Постанова
від 24.03.2015 по справі 805/412/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 березня 2015 р. Справа № 805/412/15-а

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

Постановлена у нарадчій кімнаті

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Маслоід О.С.

розглянувши у письмовому провадженні адміністративний позов Донецького обласного

відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Повного товариства «Ломбард Александров В.В. і компанія» (м. Краматорськ)

про стягнення адміністративно - господарський санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Донецьке обласне відділення соціального захисту інвалідів (надалі - позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Повного товариства «Ломбард Александров В.В. і компанія» (надалі - відповідач) про стягнення адміністративно - господарський санкцій у розмірі 5 798,69 грн.

Позивач у судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином. В матеріалах справи міститься клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. Обґрунтовує позовні вимоги наступним Відповідачем недотриманий норматив створення робочих місць для працевлаштування інвалідів. У 2013 році на підприємстві відповідача середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу становила 9 осіб, згідно ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (надалі Закон), повинно бути працевлаштований 1 інвалід, але фактично за даними звіту не працювало жодного інваліда. Таким чином, були порушені дані норми, що є підставою для застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій на суму 5 194,45 грн. Через порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, які розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, позивач посилаючись на ст. 20 Закону, просить стягнути з відповідача суму нарахованої пені 604,24.

Відповідач у судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином. Заяв чи клопотань, заперечень на позов та документів щодо підтвердження факту працевлаштування інвалідів суду не надав.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Відповідач - Повне товариство «Ломбард Александров В.В. і компанія» - зареєстрований як юридична особа Краматорським міським управлінням юстиції Донецької області 03.09.2009 року за номером 1 270 102 0000 003072, ідентифікаційний код 36582532, про що свідчать відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідачем був наданий звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік. Відповідно до рядку 01 наданого відповідачем звіту середньооблікова кількість працівників облікового складу складає 9 осіб. Кількість інвалідів - штатних працівників, що повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону була визначена відповідачем на рівні 1 особа (рядок 03 звіту).

Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до п.1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1434 від 26.09.2002 року (надалі Положення) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.

Згідно п. 3 Положення, одним із завдань Фонду соціального захисту інвалідів є контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні та гарантування їм рівних з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами визначені положеннями Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (надалі Закон).

У відповідності до ст. 19 Закону для всіх підприємств, установ і організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи і організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 18 вказаного Закону, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округляється до цілого значення.

Відповідно до ст. 18 Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій, чи до державної служби зайнятості.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до вимог ст. 19 Закону України «Про зайнятість населення» Державна служба зайнятості має право, зокрема, направляти для працевлаштування на підприємства, в установи і організації всіх форм власності при наявності там вільних робочих місць (вакантних посад) громадян, які звертаються до служби зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки, а інвалідів, крім того, - відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації і знань та з урахуванням їх побажань.

Відповідно до абз. 2 п. 2 ст. 19 цього Закону Державна служба зайнятості має право також одержувати від підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, адміністративні дані по наявність вакантних робочих місць, у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільнюваних, прийнятих і звільнених працівників та інформацію про передбачувані зміни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можуть призвести до вивільнення працівників.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» затверджений Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування. Згідно з абзацом 3 пункту 2 зазначеного Порядку інформація про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

Згідно з Порядком інформація про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

З огляду на викладене, обов'язок по працевлаштуванню інвалідів відповідно до встановленого Законом нормативу, покладається як на роботодавця, так і на державну службу зайнятості.

Під час судового розгляду справи відповідачем суду не надано належних та допустимих доказів на підтвердження факту здійснення працевлаштування інвалідів у 2013 році. Зазначені документи були витребувані судом у відповідача ухвалами суду від 05.02.2015 року та 24.02.2015 року.

Враховуючи викладене, позивач правомірно нарахував відповідачеві суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 5 194,45 грн. та пені у розмірі 604,24 грн.

Відповідно до ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Відповідачем не вжито усіх залежних від нього заходів, направлених на недопущення господарського правопорушення, що надає позивачеві можливість накладення на нього адміністративно-господарських санкцій.

Таким чином, з наведеного вбачається, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

З огляду на наведене та керуючись Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Законом України «Про охорону праці», Законом України «Про зайнятість населення», Господарським кодексом України, Постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31 січня 2007 року «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1434 від 26.09.2002 року, ст.ст. 2, 17, 18, 87, 94, 159, 160, 161, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Повного товариства «Ломбард Александров В.В. і компанія» на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції та пеню за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у сумі 5 798,69 грн. на р/р 31216230700001 в ГУ ДКСУ у Донецькій області; ЄДРПОУ ГУ ДКСУ 38033949; МФО 834016; код платежу 50070000, ЄДРПОУ відділення Фонду (стягувача) 13492430.

Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Суддя Маслоід О.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.03.2015
Оприлюднено30.03.2015
Номер документу43249472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/412/15-а

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Постанова від 24.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні