Ухвала
від 26.03.2015 по справі 815/6426/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 березня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/6426/14

Категорія: 8.3.3 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів Яковлева Ю.В.,

Коваля М.П.,

за участю секретаря судового засідання Худик С.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2014 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «МГК-Теплодар» до Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И Л А :

11.11.2013 року товариство з обмеженою відповідальністю «МГК-Теплодар» звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області (далі - ДПІ) про скасування ППР від 10.09.2014р. № 0006851502 про застосування штрафних санкцій по податку на додану вартість в розмірі 1 020 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що доводи податкового органу про несвоєчасну подачу податкової звітності за червень 2014р. є необґрунтованими та не відповідають дійсності.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що податковою інспекцією не допущено порушень вимог чинного законодавства при прийнятті оспорюваного податкового повідомлення-рішення.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2014 року позовні вимоги задоволені.

Не погодившись із прийнятим рішенням, ДПІ подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просив постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову про відмову у задоволенні позову.

Заслухавши доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 15.07.2014 року ТОВ «МГК-Теплодар» до ДПІ у Біляївському районі ГУ Міндоходів в Одеській області подано податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2014 року (а.с. 18-24).

Реєстр виданих та отриманих податкових накладних за червень 2014 року до ДПІ у Біляївському районі ГУ Міндоходів в Одеській області подано 29.08.2014 року, граничний термін подання - 21.07.2014 року (а.с. 25-29). Несвоєчасну подачу такого реєстру позивач пояснював нульовими показниками в ньому, що викликало питання необхідності його надання.

07.08.2014 року в ході проведення податковим органом камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ за червень 2014р. встановлена несвоєчасна подача реєстру отриманих та виданих податкових накладних за червень 2014 року, про що складено акт № 1326/1502/38724041 від 07.08.2014 року (а.с. 12-13).

За результатами перевірки за порушення п. 201.15 ст. 201 ПК України 10.09.2014р. ДПІ прийняла податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1020 грн., які передбачені п.120.1 ст.120 ПК України.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідальність за несвоєчасну подачу реєстру виданих та отриманих податкових накладних не передбачена п.120.1 ст.120 ПК України, тому ДПІ прийняла податкове повідомлення-рішення в порушення вимог закону.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Відповідно до п.46.1 ст.46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пункт 201.15 ст.201 ПК України передбачає разом зі складанням податкової декларації, в якій відображається результат обліку операцій з постачання та придбання товарів (послуг), обов'язок платника податку вести і реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді та в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подавати контролюючому органу копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.

Відповідно до п.10 розділу І Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженому наказом Міндоходів і зборів України від 13.11.2013р. № 678, який діяв на час виникнення спірних правовідносин, реєстр виданих та отриманих податкових накладних відноситься до податкової звітності з ПДВ.

Згідно п.14 Порядку № 678 додатками до декларації є:

1) розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1) (додаток 1);

2) довідка щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) (додаток 2);

3) розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) (додаток 3);

4) заява про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) (додаток 4);

5) розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (додаток 5);

6) довідка (Д6) (додаток 6) подається платниками, які заповнюють рядки 3, та/або 4, та/або 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів;

7) розрахунок (перерахунок) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д7) (додаток 7);

8) заява про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (Д8) (додаток 8);

9) розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів/послуг до вартості всіх товарів/послуг (ДС9) (додаток 9).

Таким чином, реєстр виданих та отриманих накладних, хоча і входить до складу податкової звітності з ПДВ, проте не є додатком до декларації з ПДВ.

Пунктом 120.1 ст.120 ПК України передбачена відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами податкових декларацій (розрахунків), а не податкової звітності з відповідного податку.

Оцінюючи викладене, судова колегія приходить до висновку, що невиконання платником податку обов'язку щомісячного надання разом з декларацією з ПДВ реєстру виданих та отриманих накладних, не тягне за собою накладення штрафних санкції, визначених п.120.1 ст.120 ПК України.

Судова колегія враховує, що з 01.01.2015р. діє нова редакція п.201.15 ст.201 ПК України, яка не передбачає обов'язку платника податків щомісячно подавати реєстр виданих та отриманих податкових накладних. З цього ж періоду діє новий Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджений наказом Міндоходів і зборів України від 23.09.2014р. № 966, відповідно до п.10 розділу І якого реєстр виданих та отриманих податкових накладних не входить до складу податкової звітності.

Враховуючи наведене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив прийняття податковим органом оскаржуваного рішення в порушення вимог закону, і ухвалив вірне судове рішення про його скасування.

Підстав для скасування чи зміни постанови суду 1-ї інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляційної скарги вважає такими, що висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 195,196,198,200,205,206,254 КАС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після проголошення, однак може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням апеляційної інстанції.

Головуючий: Н.В.Вербицька

Суддя: Ю.В.Яковлев

Суддя: М.П.Коваль

Дата ухвалення рішення26.03.2015
Оприлюднено01.04.2015
Номер документу43311306
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —815/6426/14

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 17.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 17.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 10.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні