Постанова
від 18.03.2015 по справі 819/480/15-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/480/15-a

18 березня 2015 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Баранюка А.З. при секретарі судового засідання Хоменко Л.В.

за участю:

прокурора - Ковальчук М. О.

представника позивача - Сопрун М.В.;

представника відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Прокурора Чортківського району в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів) до Відритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція» про стягнення фінансових санкцій в сумі 17 000,00 грн., -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Чортківського району Тернопільської області звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів) до Відритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція» про стягнення 17 000,00 грн. фінансових санкцій за порушення на ринку цінних паперів.

В обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що позивачем видано емітенту - Відкритому акціонерному товариству «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція» обов'язкове для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 26.08.2014 р. № 59-ПР-З-Е із зобов'язанням у термін до 27.10.2014 р. усунути порушення вимог чинного законодавства, а саме: розкрити на фондовому ринку регулярну річну інформацію за 2013 рік та письмово повідомити уповноважену особу комісії про виконання даного розпорядження. Однак станом на 27.10.2014 р. дане розпорядження емітентом не виконано, що порушило вимоги Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року за № 97/13364 (надалі - Положення), у зв'язку із чим складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за №497-ПР-З-Е від 18.11.2014 р. та постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №470-ПР-З-Р від 27.11.2014 р. Дана постанова не оскаржена та добровільно відповідачем не сплачена на момент подання адміністративного позову.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали повністю, з мотивів викладених у позовній заяві, просять позов задовольнити.

Відповідач у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.

Таким чином, підстави для відкладення розгляду справи, передбачені ч. 1 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства в суду відсутні і суд вважає що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, за можливе розглянути справу без участі відповідача, відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція» зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Як вбачається із матеріалів справи Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку видано емітенту - ВАТ «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція» обов'язкове для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 26.08.2014р. №59-ПР-3-Е із зобов'язанням у термін до 27.10.2014р. усунути порушення вимог чинного законодавства, а саме: розкрити на фондовому ринку регулярну річну інформацію за 2013рік та до 27.10.2014р. письмово повідомити (з наданням підтверджуючих документів) уповноважену особу Комісії про виконання даного розпорядження.

Однак, ВАТ «Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція», як юридичною особою та емітентом, не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 26.08.2014р. №59-ПР-3-Е, у зв'язку з чим складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за № 497-ПР-З-Е від 18.11.2014р. (а.с.10).

Постановою начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №470-ПР-3-Е від 27.11.2014р. застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 17 000,00 грн.

Відповідно до пункту 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за № 1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Вищевказана постанова надіслані відповідачу, про що свідчить наявна в матеріалах справи копія поштового відправлення.

Вказана постанова у встановленому законом порядку не оскаржена, фінансова санкція відповідачем не сплачена.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено в Законі України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Відповідно до статей 5, 6 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка виконує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Основні завдання Національної комісії України з цінних паперів та фондового ринку, її територіальних органів полягають у формуванні та забезпеченні реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, здійсненні державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів, додержання законодавства у цій сфері, захисті прав інвесторів, сприянні розвитку цінних паперів, застосуванні санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку річної інформації емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) регулюється Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року за № 97/13364.

Відповідно до вимог пункту 1 глави 1 та пункту 1 глави 7 розділу V Положення розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Статтею 8 Закону № 448/96-ВР визначенні повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Зокрема, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п. 6, ч. 1. статті 11 Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно із п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовується фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 12 Закону № 448/96-ВР санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Статтею 11 Закону № 448/96-ВР визначено, що у разі несплати штрафу примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил визначено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.

Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких

ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Враховуючи те, що відповідач добровільно санкції не сплатив суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 158-167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства " Тернопільська обласна рибоводно-меліоративна станція " (48551, с. Шманьківчики, Чортківський р-н., Тернопільська обл. код ЄДРПОУ 00704362) 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. в користь Державного бюджету України на рахунок управління Державної казначейської служби України в Чортківському районі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області №31116106700554, МФО 838012, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, код одержувача коштів 37938481.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд у порядок і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2015
Оприлюднено24.03.2015
Номер документу43158585
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/480/15-а

Постанова від 18.03.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

Ухвала від 06.03.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні