05/50-48
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"31" липня 2009 р. Справа № 05/50-48.
За заявою Шацького лісового коледжу ім.В.В.Сулька, смт.Шацьк по справі №05/50-48
до Відділу державної виконавчої служби Шацького районного управління юстиції Волинської області, смт.Шацьк
про визнання неправомірними дій державного виконавця, в частині накладення арешту на рахунки №35227009000475, №35226011000475 в УДК у Шацькому районі ГУДК у Волинській області МФО 803014 та зняття арешту з даних рахунків
по справі за позовом Спільного Українсько-польського підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Шинака-Україна», с.Струмівка Луцького району
до відповідача Державного вищого навчального закладу «Шацький лісовий коледж» імені В.В.Сулька, смт.Шацьк
про стягнення 178 639,40грн.
Суддя Костюк С.В.
ПРЕДСТАВНИКИ:
від заявника : Хотинець М.У. –представник, дов. від 21.01.2009р. №34
від стягувача: н/з
від ВДВС : н/з
Права та обов'язки представнику заявника роз'яснені відповідно до ст.20,22 ГПК України. Відводу судді не заявлено.
Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу не поступало.
Суть спору: Рішенням господарського суду від 16.04.2009р. було задоволено позов Спільного Українсько-польського підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Шинака-Україна»стягнуто з Державного вищого навчального закладу «Шацький лісовий коледж»імені В.В.Сулька смт.Шацьк 178639,40грн., з них 156694,80грн. основного боргу, 18912,55грн. пені, 3032,05грн., 3% річних та судові витрати по оплаті державного мита в сумі 1786,40грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118,00грн.
На виконання даного рішення 27.04.2009р. видано наказ за №05/50-1, в якому вказані розрахункові рахунки відповідача зазначені в позовній заяві.
10.06.2009. начальником відділу ДВС Швацького районного управління юстиції винесена Постанова про відкриття виконавчого провадження по наказу суду від 27.04.2009р., пунктом 2 якого надано строк для добровільного виконання рішення до 17.06.2009р.
17.07.2009р. винесена Постанова про арешт коштів боржника, згідно якої накладено арешт на три рахунки боржника ; рахунок №25262055400001 у Волинському ГРК Приватбанку, МФО 303440, рахунок №35227009000475 в УДК у Швацькому районі ГУДК у Волинській області , МФО 803014, рахунок №35226011000475 в УДК у Шацькому районі ГУДК у Волинській області, МФО 803014.
Швацький лісовий коледж ім.. В.В.Сулька 24.07.2009р. звернувся з заявою в якій просить визнати неправомірними дії державного виконавця в частині накладення арешту на рахунок №35227009000475 в УДК у Шацькому районі та зняти арешт з даного рахунку, оскільки даний рахунок призначений для утримання коштів для виплати заробітної плати, стипендій.
Доповненням до заяви від 31.07.2009р. №144 також просить зняти арешт з рахунки №35226011000475, який призначений для отримання коштів для виплати цільової допомоги дітям сиротам, які навчаються в коледжі.
Начальник відділу ДВС в поясненні від 30.01.2009р. вказує, що арешт на рахуноки навчального закладу було накладено на підставі ст.ст. 5,6 Закону України «Про виконавче провадження»згідно даних відділення Держказначейства у Шацькому районі про наявність у боржника відкритих у даній установі грошових рахунків. Також подав заяву про здійснення розгляду заяви коледжу без участі представника ВДВС в зв'язку із значною службовою завантаженістю працівників відділу.
З матеріалів справи вбачається , що Шацький лісовий коледж ім..В.В.Сулька є бюджетною та неприбутковою установою, а отже, утримується за рахунок кошторисно-бюджетного фінансування, який полягає в безповоротному, безоплатному відпуску грошових коштів на утримання установ, що перебувають на повному фінансуванні з бюджету, на основі відповідних фінансових планів –кошторисів бюджетних установ. Кошторис коледжу є основним плановим документом, який надає повноваження бюджетній установі щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень.
Заблокований рахунок №35227009000475, (призначений для отримання коштів для виплати заробітної плати, стипендії) , рахунок №3526011000475 призначений для отримання коштів для виплати цільової допомоги дітям-сиротам, які навчаються в коледжі.
Право на заробітну плату визначено Конституцією України.
Згідно ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування від 13 січня 2005р., що держава здійснює повне забезпечення дітей-сиріт та дітей , позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа. Право на повне державне забезпечення в навчальних закладах мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування , віком до 18 років та особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, при продовженні навчання до 23 років або до закінчення відповідних навчальних закладів. Особам із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які навчаються , крім повного державного забезпечення, виплачується стипендія в розмірі, який на 50% перевищує розмір стипендії у відповідному навчальному закладі, а також виплачується 100% заробітної плати, яка нарахована в період виробничого навчання та виробничої практики. Особам із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які навчаються , до завершення навчання виплачується щорічна допомога для придбання навчальної літератури в розмірі трьох місячних стипендій. Виплата зазначеної допомоги здійснюється протягом 30 днів після початку навчального року за рахунок коштів, що передбачаються для навчальних закладів у відповідних бюджетах. При наданні особам із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які навчаються, академічної відпустки за медичним висновком за ними зберігається на весь період академічної відпустки повне державне забезпечення та виплачується стипендія. Навчальний заклад сприяє організації їх лікування. Випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , забезпечуються за рахунок навчального закладу одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі двох прожиткових мінімумів.
В результаті накладення арешту на рахунок №35227009000475 позбавлено працівників коледжу на отримання заробітної плати, а на рахунок №35226011000475 –отримання коштів для виплати цільової допомоги дітям-сиротам, що навчаються в коледжі.
Відповідно до ст.7 Бюджетного кодексу України бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями.
Згідно ст.ст. 30,87 Бюджетного кодексу України видатки Державного бюджету України включають бюджетні призначення, встановлені законом про Державний бюджет України на конкретні цілі, пов'язані з реалізацією державних програм, які мають виключно державне значення.
Згідно ст.326 Цивільного кодексу України у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, які належать державі Україна .
Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади.
Відповідно до ст.176 Цивільного кодексу України держава не відповідає за зобов'язаннями створених нею юридичних осіб.
Таким чином, власником грошових коштів , які знаходяться на реєстраційних рахунках №35227009000475, №35226011000475 є держава Україна .
Разом з цим, заявник (відповідач) є лише одержувачем цих коштів з обов'язком витратити їх виключно за цільовим призначенням.
Згідно ч.2 ст.50 Закону України «Про виконавче провадження»стягнення за виконавчими документами в першу чергу звертається на кошти боржника в гривнях та іноземній валюті, інші цінності, в тому числі кошти на рахунках та вкладах боржника в установах банків та інших кредитних організаціях , на рахунки в цінних паперах у депозитаріях цінних паперів .
Відповідно до ч.3 ст.63 Закону України «Про виконавче провадження»державний виконавець звертає стягнення на кошти боржника –юридичної особи, що знаходяться в кредитних установах, в порядку, передбаченому цим Законом.
Разом з цим, Державне казначейство України та його територіальні органи не є ані банками, ані кредитними установами (організаціями).
Згідно Положенню про Державне казначейство, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005р. №1232, Державне Казначейство України (далі –Казначейство) є урядовим органом Державного управління, що діє у складі Мінфіну і йому підпорядковується.
Зазначеним положенням Державне казначейство України та його територіальні органи не наділені кредитними функціями.
Вказане також витікає з положень ст.9 Закону України «Про виконавче провадження», зокрема :
частина перша ст.9 вказаного Закону встановлює, що у випадках , передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються податковими органами, установами банків, кредитно-фінансовими установами. Рішення вказаних органів відповідно до закону можуть виконуватися також іншими органами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами.
Частина друга ст.9 Закону встановлює, що виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів або з бюджетних установ, здійснюється органами Державного казначейства України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Тобто Закон України «Про виконавче провадження»встановлює, що установи банків та кредитно-фінансові установи, це одні органи, а органи Державного казначейства України, це зовсім інші органи.
Крім того, із зазначеної статті Закону витікає , що стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів, взагалі не відноситься до компетенції органів Державної виконавчої служби.
Згідно п.п.2.2.2 Порядку відкриття рахунків у національній валюті в органах Державного казначейства, затвердженого наказом Державного казначейства України від 02 грудня 2002р. №221 та зареєстрованого в міністерстві юстиції України 17 грудня 2002р. за №976/7264, бюджетні рахунки для операцій за бюджетними коштами це рахунки для здійснення операцій за асигнуваннями, передбаченими на виконання відповідних програм і заходів у державному та місцевих бюджетах, які відкриваються розпорядникам та одержувачам коштів і поділяються на :
- реєстраційні рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів бюджетів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків для обліку операцій з виконання загального фонду кошторисів ;
- спеціальні реєстраційні рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів бюджетів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків для обліку операцій з виконання спеціального фонду кошторисів ;
- рахунки одержувачів коштів, які відкриваються одержувачам коштів бюджету за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків загального та/або спеціального фондів для обліку операцій з виконання плану використання бюджетних коштів.
Постановою від 17.07.2009р. державним виконавцем накладено арешт на бюджетні грошові кошти у сумі 196503,34грн. , що знаходяться на реєстраційних рахунках заявника (відповідача) в УДК у Шацькому районі .
Із системного аналізу вищевказаних нормативних актів витікає, що :
- Державне казначейство України та його територіальні органи не є ані банками, ані кредитними установами (організаціями) ;
- грошові кошти, які знаходяться на реєстраційних рахунках суб'єктів господарювання в Державному казначействі України або його територіальних органів, є бюджетними коштами, тобто коштами державного або місцевого бюджетів, а не власними коштами підприємств боржників ;
- Державна виконавча служба взагалі не має повноважень на стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів.
Таким чином, положення ст.ст.50 та 63 Закону України «Про виконавче провадження»про звернення стягнення на кошти боржника, які знаходяться в установах банків та інших кредитних організаціях , не можуть застосовуватися до бюджетних коштів, облікованих на реєстраційних рахунках в Державному казначействі України або його територіальних органах.
За таких обставин вимоги заявника зняти арешт, накладений на грошові кошти в сумі 196503,34грн., які знаходяться на реєстраційних рахунках №35227009000475, №35226011000475 в УДК у Шацькому районі ГУДК у Волинській області, МФО 803014 підлягає задоволенню.
З врахуванням зазначеного господарський суд керуючись ст.121 Господарського процесуального кодексу України
У Х В А Л И В:
1. Заяву Шацького лісового коледжу ім.. В.В. Сулька задоволити частково.
2. Зняти арешт з реєстраційних рахунків №35227009000475, №35226011000475 в УДК у Шацькому районі ГУДК у Волинській області, МФО 803014, накладений Постановою Відділу державної виконавчої служби Шацького районного управління юстиції від 17.07.2009р.
Суддя С.В.Костюк
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2009 |
Оприлюднено | 15.08.2009 |
Номер документу | 4328373 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Бондарєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні