П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12.01.2015 Справа №607/17920/14-а
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:
головуючого-судді Дуди О.О.
з участю секретаря Добрянської О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Заступника начальника Бучацької ОДПІ - начальника Монастириського відділення Тимчишин Марії Іванівни про визнання протиправною та скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із вказаним позовом, посилаючись на те, що 17 жовтня 2014 року головним державним інспектором Монастириського відділення Бучацької ОДПІ складено протокол №588199 про адміністративне правопорушення передбаченого ч.3 ст. 165-1 КУпАП, згідно якого ОСОБА_1, як директор TOB "Системи опалення", вчинив адміністративне правопорушення, а саме несвоєчасно сплатив (несвоєчасне перерахування) єдиний внесок, чим порушено вимоги Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
На підставі протоколу, заступник начальника Бучацької ОДПІ - начальник Монастириського відділення Тимчишин Марія Іванівна 17.10.2014 року в м. Монастириська, Тернопільської області винесла постанову по справі про адміністративне правопорушення серії АВ №886015 про накладення адміністративного стягнення у вигляді адміністративного штрафу в розмірі 1700 грн. за порушення п. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного ангску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", п.п. 4.3, п.п. 4.9 Інструкції про Порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затвердженої наказом Міндоходів від 09.09.2013 № 455, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2013 р. за № 1622/24154.
При прийнятті постанови відповідач виходив з того, що позивач, працюючи директором TOB "Системи опалення", допустив невчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.09.2014 року по 30.09.2014 року, з граничним терміном сплати 22.09.2014 року, в розмірі 268 грн. 36 коп. В цих діяннях відповідач вбачає ознаки адміністративного правопорушення, за яке передбачено відповідальність ч.3 ст. 165-1 КУпАП.
Крім того, 05 серпня 2014 року заступником начальника Бучацької ОДШ винесено постанову по справі про адміністративне правопорушення серії AB №886005 про накладення адміністративного стягнення у вигляді адміністративного штрафу в розмірі
425 грн. за порушення п. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та постанову по справі про адміністративне правопорушення серії AB №886007 про накладення адміністративног стягнення у вигляді адміністративного штрафу в розмірі 1700 грн. за порушення п. 8 ст. 9
Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Відповідно до Постанови ДВС Монастириського РУЮ Тернопільської області від 19.09.2014 року ВП № 44200615 припинено чинність арешту майна TOB "Системи опалення" та скасовано інші заходи примусового виконання рішення. Дана постанова направлена в банківські установи на наступний день. Відповідно арешт знятий тільки 25 вересня 2014 року.
В постанові зазначено, що під час виконавчого провадження з TOB "Системи опалення" стягнено: 1387,25 грн. заборгованості, згідно платіжного доручення № 541 від 18.09.2014 року:, 138,72 грн. виконавчого збору, згідно платіжного доручення № 539 від 18.09.2014 року; 35,50 грн. витрат на проведення виконавчих дій, згідно платіжного доручення № 540 від 18.09.2014 року. Стягувач Монастириське відділення Бучацької ОДПІ в Тернопільській області.
Тобто, в зв'язку із діями, проведеними Бучацької ОДПІ в Тернопільській області, у TOB "Системи опалення" не було змоги виконати належним чином норми Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Крім того, TOB "Системи опалення" 26.09.2014 року додатково перераховано на рахунки Бучацької ОДПІ в Тернопільській області, згідно платіжних доручень № 175 та № 176, 1499 грн.
При звернені бухгалтера TOB "Системи опалення" 26.09.2014 року в Монастириське
відділення Бучацької ОДПІ в Тернопільській області про оплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування було отримано відповідь, що станом на 26.09.2014 року внесок сплачений повністю та заборгованості немає.
Заступник начальника Бучацької ОДПІ - начальник Монастириського відділення Тимчишин Марія Іванівна при винесені оскаржуваної постанови не змогла пояснити коли сформувалась заборгованість та яким чином нарахована сума боргу в розмірі 268 грн. 36 коп.
Тому, висновки відповідача про вчинення правопорушення не підтверджуються жодним доказом, є необгрунтованими, спростовуються поясненням у протоколі.
В зв'язку з тим, що позивач виконуючи свої посадові обов'язки, з 24.10.2014 року по 28 жовтня 2014року перебував в відрядженні за межами Тернопільської області, я не зміг вчасно подати позовну заяву про оскарження. Його відсутність підтверджується наказом TOB "Альтернатива" від 24.10.2014 року. Отже, пропущено встановлений законом 10-денний строк для оскарження із поважних причин, а тому, він підлягає поновленню судом.
Просить поновити строк на оскарження постанови по про адміністративне правопорушення серії АВ №886015 від 17 жовтня 2014 року накладення адміністративного стягнення, який було пропущено із поважних причин та визнати протиправною та скасувати постанову заступника начальника Бучацької ОДПІ - начальник Монастириського відділення від 17.10.2014 року по справі адміністративне правопорушення серії АВ №886015 про накладення адміністративв стягнення у вигляді адміністративного штрафу.
У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позов підтримав повністю з мотивів викладених у позовній заяві, просить задовольнити.
Відповідач - Заступника начальника Бучацької ОДПІ - начальника Монастириського відділення Тимчишин М. І. у судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Судом встановлено наступні обставини.
17 жовтня 2014 року головним державним інспектором Монастириського відділення Бучацької ОДПІ складено протокол №588199 про адміністративне правопорушення передбаченого ч.3 ст. 165-1 КУпАП, згідно якого ОСОБА_1, як директором TOB "Системи опалення", вчинив адміністративне правопорушення, а саме несвоєчасно сплатив (несвоєчасне перерахування) єдиний внесок, чим порушено вимоги Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
На підставі протоколу, заступник начальника Бучацької ОДПІ - начальник Монастириського відділення Тимчишин М. І. 17.10.2014 року в м. Монастириська, Тернопільської області винесено постанову по справі про адміністративне правопорушення серії АВ №886015 про накладення адміністративного стягнення у вигляді адміністративного штрафу в розмірі 1700 грн. за порушення п. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", п.п. 4.3, п.п. 4.9 Інструкції про Порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затвердженої наказом Міндоходів від 09.09.2013 №455, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2013 р. за № 1622/24154.
Відповідно до платіжного доручення №175 від 26 вересня 2014р. платник ТОВ "Системи опалення" оплачено на суму 1106,00грн., отримувач Бучацька ОДПІ Монастириське відділення. Призначення платежу - Єдиний соціальний внесок 3,6%-99, 37,06% -1007 за травень, червень, липень, серпень 2014р.
Відповідно до платіжного доручення №176 від 26 вересня 2014р. платник ТОВ "Системи опалення" оплачено на суму 393,00грн., отримувач Бучацька ОДПІ Монастириське відділення. Призначення платежу - податок з доходів фізичних осіб за травень, червень, липень, серпень 2014р.
Згідно постанови, закінчено виконавче провадження ВП №44200615 від 19.09.2014року на підставі вимоги №Ю-392-25 виданий 01.07.2014 Бучацькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області про стягнення з ТОВ "Системи опалення" 1387,28грн. заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов"язкове державне соціальне страхування на користь Монастириського відділення Бучацької ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області.
Відповідно до наказу №35 від 24.10.2014року ТзОВ "Альтернатива" відрядила ОСОБА_1 (директор) до смт. Іваничі (Волинської обл.). Мета відрядження: переговори. Термін відрядження на 5 днів - з 24.10.2014 по 28.10.2014.
Згідно довідки від 12.01.2015року №003 виданої Товариству з обмеженою віядповідальністю "Системи опалення" (код 37382629) про те, що з рахунку НОМЕР_1 арешт було знято 22 вересня 2014року.
Як вбачається з довідки виданої 03.12.2014року за №8451/02-19 відділом державної виконавчої служби Монастириського районного управління юстиції Тернопільської області про те, що з 05.06.2014р. по 19.09.2014р. відділом було арештовано розрахункові рахунки, що належать товариству з обмеженою відповідальністю "Системи опалення" (код ЄДРПОУ 37382629).
Дослідивши та оцінивши докази по справі, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Згідно ч.3 ст. 165-1 КУпАП, до адміністративної відповідальності може бути притягнуто особу за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні иравопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, аягішення її в точній відповідності з законом та інші.
Статтею 234-2 КУпАП передбачено, що Органи доходів і зборів розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням порядку приймання готівки для подальшого її переказу (стаття 163-13), порушенням порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги) (стаття 163-15), ухиленням від подання декларації про доходи (стаття 164-1), порушенням законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (стаття 165-1), порушенням порядку припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця (частини третя - сьома статті 166-6), перешкоджанням уповноваженим особам органів доходів і зборів у проведенні перевірок (стаття 188-23).
Згідно із ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, свідків, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху.
Статтею 283 КУпАП передбачено те, що постанова по справі про адміністративне правопорушення повинна містити: найменування органу (посадової особи), який виніс постанову, дату розгляду справи, відомості про особу, щодо якої розглядається справа, опис обставин, установлених про розгляді справи, зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення, прийняте по справі рішення.
Відповідно до статей 9, 10, 11 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків. Адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.
Згідно ст.255 КУпАП, що у справах про адміністративні ііравопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати:
1) уповноважені на те посадові особи: органів внутрішніх справ ...164 -164-11,164-15, 164-16, 165-1, 165-2... тощо. Уповноважені на те посадові особи органів доходів і зборів виключно (статті 51-2, 155-1, 162-1, 162-2, 163-1 - 163-4, 163-12, 164, 164-5, 164-16, 166-16,166-17,172-4 - 172-9,177-2).
Як вбачається з п.2.1 Розділу II Інструкції з оформлення органами державної податкової служби матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 28.10.2009 р. №585, відповідно до статті 255 КУпАП уповноважені посадові особи органів державної податкової служби мають право складати протоколи у справах про адмінстартвині правопорушення за статтями 51-2, 155-1, 163-1, 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2 КУпАП. Згідно з частиною другою статті 255 КУпАП також передбачено, що уповноважені посадові особи органів державної податкової служби у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів державної податкової служби, відповідно до статті 234-2 КУпАП мають право складати протоколи про правопорушення за статтями 164-1, 166-6 КУпАП.
Відповідно до ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Позивач також просить поновити строк звернення до суду, оскільки він виконуючи свої посадові обов'язки, я з 24.10.2014 року по 28 жовтня 2014року перебував в відрядженні за межами Тернопільської області, не зміг вчасно подати позовну заяву про оскарження. Його відсутність підтверджується наказом TOB "Альтернатива" від 24.10.2014 року.
В даному випадку, суд вважає, що строк на оскарження пропущений з поважних причин та підлягає до поновлення.
Аналізуючи наведені обставини, суд вважає, що склад правопорушення у діяннях позивача не підтверджується матеріалами справи, у зв"язку з тим, що на рахунки ТОВ "Системи опалення" були накладені арешти відділом ДВС, відповідачем доводів позивача не спростовано, тому з метою захисту прав позивача, слід скасувати постанову серії АВ №886015 від 17 жовтня 2014року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.3 ст. 165-1 КупАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 1700 грн., позов задовольнити.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 1, 10, 11, 17, 50, 71, 86, 99, 100, 158-163, 171-2, 186 КАС України, ст.ст. 33, 38, 165-1, 251, 254, 258, 289, 293 КУпАП, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Поновити ОСОБА_1 строк звернення до адміністративного суду.
Позов ОСОБА_1 до Заступника начальника Бучацької ОДПІ - начальника Монастириського відділення Тимчишин Марії Іванівни про визнання протиправною та скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення - задовольнити.
Постанову серії АВ №886015 від 17 жовтня 2014року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.3 ст. 165-1 КупАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 1700 грн. - скасувати.
Постанова остаточна, оскарженню не підлягає.
Головуючий Дуда О.О.
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2015 |
Оприлюднено | 01.04.2015 |
Номер документу | 43283817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дуда О. О.
Адміністративне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дуда О. О.
Адміністративне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дуда О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні