22/374-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11.11.08р.
Справа № 22/374-08
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. Запоріжжя
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Схід регіон", м. Алчевськ
про стягнення 4252 грн. 40 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: Ткаченко Л.Л. - дов. № 20-3 від 04.01.08.
Омельянович Р.А. - дов. № 20-554 від 20.12.07.
Від відповідача-1: Селяков О.В. - дов. № 62 від 01.01.08.
Шляєв І.В. - дов. № 63 від 01.01.08.
Від відповідача-2: Кочура В.В. - дов. № 5 від 05.05.08.
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 4252грн. 40 коп. шкоди від недостачі антрациту за залізничною накладною № 49563270.
Перший відповідач позов не визнав, посилаючись на вину відправника.
Другий відповідач позов не визнав, посилаючись на вину перевізника, оскільки недостача виникла під час перевезення.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаної накладної на адресу позивача від другого відповідача у вагоні № 65693848 прибув антрацит за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 69000кг.
За положеннями статей 2, 3, 6, 37 Статуту залізниць України (далі-Статут) Статут визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, підприємств..., які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються організація та основні умови перевезення вантажів. Дія Статуту поширюється на перевезення залізничним транспортом, в тому числі і вантажів. Під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса, яка визначається останнім.
Накладна –основний перевізний документ, який надається залізниці відправником разом з вантажем, вона є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони –одержувача.
Уклавши з залізницею договір перевезення вантажу, відправник визнав тим самим обмеження та особливості, що встановлені Статутом, щодо меж відповідальності перевізника і вантажовідправника та погодився з ними.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту № 7745 станції Запоріжжя Ліве від 09.06.08. щодо поглиблення на тій самій станції 10.06.08. складено комерційний акт БН 755695/415 в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній, вантажу у вагоні виявилося на 10350 кг менше. Навантаження в вагоні нижче бортів на 30см, розрівняне, маркування вапном. Порушено маркування, є поглиблення: над 1,2 люками ліворуч розміром 200смх140см по всій висоті навантаження, над 4,5 м люками праворуч розміром 150х120х60см, над 6,7 люками праворуч розміром 180х180х80см. В технічному відношенні вагон несправний, про що складений акт про технічний стан вагону форми ГУ -106 №31 від 09.06.08р. Ліворуч по ходу: вигін армованого листа 1-го люку розміром 40х3см, вигін армованого листа 4- го люка розміром 30х3см, вигін армованого листа 6-го люка розміром 30х3см. Щілини зовні закладені ганчір'ям. Двері і люки зачинені, витікання вантажу немає. В порушення розділу 2 п. 5 ТУ, ст.31 Статуту Залізниць України Р.1 5 п.5 ППГ вантажовідправник не виконав вимоги, виключаючи втрату вантажу шляхом прямування, подав несправний вагон для перевезення дріб'язкової фракції. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
Крім того, до справи доданий акт №31 від 09.06.08р. про технічний стан спірного вагону, в якому зафіксовано, що ліворуч: вигін армованого листа 1-го люка розміром 40х3см,вигін армованого листа 5-го люка розміром 30х3см, вигін армованого листа 6-го люка розміром 30х3см. Причина виникнення несправності внаслідок зносу, експлуатації. старого походження. Вантажовідправник бачити міг. Втрата вантажу можлива.
Як вбачається із зазначених вище актів вагон був несправний.
За положеннями статті 31 Статуту залізниця зобовязана подавати під завантаження справні, придатні до перевезення відповідного вантажу вагони.
Придатність рухомого складу для перевезення вантажу в комерційному відношенні визначається відправником, якщо завантаження здійснюється його засобами, і у разі невідповідності вагону для перевезення вантажу він мав право відмовитися від вагону.
При визначенні справності вагонів встановлюється справність як в технічному, так і в комерційному відношенні. Технічно справні вагони повинні задовольняти вимоги правил технічної експлуатації. Комерційна справність –це такий стан вагонів, який забезпечує збереження вантажів, які перевозяться. Придатність рухомого складу для перевезення даного вантажу в комерційному відношенні означає таку його справність, від якої залежить забезпечення збереження конкретного вантажу.
Враховуючи викладене відповідальність за недостачу вантажу слід покласти пропорційно на першого і другого відповідачів, які порушили вимоги статті 31 Статуту, а саме, перевізник подав під завантаження технічно несправний вагон, а вантажовідправник навантажив вантаж у вагон, не перевіривши його у комерційному відношенні.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яку її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Керуючись статтями 110, 129 Статуту залізниць України, статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця”, м. Дніпропетровськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. Запоріжжя 2126грн.20коп. основної суми, 51грн. державного мита, 59грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Схід регіон", м. Алчевськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", м. Запоріжжя 2126грн.20коп. основної суми, 51грн. державного мита, 59грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 11.08.09.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2008 |
Оприлюднено | 15.08.2009 |
Номер документу | 4328233 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні