Справа № 372/215/15-ц
2-295/15
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 березня 2015 року м.Обухів
Обухівський районний суд Київської області у складі:
головуючого судді - Зінченка О. М. ,
при секретарі судового засідання Русанова Ю.А.,
за участю прокурора: Козленко О.С.,
представника Юрченко Ю.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Обухівського районного суду цивільну справу за позовом Заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України, Київської обласної державної адміністрації до Обухівської районної державної адміністрації, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 про визнання недійсним розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки та зобов'язання вчинити певні дії
в с т а н о в и в :
Прокурор звернувся до суду з даним позовом, обґрунтовуючи якій зазначив, що в ході перевірки законності відведення у власність громадян земельних ділянок в Київській області було встановлено, що на території смт. Козин Обухівського району Київської області створено ландшафтний заказник загальнодержавного значення "Козинський" загальною площею 967 га. Згідно Земельного кодексу України та Закону України "Про природно-заповідний фонд України" встановлено, що не можуть передаватися у колективну та приватну власність земельні ділянки в межах заказників, але в порушення даного законодавства відповідачі ОСОБА_3,ОСОБА_4,ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7,отримали у власність земельні ділянки площею 2 га кожний, що знаходиться на території даного заказника. Згідно розпорядження Обухівської державної адміністрації Київської області №529 від 10.04.2008 року « Про надання дозволу на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 20-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства» відповідачі ОСОБА_3,ОСОБА_4,ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 отримали дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки площею по 2 га кожний. Згідно розпорядження Обухівської державної адміністрації Київської області №1358 від 26.08.2008 року « Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 20-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства в межах Української міської ради» відповідачам ОСОБА_3,ОСОБА_4,ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 в вересні - жовтні 2009 року отримали державні акти на право приватної власності на землю з кадастровими номерами 3223151000:04:074:0013, 3223151000:04:074:0014, 3223151000:04:074:0038, 3223151000:04:074:0039, 3223151000:04:074:0040.
Оскільки земельні ділянки на яку набули права власності відповідачі є землями державної власності то уповноваженим органом на передачу спірної земельної ділянки є Кабінет Міністрів України, а не Обухівська районна державна адміністрація Київської області, тому відповідачі неправомірно набули права власності на спірні земельні ділянки в порушення діючого законодавства з власності держави, поза її волі. Зважаючи на вище викладене прокурор, діючи в інтересах держави, просить визнати дані державні акти на право приватної власності та розпорядження Обухівської РДА недійсними та зобов'язати відповідачів повернути земельні ділянки у власність держави.
В судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримав та просить їх задовольнити в повному обсязі, не заперечує щодо винесення заочного рішення .
Представник Кабінету Міністрів України Юрченко Ю.Є. в судомі засіданні пояснила, що позовні вимоги підтримує, просить їх задовольнити в повному обсязі.
Представник Київської обласної адміністрації в судове засідання не з'явилися , направивши суд лист в якому просять слухати справу в їх відсутності , позовні вимоги підтримують.
Представник відповідача Обухівської районної державної адміністрації Сторожик І.Г., в судове засідання не з'явилася подавши клопотання про слухання справи в відсутності їх представника, позовні вимоги визнають.
Інші відповідачі в судове засідання не з'явилися, причине неявки суду не повідомили, хоча про час та місце слухання справи повідомленні належним чином, через оголошення в газеті «Урядовий Кур'єр».
Відповідно до ч.1 ст.224 ЦПК України у разі неявки в судове засідання відповідача, який належним чином повідомлений і від якого не надійшло повідомлення про причини неявки, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів.
Суд заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи встановив.
10 грудня 1994 року Указом Президента України №750/94 в Обухівському районі Київської області був створений ландшафтний заказник "Козинський" загальнодержавного значення" площею 967 га..
Згідно розпорядження Обухівської державної адміністрації Київської області №529 від 10.04.2008 року « Про надання дозволу на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 20-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства» відповідачі ОСОБА_3,ОСОБА_4,ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 отримали дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки площею по 2 га кожному.
Згідно розпорядження Обухівської державної адміністрації Київської області №1358 від 26.08.2008 року « Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 20-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства в межах Української міської ради» відповідачам ОСОБА_3,ОСОБА_4,ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 був затверджений проект відведення земельної ділянки площею по 2 га кожному.
На підставі даних розпоряджень відповідачі ОСОБА_3,ОСОБА_4,ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 в вересні - жовтні 2009 року отримали державні акти на право приватної власності на землю з кадастровими номерами 3223151000:04:074:0013, 3223151000:04:074:0014, 3223151000:04:074:0038, 3223151000:04:074:0039, 3223151000:04:074:0040.
Суд встановивши обставини справи вважає, що між сторонами виникли спірні цивільні правовідносини, що набуття, реалізації та оформлення права власності на земельні ділянки.
Встановивши спірні правовідносини суд вважає, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню з наступних підстав.
Згідно статті 3 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" встановлено, що "ландшафтні заказники загальнодержавного значення належать до природно-заповідного фонду України", статтею 43 ЗК України та ст.7 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" встановлено, що "землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об'єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об'єктів природно-заповідного фонду; на землях природоохоронного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об'єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням".
Згідно ст. 125 ЗК України встановлено, що право власності на земельну ділянку виникає після одержання її власником документу, що посвідчує право власності на земельну ділянку, а згідно ст.126 ЗК України встановлено, що право власності на земельну ділянку посвідчується державними актами.
Статтею 116 ЗК України встановлено, що громадяни набувають право власності земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним кодексом України; набуття права на землю громадянами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність; безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених Земельним Кодексом України, а згідно статті 118 даного кодексу встановлено, що громадянин, зацікавлений у одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної державної адміністрації або ради за місцем знаходження земельної ділянки; у заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання; відповідна адміністрація або рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Таким чином для отримання земельної ділянки у власність, шляхом приватизації, зацікавлена особа повинна звернутися з заявою до відповідної адміністрації або ради, за місцем знаходження земельної ділянки, про передачу її заявнику і орган до якого звернувся заявник повинен вирішити питання про надання або не надання земельної ділянки заявнику.
Згідно статей 26,59 Закону України " Про місцеве самоврядування в Україні", статті 12, п.12 розділу Х Земельного Кодексу України встановлено, що виключно на засіданнях ради приймаються рішення про передачу земельних ділянок комунальної власності у власність громадян відповідно до Земельного Кодексу України.
Згідно статті 152 ЗК України встановлено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю; власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою; захист прав здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших передбачених законом, способів; а тому суд враховуючі вищезазначене та керуючись також статтею 1 ЗК України, згідно якої встановлено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, вважає за необхідне захищаючи інтереси держави визнати державний акт відповідачі не законними.
Прокурор просить витребувати земельну ділянку з незаконного володіння відповідача, на користь держави, а тому суд вважає за необхідне задовольнити також дану позовну вимогу та витребувати земельну ділянку у відповідача .
Керуючись ст. ст. 15, 57, 59, 60, 61, 213-215,224 ЦПК України, ст. ст. 203, 215, 321,387,388,392,393 ЦК України, ст. ст. 1, 12, 118,153,186-1 ЗК України, ст. 89 Водного кодексу України, ст. ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , суд, -
В И Р И Ш І В:
Позов заступника прокурора Київської області задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати розпорядження Обухівської державної адміністрації Київської області №529 від 10.04.2008 року « Про надання дозволу на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 20-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства» в частині надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_5 площею 2 га кожному, загальною площею 6,00 га.
Визнати незаконним та скасувати розпорядження Обухівської державної адміністрації Київської області №1358 від 26.08.2008 року « Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 20-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства в межах Української міської ради» в частині затвердження проекту ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_5 площею 2 га кожному, загальною площею 6,00 га.
Визнати незаконним державний акт на право приватної власності на землю площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, серії ЯЖ №460555 виданий ОСОБА_3, кадастровий номером 3223151000:04:074:0013 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати незаконним державний акт на право приватної власності на землю площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, серії ЯЖ №460553 виданий ОСОБА_4, кадастровий номером 3223151000:04:074:0014 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати незаконним державний акт на право приватної власності на землю площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, серії ЯЖ №460560 виданий ОСОБА_7, кадастровий номером 3223151000:04:074:0038 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати незаконним державний акт на право приватної власності на землю площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, серії ЯЖ №460533 виданий ОСОБА_6, кадастровий номером 3223151000:04:074:0039 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати незаконним державний акт на право приватної власності на землю площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, серії ЯЖ №460550 виданий ОСОБА_5, кадастровий номером 3223151000:04:074:0040 та скасувати його державну реєстрацію.
Витребувати на користь держави з незаконного володіння ОСОБА_3 земельну ділянку загальною площею 2,0 га розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області, з кадастровим номером 3223151000:04:074:0013.
Витребувати на користь держави з незаконного володіння ОСОБА_4 земельну ділянку загальною площею 2,0 га розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області, з кадастровим номером 3223151000:04:074:0014.
Витребувати на користь держави з незаконного володіння ОСОБА_7 земельну ділянку загальною площею 2,0 га розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області, з кадастровим номером 3223151000:04:074:0038.
Витребувати на користь держави з незаконного володіння ОСОБА_6 земельну ділянку загальною площею 2,0 га розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області, з кадастровим номером 3223151000:04:074:0039.
Витребувати на користь держави з незаконного володіння ОСОБА_5 земельну ділянку загальною площею 2,0 га розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області, з кадастровим номером 3223151000:04:074:0040.
Визнати за державою, право власності на земельні ділянки в адміністративних межах Української міської ради Київської області загальною площею 10,00 га з кадастровими номерами 3223151000:04:074:0013, 3223151000:04:074:0014, 3223151000:04:074:0038, 3223151000:04:074:0039, 3223151000:04:074:0040 загальною вартістю 3079300 грн..
Рішення суду може бути оскаржено до апеляційного суду Київської області через Обухівській районний суд на протязі десяти днів з дня проголошення рішення, особи які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення рішення протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.
Заочне рішення може бути переглянуто Обухівським районним судом у випадку подання відповідачем відповідної заяви протягом 10 днів з дня отримання його копії.
СуддяЗінченко О. М.
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2015 |
Оприлюднено | 26.03.2015 |
Номер документу | 43209327 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Обухівський районний суд Київської області
Зінченко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні