ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
20 березня 2015 року м. Київ № 826/683/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 до треті особи Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, ОСОБА_2, ОСОБА_3, Товариство з обмеженою відповідальністю «БІК «ПСП.ЛТД» проскасування рішення від 01.02.2005р. та зобов'язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ОСОБА_1 звернувся з позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, треті особи ОСОБА_2, ОСОБА_3, Товариство з обмеженою відповідальністю «БІК «ПСП.ЛТД» про скасування рішення відповідача щодо внесення на підставі реєстраційної картки по формі № 6 від 01.02.2005р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про ТОВ «БІК «ПСП. ЛТД», а саме зазначення ОСОБА_3 «керівником» та «підписантом» ТОВ «БІК «ПСП.ЛТД» та зобов'язання виключити недостовірні відомості про ТОВ «БІК. «ПСП.ЛТД» з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які були внесені на підставі реєстраційної картки по формі № 6 від 01.02.2005р., а саме зазначення ОСОБА_3 «керівником» та «підписантом» ТОВ «БІК «ПСП.ЛТД».
Ухвалою суду від 26.01.2015р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду.
Суд у судовому засіданні 05.03.2015 року на підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, враховуючи неявку відповідача та третіх осіб за відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, ухвалив про перехід до розгляду справи у порядку письмового провадження.
Під час розгляду справи в порядку письмового провадження, судом встановлено, що позивачем пропущений строк звернення до суду, з огляду на наступне.
Згідно ч. 1 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Таким чином, правовий припис "в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого законом" означає, що позов має подаватися лише в тих межах часу, які встановлені законом. Крім того, можливість захисту прав та інтересів залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом.
У ч. 2 ст. 99 КАС України встановлено шестимісячний строк для звернення до адміністративного суду, що пов'язане зі специфікою правовідносин, а також має сприяти наданню доказів, підвищує їхню достовірність і тим самим сприяє встановленню істини у конкретній адміністративній справі.
Дана норма закону означає, що за загальним правилом перебіг строку на звернення до адміністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Необхідно зазначити, що строком є проміжок часу, у який особи, що беруть участь у справі, та інші учасники процесу вчиняють певні процесуальні дії, передбачені Кодексом адміністративного судочинства України, в результаті вчинення яких настають певні правові наслідки.
Як вбачається з витягу реєстраційної справи, позивач був обізнаний 24.06.2008 р. про подану реєстраційну картку форми № 6 від 01.02.2005р. та протокол загальних зборів засновників ТОВ «БІК. «ПСП.ЛТД» № 3 від 15.08.1992р., заяву ОСОБА_3 від 29.10.1999р., як голови правління товариства, від дня ознайомлення з реєстраційною справою, що підтверджується його заявою від 12.06.2008 року, в якій ОСОБА_1 розписався про її ознайомлення.
У відповідності до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідачем внесено відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 14.02.2005 р., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру.
Відтак, з дати ознайомлення, а саме від 24.06.2008 року настав перебіг строку на оскарження рішення щодо внесення на підставі реєстраційної картки по формі № 6 від 01.02.2005р. відомостей про керівника ТОВ «БІП «ПСП.ЛТД» ОСОБА_3.
Враховуючи наведені фактичні обставини справи суд приходить до переконання, що позивач міг та повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів ще в 2008 році.
Разом з тим із даними позовними вимогами до суду, позивач звернувся лише 19.01.2015р., тобто із пропуском шестимісячного строку на звернення до суду із адміністративним позовом.
При цьому, позивач не зазначає про наявність поважних причин пропуску строку звернення до суду та не надає суду належних та допустимих доказів на підтвердження наявності таких обставин.
Частиною 1 ст. 100 КАС України встановлено, що адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
При цьому слід зазначити, що дотримання строків звернення до адміністративного суду є однією з умов дисциплінування учасників цих відносин у випадку, якщо вони стали спірними. У випадку пропуску строку звернення до суду підставами для розгляду справи є лише наявність поважних причин, тобто, обставин, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, та пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами.
Відповідно до ч. 2 ст. 100 КАС України позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
Відповідно до п. 9. ч. 1 ст. 155 КАС України суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до адміністративного суду і суд не знайшов підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними.
Враховуючи вищенаведене, беручи до уваги те, що позивачем не наведено обставин, які б свідчили про поважність пропуску строку звернення до суду, суд приходить до висновку, що позивачем пропущений строк на звернення до суду без поважних причин, підстав для поновлення цього строку не має, у зв'язку з чим позовна заява підлягає залишенню без розгляду.
На підставі вищенаведеного, керуючись статтями 99, 100, 102, 155, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
1. Залишити позовну заяву ОСОБА_1 без розгляду.
2. Ухвалу направити сторонам.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки встановлені ст.ст. 185-187 КАС України.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2015 |
Оприлюднено | 25.03.2015 |
Номер документу | 43185916 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні