Постанова
від 13.03.2015 по справі 760/4755/15-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/4755/15-п

№3/760/1620/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2015 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., розглянувши матеріали, які надійшли від Державної митної служби України Київська регіональна митниця про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, директора компанії «Торговий дім «Торгагро» (ЄДРПОУ 39554141, м. Київ, вул. Полярна, 19-Б), ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт серії НОМЕР_5, виданий 04 січня 1998 року Кіровським РВ ДМУ УМВС України в Донецькій обл., зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ІПН НОМЕР_1, за ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

21 січня 2015 року до Відділу митного оформлення №1 митного посту «Західний» Київської міської митниці ДФС, яка знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Малинська, 20, декларантом ОСОБА_4 було подано електронну митну декларацію, з метою декларування вантажу «насіння гарбузове для промислової переробки» в режимі ЕК-10 АА, якій був присвоєний номер 100250001/2015/500059.

Згідно з декларацією відправником товару є Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Торгагро» (ЄДРПОУ 39554141), одержувачем - компанія «Delipolios S.A.» (10 Hermou str., Soufli - Evros, Greece), товар «насіння гарбузове для промислової переробки», загальною вагою брутто - 21 051 кг, нетто - 21 000 кг, загальною вартістю 16 800 (шістнадцять тисяч вісімсот) доларів США, що в перерахунку згідно офіційного курсу НБУ складає 264 973,09 грн. (двісті шістдесят чотири тисячі дев'ятсот сімдесят три гривні 09 копійок) Виробник - ТОВ «Асата груп»(Україна). Транспортний засіб перевезення товару до Греції - автомобіль державний номерний знак НОМЕР_6, водій - ОСОБА_3

В якості підстави для експорту товару до Київської міської митниці ДФС надано наступні документи:

- контракт №1 від 29 грудня 2014 року, укладений між ТОВ «Торговий дім «Торгагро» та компанією «Orianta Trade LLP»(Suite 95, 30 Woburn Place, WC1H 0JR, United Kingdom, London) на поставку товару «насіння гарбузове для промислової переробки»;

- інвойс №1 від 16 січня 2015 року до контракту №1 від 29 грудня 2014 року на товар «насіння гарбузове для промислової переробки», вагою 21000 кг загальною вартістю 16 800(шістнадцять тисяч вісімсот) доларів США.

Крім того, митному органу надані документи, що підтверджують походження вищевказаного товару, а саме:

- договір поставки №12 від 12 січня 2015 року між постачальником - ТОВ «Асата груп» (03035, м.Київ, вул. Кудряшова, 14-А, оф.6) та покупцем - ТОВ «Торговий дім «Торгагро» на поставку товару - «насіння гарбузове для промислової переробки»;

- додаток №2 від 15 січня 2015 року до Договору №12 від 12 січня 2015 року на поставку товару «насіння гарбузове для промислової переробки», вагою 21 000 кг, загальною вартістю 252 000(двісті п'ятдесят дві тисячі гривень 00 коп.) грн.;

- накладна №15 від 15 січня 2015 року на відвантаження насіння гарбуза від ТОВ «Асата груп» до ТОВ «Торговий дім «Торгагро».

- лист ТОВ «Асата Груп» від 15 січня 2015 року №28/15 на адресу ТОВ «Торговий дім «Торгагро» щодо наявності посівних площ у розмірі 1400 Га в Івано-Франківській області та урожайністю насіння гарбуза у розмірі 430 кг з гектара в 2014 році.

22 січня 2015 року до Київської міської митниці ДФС надійшов лист №921/10/26-15-07-0813 Головного управління ДФС у м. Києві з інформацією про те, що виявлено незаконну схему експорту товарів, у ході реалізації якої, Державному бюджету України наносяться збитки в особливо великих розмірах. Основною групою товарів, яка використовується у цих операціях є насіння гарбузове (код УКТЗЕД 1207999600).

В зв'язку з викладеним вище митним органом було складено протокол про порушення митних правил 0061/10000/15

Таким чином, митний орган вважає, що в діях директора ТОВ «Торговий дім «Торгагро» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів документів, в яких наявні неправдиві відомості щодо країни походження товару та відправника.

ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Представник Державної митної служби України Київської регіональної митниці у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_1 порушив митні правила.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне:

В судовому засіданні встановлено, що 21 січня 2015 року до відділу митного оформлення №1 митного посту «Західний» Київської міської митниці ДФС, за адресою: м. Київ, вул. Малинська, 20, декларантом ОСОБА_4 було подано електронну митну декларацію з метою декларування вантажу «насіння гарбузове для промислової переробки» в режимі ЕК-10 АА, якій був присвоєний номер 100250001/2015/500059.

Згідно з декларацією відправником товару є ТОВ «Торговий дім «Торгагро» (ЄДРПОУ 39554141), одержувачем - компанія «Delipolios S.A.» (10 Hermou str., Soufli - Evros, Greece), товар «насіння гарбузове для промислової переробки», загальною вагою брутто - 21051 кг, нетто - 21000 кг, загальною вартістю 16800(шістнадцять тисяч вісімсот) доларів США, що в перерахунку згідно офіційного курсу НБУ складає 264 973,09 грн. (двісті шістдесят чотири тисячі дев'ятсот сімдесят три гривні 09 копійок) Виробник - ТОВ «Асата груп»(Україна). Транспортний засіб перевезення товару до Греції - автомобіль д.н.з. НОМЕР_6, водій - ОСОБА_3

В якості підстави для експорту товару до Київської міської митниці ДФС надано наступні документи:

- контракт №1 від 29 грудня 2014 року, укладений між ТОВ «Торговий дім «Торгагро» та компанією «Orianta Trade LLP»(Suite 95, 30 Woburn Place, WC1H 0JR, United Kingdom, London) на поставку товару «насіння гарбузове для промислової переробки»;

- інвойс №1 від 16.01.2015 до контракту №1 від 29 грудня 2014 року на товар «насіння гарбузове для промислової переробки», вагою 21000 кг загальною вартістю 16 800 (шістнадцять тисяч вісімсот) доларів США.

Крім того, митному органу надані документи, що підтверджують походження вищевказаного товару, а саме:

- договір поставки №12 від 12.01.2015 між постачальником - ТОВ «Асата груп» (03035, м.Київ, вул. Кудряшова, 14-А, оф.6) та покупцем - ТОВ «Торговий дім «Торгагро» на поставку товару - «насіння гарбузове для промислової переробки»;

- додаток №2 від 15 січня 2015 року до Договору №12 від 12 січня 2015 року на поставку товару «насіння гарбузове для промислової переробки», вагою 21000 кг, загальною вартістю 252 000(двісті п'ятдесят дві тисячі гривень 00 коп.)грн.;

- накладна №15 від 15 січня 2015 року на відвантаження насіння гарбуза від ТОВ «Асата груп» до ТОВ «Торговий дім «Торгагро».

- лист ТОВ «Асата Груп» від 15 січня 2015 року №28/15 на адресу ТОВ «Торговий дім «Торгагро» щодо наявності посівних площ у розмірі 1400 Га в Івано-Франківській області та урожайністю насіння гарбуза у розмірі 430 кг з гектара в 2014 році.

22 січня 2015 року до Київської міської митниці ДФС надійшов лист №921/10/26-15-07-0813 Головного управління ДФС у м. Києві з інформацією про те, що виявлено незаконну схему експорту товарів, у ході реалізації якої, Державному бюджету України наносяться збитки в особливо великих розмірах. Основною групою товарів, яка використовується у цих операціях є насіння гарбузове (код УКТЗЕД 1207999600). Вказані товарно-матеріальні цінності мають невідоме походження та закуповуються за готівку у населення без відповідних документів. Після цього здійснюється виготовлення документів, начебто від постачальника, які подаються в подальшому до митного органу. Проведеними заходами встановлено, що 22 січня 2015 року у зоні діяльності Київської міської митниці ДФС від імені ТОВ «Торговий дім «Торгагро» оформлено декларацію ЕК 10 АА№100250001/2015/500059 на вантаж «насіння гарбузове для промислової переробки», походження якого невідоме, оскільки ТОВ «Асата Груп», від якого оформлено придбання, за адресою реєстрації не знаходиться, легітимність службових осіб вказаного підприємства не встановлено. Крім того, встановлено, що ТОВ «Торговий дім «Торгагро» (ЄДРПОУ 39554141) за податковою адресою: м. Київ, вул. Полярна, 19-Б відсутнє; службові особи, співробітники, будь-яка бухгалтерська та фінансово-господарська документація за даною адресою не знаходиться; дані про наявність власних (орендованих) основних фондів та засобів у вказаного підприємства відсутні, як і дані про наявність інших офісних та складських приміщень і автотранспорту. Свідоцтво платника ПДВ підприємством не одержувалось.

Вказана інформація підтверджується листом без номера від 23 січня 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Б.С.Б.»(ЄДРПОУ 37245135), яка є власником нежитлового будинку за адресою: м. Київ, вул. Полярна, 19-Б, про те, що за вказаною адресою ТОВ «Торговий дім «Торгагро» не знаходиться та договорів оренди з вказаним підприємством не укладались.

Крім того, 02 лютого 2015 року листом №1513/10/26-15-07-0813 Головне управління ДФС у м. Києві повідомило, що згідно інформації, отриманої від ОУ ГУ Міндоходів у Івано-Франківській області у ТОВ «Асата Груп» відсутні будь-які посівні площі, розташовані у Івано-Франківській області, та відповідні податки до місцевого бюджету не сплачуються.

Відповідно до листа ГУ Держземагентства в Івано-Франківській області від 02 лютого 2015 року №243/10/58, згідно державного реєстру земель станом на 31 грудня 2012 року та даних державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, за ТОВ «Асата Груп» земельні ділянки на праві власності або оренди на території Івано-Франківської області не зареєстровано.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 28 січня 2015 року (АКР 285633), щодо ТОВ «Асата Груп», у Державному реєстрі відсутні відомості речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до листа ГУ статистики в Івано-Франківській області від 29 січня 2015 року №08.1-28/37-294, ТОВ «Асата Груп» відповідно до сформованої Держстатом України сукупності звітних одиниць не включено до проведення державного статистичного спостереження за формою №29-сг (річна) «Підсумки збору врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду» і за 2013-2014 роки зазначену звітність у Головне управління статистики в Івано-Франківській області та його відокремлені підрозділи не подавало.

Крім того, відповідно до службової записки від 28 січня 2015 року ГУ ДФС в Івано-Франківській області, ТОВ «Асата Груп» протягом 2013-2014 років не перераховувало земельний податок та орендну плату за землю до місцевих бюджетів Івано-Франківської області.

Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Так, частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом порушення митних правил є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Відповідно до ч.2 ст.459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (п.6) передбачено наступне: «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».

Відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст. 522 Митного кодексу України розглядаються судами, адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а у разі розгляду судами справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачених статтями 469, 477-485 Митного кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, а тому до нього слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 796 391,75(сімсот дев'яносто шість тисяч триста дев'яносто одна гривня 75 копійок) грн.

Крім того, санкція статті 483 МК України передбачає конфіскацію товарів.

Керуючись Постановою Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», статтями 467, 483, 491, 522, 541 МК України, статтями 283, 284, 294 КУпАП України,

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України.

Піддати ОСОБА_1 адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 796 391,75(сімсот дев'яносто шість тисяч триста дев'яносто одна гривня 75 копійок) грн. 75 коп ., який необхідно сплатити на наступні реквізити: отримувач УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ: 38050812; МФО: 820019; банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р №31113106705010; призначення платежу: *; 121; 38716451; 21081100; 01; с.106; код 095, з конфіскацією в дохід держави безпосередніх предметів порушення митних правил, вилучених згідно протоколу про тимчасове вилучення товарів ,у справі про порушення митних правил №0060/10000/15 від 06 лютого 2015 року, а саме:

20 685, 50 кг насіння гарбузового для промислової переробки становить 796 391,75(сімсот дев'яносто шість тисяч триста дев'яносто одна гривня 75 коп.) грн. 75 коп.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду міста Києва через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя

Дата ухвалення рішення13.03.2015
Оприлюднено01.04.2015
Номер документу43290948
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/4755/15-п

Постанова від 08.06.2015

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Кепкал Людмила Іванівна

Постанова від 13.03.2015

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні