Постанова
від 16.03.2015 по справі 823/311/15
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 березня 2015 року м. Черкаси справа № 823/311/15

14 годин 35 хвилин

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В., за участі секретаря - Роя О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 823/311/15

за позовом державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області (надалі - ДПІ у м. Черкасах) [представник позивача - не з'явився]

до дочірнього підприємства «Опорядник-4» закритого акціонерного товариства «Житлобуд-4» (надалі - ДП «Опорядник-4») [представник відповідача - не з'явився]

про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством, прийняв постанову.

ДПІ у м. Черкасах, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить припинити юридичну особу - ДП «Опорядник-4» (30147060) у зв'язку із наявністю у Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, звернувся з клопотанням про розгляд справи без його участі (а.с.14).

Відповідач у судове засідання свого представника не направив, письмових заперечень до суду не надіслав, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином (а.с.22-24).

Згідно ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України не здійснювалось фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позов належить задовольнити з огляду на таке.

Відповідно до ст.55 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (надалі - Кодекс №436) суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність. Суб'єктами господарювання є: господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

ДП «Опорядник-4» зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності 01.10.1998 (ідентифікаційний код 30147060). Згідно витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням відповідача є: вул. Хоменка, 19, м. Черкаси, Черкаська область, 18008 (а.с.4).

Відповідно довідки від 02.02.2015 №3121/23-01-25-0116 (а.с.3) відповідач заборгованості зі сплати податків, зборів не має.

ДПІ у м. Черкасах в обґрунтування позову надано до суду витяг з ЄДР станом на 11.11.2014, де у графі «дані про реєстраційні дії» зазначено: «внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою; 05.12.2012 10261430002005050; ОСОБА_1; Виконавчий комітет Черкаської міської ради».

Відносини у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі за текстом - Кодекс № 2755).

За приписами пп.37 п.1 ст.20 та ст.67 Кодексу №2755 контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду про припинення юридичної особи.

Спеціальним законом, що регулює відносини у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (надалі - Закон №755).

Частиною 1 ст.33 Закону №755 передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Стаття 38 Закону №755 передбачає порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. Частиною 2 вказаної статті передбачено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи є, зокрема, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.

Відповідно до ч.5 ст.38 Закону №755 суд призначає у рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Частиною 7 ст.38 Закону №755 передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Згідно з ч.1 ст.36 Закону №755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові документи, передбачені цією частиною та частиною 2 цієї статті. Відповідно до ч.12 ст.36 Закону №755 за відсутності підстав для залишення документів, що подано для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Законом №755 (ч.13 ст.36) визначено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Суд зазначає, що склад комісії з припинення та порядок її роботи у даній категорії справ законодавством прямо не передбачено. Разом з тим, ч.7 ст.9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права). Суд зазначає доцільність створення ліквідаційної комісії ДП «Опорядник-4» під головуванням керівника - Мазуренка Юрія Васильовича.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №755 суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Враховуючи право суб'єкта публічної адміністрації на звернення до суду про припинення юридичної особи та наявність запису в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за вказаним місцем знаходження, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що належить задовольнити.

Спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, підстави для стягнення судових витрат згідно ч.4 ст.94 КАС України відсутні.

Керуючись ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст.ст. 11, 86, 94, 159, 160, 162 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - дочірнє підприємство «Опорядник-4» закритого акціонерного товариства «Житлобуд-4» (18008, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Хоменка, 19, ідентифікаційний код 30147060).

Призначити головою ліквідаційної комісії керівника дочірнього підприємства «Опорядник-4» закритого акціонерного товариства «Житлобуд-4» Мазуренка Юрія Васильовича.

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 20 березня 2015 року.

Суддя Л.В.Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2015
Оприлюднено30.03.2015
Номер документу43244864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/311/15

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Постанова від 16.03.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні