ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2015 року справа № 823/443/15
м. Черкаси
14 год. 56 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Каліновської А.В.,
при секретарі судового засідання - Педані О.В.,
за участю:
представника позивача - Боровик Л.М.,
представника відповідача - Юревича С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Добробут ЕКО-Україна» до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в Черкаський окружний адміністративний суд з вищезазначеним позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області від 02.12.2014р. №122/23-01-17-05, яким товариству з обмеженою відповідальністю «Добробут ЕКО-Україна» визначено штраф за порушення терміну подання податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку за I квартал 2014 року в сумі 510 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач помилково дійшов висновку про порушення позивачем строку подання звітності, оскільки позивач надіслав звітність в електронній формі о 22:21:17 12.05.2014 року, що узгоджується з положеннями ст. 49 Податкового кодексу України. Крім того, позивач у позовній заяві зазначив, що відповідачем порушені строки проведення відповідної перевірки.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, зазначених вище та додаткових поясненнях по справі.
Представник відповідача позов не визнав. Подав до суду письмові заперечення, у яких зазначив, що позивачем несвоєчасно подано податковий розрахунок форми 1ДФ, оскільки відповідно до п. 7 наказу ДПА України №233 від 10.04.2008р. перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку, а тому відповідно до квитанції №1 звіт подано з порушенням строку, що визначений ст. 49 ПКУ.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Добробут ЕКО-Україна» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 20.10.2005р., ідентифікаційний код 33828420.
На підставі п. 1 та п. 3 ст. 10 Закону України від 4 грудня 1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні», зі змінами, та ст. ст. 75, 76 та 86 розділу ІІ Податкового кодексу України старшим державним ревізором-інспектором відділу коннтрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб державної податкової інспекції у м. Черкасах проведено камеральну перевірку звіту за формою 1-ДФ «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку».
За результатами вищезазначеної перевірки ДПІ у м. Черкасах складено акт про результати камеральної перевірки податкової звітності щодо неподання (несвоєчасного подання, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або помилками) податкової звітності від 02.12.2014р. №3157/23-01-17-0508 (далі по тексту - акт перевірки).
В акті перевірки встановлено несвоєчасне подання товариством з обмеженою відповідальністю «Добробут ЕКО-Україна» звіту за формою 1-ДФ «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку», чим порушено п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ Податкового кодексу України та пп. 168.1.1 п. 168.1.1 ст. 168, пп. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України.
На підставі акта перевірки ДПІ у м. Черкасах винесено податкове повідомлення-рішення від 02.12.2014р. №122/23-01-17-05, яким позивачу за порушення п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок з доходів найманих працівників за штрафними санкціями у сумі 510 грн. 00 коп.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Пунктом 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України передбачено, що особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані: а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.
Згідно пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк (п. 49.5 Податкового кодексу України).
Пунктом 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Підпунктом 14.1.133 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що операційний (банківський) день - частина робочого дня, протягом якої приймаються документи на переказ та на їх відкликання і, за наявності технічної можливості, здійснюється їх обробка, передача та виконання.
Оскільки платнику податку надано право подавати податкові документи у електронному вигляді, правовідносини щодо подання та прийняття таких документів регулюються Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, що затверджена наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 р. №233 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2008 р. за №320/15011, якою передбачені відповідні особливості.
Відповідно до положень розділу ІІІ вищезазначеної Інструкції податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі. При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до органів ДПС у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв'язку або ненадходження першої квитанції). Органи ДПС приймають податкову звітність з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів. У разі надходження податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС до 16 години платнику податків протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) надсилається друга квитанція, в іншому випадку - протягом перших двох годин наступного робочого дня.
Отже враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що податкові документи в електронному вигляді мають бути надіслані платником податку, з урахуванням положень вищезазначеної Інструкції, тобто не пізніше 16 години дня, в якому спливає граничний строк.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме з повідомлення про отримання звітності (а.с. 25) та не заперечується представником позивача звітність було подано позивачем 12.05.2014р. о 22:21:17, тобто після спливу останньої години робочого дня граничного строку.
Пунктом 7.4 вказаної Інструкції чітко визначено, що перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Згідно п. 7.7 Інструкції датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Отже, платник податку, скориставшись спрощеною процедурою подання податкових документів, а саме поданням документів в електронному вигляді, зобов'язаний враховувати особливості подання документів у електронному вигляді, що передбачені вищезазначеною Інструкцією.
Як вбачається з матеріалів справи, товариством з обмеженою відповідальністю «Добробут ЕКО-Україна» 12 травня 2014 року о 22 год. 21 хв. 17 сек. засобами електронного зв'язку був надісланий до ДПІ у м. Черкасах податковий розрахунок (звіт за формою 1-ДФ) за 1 квартал 2014 року, який надійшов до податкового органу 13 травня 2014 року о 01 год. 38 хв. 33 сек., що підтверджується квитанцією №1.
Згідно п. 3 розділу ІІІ вказаної Інструкції податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням терміну.
Таким чином, податковий розрахунок за І квартал 2014 року, у відповідності до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, поданий товариством з обмеженою відповідальністю «Добробут ЕКО-Україна» 13 травня 2014 року, з порушенням строків, встановлених ст. 49 Податкового кодексу України.
Посилання представника позивача на порушення строків перевірки не береться судом до уваги, оскільки позивачем були допущені порушення п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України, а тому недодержання відповідачем строків перевірки не може бути підставою для скасування податкових повідомлень-рішень.
Отже, враховуючи сукупність встановлених вище обставин справи, суд приходить до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення рішення є правомірним та таким, що не підлягає скасуванню, а тому у задоволенні позову слід відмовити.
Згідно із ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У відповідності до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
При цьому в силу ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Представник державної податкової інспекції в м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області в суді обґрунтував свою позицію з посиланням на норми законодавства України.
Натомість представник позивача вмотивованих доводів на підтвердження позову не навів.
Частиною 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Позивачем під час подання адміністративного позову сплачено 10 відсотків розміру ставки судового збору в сумі 182 грн. 70 коп., що підтверджується платіжним дорученням №56 від 25.02.2014р. А тому, судовий збір підлягає стягненню з позивача на користь Державного бюджету України в розмірі 1644 грн. 30 коп. (1827 грн. 00 коп. - 182 грн. 70 коп.).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 14, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Добробут ЕКО-Україна» на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1644 (одна тисяча шістсот сорок чотири) грн. 30 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.В. Каліновська
Повний текст постанови виготовлено 24 березня 2015 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2015 |
Оприлюднено | 31.03.2015 |
Номер документу | 43268494 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Каліновська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні