ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 березня 2015 року Справа № 803/258/15-a
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Костюкевича С.Ф.,
при секретарі судового засідання Новак Л.О.,
за участю представника позивача Закревської О.І.,
представника відповідача Лапковського О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку справу за адміністративним позовом Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості до Дочірнього підприємства «Волинський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія «автомобільні дороги України» про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
Володимир-Волинський міськрайонний центр зайнятості (далі - Володимир-Волинський МРЦЗ) звернувся з позовом до Дочірнього підприємства «Волинський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія «автомобільні дороги України» (далі - ДП «Волинський облавтодор») про стягнення коштів у розмірі 4 650,44 грн..
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно із наказом №37-ос від 15.08.2014 року філії «Володимир-Волинська дорожньо-експлуатаційна дільниця» ДП «Волинський облавтодор» ОСОБА_3 звільнено з посади водія автотранспортних засобів, у зв'язку зі скороченням чисельності працівників. В серпні 2014 року ОСОБА_3 звернувся до Володимир-Волинського МРЦЗ за сприянням у працевлаштуванні. За відсутності підходящої роботи з 19.08.2014 року йому було надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю.
В подальшому Рішенням Апеляційного суду Волинської області від 30.12.2014 року у справі №154/2680/14-ц, ОСОБА_3 було поновлено на посаді водія у філії «Володимир-Волинська дорожньо-експлуатаційна дільниця» ДП «Волинський облавтодор» з 15.08.2014 року.
За період перебування на обліку у Володимир-Волинському МРЦЗ як безробітний ОСОБА_3 отримав допомогу по безробіттю загальною сумою 4 650,44 грн.
Наказом директора Володимир-Волинського МРЦЗ від 19.01.2015 року № НТ150119 було прийнято рішення про повернення відповідачем допомоги по безробіттю, яка була виплачена ОСОБА_3, та 21.01.2015 року філії «Володимир-Волинська дорожньо-експлуатаційна дільниця» ДП «Волинський облавтодор» направлено претензію №92/06-20 з вимогою повернути виплачені ОСОБА_3 кошти як допомога по безробіттю, проте, відповідач кошти не повернув.
Позивач просить стягнути з ДП «Волинський облавтодор» виплачене забезпечення в розмірі 4 650,44 грн.
В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, з підстав, викладених в позовній заяві, та просила їх задовольнити, стягнути 4 650,44 грн.
В поданих до суду письмових запереченнях проти позову від 25.02.2015 року відповідач просив відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядком надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності» не передбачено відшкодування роботодавцем виплаченої допомоги по безробіттю у випадку, коли постановка на облік та втрата роботи була пов`язана із скороченням штатів. Підтвердив, що ОСОБА_3 поновлений на роботі наказом від 20.01.2015 року з 15.08.2014 року, на даний час працює.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до повного задоволення, враховуючи наступне.
Частина 1 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Судом встановлено, що 19.08.2014 року ОСОБА_3 звернувся до Володимир-Волинського МРЦЗ із заявою про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, оскільки наказом №37-ос від 15.08.2014 року філії «Володимир-Волинська дорожньо-експлуатаційна дільниця» ДП «Волинський облавтодор» ОСОБА_3 звільнено з посади водія автотранспортних засобів, у зв'язку зі скороченням чисельності працівників. Наказом Володимир-Волинського МРЦЗ від 22.08.2014 року № НТ140822 ОСОБА_3 з 19.08.2014 року надано статус безробітного, призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю.
В подальшому Рішенням Апеляційного суду Волинської області від 30.12.2014 року у справі №154/2680/14-ц, ОСОБА_3 було поновлено на посаді водія у філії «Володимир-Волинська дорожньо-експлуатаційна дільниця» ДП «Волинський облавтодор» з 15.08.2014 року. Рішення в частині поновлення ОСОБА_3 на роботі допущено до негайного виконання.
Наказом директора Володимир-Волинського МРЦЗ від 19.01.2015 року № НТ150119 було прийнято рішення про повернення відповідачем допомоги по безробіттю, яка була виплачена ОСОБА_3
За період перебування на обліку у Володимир-Волинському МРЦЗ як безробітний ОСОБА_3 отримав допомогу по безробіттю на загальну суму 4 650,44 грн.
21.01.2015 року філії «Володимир-Волинська дорожньо-експлуатаційна дільниця» ДП «Волинський облавтодор» направлено претензію №92/06-20 з вимогою повернути виплачені ОСОБА_3 кошти як допомога по безробіттю, проте, відповідач кошти не повернув.
Згідно із частинами першою, третьою, четвертою статті 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ (з наступними змінами та доповненнями) право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування. Допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості. Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років, а для осіб, зазначених у частині другій статті 6 цього Закону, - 180 календарних днів.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 цього ж Закону виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.
Як передбачено підпунктом 2 пункту 5.5 розділу 5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 року № 915/5136), виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду (з дня поновлення на роботі).
Згідно із частиною четвертою статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" із роботодавця утримуються сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Частиною 4 статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» чітко встановлено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду утримується із роботодавця.
Відповідно до вказаної норми права, підставою для утримання з роботодавця виплаченого забезпечення є поновлення на роботі безробітного, а не коли постановка на облік та втрата роботи була пов'язана із скороченням штатів.
Крім того, вибраний незаконно звільненою особою, в даному випадку безробітним, спосіб захисту порушеного права, не залежить ні від Центру зайнятості, ні від відповідача, щоб впливати на вирішення між ними спірних питань, пов'язаних із відшкодуванням завданих збитків Фонду. Безробітний самостійно вибирає свій спосіб захисту, що не суперечить та передбачено чинним законодавством.
Отже, з викладених правових норм вбачається, що єдиною та необхідною правовою підставою для виникнення у роботодавця обов'язку з відшкодування сум допомоги по безробіттю є факт поновлення працівника на роботі на підставі рішення суду, незалежно від того, коли постановка на облік та втрата роботи була пов'язана із скороченням штатів.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 09.03.2014 року в справі №К/9991/81718/12.
Таким чином, з урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що оскільки ОСОБА_3 Володимир-Волинським МРЦЗ була призначена та виплачена допомога по безробіттю в загальному розмірі 4 650,44 грн., в подальшому припинено виплату такої допомоги у зв'язку з поновленням його на роботі за рішенням Апеляційного суду Волинської області від 30.12.2014 року, відповідач як роботодавець вказані кошти позивачу не відшкодував, тому позовні вимоги про стягнення з ДП «Волинський облавтодор» на користь Володимир-Волинському МРЦЗ виплаченого забезпечення в розмірі 4 650,44 грн. підлягають до задоволення.
Керуючись статтями 11, 17, 71, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі статтей 31, 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Дочірнього підприємства «Волинський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія «автомобільні дороги України» (43001, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Ковельська, будинок 41, ідентифікаційний код 32035139) на користь Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості (44700, Волинська область, місто Володимир-Волинський, вулиця Устилузька, будинок 17, ідентифікаційний код 21732397) кошти у вигляді виплаченого забезпечення в розмірі 4 650 (чотири тисячі шістсот п`ятдесят) гривень 44 копійки.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 16 березня 2015 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2015 |
Оприлюднено | 27.03.2015 |
Номер документу | 43227500 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні