ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 березня 2015 р. Справа № 804/2880/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіЖукової Є.О. при секретаріРиженко О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне підприємство "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" про визнання дій протиправними та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження від 21.01.2015 р. ВП №42586034, -
ВСТАНОВИВ:
18 лютого 2015 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний Управління Пенсійного фонду України в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне підприємство "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" про визнання дій протиправними та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження від 21.01.2015р. №ВП 42586034.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним. 12.07.2014 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по справі №2а/0470/4536/12, що підлягає негайному виконанню, який УПФУ в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області направлено до Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції. 04.02.2015 року на адресу УПФУ в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області надійшла постанова за підписом заступника начальника Кутової Т.В. відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції від 21.01.2015р. ВП№42586034 про закінчення виконавчого провадження на підставі прийнятого рішення Нікопольською міською радою про ліквідацію Комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень".
Позивач, апелюючи до норм Конституції України, КАС України та Закону України "Про виконавче провадження" вважає оскаржувану постанову про закінчення виконавчого провадження такою, що порушує його право та охоронювані законом інтереси, а відтак, просить визнати дії відповідача неправомірними та скасувати вищезазначену постанову.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2015 р. по справі було відкрито провадження та справа призначена до розгляду в судовому засіданні.
26.02.2015р. представником відповідача до канцелярії Дніпропетровського окружного адміністративного суду було подано відзив на адміністративний позов від 26.02.2015р. №10002, відповідно до тексту якого відповідач заперечує проти задоволення адміністративного позову в повному обсязі та просить суд відмовити у задоволені позову, в обґрунтування долучено такі додатки як: копія довіреності від 16.02.2015р., копія наказу від 03.03.2015р. №400-П, копія виконавчого провадження від 17.03.2014р. №188/18, копія постанови від 24.11.2014р. №822/4831/14, копія ухвали від 27.01.2015р. №822/4831/14, копія ухвали від 23.07.13р. №28/330-08, копія ухвали від 22.07.13р., копія ухвали від 30.07.13р. №5005/3671/2011, що було долучено до матеріалів справи.
02.03.2015р. представником позивача за допомогою електронного зв`язку було надіслано до Дніпропетровського окружного адміністративного суду клопотання від 25.02.2015р., за яким позивач просить суд долучити до матеріалів справи такі документи як: копія довідки з сайту irc.gov.ua державного реєстру; копія журналу реєстрації телефонограм, факсограм, телеграм (вихідна) (02-31); копія телефонограми №2 від 25.02.2015р.; копія довіреності від 05.01.2015р. №39/02/15, із зазначенням про підтримання позовних вимог в повному обсязі.
02.03.2015р. представники сторін до судового засідання не з`явилися. Відомості про вручення судової повістки в матеріалах справи наявні, причини неявки невідомі.
Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення сторін належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін відповідно до положень ст.128 КАС України.
Враховуючи термін розгляду адміністративної справи, передбачений ст.122 КАС України, а саме: адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за доказами, наявними в матеріалах справи.
Аналогічної думки дотримується і Вищий адміністративний суд України, виклавши її в листі від 01.02.2012 року за №279/11/13-12, згідно з яким визначається необхідність дотримання строків розгляду адміністративних справ, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, та зазначається, що потрібно вживати заходів щодо регулярного призначення судових засідань та, у разі потреби, дисциплінування сторін, інших осіб, які беруть участь у справі.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Зважаючи на викладене, та, відповідно до ст. 41 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписуваного технічного засобу судом не здійснювалось.
З метою прийняття законного і обґрунтованого рішення у справі, судом були досліджені наступні письмові докази, наявні в матеріалах справи: копія виконавчого листа виданий 23.07.2012р., копія супровідного листа від №21.02.2015р. №1734; копія постанови про закінчення виконавчого провадження від 21.01.2015р. ВП№4286034; копія довідки від 10.02.2015р.; копія довіреності від 05.01.2015р. № 39/02/15; копія першого аркушу адміністративного позову з відміткою про отримання від 11.02.2015р.; конверт; витяг з ЄДР від 23.02.2015р.; телефонограми від 24.02.15р.; копія довіреності від 16.02.2015р.; копія наказу від 03.02.2015р. №400-П; копія виконавчого провадження від 17.03.2014р. № 188/18; копія листа від 12.03.2014р. №3619/08/17; копія виконавчого листа виданого 23.07.2012р.; копія постанови від 17.03.2014р. ВП№42586034; копія супровідного листа від 17.03.2014р. №17876; копія рішення від 31.05.2013р. №7-31/VI; копія відомостей; копія постанови від 21.01.2015р. ВП№4286034; копія супровідного листа від 21.01.2015 №1734; копія постанови від 24.11.2014р. №822/4831/14, копія ухвали від 27.01.2015р. №822/4831/14, копія ухвали від 23.07.13р. №28/330-08, копія ухвали від 22.07.13р., копія ухвали від 30.07.13р. №5005/3671/2011.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено, матеріалами справи підтверджено наступне.
23.07.2012р. Дніпропетровським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по адміністративній справі №2а/0470/4536/12 за позовом Управління Пенсійного фонду в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до Комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за лютий 2012 року у розмірі 4917,84 грн. на виконання постанови від 16.05.2012р., якою адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до Комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" було задоволено, копія якого міститься в матеріалах справи.
Відповідно до листа начальника управління Жарінової Л.І. ПФУ в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області від 12.03.2014р. №3619/08/17 до Начальника ВДВС Нікопольського міськрайонного управління юстиції Петруні А.В., направлено виконавчий лист Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.07.2012 року по справі №2а/0470/4536/12, з метою збільшення ефективності зі стягнення заборгованості та вжиття додаткових заходів по погашенню заборгованості по виконавчих документах виданих на користь органів Пенсійного фонду, з проханням одночасно із накладенням арешту на рахунки та майно боржника, звертатися до суду із поданням про тимчасове обмеження у праві виїзду боржника - громадянина України за кордон відповідно до Закону України "Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України", копія якого міститься в матеріалах справи
Відповідно до постанови Відділу Державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції, винесеної головним державним виконавцем Пшонкіною Ю.А., від 17.03.2014р. ВП№42586034 відкрито виконавче провадження згідно ст.ст. 17, 19, 20, 25 Закону України "Про виконавче провадження" на підставі заяви про примусове виконання, поданої 14.03.2014р. на виконання виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду, виданого 23.07.2012р. №2а/0470/4536 про стягнення боргу у сумі 4917, 84 грн., за яким боржником є КП "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень", копія якої міститься в матеріалах справи.
Рішенням Нікопольської міської ради VI скликання від 31.05.2013р. №7-31/VI вирішено ліквідувати комунальне підприємство "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" (код 30410455); визначено ліквідатором КП "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" (код 30410455) ОСОБА_7 - (ІПН НОМЕР_1); визначено місцезнаходження ліквідатора комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" за адресою: м. Нікополь, вул. Микитинська, буд. 15; зобов`язано ліквідатора у термін до 31.12.2013р року вжити заходів щодо ліквідації комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" у порядку, встановленому чинним законодавством; контроль за виконанням рішення покладено на постійну комісію міської ради з питань бізнесу, споживчого ринку, сфери послуг, транспорту та зв`язку.
Відповідно до довідки з сайту іrс.gov.ua державного реєстру Комунальне підприємство "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" перебуває у стані припинення з 18.09.2013р., копія якої міститься в матеріалах справи.
Відповідно до постанови Відділу Державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції, винесеної заступником начальника Кутовою Т.В. від 21.01.2015р. ВП№42586034, закінчено виконавче провадження за виконавчим листом №2а/0470/4536 виданого 23.07.2012р., згідно п.3 ч.1 ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження" на підставі прийнятого рішення Нікопольською міською радою про ліквідацію комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень", про що внесено відомості до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, копія якої міститься в матеріалах справи.
Відповідно до довідки Управління Пенсійного фонду України в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області від 10.02.2015р. заборгованість до Пенсійного фонду по єдиному внеску комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" станом на 30.09.2013р. становить 7509, 61 грн., та на момент розгляду справи будь-яких доказів погашення такої заборгованості матеріали справи не містять.
Правовідносини сторін щодо примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), а також щодо порядку державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців регулюються нормами Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV, Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством; органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно ст.124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.
Відповідно п.1 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV відповідно до цього Закону підлягають виконанню державною виконавчою службою такі виконавчі документи: виконавчі листи, що видаються судами, і накази господарських судів, у тому числі на підставі рішень третейського суду та рішень Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті і Морської арбітражної комісії при Торгово-промисловій палаті.
Відповідно до ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV виконавче провадження підлягає закінченню у разі: 1) визнання судом відмови стягувача від примусового виконання рішення суду; 2) визнання судом мирової угоди між стягувачем і боржником у процесі виконання; 3) смерті або оголошення померлим стягувача чи боржника, визнання безвісно відсутнім боржника або стягувача, ліквідації юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання їх обов'язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва; 3-1) прийняття Національним банком України рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку-боржника; 4) скасування рішення суду або іншого органу (посадової особи), на підставі якого виданий виконавчий документ, або визнання судом виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню; 5) письмової відмови стягувача від одержання предметів, вилучених у боржника під час виконання рішення про передачу їх стягувачу, або знищення речі, що має бути передана стягувачу в натурі; 6) закінчення строку, передбаченого законом для відповідного виду стягнення; 7) визнання боржника банкрутом; 8) фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом; 9) повернення виконавчого документа без виконання на вимогу суду або іншого органу (посадової особи), який видав виконавчий документ; 10) направлення виконавчого документа за належністю до іншого відділу державної виконавчої служби; 11) повернення виконавчого документа до суду чи іншого органу (посадової особи), який його видав, у випадку, передбаченому частиною третьою статті 75 цього Закону; 12) якщо рішення фактично виконано під час виконання рішення Європейського суду з прав людини; 13) непред'явлення виконавчого документа за відновленим виконавчим провадженням у строки, визначені статтею 51 цього Закону; 14) списання згідно із Законом України "Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію" заборгованості, встановленої рішенням суду, яке підлягало виконанню на підставі виконавчого документа. У випадках, передбачених пунктами 1-6, 8, 9, 11-13 частини першої цієї статті, виконавчий документ надсилається до суду або іншого органу (посадовій особі), який його видав; про закінчення виконавчого провадження державний виконавець виносить постанову з обов'язковим мотивуванням підстав її винесення, яка затверджується начальником відділу, якому він безпосередньо підпорядкований. Копія постанови у триденний строк надсилається сторонам і може бути оскаржена в десятиденний строк у порядку, встановленому цим Законом. Постанова про закінчення виконавчого провадження у разі офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури виноситься державним виконавцем не пізніше наступного дня, коли йому стало відомо про такі обставини. При цьому виконавчий документ надсилається до господарського суду, який прийняв постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Постанова про закінчення виконавчого провадження у разі прийняття Національним банком України рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку-боржника виноситься державним виконавцем не пізніше наступного дня, коли йому стало відомо про такі обставини. При цьому виконавчий документ надсилається до уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 50 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV у разі закінчення виконавчого провадження (крім направлення виконавчого документа за належністю іншому органу державної виконавчої служби, офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, закінчення виконавчого провадження за рішенням суду, винесеним у порядку забезпечення позову чи вжиття запобіжних заходів, а також крім випадків нестягнення виконавчого збору або витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій), повернення виконавчого документа до суду або іншого органу (посадовій особі), який його видав, арешт, накладений на майно боржника, знімається, скасовуються інші вжиті державним виконавцем заходи примусового виконання рішення, а також провадяться інші дії, необхідні у зв'язку із завершенням виконавчого провадження. Завершене виконавче провадження не може бути розпочате знову, крім випадків, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Форми реєстраційних карток затверджуються Міністерством юстиції України; В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи: повне найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності; ідентифікаційний код юридичної особи; організаційно-правова форма; центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному капіталі юридичної особи, якщо ця частка становить не менше 25 відсотків; місцезнаходження юридичної особи; перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа, а саме: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); інформація про структуру власності засновників - юридичних осіб (крім політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, державних органів, органів місцевого самоврядування та їх асоціацій), яка дає можливість встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб, а саме: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); види діяльності; відомості про органи управління юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи; дані про розмір статутного капіталу (статутного або складеного капіталу), у тому числі частки кожного із засновників (учасників), та про дату закінчення його формування; дата та номер запису про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номери записів про внесення змін до нього; підстави для відмови у проведенні державної реєстрації; дані про установчі документи, дати та номери записів про внесення змін до них; дані про наявність відмітки про те, що юридична особа створюється та діє на підставі модельного статуту; підстави для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів; дата та номер запису про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; дата та номер запису про втрату оригіналів установчих документів; дані про відокремлені підрозділи юридичної особи; дані про перебування юридичної особи в процесі провадження у справі про банкрутство, санації, зокрема відомості про розпорядника майна, санатора; дані про перебування юридичної особи в процесі припинення, зокрема дата реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноважених ними органів про припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо); дата та номер запису про початок процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації; дата та номер запису про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з початком процесу проведення заходів з припинення юридичної особи шляхом її ліквідації в загальному порядку або у зв'язку з наявністю заперечень заінтересованих осіб (органів) щодо проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи; відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення, зокрема про дату реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; дату публікації у виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи; персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову, дату обрання (призначення) або дату обрання (призначення) ліквідатора; реєстраційні номери облікових карток платників податків всіх членів такої комісії (або відомості про серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають запис в електронному безконтактному носії паспорта громадянина України); дата затвердження передавального акта або розподільчого балансу; дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа; дані про юридичних осіб - правонаступників; дата прийняття, дата набрання законної сили та номер судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, щодо порушення (припинення) провадження у справі про банкрутство, щодо санації, щодо визнання її банкрутом, щодо скасування державної реєстрації припинення; дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення; дата та номер запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, підстава для його внесення; номер та дата розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, винесеного уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; місце проведення державної реєстрації, а також місце проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом; місцезнаходження реєстраційної справи; дані про видачу виписок, витягів, довідок з Єдиного державного реєстру; прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, що внесла до Єдиного державного реєстру запис про державну реєстрацію юридичної особи, внесла зміни до цього запису або внесла запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи; відомості, отримані в порядку взаємного обміну інформацією з відомчих реєстрів органів статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України: дата та номер запису про взяття та зняття з обліку, назва та ідентифікаційні коди органів статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, у яких юридична особа перебуває на обліку; дата надходження від органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України до державного реєстратора документів (повідомлень, інформації), передбачених цим Законом, у зв'язку з припиненням юридичної особи із зазначенням прізвища, імені та по батькові посадової особи, яка підписала документ; дані органів статистики про основний вид економічної діяльності юридичної особи, визначений на підставі даних державних статистичних спостережень відповідно до статистичної методології за підсумками діяльності за рік; дані Пенсійного фонду України про реєстраційний номер платника єдиного внеску, клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності; у разі зміни місцезнаходження юридичної особи - термін, до якого юридична особа перебуває на обліку в органі доходів і зборів за місцем попередньої реєстрації; інша додаткова інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою; фінансова звітність про господарську діяльність юридичної особи (крім бюджетних установ) у складі балансу і звіту про річні фінансові результати; відомості про відкриття та закриття рахунків юридичних осіб; відомості про накладення та зняття арештів на рахунки юридичних осіб та їх майно (у тому числі на закріплене за відокремленими підрозділами); відомості про відкриття виконавчого провадження щодо юридичних осіб; відомості про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог; відомості про початок проведення органами доходів і зборів, Пенсійного фонду України позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з припиненням юридичної особи; відомості про неможливість проведення органами доходів і зборів, Пенсійного фонду України позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з припиненням юридичної особи; відомості про наявність заперечень органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи; відомості про відкликання повідомлення про наявність заперечень органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи; дата подання заяви щодо обрання спрощеної системи оподаткування, податкова адреса суб'єкта господарювання, місце провадження господарської діяльності, обрана група платників єдиного податку, дата надсилання електронної копії такої заяви до органу доходів і зборів, якщо така заява подана як додаток до реєстраційної картки; дата подання реєстраційної заяви про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, дата надсилання електронної копії такої заяви до органу доходів і зборів, якщо така заява подана як додаток до реєстраційної картки.
Відповідно ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно ч. 1 ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" Інформація про проведення державної реєстрації юридичної особи, зміну місцезнаходження юридичної особи, зміну найменування юридичної особи, прийняття засновниками (учасниками), судом або уповноваженим органом рішення про виділ, прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи, про втрати оригіналів установчих документів, про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) та її голову або призначення ліквідатора, постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, якщо таке рішення не пов'язане з банкрутством юридичної особи, постановлення судового рішення щодо порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи, про зменшення статутного (складеного капіталу юридичної особи, проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за принципом мовчазної згоди, про прізвище, ім'я, по батькові спадкоємця, опікуна, піклувальника чи управителя майна фізичної особи - підприємця, дату їх призначення, про постановлення судового рішення щодо порушення провадження у справі про банкрутство фізичної особи - підприємця, про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про постановлення судового рішення щодо припинення провадження у справі про банкрутство юридичної особи або фізичної особи - підприємця підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Відповідно ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом; Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису; Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації; Відомості про дату публікації повідомлення, яке містить інформацію про строк заявлення вимог кредиторів щодо юридичної особи, що припиняється, надаються органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України не пізніше наступного дня з дати публікації такого повідомлення.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд, згідно зі ст.86 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Будь-яких доказів, щодо наявності в Єдиному Державному реєстрі запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи - комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" матеріали справи не містять, що виключає правомірність оскаржуваної постанови Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції про закінчення виконавчого провадження від 21.01.2015р. ВП№42586034, винесеної на підставі ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження".
Натомість, довідка з сайту ir.gov.ua державного реєстру містить лише дані щодо перебування Комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" в процесі припинення з 18.09.2013р. згідно вимог ч.2 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV, а саме, дані про перебування юридичної особи в процесі припинення, зокрема: дата реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноважених ними органів про припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо).
При цьому суд зауважує, що законодавцем не ототожнюються поняття "прийняття рішення про припинення юридичної особи", відповідно після якого розпочинається процедура припинення юридичної особи і "внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи", відповідно після внесення якого юридична особа є такою, що припинилася.
Приймаючи до уваги вищенаведене, суд приходить до висновку, що постанова Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції від 21.01.2015р. ВП №42586034 про закінчення виконавчого провадження, винесена на підставі прийнятого рішення Нікопольською міською радою VI скликання від 31.05.2013р. № 7-31/VI про ліквідацію Комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень", є винесеною всупереч наведеним вище нормам чинного законодавства України, зокрема, не відповідає вимогам ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження" 21.04.1999 № 606-XIV в сенсі наявності обов`язкових підстав для закінчення виконавчого провадження.
Зважаючи на викладене, не відповідає дійсним обставинам справи твердження відповідача щодо того, що для подальшого задоволення вимог УПФУ в м. Нікополі та Нікопольському районі необхідно заявляти свої вимоги ліквідатору КП "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" ОСОБА_7.
Також суд не може прийняти до уваги додаткові посилання відповідача до викладених правових позицій інших судів в таких судових рішеннях як: постанова Хмельницького окружного адміністративного суду від 24.11.2014р. №822/4831/14; ухвала Вінницького апеляційного адміністративного суду від 822/4831/14; ухвала Господарського суду Дніпропетровської області від 23.07.13р. №28/330-08; ухвала Господарського суду Дніпропетровської області від 23.07.13р. №16/5005/9053/2011; ухвала Господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.13р. №5005/3671/2011, копії яких містяться в матеріалах справи, оскільки дані судові рішення не мають преюдиційного значення для розгляду і вирішення даної справи з огляду на відсутність в зазначених рішеннях встановлення обставин і фактів конкретно щодо позивача і відповідача у даній справі в сенсі ч.1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України.
В контексті наведеного та з урахуванням ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, встановивши в судовому засіданні та підтвердивши доказами, наявними в матеріалах справи винесення оскаржуваної постанови від 21.01.2015р. ВП№42586034 не на підставі, не у межах та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; без використання повноваження з метою, з якою це повноваження надано; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; недобросовісно; нерозсудливо; непропорційно, зокрема без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями на досягнення яких спрямована зазначена постанова, суд приходить до висновку, що позивачем - була доведена правомірність та обґрунтованість підстав скасування оскаржуваної постанови.
За таких підстав, суд вважає адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне підприємство "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" про визнання дій протиправними та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження від 21.01.2015р. ВП№42586034, таким що підлягає задоволенню повністю.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне підприємство "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" про визнання дій протиправними та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження від 21.01.2015р. ВП№42586034 - задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції щодо винесення постанови про закінчення виконавчого провадження від 21.01.2015р. ВП№42586034 за виконавчим листом від 23.07.2012р. по справі №2а/0470/4536 про стягнення заборгованості з боржника Комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" в сумі 4917,84 грн.
Скасувати постанову Відділу державної виконавчої служби Нікопольського міськрайонного управління юстиції про закінчення виконавчого провадження від 21.01.2015р. ВП№42586034 за виконавчим листом від 23.07.2012 року по справі №2а/0470/4536 про стягнення заборгованості з боржника Комунального підприємства "Міська диспетчерська контрольна служба пасажирських перевезень" в сумі 4917,84 грн.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Є.О. Жукова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2015 |
Оприлюднено | 27.03.2015 |
Номер документу | 43244827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні