду адміністративний матеріал відносно ОСОБА_1, який вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 85 КУпАП - грубе порушення правил рибальства.

За результатами розгляду зазначеного адміністративного матеріалу судом встановлено, що 22.04.2014 року о 12-30 громадянин ОСОБА_1 на р. Суха Московка в Жовтневому районі м. Запоріжжя здійснював незаконний лов риби забороненим засобом - «павуком». В ході зазначених незаконних дій ОСОБА_1 протиправно виловив риби: карась - 54 екз., приблизною загальною вагою 3,5 кг.

Постановою Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 27.05.2014 за справою № 3/331/637/2014 ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 85 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 гривень.

Внаслідок порушення правил рибальства та охорони водних живих ресурсів незаконними діями ОСОБА_1 державі заподіяно збитки на суму 918 гривень , які розраховано Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Запорізькій області, відповідно до «Такс для обчислення розміру відшкодування школи, заподіяної внаслідок незаконного добування (збирання) або знищення громадянами України, іноземцями та особами без громадянства цінних видів водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах України», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2011 № 1209.

Вказані факти та вина відповідача повністю підтверджується постановою Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 27.05.2014 за справою № 3/331/637/2014 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 85 КУпАП та розрахунком шкоди до протоколу № 007337. При винесенні постанови, суд не прийняв до уваги той факт, що в результаті незаконного видобування об'єктів тваринного світу була спричинена майнова шкода, яка підлягає відшкодуванню.

Відповідно до ч. 4 ст. 61 Цивільного процесуального кодексу України, постанова суду у справі про адміністративне правопорушення обов'язкова для суду, що розглядає справу про цивільно-правові наслідки дій особи, стосовно якої ухвалено постанову суду, з питань, чи мали місце ці дії та чи вчинені вони цією особою.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ч. 1 ст. 63 Закону України «Про тваринний світ» порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.

Слід зазначити, що відповідно до ч. 1 ст. 69 «Про охорону навколишнього природного середовища» шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Також, відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України «Про тваринний світ» підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу, в порядку та розмірах, встановлених законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 1166 Цивільного кодексу України шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Суд , враховуючи наведені обставини та вимоги чинного законодавства, вважає що майнову шкоду, заподіяну державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства, у розмірі 918 грн. , має відшкодувати ОСОБА_1

Згідно зі ст. 16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України є обов'язком держави.

Крім того, згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» посадові особи органів рибоохорони здійснюють державний контроль та управління в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів.

Також, відповідно до п.п. 1, 3 Положення про Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Запорізькій області, затвердженого наказом Державного агентства рибного господарства України від 19.04.2012 № 202 (далі - Положення № 202), Управління є територіальним органом Державного агентства рибного господарства України, основним завданням якого є реалізація повноважень Держрибагенства України у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в районі діяльності.

Відповідно до п.п. 11, 14 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» посадові особи органів рибоохорони мають повноваження визначати розмір збитків, завданих рибному господарству, за затвердженими таксами та методиками, а також подавати позови про відшкодування шкоди, заподіяної суб'єктами господарювання та громадянами, внаслідок порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів.

Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Запорізькій області відповідно до п.п. 6.15, 6.16 Положення № 202 також має зазначені повноваження.

Отже, враховуючи вищевикладене, Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Запорізькій є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Слід зазначити, що відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» місцеві ради несуть відповідальність за стан навколишнього природного середовища на своїй території і в межах своєї компетенції здійснюють контроль за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про тваринний світ» до повноважень міських рад у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу належить організація та здійснення заходів щодо охорони тваринного світу та поліпшення середовища його існування.

Також, частина 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає, що до делегованих повноважень виконавчих органів міських рад належить здійснення контролю за додержанням природоохоронного законодавства, використанням і охороною природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення.

Статтею 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» встановлено, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2014 рік у частині доходів є надходження, визначені ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України.

Відповідно до п. 7 ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів є 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

Пунктом 7 ч. 2 ст. 69 Бюджетного кодексу України встановлено, що до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належить 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до міських бюджетів - 50 відсотків, обласних бюджетів - 20 відсотків.

Відповідно до п. 2.10 Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.01.2013 № 43, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19.02.2013 № 291/22823, органи казначейства при обслуговуванні доходів та інших надходжень державного бюджету здійснюють операції за платежами, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України розподіляються між державним та місцевими бюджетами.

Оскільки відповідно до ч. 2 ст. 2 Цивільного кодексу України учасниками цивільних відносин є, зокрема, як держава Україна, так і територіальні громади та інші суб'єкти публічного права, а Запорізька міська рада, як орган місцевого самоврядування, на підставі ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами, то розподіл стягнутих збитків має здійснюватись у відповідності з вищенаведеними нормами права.

З огляду на зазначені положення діючого законодавства та беручи до уваги те, що порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу вчинено на р. Суха Московка в Жовтневому районі м. Запоріжжя, що знаходиться в адміністративних межах м. Запоріжжя, Запорізька міська рада є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, а також є належним позивачем по даній справі.

Таким чином , суд вважає. що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст.. ст.. 10,11,212,214-215, ЦПК України, суд

В И Р І Ш И В :

Стягнути з ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН: НОМЕР_1, проживає АДРЕСА_1 на користь держави Україна та Запорізької міської ради 918 (дев'ятсот вісімнадцять) гривень збитків, зарахувавши кошти на розрахунковий рахунок: 33110331700003, отримувач: УК у Жовтневому районі, 24062100, код ЄДРПОУ: 38025440, банк отримувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО: 813015.

Стягнути з ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН: НОМЕР_1 проживає АДРЕСА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 243 грн.60 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Запорізької області через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги, особами , які були відсутні у судовому засіданні, протягом 10 днів з дня отримання копії рішення.

Суддя: Федченко І.М.

СудЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення29.01.2015
Оприлюднено23.03.2015
Номер документу43150882
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —331/9217/14-ц

Ухвала від 08.08.2019

Цивільне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Антоненко М. В.

Рішення від 29.01.2015

Цивільне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Федченко(Павленко) І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні