Постанова
від 19.03.2015 по справі 922/4487/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" березня 2015 р. Справа № 922/4487/14

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Пелипенко Н.М., судді Івакіна В.О., Камишева Л.М.

при секретарі Пляс Л.Ф.

за участю представників:

позивача - Жилка С.Є. (дов. №08-11/4691/2-14 від 24.12.2014 р.)

відповідача - Кивуц О.Ю. (дов. №1-р від 10.01.2015 р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу відповідача (вх. №365Х/1-8) на рішення господарського суду Харківської області від 23 грудня 2014 року у справі

за позовом Харківської міської ради, м. Харків

до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми "Золоте руно", с. Надточії, Харківський район, Харківська область

про внесення змін до договору оренди землі

ВСТАНОВИЛА:

Харківська міська рада звернулась до господарського суду Харківської області з позовом, в якому просила внести зміни до договору оренди землі №240667100002 від 12.01.2006 р. шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору укладеним.

Рішенням господарського суду Харківської області від 23.12.2014 р. у справі №922/4487/14 (суддя Хотенець П.В.) позов задоволено частково. Внесено зміни до договору оренди землі №240667100002 від 12.01.2006 р. шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі в зазначеній судом редакції. В решті заявлених позовних вимог відмовлено.

Відповідач, ТОВ ВКФ "Золоте руно", з рішенням суду першої інстанції частково не погодився, звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що рішення прийнято за відсутності всебічного, повного та об'єктивного розгляду всіх обставин справи в їх сукупності з порушенням норм матеріального та процесуального права. Просить рішення господарського суду скасувати частково та прийняти нове рішення, враховуючи докази та пояснення відповідача. Судові витрати за подання апеляційної скарги покласти на позивача.

Харківська міська рада проти задоволення апеляційної скарги заперечує, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим. Зокрема, зазначає, що коефіцієнт складності інженерно-геологічних умов у розмірі 1 Департаментом земельних відносин міської ради при розрахунку розміру орендної плати застосовано у відповідності до вимог чинного законодавства. Просить рішення господарського суду залишити без змін, апеляційну скаргу - без задоволення.

Представники сторін в судовому засіданні підтримуються свої правові позиції в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, відзиву та додаткового відзиву на неї, вислухавши в судовому засіданні уповноважених представників сторін, перевіривши повноту встановлення місцевим господарським судом обставин, що мають значення для справи, правильність застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі рішення Харківської міської ради від 06.07.2005 р. за №130/05 "Про припинення та надання юридичним та фізичним особам у користування земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель і споруд" між Харківською міською радою (орендодавець) та ТОВ ВКФ "Золоте руно" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки зареєстрований 12.01.2006 р. за № 240667100002 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", згідно п.п. 1.1. якого, орендодавець надає, а орендар приймає в оренду земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі промисловості, яка знаходиться за адресою: м. Харків, пр. Постишева, 93, загальною площею 0,4673 га, в т.ч. під забудовою 0,1714 га, інших угідь 0,2959 га (т.1 а. с. 18-20).

Строк дії договору встановлений п. 8 договору - до 01.06.2030 р.

Пунктом 9. договору визначено розмір орендної плати за користування земельною ділянкою та порядок внесення її орендарем на рахунок відділення Державного казначейства у Харківській області. Так, розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить: 2005 рік - 3186,01 грн.; 2006 рік - 4147,82 грн.; з 2007 року - 6011,33 грн.

Відповідно до витягу №20 з Технічної документації про нормативну грошову оцінку орендованій земельній ділянці присвоєно кадастровий номер №6310137900:11:001:0005 (т.1 а. с. 30).

Рішеннями 17-ої сесії Харківської міської ради 5-го скликання від 25.12.2007 р. за №335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01 січня 2007 року", 19-ої сесії Харківської міської ради 5-го скликання від 27.02.2008 р. за №42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01 січня 2007 року" та №41/08 "Про затвердження "Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м Харкові" зі змінами та доповненнями внесеними протягом 2008-2009 років з 01.03.2008 р. змінена базова вартість 1 кв. м земель м. Харкова та запроваджений новий порядок визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками.

Базова вартість, отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2007 р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України, склала 253,30 грн. Плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2007 року" введена в дію з 01.03.2008 р.

Протягом дії договору в 2013 році рішенням 25-ої сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 03.07.2013 р. за №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.

Згідно п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.

Рішенням 26-ої сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 25.09.2013 р. за №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 р. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові, затвердженим рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012 р. за №960/12.

Пунктом 5 рішення №1269/13 Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Відповідно до пункту 16.4 Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.

Харківська міська рада рішенням №41/08 від 27.02.2008 р. затвердила Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові.

Дане Положення розроблено з метою створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення та справляння орендної плати за земельні ділянки, орендодавцями яких згідно із земельним законодавством виступає Харківська міська рада.

Згідно з п. 2 ст. 20, п. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Нормативна оцінка земельної ділянки, наданої в оренду відповідачу, відповідно до витягу з технічної документації за №20 становить 3362691,00 грн., а розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 1131/14 від 06.12.2013 р. на рік складає 188310,70 грн., або в місяць - 15692,56 грн. (т. 1 а. с. 31).

З метою приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства Департамент земельних відносин Харківської міської ради листом-пропозицією від 16.12.2013 р. за №5219/0/225-13 звернувся до ТОВ ВКФ "Золоте руно" з питанням розглянути та підписати додаткову угоду до вказаного договору, для чого направило три примірника додаткової угоди та три примірника розрахунку орендної плати (т. 1 а. с. 33).

Листом-пропозицією №5181/0/225-13 від 16.12.2013 р. Департамент земельних відносин Харківської міської ради повідомив ТОВ ВКФ "Золоте руно" про необхідність сплатити державне мито за проведення державної реєстрації прав та їх обмежень, плату за надання витягу з Державного реєстру прав та внесення змін до нього та надати у 20-тиденний строк після одержання листа-пропозиції до Департаменту оригіналів платіжних доручень щодо сплати вказаних платежів для передачі оформленої додаткової угоди до спірного договору оренди землі до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції для проведення державної реєстрації в установленому законом порядку (т. 1 а.с.32).

Вказана пропозиція направлена на адресу ТОВ ВКФ "Золоте руно", однак, повернулась до адресанта з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання", про що свідчить наявна в матеріалах справи копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (т. 1 а.с.34).

В зв'язку з відсутністю можливості укласти додаткову угоду з контрагентом за загальними правилами та вважаючи, що не укладення додаткової угоди порушує права та охоронювані законом інтереси територіальної громади, Харківська міська рада звернулась до господарського суду Харківської області з позовом про внесення змін до договору оренди землі.

Задовольняючи позовні вимоги частково суд першої інстанції визнав доведеною наявність у позивача права вимагати від орендаря приведення договору оренди землі у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для сторін. Пункти 13, 14 та 28 д) додаткової угоди до договору оренди землі від 12.01.2006 р. за № 240667100002, суд визнав такими, що не підлягають визнанню укладеними, в зв'язку чим, їх необхідно виключити із додаткової угоди до договору оренди землі від 12.01.2006 р. за № 240667100002, оскільки зазначені пункти не регулюють питання розміру орендної плати, а обов'язковість їх внесення в судовому порядку позивачем не доведено.

Колегія суддів погоджується з висновком господарського суду, з огляду на наступне.

Згідно ст. 15 Закону України "Про оренду землі" однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до пункту 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно зі ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно із ст. 15 цього Закону підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно із п. 2.1., п. 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. за №1269/13, Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 р. за №1209/13, здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

Відповідно до п. 3.1., п. 3.2. зазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою.

Відповідно до п. 4.1. договору оренди землі від 13.11.2003 р., яка кореспондується із приписами ст. 30 Закону України "Про оренду землі", зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати їх розгляду.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Статтею 651 Цивільного кодексу України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у цих правовідносинах, що розглядаються.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду України від 20.11.2012 р. у справі №28/5005/640/2012, від 20.08.2013 р. у справі №5009/3430/12, яка відповідно до приписів статті 111 28 Господарського процесуального кодексу України є обов'язковою для всіх суб'єктів владних повноважень та всіх судів України, а суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України.

Колегією суддів при розгляді справи встановлено, що рішення Харківської міської ради на момент розгляду справи в судовому порядку не скасовані, є чинними; в матеріалах справи наявні витяг з технічної документації за №20 та розрахунок розміру орендної плати №1131/14; пропозиція щодо змін умов договору здійснена позивачем відповідно до вимог чинного законодавства.

Однак, позиція зволікання орендарем виконання умов договору та рішення органу місцевого самоврядування спричинила виникнення обставин, відповідно до яких розмір орендної плати за спірним договором не був приведений до належного рівня.

З огляду на наведене колегія суддів вважає, що позовні вимоги в частині внесення змін до пунктів 2, 5, 9 договору оренди зелі від 12.01.2006 р. за № 240667100002, що стосуються розміру нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати, є обґрунтованими, законними, підтвердженими матеріалами справи і такими, що підлягають задоволенню.

Крім того, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, який вірно встановив, що наведена у позові додаткова угода містить положення щодо зміни інших пунктів договору оренди землі, які не стосуються розміру орендної плати.

При цьому, в позовній заяві жодних нормативно обґрунтованих пояснень та доказів, з яких підстав зазначені в додатковій угоді зміни мають бути внесені до спірного договору, позивач не наводить.

Вказані обставини, з урахуванням законодавчої заборони на односторонню зміну умов договору (ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України) свідчать про безпідставність позовних вимог в іншій частині.

Стосовно твердження відповідача в апеляційній скарзі про незаконне збільшення позивачем коефіцієнту розміру орендної плати, неправомірне встановлення коефіцієнту складних інженерно-геологічних умов, безпідставне зазначення в тексті абз. 2 п. 5 додаткової угоди: "при змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки", колегія суддів зазначає наступне.

На момент укладання спірного договору оренди від 12.01.2006 р. за № 240667100002 в м. Харкові діяло Тимчасове положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі у місті Харкові, затверджене рішенням Харківської міської ради № 280/03 від 24.12.2003 р.

На підставі даного Тимчасового положення було видано довідку про розмір орендної плати за користування ТОВ ВКФ "Золоте руно" земельною ділянкою по пр. Постишева, 93 у м. Харкові.

Відповідно до зазначеного Тимчасового положення річна орендна плата (О) за земельну ділянку розраховується за формулою:

О = Ц*Кс*К 1 *К 2 *К 3, де:

Ц - грошова нормативна оцінка земельної ділянки, грн.; С - строк оренди, роки; Кс - коефіцієнт строку оренди земельної ділянки, який визначається згідно з таблицею пункту 2.7. цього Положення; Кі - коефіцієнт складних інженерно-геологічних умов, який визначається згідно з таблицею пункту 2.8. цього Положення; К 2 - коефіцієнт обмеженого використання, який визначається згідно з таблицею пункту 2.8. цього Положення; Кз - коефіцієнт площі земельної ділянки, який визначається згідно з таблицею пункту 2.8. цього Положення.

Тобто, на момент укладання спірного договору оренди землі застосовувалася зовсім інша формула, ніж на теперішній час, і такого поняття, як ставка розміру орендної плати не існувало.

В п. 2.6. вказаного рішення також було зазначено, що застосування коефіцієнтів складних інженерно-геологічних умов (К1) та обмеженого використання (К2) здійснюється за ініціативою орендаря на підставі наданих ним документів, які свідчать про наявність обставин, що дають йому право на використання вказаних коефіцієнтів (експертні висновки спеціалізованих установ та організацій, довідки державних та інших уповноважених органів, висновки (довідки) підприємств, установ та організацій, які експлуатують об'єкти, навколо (уздовж) яких встановлені охоронні зони, тощо).

Аналогічне твердження міститься в п. 2.4. діючого на даний час Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові, затверджене рішенням Харківської міської від 27.02.2008 р. за № 41/08.

Відповідачем разом із відзивом на позовну заяву до суду першої інстанції було надано довідку про розмір орендної плати, завірену адвокатом Кривуц О.Ю., яка не містить ні номеру, ні підпису керівника юридичної особи, з якою укладався договір оренди землі. В даній довідці зазначено, що коефіцієнт складних інженерно-геологічних умов складає 0,73, а розмір орендної плати за користування земельною ділянко по пр. Постишева, 93 починаючи з 2007 року складає 4388,27 грн.

Проте, в договорі оренди землі від 12.01.2006 р. за №240667100002 сторонами обумовлено, що розмір орендної плати починаючи з 2007 року становить 6011,33 грн. Дана сума також вказана і в довідці про розмір орендної плати за користування земельною ділянкою №3358/05, що знаходиться в матеріалах кадастрової справи, та яка була погоджена директором ТОВ ВКФ "Золоте руно" Кравчук Ю.М. 27.09.2005 р. (т. 1 а. с. 100).

Крім того, довідка № 3358/05 містить дані про те, що грошова оцінка земельної ділянки становить 1759414,00 грн., що відповідає умовам договору.

Також, згідно довідки №3358/05 коефіцієнт складних інженерно-геологічних умов встановлений - 1. Відповідач при укладанні договору оренди землі від 12.01.2006 р. за № 240667100002 з даними розрахунками погодився.

Отже, посилання відповідача на те, що Харківською міською радою було підвищено коефіцієнт складних інженерно-геологічних умов, в результаті чого збільшується розмір орендної плати, є безпідставними.

Крім того, відповідно до додатку 1 до "Положення про Порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові", затвердженого рішенням сесії Харківської міської від 27.02.2008 р. за №41/08, із наступними змінами, коефіцієнт складних інженерно-геологічних умов у розмірі 0,73 застосовується щодо зони залягання ґрунтових вод на глибині менше 2 м при будівництві або реконструкції будівель і споруд при рівнях відповідальності: нормальний та підвищений. Крім цього, зазначається, що зона дії цього показника - частка земельної ділянки в межах зони у межах нового будівництва або реконструкції.

Таким чином, коефіцієнт складності інженерно-геологічних умов у розмірі 1 Департаментом земельних відносин міської ради при розрахунку розміру орендної плати застосовано вірно.

Відповідно до ч. З ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Статтею 24 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що Фінансування робіт з оцінки земель та земельних ділянок може проводитися за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів землевласників і землекористувачів та інших джерел, не заборонених законом.

Згідно із ст. 286.2. Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п. 4.1. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. за №1269/13, платники земельного податку (крім фізичних осіб) повинні в місячний термін з дня набрання чинності зазначеним рішенням звернутися до управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області для отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та у строки, встановлені Податковим кодексом України, подати податкову декларацію на поточний рік до відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки разом з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі.

Отже, Законом України "Про оцінку земель", Податковим кодексом України, Порядком впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. передбачена така умова, як виготовлення та направлення орендарем оновленої грошової оцінки земельної ділянки. Проте, відповідач ухилився від отримання та виготовлення документації з оновленої грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до вимог статті 32 Господарського процесуального кодексу України: доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Апеляційні вимоги не підтверджені належними доказами, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому у суду апеляційної інстанції відсутні правові підстави для їх задоволення.

На підставі викладеного колегія суддів дійшла висновку, що рішення господарського суду Харківської області від 23.12.2014 р. у справі №922/4487/14 прийняте при належному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи та у відповідності до норм матеріального і процесуального права і підстави для його скасування відсутні, в зв'язку з чим, апеляційна скарга відповідача не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 85, 99, 101, пунктом 1 статті 103, статтею 105 Господарського процесуального кодексу України колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення.

Рішення господарського Харківської області від 23.12.2014 р. у справі №922/4487/14 залишити без змін.

Повна постанова підписана 23.03.2015 р.

Головуючий суддя Пелипенко Н.М.

Суддя Івакіна В.О.

Суддя Камишева Л.М.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.03.2015
Оприлюднено26.03.2015
Номер документу43206264
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4487/14

Ухвала від 09.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Ухвала від 19.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Ухвала від 03.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Постанова від 20.05.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Мачульський Г.М.

Ухвала від 28.04.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Мачульський Г.М.

Постанова від 19.03.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Івакіна В.О.

Ухвала від 21.01.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Івакіна В.О.

Рішення від 23.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Ухвала від 15.10.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні