ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
23 березня 2015 року Чернігів Справа № 825/722/15-а
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Д'якова В.І., розглянувши в приміщенні суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Берегиня-Сім» про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду з адміністративним позовом до кредитної спілки «Берегиня-Сім» (далі - КС «Берегиня-Сім») про стягнення штрафу в сумі 1700,00 грн., застосовані до відповідача на підставі постанови № 52/15/3 від 10 грудня 2014 року.
Відповідач був повідомлений про відкриття скороченого провадження 12.03.2015, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідно до частини третьої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжив всі належні заходи для повідомлення відповідача про відкриття скороченого провадження рекомендованим листом за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Відповідач заперечень проти позову або заяви про визнання позову, не надав. Про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів, поінформований.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю, зважаючи на таке.
Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на підставі акту про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Берегиня-Сім» від 15.11.2013 № 66/15/4_АП до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді розпорядження «Про застосування заходу впливу до КС «Берегиня-Сім» від 26.12.2013 № 4779, яким було зобов'язано відповідача усунути порушення вимог законодавства України у сфері надання фінансових послуг, зазначені в пунктах 1, 2, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 та 18 констатуючої частини розпорядження, у термін до 30.09.2014 та повідомити позивача про усунення порушень у термін до 27.10.2014.
Проте, у встановлений розпорядженням строк відповідачем не усунено порушення вимог законодавства про фінансові послуги, зокрема, зазначених у пунктах 1, 2, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 та 18 констатуючої частини розпорядження.
Розглянувши акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Берегиня-Сім» від 14.11.2014 № 52/15/3_АП, директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Мендрул Л.М. 10.12.2014 винесено постанову № 52/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою до КС «Берегиня-Сім» застосовано штраф у розмірі 1700,00 грн.
Копія вказаної постанови була отримана відповідачем 12.12.2014, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 0100122466897 від 11.12.2014.
Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.
Загальні правові засади створення правових основ для захисту інтересів споживачів фінансових послуг, правове забезпечення діяльності і розвитку конкурентоспроможного ринку фінансових послуг в Україні, правове забезпечення єдиної державної політики у фінансовому секторі України встановлює Закон України від 12.07.2001 №2664 «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі - Закон №2664).
Так, згідно з пункту 1 частин першої 1 статті 1 Закону № 2664, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.
Пунктом 2 частини першої статті 1 вказаного Закону передбачено, що кредитна установа - фінансова установа, яка відповідно до закону має право за рахунок залучених коштів надавати фінансові кредити на власний ризик.
Статтею 1 Закону України від 20.12.2001 № 2908 «Про кредитні спілки», визначено, що кредитна спілка - це неприбуткова організація, заснована фізичними особами, професійними спілками, їх об'єднаннями на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об'єднаних грошових внесків членів кредитної спілки. Кредитна спілка є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг, передбачених цим Законом.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 28 Закону №2664 у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 28 Закону №2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов'язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів.
Відповідно до п. 1.6 розділу І Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20.11.2012 N 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 р. за N2112/22424 (надалі - Положення N 2319), Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
Відповідно пункту 5.9 розділу V Положення N 2319 визначено, що рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання учасниками ринку фінансових послуг.
Відповідно до абзацу одинадцятого пункту 2.2 розділу II Положення N 2319 невиконання вимог письмового розпорядження (припису) є підставою застосування інших заходів впливу у визначених законом випадках.
Відповідно до статті 39 Закону № 2664, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Так, згідно з пункту 3 частини першої статті 40 Закону № 2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 41 Закону № 2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку (частини 2, 3 статті 41 Закону №2664).
Згідно з частини першої статті 42 Закону № 2664 штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Так, відомостей щодо оскарження відповідачем постанови №52/15/3 від 10.12.2014 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг немає, при цьому, суму штрафу у встановлений строк відповідачем сплачено не було.
За таких обставин, не сплачена сума штрафу у розмірі 1700,00 гривень підлягає стягненню у судовому порядку, відтак, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та, відповідно, їх задоволення у повному обсязі.
Згідно з пунктом 8 частини шостої статті 183-2 та частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.
Згідно частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з кредитної спілки «Берегиня-Сім» ( 14037, м. Чернігів, вул. П. Морозова, буд 36, код ЄДРПОУ 35779831) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 183 2 , 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя підпис В.І. Д'яков
З оригіналом згідно
Суддя В.І. Д'яков
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2015 |
Оприлюднено | 26.03.2015 |
Номер документу | 43204886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні