ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
26 березня 2015 року Чернігів Справа № 825/581/15-а
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Д'якова В.І., розглянувши в приміщенні суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Корюківського району Чернігівської області в інтересах Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Корюківського відкритого акціонерного товариства «СПМК-3» про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Корюківського району Чернігівської області звернувся до суду в інтересах Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до Корюківського відкритого акціонерного товариства «СПМК-3» про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 153 000 грн.
Свої вимоги мотивує тим, що постановою №1495-ЦД-5-Е від 01.10.2014 за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №132-ЦД-1-Е від 05.03.2014 на відповідача накладено штраф у розмірі 153 000 грн. Вказану постанову відповідач, в установленому законодавством України порядку, не оскаржував, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив. Відповідно до частини 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» штрафи, накладені Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, стягуються в судовому порядку.
Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжив всі належні заходи для повідомлення відповідача рекомендованим листом за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про відкриття скороченого провадження.
Судові документи повернулись до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Пунктом 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема, юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідач заперечень проти позову або заяви про визнання позову, не надав. Про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів, поінформований.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю, зважаючи на таке.
Судом встановлено, що директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Жупаненком В.М. винесено розпорядження №132-ЦД-1-Е від 05.03.2014, яким встановлено, що в порушення вимог пункту 5 розділу XVII «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про акціонерні товариства», статути та внутрішні положення Корюківського відкритого акціонерного товариства «СПМК-3» не приведені у відповідність із нормами цього Закону.
Вказаним розпорядженням Корюківське відкрите акціонерне товариство «СПМК-3» було зобов'язано в термін до 16.06.2014 усунути вказані порушення чинного законодавства про цінні папери та письмово поінформувати уповноважену особу Комісії про виконання розпорядження (а.с.12).
18.09.2014 заступником директора департаменту - начальником управління корпоративних фінансів та звітності Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Алексійчук Р.В. складено акт №1459-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено ознаки правопорушення вимог пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №132-ЦД-1-Е від 05.03.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 16.06.2014).
Також було встановлено, що дане порушення є повторним, про що свідчать постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №2160-ЦД-5-Е, №2161-ЦД-5-Е, №2162-ЦД-5-Е від 11.09.2013, №2451-ЦД-5-Е від 02.10.2013, №2490-ЦД-1-Е від 09.10.2013, №3460-ЦД-5-Е, №3461-ЦД-5-Е, №3462-ЦД-5-Е від 11.12.2013, №250-ЦД-1-Е від 05.03.2014 (а.с. 14).
Постановою від 18.09.2014 призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Корюківського відкритого акціонерного товариства «СПМК-3» (а.с. 13).
01.10.2014 уповноваженою особою Комісії - директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Жупаненком В.М., на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1459-ЦД-1-Е від 18.09.2014, за порушення Корюківським відкритим акціонерним товариством «СПМК-3» вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №132-ЦД-1-Е від 05.03.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 16.06.2014), винесено постанову №1495-ЦД-1-Е, якою на відповідача накладено штраф у розмірі 153 000,00 грн. (а.с.7-8).
У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон №448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині 1 статті 5 Закону №448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон №448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до п.5 Розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Відповідно до п.10 ст.8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладається штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167 (далі - Правила №1470).
Відповідно до пункту 5 Розділу I Правил №1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Відповідно до пункту 1,2 Розділу IIV Правил №1470 уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил №1470).
Пунктом 2 Розділу 18 Правил №1470 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не оскаржував, а отже вона є чинною на момент розгляду даної справи.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Корюківського району Чернігівської області в інтересах Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Корюківського відкритого акціонерного товариства «СПМК-3» про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, необхідно задовольнити, оскільки вони є законні та обґрунтовані, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Керуючись статтями 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Корюківського відкритого акціонерного товариства «СПМК-3» (15300, Чернігівська обл., м. Корюківка, вул. Галини Костюк, 20, код ЄДРПОУ 00913019) штраф у розмірі 153 000 (сто п'ятдесят три тисячі) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ 106).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 183 2 , 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя підпис В.І. Д'яков
З оригіналом згідно
Суддя В.І. Д'яков
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2015 |
Оприлюднено | 31.03.2015 |
Номер документу | 43267198 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні