Постанова
від 05.03.2015 по справі 808/9218/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2015 року Справа № 808/9218/14ДО/808/1251/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді КалашникЮ.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Запорізьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Публічного акціонерного товариства «Спеціальне конструкторське бюро радіотехнічних приладів» про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

15.12.2014 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач) до Публічного акціонерного товариства «Спеціальне конструкторське бюро радіотехнічних приладів» (далі – відповідач, ПАТ «СКБ РТП») про стягнення заборгованості у розмірі 4897,55 грн.

Ухвалою суду від 18.02.2015 здійснено заміну позивача у справі Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на Запорізьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, у зв'язку із зміною відповідачем місця реєстрації зокрема на: 69071, м. Запоріжжя, вул.Магістральна, буд. 84 та, відповідно, став страхувальником Запорізької міської виконавчої дирекції Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

15.01.2015 від представника позивача надійшла заява про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, заяв та клопотань до суду не надав, про причини неприбуття не повідомив.

Відповідно до ч.4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Отже, оскільки відповідач не прибув у судове засідання без поважних причин, а представник позивача заявив клопотання про розгляд справи за його відсутності, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи та вважає можливим розглянути справу у порядку письмового провадження.

У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Відповідач - Публічне акціонерне товариство «Спеціальне конструкторське бюро радіотехнічних приладів», відповідно до ст. 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 № 2240-ІІІ (далі - Закон України №2240-ІІІ) перебуває на обліку в Запорізькій міській виконавчій дирекції Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як платник страхових внесків з страхувальником.

Судом встановлено, що в період з 20.05.2014 по 21.05.2014 фахівцями виконавчої дирекції, згідно направлення № 140 від 15.05.2014 проведено планову документальну перевірку ПАТ «СКБ РТП» з питань дотримання порядку використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, направлених на виплату допомоги та надання соціальних послуг застрахованим особам за період з 01.01.2012 по 31.03.2014.

За наслідками даної перевірки встановлено порушення порядку використання коштів Фонду на загальну суму 2920,33 грн., про що відображено в Акті № 121 від 21.05.2014 перевірки дотримання порядку використання страхових коштів Фонду, направлених на виплату допомоги застрахованим особам та надання соціальних послуг.

22.05.2014 Донецьким обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено Рішення № 121 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, відповідно до якого до відповідача застосовано фінансові санкції в таких розмірах:

- сума неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період з 01.01.2011 – 2920,33 грн.;

- штрафні санкції у розмірі 50% за період після 01.01.2011 – 1460,17 грн.

Вказане рішення отримано відповідачем 26.05.2014. Доказів його оскарження суду не надано.

Крім того, Донецьким обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено Рішення №25 від 23.06.2014 про застосування фінансових санкцій за не своєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відповідно до якого, за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів у розмірі 4380,50 грн. згідно з рішенням №121 від 22.05.20144, яким відповідачу визначено суму штрафу у розмірі 438,05 грн. та нарахована пеня у розмірі 79,00 грн.

Вказане Рішення було отримано відповідачем 01.07.2014. Доказів його оскарження суду не надано.

Таким чином, загальна сума фінансових (штрафних) санкцій, що підлягає поверненню до органу Фонду відповідачем становить 4897,55 грн.

Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України № 2240-ІІІ, законодавство України, що регулює відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Кодексу законів про працю України, цього Закону та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів.

Частиною 1 статті 9 Закону України № 2240-ІІІ встановлено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

Статтею 17 Закону України № 2240-ІІІ передбачено, зокрема, що державний нагляд у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, здійснюють центральні органи виконавчої влади, уповноважені Президентом України. Метою державного нагляду є контроль за дотриманням страхувальниками та страховиками законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 28 Закону України № 2240-ІІІ страховик має право, зокрема, проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України № 2240-ІІІ страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.

Статтею 30 цього ж Закону передбачено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Розрахунок фінансових санкцій здійснюється після закінчення строку виконання рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій за даними довідки, яка складається в довільній формі, на підставі рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій на базі копій платіжних документів про перерахування зазначених коштів, виписок банку про надходження коштів на рахунки органів Фонду. Довідка, що фіксує факт несвоєчасного повернення страхових коштів і фінансових санкцій або повернення їх не в повному обсязі, із відповідним розрахунком, є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених ст. 30 Закону України № 2240-ІІІ, за формою, наведеною у додатку 4 до Інструкції № 29.

Як встановлено судом, Рішення № 121 від 22.05.2014 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та Рішення №25 від 23.06.2014 про застосування фінансових санкцій за не своєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є чинними та у судовому порядку не скасовані, при цьому, відповідачем не виконані, у зв'язку з чим несплачена сума заборгованості у загальному розмірі 4897,55грн. згідно чинного законодавства, підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку.

Таким чином, суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав для задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача суми заборгованості у розмірі 4897,55 грн.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС України,суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Спеціальне конструкторське бюро радіотехнічних приладів» (код ЄДРПОУ 14309511) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (р/р37179200900001 у ГУДКУ в Запорізькій області, МФО №813015, код ЄДРПОУ 20485413) заборгованість по коштах Фонду в сумі 4897,55 грн. (чотири тисячі вісімсот дев'яносто сім гривень 55 копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                   Ю.В.Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2015
Оприлюднено27.03.2015
Номер документу43223893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/9218/14

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 18.12.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Постанова від 05.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 20.01.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні