Постанова
від 16.02.2015 по справі 826/1066/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 лютого 2015 року 10:10 № 826/1066/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді - Шулежка В.П.,

за участю секретаря судового засідання Пасічнюк С.В.,

за участю сторін:

представник позивача - Луцько В.П.,

представник відповідача - Фокіна В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агроторгпрофі» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Агроторгпрофі» (надалі - ТОВ «Агроторгпрофі», позивач) до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (надалі - ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, відповідач), в якому просить:

визнати протиправними дії, пов'язані із складанням Податкової інформації від 09.12.2014р. №410/22-08 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі» (код за ЄДРПОУ 39281274) за жовтень 2014 року»;

зобов'язати вилучити з АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» інформацію, викладену у Податковій інформації від 09.12.2014р. №410/22-08 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі» (код за ЄДРПОУ 39281274) за жовтень 2014 року»;

зобов'язати відновити показники податкової звітності ТОВ «Агроторгпрофі» з податку на додану вартість за жовтень 2014 року в АІС «Податковий блок» в частині показників податкового зобов'язання з податку на додану вартість за жовтень 2014 року.

Свої позовні вимоги ТОВ «Агроторгпрофі» обґрунтовує тим, що звірка проведена відповідачем без додержання вимог чинного законодавства з питань, що регулюють правовий порядок проведення зустрічних звірок.

Позивач стверджує, що відповідач за результатами вчинення дій, направлених на проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі» у відповідності до вимог законодавства, мав скласти довідку про результати зустрічної звірки або акт про неможливість проведення зустрічної звірки, а отже, складання контролюючим органом документа із назвою «податкова інформація», який фактично за змістом відповідає структурі акта перевірки, суперечить положенням законодавства, а тому є протиправним.

Позивач стверджує, що відповідачем в акті про неможливість проведення зустрічної звірки щодо внесення відповідачем змін до системи IP ДПС України «Податковий блок» та «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» позивач зазначає, що висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку. Податкова інформація, отримана в процесі вчинення заходів по проведенню зустрічної звірки, не є підставою для коригування в електронній базі податкової звітності задекларованих платником податків показників.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі, пояснив суду, що податковий орган під час проведення зустрічної звірки діяв у межах наданих йому повноважень.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін судом встановлено наступне.

ТОВ «Агроторгпрофі» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 03.07.2014р. за № 265914081769 та перебуває на обліку в ДПІ у Шевченківському районі м. Києва.

ДПІ у Шевченківському районі м. Києва у відповідності до п.74.2. ст.. 74 Податкового кодексу України здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі» за період жовтень 2014 року.

В результаті проведених заходів відповідачем зібрано податкову інформацію «щодо неможливості проведення зустрічної звірки». Результати проведених заходів оформлені у вигляді податкової інформації від 09.12.2014р. №410/22-08 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі» (код за ЄДРПОУ 39281274) за жовтень 2014 року».

Як вбачається з матеріалів справи, зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що ТОВ «Агроторгпрофі» не встановлено за податковою адресою, у зв'язку з чим неможливо отримати документальне підтвердження порядку відображення в бухгалтерському та податковому обліку господарських відносин із платниками податків за жовтень 2014 року .

Згідно з висновками, викладеними у податковій інформації, ТОВ «Агроторгпрофі» здійснювало діяльність, спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.

Аналізом баз даних ТОВ «Агроторгпрофі» не має можливості підтвердити реальність господарських відносин з платниками податків за період жовтень 2014 року .

Аналізом звітності з ПДВ за жовтень 2014 року та наявної податкової інформації, встановлено факти формування податкових зобов'язань по операціях з підміни товарів, що свідчить про можливі порушення податкового законодавства та залучення суб'єкта до схеми формування штучного податкового кредиту.

Окрім того, податковим органом зазначено, що інформація надається для врахування в роботі при дослідженні ланцюга формування ПДВ відповідно до п.74.2 ст.74 Податкового кодексу України.

Вказаний висновок обґрунтований тим, що у зв'язку з не підтвердженням податкового кредиту з ПДВ по фінансово - господарським відносинам з контрагентами-постачальниками, у ТОВ «Агроторгпрофі» відсутні об'єкти оподаткування з податку на додану вартість по операціях з продажу товарів (послуг) до контрагентів-покупців. Також у зв'язку з відсутністю підтверджуючих первинних документів щодо взаємовідносин між ТОВ «Агроторгпрофі» та його контрагентами не встановлено факту передачі товару (надання послуг) від контрагентів-постачальників до ТОВ «Агроторгпрофі» та від ТОВ «Агроторгпрофі» до контрагентів-покупців.

На підставі податкової інформації відповідачем не здійснювалось коригування податкових зобов'язань позивача.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення виходячи з наступного.

Статтею 62 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.

Відповідно до п.п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження господарських виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі - Порядок).

Пунктом 1 Порядку, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Відповідно до пункту 2 Порядку, зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку).

Згідно з пунктом 4 Порядку передбачено, зокрема, у разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Судом встановлено, що податковим органом на адресу позивача підготовлено запит №10550/10/26-59-15-01-66 від 20.11.2014р. про надання інформації та її документального підтвердження щодо укладених угод, отриманих та виданих податкових накладних та включення результатів таких операцій до податкового обліку з відповідним їх відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо) для підтвердження факту включення до податкового зобов'язання та податкового кредиту сум ПДВ згідно виписаних та отриманих податкових накладних за жовтень 2012 року.

Запит про надання інформації та її документального підтвердження направлено на адресу позивача, проте поштове відправлення не вручено у зв'язку з відсутністю позивача за податковою адресою.

Оскільки у податкового органу виникли сумніви стосовно факту реальності здійснення операцій, вказані обставини стали підставою для вжиття ДПІ у Шевченківському районі м. Києва заходів для проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі».

Враховуючи те, що на момент проведення звірки первинні та інші документи по ТОВ «Агроторгпрофі» відсутні, підприємство за адресою вказаною в реєстраційних документах не знаходиться, відповідачем проведено перевірку за результатами аналізу ІС «Податковий блок».

За приписами «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» затверджених Наказом ДІІА України від 22.04.2011р. № 236 (далі - Методичні рекомендації №236), зокрема пунктом 4.4 передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.

Суд звертає увагу, що оскільки зустрічна звірка не є перевіркою, за її наслідками не може бути прийняте податкове повідомлення-рішення про визначення грошових зобов'язань, натомість в акті вказано про неможливість проведення зустрічної звірки.

Акт, складений за результатами такої звірки, є податковою інформацією, яка може бути використана ДПІ для висновків під час проведення планових чи позапланових перевірок, що здійснюються за наявності обставин для їх проведення, визначених ст.ст. 75, 77, 78 Податкового кодексу України.

Отже, твердження позивача про відсутність у податкового органу повноважень по здійсненню в рамках проведення зустрічних звірок контролю за додержанням податкового законодавства, а також про те, що зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби є необґрунтованою, так як функція щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом, зокрема, проведення звірок у випадках та в порядку, встановленому Податкового кодексу України.

Окрім того, як вбачається із зазначеної норми закону, податкова інформація викладається у формі акта, що і було зроблено ДПІ у Шевченківському районі м. Києва.

Таким чином, відповідачем в процесі проведення звірки не вчинено дій, які виходили б за межі повноважень органів податкової служби чи порушували встановлений нормативними актами порядок її проведення.

ДПІ у Шевченківському районі м. Києва при проведенні вказаних вище дій реалізувала функції податкового органу на виконання вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим у суду відсутні підстави вважати, що дії податкового органу щодо вжиття заходів направлених на проведення зустрічної звірки здійснені з порушенням норм чинного законодавства та з перевищенням компетенції.

Окрім того, позивач не довів суду, яким чином дії відповідача порушують його охоронювані законом права та інтереси, а тому позовні вимоги про визнання протиправними дій, що пов'язані із складанням Податкової інформації від 09.12.2014р. №410/22-08 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі» (код за ЄДРПОУ 39281274) за жовтень 2014 року» є необґрунтованими.

Окрім того, суд зазначає, що співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків, що є прямими обов'язками податкового органу.

Відповідно ст. 16 Закону України "Про інформацію" податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку встановленому Податковим кодексом України.

Згідно статті 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

В той же час, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем на підставі зібраної податкової інформації жодних змін та коригувань до ІС «Податковий блок» підсистеми «Система автоматичного співставлення податкового кредиту та податкового зобов'язання на рівні ДПА України» не здійснювалось.

Більш того, податковим органом в податковій інформації від 09.12.2014р. №410/22-08 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі» (код за ЄДРПОУ 39281274) за жовтень 2014 року» зазначено, що вказана інформація надається для врахування в роботі при дослідженні ланцюга формування ПДВ відповідно до п. 74.2. Податкового кодексу України.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про зобов'язання відповідача вилучити з АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» інформацію, викладену у Податковій інформації від 09.12.2014р. №410/22-08 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Агроторгпрофі» (код за ЄДРПОУ 39281274) за жовтень 2014 року» та поновити показники податкової звітності ТОВ «Агроторгпрофі» з податку на додану вартість за жовтень 2014 року є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Окрім того, суд також вважає на необхідне окремо зазначити про наступне.

Позивач у позовній заяві та безпосередньо у судовому засіданні стверджував, що податковий орган позбавив його можливості надати первинні бухгалтерські документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій із контрагентами.

Судом запропоновано позивачу надати відповідні документи для їх належного дослідження у судовому засіданні, проте, первинні бухгалтерські документи, зокрема, договори, податкові та видаткові накладні, акти виконаних робіт, розрахункові банківські документи, товарно-транспортні накладні, реєстри виданих та отриманих податкових накладних та будь-які інші документи, що засвідчують здійснення господарської діяльності із контрагентами, позивачем суду не надано.

Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В даному випадку відповідачем доведено правомірність своїх дій.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.

Беручи до уваги положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України відшкодування судового збору позивачу не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Агроторгпрофі» відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Повний текст постанови складений та підписаний 23.02.2015 р.

Суддя В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.02.2015
Оприлюднено27.03.2015
Номер документу43224924
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1066/15

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 23.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 16.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні