ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 березня 2015 року м. Черкаси справа № 823/318/15
14 годин 10 хвилин
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді – Трофімової Л.В., за участі секретаря – Рой О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 823/318/15
за позовом державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області (надалі – ДПІ у м. Черкасах) [представник позивача – не з'явився]
до товариства з обмеженою відповідальністю «Укрпресс» (надалі – ТОВ «Укрпресс») [представник відповідача – не з'явився]
про стягнення коштів з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу, прийняв постанову.
ДПІ у м. Черкасах, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить стягнути кошти ТОВ «Укрпресс» (код 36584236) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, у рахунок погашення податкового боргу у сумі 48479 грн.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначає, що відповідач всупереч вимог чинного законодавства не виконує податкові зобов'язання, тому обліковано податковий борг у сумі 48479 грн.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, звернувся до суду з заявою про розгляд справи без його участі (а.с.34).
Відповідач у судове засідання свого представника не направив, письмових заперечень до суду не надіслав, про дату час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином.
Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги належить задовольнити з огляду на таке.
ТОВ «Укрпресс» (код 36584236) зареєстровано як юридичну особу з 07.07.2009 (а.с.3). Відповідач перебуває на обліку Смілянської ОДПІ як платник податків з 08.07.2009 (а.с.4).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України 02.12.2010 №2755-VI (надалі за текстом – Кодекс №2755). Згідно із ст.6 Кодексу №2755 податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу. Відповідно ст. 9 Кодексу №2755 податок на додану вартість та плата за землю належать до загальнодержавних податків і зборів.
Кодексом №2755 визначено обов'язок відповідача як платника податків самостійно обчислювати суму податкового зобов'язання та зазначати її в податковій декларації, що в обов'язковому порядку подається до територіального податкового органу (ст.16). Відповідно до п.56.11 ст.56 Кодексу №2755 грошове зобов'язання, що самостійно визначене платником податків, не оскаржується. Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Кодексу №2755 контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення. Згідно з п.75.1 ст.75 Кодексу №2755 контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків (пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 Кодексу №2755).
Відповідно до п.54.3 ст.54 Кодексу №2755 контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: 54.3.5. дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом. Згідно з п.127.1 ст.127 Кодексу №2755 ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента.
Судом встановлено, що 24.06.2014 посадовими особами позивача проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «Укрпресс» у зв'язку з отриманням додаткової інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої заробітної плати за період з 01.07.2013 до 21.05.2014. Результати перевірки оформлено актом від 24.06.2014 №1398/23-01-17-0508. На підставі акту прийнято податкове повідомлення – рішення (надалі – ППР) від 10.07.2014 №48/23-01-17-0508/36584236 про збільшення грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 40929 грн. 49 коп., у тому числі 2332 грн. 28 коп. за основним платежем, 17607 грн. 21 коп. – за штрафними фінансовими санкціями (а.с.7). Зазначене ППР було направлено відповідачеві з повідомленням про вручення (а.с.41).
Судом встановлено, що 22.09.2014 посадовими особами позивача проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «Укрпресс» у зв'язку з отриманням додаткової інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої заробітної плати за період з 01.09.2011 до 31.08.2014. Результати перевірки оформлено актом від 22.09.2014 №2151/23-01-17-0508/36584236. На підставі акту прийнято ППР від 03.10.2014 №78/23-01-17-0508/36584236 (а.с.20) про збільшення грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 7549 грн. 50 коп. (штрафні (фінансові) санкції). Зазначене ППР було вручено уповноваженій особі відповідача 03.10.2014, що підтверджується відміткою у корінці ППР від 03.10.2014 №78/23-01-17-0508/36584236 (а.с.20).
Згідно п.57.3 ст.57 Кодексу №2755 у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 п.54.3 ст.54 цього Кодексу платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Доказів визнання зазначених ППР протиправними, або доказів розпочатої процедури оскарження зазначених ППР у адміністративному або судовому порядку суду не надано.
Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Кодексу №2755 податковим боргом визнається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого у порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Згідно з пп.14.1.137 п.14.1 ст.14 Кодексу № 2755 орган стягнення – державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Враховуючи, що відповідач у визначені терміни самостійно не сплатив суму узгодженого податкового зобов'язання, позивачем було направлено податкову вимогу форми «Ю» від 09.09.2014 №4230-25 у сумі 40929 грн. 50 коп. (а.с.29). Зазначену вимогу було вручено уповноваженій особі відповідача 14.09.2014, що підтверджується відміткою у поштовому повідомленні (а.с.29).
Відповідно до п.59.5 ст.59 Кодексу № 2755 у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з п.п.20.1.19 п.20.1 ст.20 Кодексу №2755 контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою у порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з обліковою карткою платника податків на час розгляду справи заборгованість у сумі 48479 грн. відповідачем не сплачено (а.с.35). Відповідно до довідки від 09.02.2015 №3998/23-01-25-01 (а.с.5) відповідач має відкриті рахунки у банках.
Зважаючи на обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги, докази щодо їх підтвердження, керуючись актами законодавства щодо цих правовідносин, суд дійшов висновку, що у позивача є підстави для примусового стягнення коштів відповідача з рахунків у банках за рішенням суду у рахунок погашення податкового боргу у сумі 48479 (сорок вісім тисяч чотириста сімдесят дев'ять) грн. та знаходить позов таким, що належить задовольнити.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем – суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 160, 162, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути кошти товариства з обмеженою відповідальністю «Укрпресс» (18008, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Смілянська, 161, ідентифікаційний код 36584236) у дохід бюджету через державну податкову інспекцію у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області (18002, Черкаська область м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, ідентифікаційний код 39497534) з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу у сумі 48479 (сорок вісім тисяч чотириста сімдесят дев'ять) грн.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 20 березня 2015 року.
Суддя Л.В.Трофімова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2015 |
Оприлюднено | 30.03.2015 |
Номер документу | 43244797 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Л.В.Трофімова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні