cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
і відкриття ліквідаційної процедури
"25" березня 2015 р. Справа № 916/2766/14
За заявою кредиторів: Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області (код ЄДРПОУ 38556436); Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області (код ЄДРПОУ 24531647); Роздільнянського районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 20995077); Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код ЄДРПОУ 20987675);
про визнання банкрутом,
Господарський суд Одеської області у складі:
судді Антощук С.І.
при секретарі судового засідання Карагяур Н.М.
Представники сторін:
розпорядник майном боржника: арбітражний керуючий Поярков В.О.;
від кредиторів: Сиротюк М.М.- представник УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області за довіреністю №327/07 від 25.03.2015р.; Кострова С.М. - представник Роздільнянського районного центру зайнятості за довіреністю №101/03-04 від 20.02.2015р.; Копанський С.А. - представник Роздільнянської ОДПІ за довіреністю №390/15-24-10-038 від 10.02.2015р.; Іожицький В.О. - представник Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за довіреністю №17 від 13.02.2015р.;
від боржника: не з'явилися;
від Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області: Кукуруза С.М. за дорученням №328 від 11.11.2014р.;
присутній: Снітко О.Г. - представник Інформаційного агентства "Одеса-медіа", згідно спеціального посвідчення №15.
СУТЬ СПОРУ: про визнання банкрутом
Ухвалою господарського суду Одеської області від 16.07.2014р. прийнято до розгляду заяву про порушення справи про банкрутство Комунального підприємства „Житкомунгосп"; призначено заяву до розгляду у підготовчому засіданні суду.
Ухвалою підготовчого засідання суду від 13.08.2014р. порушено провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства „Житкомунгосп"; визнано грошові вимоги Роздільнянської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області до КП „Житкомунгосп" у розмірі 172 282,97грн.; визнано грошові вимоги Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області до Комунального підприємства „Житкомунгосп" у розмірі 297 169,84грн.; визнано грошові вимоги Роздільнянського районного центру зайнятості до КП „Житкомунгосп" у розмірі 3 622,01грн.; визнано грошові вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до КП „Житкомунгосп" у розмірі 2 627,37грн.; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном КП „Житкомунгосп" строком на сто п'ятнадцять днів та призначено розпорядником майном КП „Житкомунгосп" арбітражного керуючого Пояркова Володимира Олександровича.
13.08.2014р. здійснено офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи №916/2766/14 про банкрутство Комунального підприємства „Житкомунгосп" на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет за №7616.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 29.08.2014р. зупинено провадження у справі №916/2766/14 про банкрутство Комунального підприємства „Житкомунгосп" до розгляду Одеським апеляційним господарським судом апеляційної скарги УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області.
Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 08.10.2014р. залишено без змін ухвалу господарського суду Одеської області від 13.08.2014р. по справі №916/2766/14.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 24.10.2014р. поновлено провадження у справі №916/2766/14 про визнання банкрутом Комунального підприємства „Житкомунгосп".
За результатами розгляду заяв конкурсних кредиторів, судом визнано наступні вимоги до боржника.
Ухвалами господарського суду Одеської області від 12.11.2014р. визнано грошові вимоги Роздільнянського районного центру зайнятості до Комунального підприємства „Житкомунгосп" у загальному розмірі 4 261,07грн., з яких 3 805,12грн. (прострочена заборгованість зі сплати страхових внесків (недоїмка)) із задоволенням у другу чергу вимог кредиторів, 455,95грн. (пеня) із задоволенням у шосту чергу вимог кредиторів; визнано грошові вимоги Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Комунального підприємства „Житкомунгосп" у розмірі 63 685,55грн. (50 615,34грн. - штрафні санкції, 13 070,21грн. - пеня) із задоволенням у шосту чергу вимог кредиторів.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 24.12.2014р. визнано грошові вимоги Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області до Комунального підприємства „Житкомунгосп" у розмірі 102 699,56грн. (штрафні санкції та пеня) із задоволенням у шосту чергу вимог кредиторів.
Ухвалою попереднього засідання суду від 24.12.2014р. затверджено реєстр вимог кредиторів Комунального підприємства „Житкомунгосп"; зобов'язано розпорядника майном боржника організувати проведення зборів кредиторів у відповідності зі ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", протокол зборів надати суду.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 21.01.2015р. продовжено строк процедури розпорядження майном Комунального підприємства „Житкомунгосп" та повноважень розпорядника майном боржника арбітражного керуючого Пояркова Володимира Олександровича у справі №916/2766/14 на два місяця до 01.04.2015р.
21.01.2015р. розпорядником майном боржника надано до господарського суду Одеської області клопотання вих.№01-20/572 від 20.01.2015р. (вх.№1220/15 від 21.01.2015р.) про залучення до матеріалів справи протоколів зборів кредиторів та комітету кредиторів боржника від 30.12.2014р., а також повідомлення про проведення даних зборів.
20.02.2015р. розпорядником майном боржника надано до господарського суду клопотання вих.№01-20/598 від 20.02.2015р. (вх.№4776/15 від 20.02.2015р.) про залучення до матеріалів справи аналізу фінансово-господарської діяльності боржника.
04.03.2015р. розпорядником майном боржника надано до господарського суду Одеської області клопотання вих.№01-20/606 від 27.02.2015р. (вх.№5900/15 від 04.03.2015р.) про залучення до матеріалів справи звіту про хід процедури розпорядження майном боржника та протоколу комітету кредиторів боржника від 25.02.2015р.
23.03.2015р. до господарського суду Одеської області надійшло клопотання Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області вих.№1383/01 від 23.03.2015р. (вх.№3-428/15 від 23.03.2015р.) про відкриття ліквідаційної процедури у справі №916/2766/14 про банкрутство Комунального підприємства „Житкомунгосп" та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Пояркова В.О.
25.03.2015р. до господарського суду Одеської області арбітражним керуючим Поярковим В.О. надано заяву вих.№01-20/620 від 25.03.2015р. (вх.№3-498/15 від 25.03.2015р.) про участь у справі про банкрутство Комунального підприємства „Житкомунгосп" у якості ліквідатора банкрута з підтверджуючими документами.
25.03.2015р. розпорядник майном боржника надав господарському суду Одеської області клопотання вих.№01-20/619 від 25.03.2015р. (вх.№7837/15 від 25.03.2015р.) про залучення до матеріалів справи протоколів комітету кредиторів від 25.02.2015р. та від 16.03.2015р., а також копії повідомлень про проведення комітету кредиторів та копії довіреностей.
Ухвала господарського суду Одеської області від 04.03.2015р. з повідомленням про дату, місце та час проведення судового засідання, призначеного на 25.03.2015р., направлялась на юридичну адресу боржника та була повернута відділенням поштового зв'язку з посиланням на відсутність адресата за вказаною адресою (поштове відправлення повернуто до суду 16.03.2015р. за реєстраційним №10659/15) (т.4 а.с.162-165). Окрім вказаного, суд зазначає, що у попередніх судових засіданнях представником Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області, тобто засновником боржника, було повідомлено суд про те, що керівні органи за реєстраційною адресою боржника відсутні; керівник боржника на підставі заяви від 08.05.2014р. (т.1 а.с.242) був звільнений з займаної посади за власним бажанням, про що свідчить наявне у матеріалах справи розпорядження №7К-14-СР від 16.05.2014р. (т.1 а.с.241), тому за відсутністю працюючих осіб за адресою боржника вручення поштової кореспонденції суду не вбачається можливим.
Як зазначено у третьому абзаці п.3.9.1. Постанови Пленуму ВГСУ № 18 від 26.12.2011р., в разі якщо ухвалу суду було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Враховуючи викладене, обов'язок суду щодо належного повідомлення боржника про дату, місце та час розгляду даної справи, згідно рекомендацій Вищого господарського суду України, викладених у Постанові Пленуму № 18 від 26.12.2011р. виконано у повному обсязі.
Згідно ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.
Таким чином, відповідно до ст.75 Господарського процесуального кодексу України справу розглянуто за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників у справі про банкрутство, суд встановив:
Частиною ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлені вимоги щодо проведення зборів кредиторів.
Згідно частини 5 ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; схвалення плану санації боржника в процедурі розпорядження майном; інші питання, передбачені цим Законом.
За положеннями частин 6,7 ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" на час дії процедур банкрутства збори кредиторів обирають комітет кредиторів у складі не більше ніж сім осіб. Вибори комітету кредиторів проводяться відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на зборах кредиторів, визначених відповідно до частини четвертої цієї статті. Кредитор, що має двадцять п'ять і більше відсотків голосів, автоматично включається до складу комітету кредиторів. Під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Закону. Протокольне рішення зборів кредиторів про утворення та склад комітету кредиторів подається до господарського суду.
30.12.2014р. розпорядником майном боржника було проведено загальні збори кредиторів Комунального підприємства „Житкомунгосп", про що свідчить протокол №1 від 30.12.2014р. (т.4 а.с.53). Згідно підписів у вказаному протоколі на зборах були присутні усі представники конкурсних кредиторів, що увійшли до реєстру вимог кредиторів боржника, а саме: Копанський С.А. - представник Роздільнянської ОДПІ за довіреністю №9700/10-038 від 10.09.2014р.; Гусаков О.В. - представник УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області за довіреністю №110/07 від 10.01.2014р.; Кострова С.М. - представник Роздільнянського районного центру зайнятості за довіреністю №9/03-04 від 08.01.2014р.; Іожицький В.О. - представник Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за довіреністю №1 від 27.01.2014р. Запрошені представник засновника боржника Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області та колишній директор боржника гр.Баранов С.І. на загальні збори кредиторів Комунального підприємства „Житкомунгосп" не з'явились, хоча були належним чином повідомлені про дату, місце та час їх проведення, згідно наявного у матеріалах справи реєстру повідомлень про вказані збори та особистих підписів запрошених (т.4 а.с.66).
Відповідно до вищевказаного протоколу, на загальних зборах кредиторів було одноголосно прийнято рішення визначити кількісний склад комітету кредиторів Комунального підприємства „Житкомунгосп" у кількості чотирьох кредиторів та обрати до його складу: Роздільнянську ОДПІ (172 голоси); УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області (297 голосів); Роздільнянський районний центр зайнятості (7 голосів); Одеське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (3 голоси).
Зважаючи на викладене, збори кредиторів Комунального підприємства „Житкомунгосп" є повноважними, оскільки усі кредитори були належним чином повідомлені та присутні на зборах кредиторів; порушення ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" відсутні.
За положеннями ч.ч.8,9 ст.26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до компетенції комітету кредиторів, зокрема, належить прийняття рішення про: обрання голови комітету; скликання зборів кредиторів; звернення до господарського суду з клопотанням про відкриття процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у випадках, передбачених цим Законом.
30.12.2014р. розпорядником майном боржника було проведено засідання зборів комітету кредиторів Комунального підприємства „Житкомунгосп", оформлених протоколом №1 від 30.12.2014р. (т.4 а.с.59). Згідно підписів у вказаному протоколі, на зборах були присутні представники усіх конкурсних кредиторів, що увійшли до комітету кредиторів боржника, а саме: Копанський С.А. - представник Роздільнянської ОДПІ за довіреністю №9700/10-038 від 10.09.2014р.; Гусаков О.В. - представник УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області за довіреністю №110/07 від 10.01.2014р.; Кострова С.М. - представник Роздільнянського районного центру зайнятості за довіреністю №9/03-04 від 08.01.2014р.; Іожицький В.О. - представник Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за довіреністю №1 від 27.01.2014р.
На даних зборах одноголосно вирішено обрати головою комітету кредиторів боржника УПФУ в Роздільнянському районі Одеської; затверджено доведений до відома комітету кредиторів звіт розпорядника майном боржника; визнано роботу арбітражного керуючого Пояркова В.О. задовільною; визнано передчасним розгляд питання про перехід до подальшої процедури банкрутства у зв'язку з необхідністю додаткового часу для отримання документів та інформації про діяльність боржника, підготовки та складення аналізу фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання. На підставі вказаного, комітетом кредиторів прийнято рішення про продовження строку процедури розпорядження майном на два місяці та звернення до суду з відповідним клопотанням. Вказане клопотання комітету кредиторів судом розглянуто та задоволено ухвалою від 21.01.2015р.
25.02.2015р. розпорядником майном боржника проведено наступні збори комітету кредиторів, про що свідчить протокол №2 від 25.02.2015р. (т.4 а.с.153). Згідно підписів у вказаному протоколі, на зборах були присутні представники кредиторів, що увійшли до комітету кредиторів боржника, а саме: Шевчук І.Б. - представник Роздільнянської ОДПІ за довіреністю №13621/10-038 від 31.12.2014р.; Гусаков О.В. - представник УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області за довіреністю №304/08 від 19.01.2015р.; Іожицький В.О. - представник Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за довіреністю №17 від 13.02.2015р. Представник Роздільнянського районного центру зайнятості на збори комітету кредиторів, призначені на 25.02.2015р., не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, місце та час їх проведення, що підтверджено особистим підписом представника кредитора у реєстрі повідомлень про дані збори (т.4 а.с.196-197), а також підтверджено особисто представником кредитора у судовому засіданні 25.03.2015р. Запрошені представник засновника боржника Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області та колишній директор боржника гр.Баранов С.І. на збори кредиторів Комунального підприємства „Житкомунгосп", призначені на 25.02.2015р., не з'явились, хоча були належним чином повідомлені про дату, місце та час їх проведення, згідно наявного у матеріалах справи реєстру повідомлень про вказані збори та особистих підписів запрошених (т.4 а.с.196-197). Крім того, у судовому засіданні 25.03.2015р. розпорядником майном боржника було доведено до відома суду про допущення у вступній частині поданого до суду протоколу зборів комітету кредиторів боржника №2 від 25.02.2015р. описки при зазначені присутнього на зборах представника УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області, а саме зазначено «Шевчук І.Б.», замість правильного «Гусаков О.В.». Окрім вказаного, зазначено, що даний факт підтверджено особистим підписом представника УПФУ в Роздільнянському районі Одеської області Гусакова О.В. у протоколі №2 від 25.02.2015р.
На зборах комітету кредиторів боржника, розпорядником майном Комунального підприємства „Житкомунгосп" було доведено до відома комітету кредиторів звіт про хід процедури розпорядження майном боржника та висновки проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності боржника, з зазначенням про наступне.
З метою виявлення активів боржника, розпорядником майном боржника було надіслано запити до реєструючих організацій та установ, за результатами розгляду яких отримано наступні відповіді: довідку №05-5815/092 від 09.09.2014р. Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, в якій вказано, що відомості щодо наявності у КП „Житкомунгосп" діючих ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України відсутні (т.3 а.с.37); довідку №1624 від 24.09.2014р. Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування м.Теплодар, Біляївського, В.Михайлівського, Роздільнянського та Фрунзівського районів підпорядкованого УДАІ ГУМВС України в Одеській області, в якій вказано, що за боржником не значиться зареєстрований автотранспорт (т.3 а.с.47); довідку №12/02/17577/нк від 23.09.2014р. Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якій вказано, що у Державному реєстрі випусків цінних паперів Комісії станом на 09.09.2014р. відсутня інформація про реєстрацію випуску цінних паперів КП „Житкомунгосп" (т.3 а.с.49); довідку №4584 від 05.09.2014р. ВОРЕР УДАІ ГУ МВС України в Одеський області, в якій вказано, що станом на 02.09.2014р., за КП „Житкомунгосп", транспортні засоби в РЕП ДАІ Одеської області не зареєстровані (т.3 а.с.55); довідку №1861-05/1/1-14 від 05.10.2014р. УКРМОРРІЧІНСПЕКЦІЇ України в якій вказано, що записи щодо суден, власником або судновласником яких є юридична особа КП „Житкомунгосп" відсутні (т.3 а.с.58).
Також, встановлено, що земельні ділянки за даними Держемагенства України за КП „Житкомунгосп" не зареєстровані у Луганській області (відповідь № 33-12-0.42-4581/2-14 від 11.09.2014р.) (т.3 а.с.57), Сумській області (відповідь № 33-18-0.6-6418/2-14 від 08.09.2014р.) (т.3 а.с.71), Львівській області ( відповідь № 33/13-0.4-8207/2-14 від 15.09.2014р.) (т.3 а.с.73), Черкаській області ( відповідь № 33-23-0.4-4073/2-14 від 11.09.2014р.) (т.3 а.с.45), Миколаївській області (відповідь № 33-14-0.3-6441/2-14 від 10.09.2014р.) (т.3 а.с.77), м. Києві (відповідь № 33-26-0.23-4834/2-14 від 10.09.2014р.) (т.3 а.с.79), Рівненській області (відповідь № 33-17-0.41-2172/2-14 від 08.09.2014р.) (т.3 а.с.81), Івано-Франківській області (№ 33-9-0.42-1268/2-14 від 08.09.2014) (т.3 а.с.43), Тернопільській області (відповідь № 33-19-0.61-4093/2-14 від 09.09.2014р.) (т.3 а.с.83), Закарпатській області (відповідь № 33-7-0.4-6196/2- 14 від 09.09.2014р.) (т.3 а.с.85), Волинський області (відповідь № 0-3-0.41-3678/2-14 від 05.09.2014р.) (т.3 а.с.67), м. Одеса (відповідь № 33-1505-0.11-4519/2-14 від 16.09.2014р.) (т.3 а.с.65), Запорізькій області (відповідь № 33-8-0.2-8314/2-14 від 09.09.2014р.) (т.3 а.с.63), Кіровоградській області (33-11-0.3-6668/2-14 від 08.09.2014р.) (т.3 а.с.61), Полтавській області (відповідь № 33-16-0.5-6416/2-14 від 12.09.2014р.) (т.3 а.с.69), Чернігівській області (відповідь №33-25-0.22-6318/2-14 від 05.09.2014р.) (т.3 а.с.53), Одеській області (відповідь №33-15-0.51-7941/2-14 від 08.09.2014р.) (т.3 а.с.51), Херсонській області (відповідь № 33-21-0.5-4577/2-14 від 05.09.2014р.) (т.3 а.с.60), Вінницькій області (відповідь №33-2-0.21-7918/2-14 від 09.09.2014р.) (т.3 а.с.39), Житомирській області (відповідь №33-6-0.32-5130/2-14 від 08.09.2014р.) (т.3 а.с.41).
Окрім зазначеного, розпорядником майном боржника повідомлено, що ним у встановлені законом строки надається звітність щодо підприємства боржника КП „Житкомунгосп".
Під час виконання свої повноважень, арбітражний керуючий Поярков В.О. виїжджав на адресу місцезнаходження боржника. Від засновника боржника, Голови Лиманської селищної ради, розпоряднику стало відомо, що керівник боржника звільнений. Однак, відповідно до даних юридичних та фізичних осіб підприємців і досі значиться як керівник. Інші працюючи особи на підприємстві боржника відсутні. Будь-яке майно рухоме чи не рухоме виявлено не було. Зазначені обставини унеможливили проведення інвентаризації майна боржника.
11.02.2015р. розпорядником майном боржника проведено аналіз фінансово-господарської діяльності стану суб'єкту господарювання Комунального підприємства „Житкомунгосп" щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (т.4 а.с.80).
Відповідно до Методичних рекомендацій аналіз фінансово-господарської діяльності боржника проводиться за останні три роки, що передують відкриттю справи про банкрутство. Однак, у зв'язку з тим, що боржником не було надано взагалі ніякої первинної-бухгалтерської документації, то аналіз проводився на підставі документів наданих з Головного управління статистики в Одеський області.
Отже, під час проведення аналізу були використані матеріали справи про банкрутство №916/2766/14, а також документ фінансової звітності, фінансово-господарської діяльності та фінансового стану, що надані з Головного управління статистики в Одеський області, а саме було використано звітність за 2010, 2011 та 2012 роки.
По завершенню проведення аналізу, розпорядник майном боржника дійшов висновку про те, що Комунальне підприємство „Житкомунгосп" перебуває у стані неплатоспроможності, ознаки фіктивного банкрутства, приховування банкрутства, доведення до банкрутства, незаконних дій у разі банкрутства не виявлено з урахуванням первинної бухгалтерської документації, що було надано з боку органів статистики. Проведення більш поглибленого аналізу можливе при переході до наступної процедури за наявності доступу арбітражного керуючого до первинної бухгалтерської документації боржника. Показники, що пов'язані із обсягом доходів та прибутковістю є нижчим за нормативне значення та від'ємне значення показника поточної платоспроможності підприємства зберігається протягом усього періоду, що аналізується, грошових коштів та майна боржника не достатньо для задоволення вимог кредиторів отже відновити платоспроможність боржника не можливо. Вважається не можливим ведення процедури санації, оскільки підприємство не має виробничих потужностей, відсутній трудовий колектив, діяльність підприємства останній час не провадилася. Доцільним є перехід до ліквідаційної процедури та визнання боржника банкрутом.
За результатами заслуховування розпорядника майном боржника, комітетом кредиторів одноголосно визнано роботу арбітражного керуючого Пояркова В.О. задовільною; вирішено затвердити звіт розпорядника майном Комунального підприємства „Житкомунгосп"; вирішено відкрити ліквідаційну процедуру щодо боржника та голові комітету кредиторів звернутись з відповідним клопотанням до господарського суду Одеської області, а також вирішено уповноважити голову комітету кредиторів звернутись до суду із клопотанням щодо призначення ліквідатором Комунального підприємства „Житкомунгосп" арбітражного керуючого Пояркова В.О.
Рішення комітету кредиторів Комунального підприємства „Житкомунгосп" прийнято за наявності відповідних повноважень з дотриманням положень ч.ч. 8, 9 статті 26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
При дослідженні судом можливості погашення кредиторської заборгованості засновником боржника, на запити суду Лиманською селищною радою було надано наступні відомості. При створенні КП „Житкомунгосп" рішенням Лиманської селищної ради №92-XXIV від 12.03.2004р. та на початку діяльності підприємства статутний фонд підприємства не створювався і не поновлювався за рахунок прибутку від господарської діяльності підприємства. Водопровідні мережі, каналізаційна система, артезіанські свердловини, башти Рожновського передавались боржнику в господарче відання для здійснення господарської діяльності та отримання прибутку. Вказане майно є об'єктами комунальної інфраструктури селища Лиманське та перебувають в комунальній власності територіальної громади, отже, не можуть включатися до складу ліквідаційної маси та за положенням ч.8 ст.42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" повинні повертатися власнику. Інше майно, яке перебуває у власності боржника відсутнє (т.1 а.с.235). Боржник має відкритий розрахунковий рахунок №26006047560000 у відділенні ПАТ "КБ "НАДРА" Одеського РУ; рахунки боржника в інших фінансово-кредитних установах відсутні; рахунків, на яких обліковуються цінні папери, не має (т.1 а.с.247). Крім того, засновником повідомлено суд про те, що у зв'язку з припиненням руху коштів на рахунках Лиманської селищної ради, відкритих в УДКСУ у Роздільнянському районі, за рішеннями господарського суду Одеської області (загальний борг за рішеннями складає 733 993,27грн.), засновник не може надати КП „Житкомунгосп" фінансової допомоги в розмірі, достатньому для погашення грошових зобов'язань боржника перед кредиторами. Лиманська селищна рада знаходиться у вкрай складній ситуації, місцевий бюджет ради на 50 відсотків дотаційний з Роздільнянського районного бюджету, вільних коштів для погашення боргу не має. За останні чотири роки Лиманська селищна рада так і не змогла спланувати в місцевому бюджеті кошти на обслуговування боргу за рішеннями суду. В наслідок чого, приймались постанови про арешт коштів та майна Лиманської селищної ради. Починаючи з 2007р., накопичувалась заборгованість Комунального підприємства „Житкомунгосп" до УПФУ в Роздільнянському районі, Роздільнянської ОДПІ та інше. На протязі 2005-2012р. Лиманська селищна рада надавала можливу дотацію та фінансову підтримку Комунальному підприємству „Житкомунгосп" на загальну суму 249 781,12грн., але в подальшому це стало неможливим через припинення руху коштів на розрахункових рахунках селищної ради. Після введення комунальним підприємством у вересні 2011р. нових тарифів, які були погоджені рішенням виконкому Лиманської селищної ради №142/2011-СР від 21.09.2011р., фінансовий стан підприємства навпаки критично погіршився. Тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення збільшились в два рази. Одразу комунальне підприємство збільшило розмір заробітної плати керівному складу і працівникам вдвічі, це визвало незадоволення значної частини населення, що спровокувало відмову від сплати за новими тарифами і взагалі оплату послуг з водопостачання і водовідведення. В подальшому, прокурором Роздільнянского району було винесено протест на рішення виконкому Лиманської селищної ради, яке в подальшому було скасовано рішенням сесії селищної ради №291 від 05.04.2012р. З жовтня 2011р. заборгованість комунального підприємства тільки до УПФУ в Роздільнянському районі зросла більше ніж на 100 тис. грн., за відповідний період працівники підприємства не отримували заробітну плату. Поряд з цим, Комунальне підприємство „Житкомунгосп" станом на квітень-травень 2012р. мало значну заборгованість за використану електроенергію перед Роздільнянським РЕМ, яка швидко зростала. Враховуючи зазначене, Комунальне підприємство „Житкомунгосп" фактично не мало можливості забезпечувати виконання послуг з постачання населенню питної води. Роздільнянський РЕМ почав процедуру припинення постачання електроенергії до артсвердловин з вимогою повного погашення заборгованості. Більше двох місяців населення селища не мало можливості в повному обсязі користуватись питною водою. Ці обставини створили значну соціальну напругу в селищі, та загрожували санітарно-епідемічною катастрофою при температурі зовнішнього повітря, яка сягала +35 градусів. З приводу того, що на рахунки селищної ради був накладений арешт, не можливо булодатувати комунальне підприємство з місцевого, а також районного бюджетів для погашення заборгованості перед Роздільнянським РЕМ, майже 8тис. мешканців селища залишились життєво необхідної послуги. Для виходу з цієї складної ситуації депутати Лиманської селищної ради прийняли єдине можливе рішення щодо сплати заборгованості Комунального підприємства „Житкомунгосп" перед Роздільнянським РЕМ у розмірі 136 100,75грн. Комунальним підприємством «Лиманськетеплокомуненерго» Лиманської селищної ради для забезпечення населення якісною питною водою. Коштів, які надходять до загального фонду місцевого бюджету селищної ради та дотації вирівнювання з районного бюджету, достатньо тільки на виплату заробітної плати працівникам селищної ради, оплату енергоносіїв та оплату харчування дітей у шкільних навчальних закладах. Вільних коштів, які можливо використати для розрахунку з кредиторами, в бюджеті не залишається та не накопичується. В попередніх бюджетах Лиманської селищної ради не було можливості передбачити кошти на виділення будь-якої дотації Комунальному підприємству „Житкомунгосп", також в місцевому бюджеті не має можливості запланувати кошти для розрахунку в повному обсязі з кредиторською заборгованістю Комунального підприємства „Житкомунгосп" перед кредиторами.
У зв'язку з тим, що в Управлінні Державної казначейської служби України у Роздільнянському районі, станом на 01.01.2015р., знаходяться на виконанні чотири накази господарського суду Одеської області про примусове виконання рішень суду щодо стягнення коштів з Лиманської селищної ради на користь TOB «Гідросервіс-2000», отримати цільову дотацію з резервного фонду районної або обласної ради для погашення кредиторської заборгованості стає неможливим.
На підставі зазначеного, а також враховуючи те, що у Комунального підприємства „Житкомунгосп" відсутнє у власності майно, в комунальній власності Лиманської селищної ради перебуває тільки житловий фонд та об'єкти комунальної інфраструктури селища, погашення Лиманською селищною радою, засновником Комунального підприємства „Житкомунгосп", кредиторської заборгованості є неможливим. Для можливості існування Лиманської селищної ради, як органу місцевого самоврядування, з можливістю надання населенню всіх необхідних послуг та вирішення важливих питань територіальної громади селища, Лимаська селищна рада просить суд визнати Комунальне підприємство „Житкомунгосп" банкрутом та провести списання кредиторської заборгованості боржника перед кредиторами відповідно до діючого законодавства.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.27 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації, мирової угоди) або припиняється провадження у справі . До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів зобов'язані прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; відхилити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації; подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі його неподання боржником; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; подати до господарського суду клопотання про укладення мирової угоди.
Згідно ч.5 даної статті разі якщо комітетом кредиторів у межах строку дії процедури розпорядження майном не прийнято жодного з передбачених цією статтею рішень або прийняте рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, господарський суд має право винести ухвалу про введення процедури санації у випадках : якщо є достатні підстави вважати, що рішення комітету кредиторів про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури прийнято на шкоду більшості кредиторів - членів комітету кредиторів та встановлена реальна можливість відновити платоспроможність боржника; якщо після проведення засідання комітету кредиторів виявились обставини, які дають достатні підстави вважати, що платоспроможність боржника може бути відновлена; в інших випадках, передбачених цим Законом.
У межах строку процедури розпорядження майном боржника від кредиторів або розпорядника майном боржника клопотань щодо можливості введення процедури санації боржника або затвердження мирової угоди по справі, тобто застосування процедур відновлення платоспроможності боржника, до суду не надходило. Аналіз економічного показника поточного фінансового стану боржника не передбачає доцільність введення процедури санації боржника всупереч клопотанню комітету кредиторів щодо визнання боржника банкрутом та введення ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч.4 ст.205 Господарського кодексу України у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.
Згідно абз.2 ст.1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч.1 ст.37 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" банкрут - це боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.
Оскільки судом встановлено, що боржник не може виконати свої грошові зобов'язання перед кредиторами за допомогою процедур відновлення платоспроможності боржника (санації та мирової угоди), суд визнає Комунальне підприємство „Житкомунгосп" банкрутом та відкриває відносно нього ліквідаційну процедуру.
Частиною 1 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.
За положеннями ч.1 ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом. Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно.
У судовому засіданні 25.03.2015р. представниками усіх членів комітету кредиторів було підтримано рішення, прийняте на зборах комітету кредиторів (протокол №2 від 25.02.2015р.), щодо призначення арбітражного керуючого Пояркова В.О. ліквідатором банкрута.
Перевіривши надану арбітражним керуючим Поярковим В.О. заяву на участь у справі №916/2766/14 про банкрутство Комунального підприємства „Житкомунгосп" у якості ліквідатора банкрута та додані до неї документи, оцінивши його результати та ефективність роботи, судом встановлено, що вказана кандидатура арбітражного керуючого відповідає вимогам Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", зокрема, ст.97, ст.114, вказаного Закону, та здатна належним чином виконувати обов'язки ліквідатора.
Враховуючи відповідність запропонованої комітетом кредиторів боржника кандидатури арбітражного керуючого вимогам ст.ст.97,114 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд призначає арбітражного керуючого Пояркова Володимира Олександровича ліквідатором Комунального підприємства „Житкомунгосп".
Стаття 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначає наслідки визнання боржника банкрутом.
Відповідно до п.2.2. Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, затвердженого постановою пленуму Вищого господарського суду України №16 від 17.12.2013р., офіційному оприлюдненню підлягає, зокрема, повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
З врахуванням вищезазначеного, господарський суд вважає за необхідне оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання Комунального підприємства „Житкомунгосп" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.
Згідно ч.1 ст.39 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника у будь-який час до закінчення ліквідаційної процедури має право одночасно задовольнити усі вимоги конкурсних кредиторів відповідно до реєстру вимог кредиторів або надати боржнику грошові кошти, достатні для задоволення всіх вимог кредиторів, у порядку та на умовах, передбачених статтею 31 цього Закону. Власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника може брати участь в обговоренні звіту ліквідатора та мирової угоди, а також може заявляти клопотання про погашення заборгованості або перехід до процедури санації.
Частинами 3, 4, 5, 6, 9 ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута. Ліквідатор (арбітражний керуючий) має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати. Під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника у зв'язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою. У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов'язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов'язаннями. Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані тільки для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Законом. Протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України. Ліквідатор не рідше ніж один раз на місяць надає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.
Так, під час розгляду даної справи засновником Комунального підприємства „Житкомунгосп" Лиманською селищною радою Роздільнянського району Одеської області було повідомлено суд про те, що керівні органи боржника відсутні; керівник боржника на підставі заяви від 08.05.2014р. був звільнення з займаної посади за власним бажанням, про що свідчить наявне у матеріалах справи розпорядження №7К-14-СР від 16.05.2014р.
Враховуючи вищезазначене, суд припиняє повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, зобов'язує засновника Комунального підприємства „Житкомунгосп" Лиманську селищну раду Роздільнянського району Одеської області протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору арбітражному керуючому Пояркову Володимиру Олександровичу. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України.
Керуючись ст.ст.37, 38, 39, 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 205, 209 Господарського кодексу України, ст.ст. 82, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1.Визнати банкрутом Комунальне підприємство „Житкомунгосп" (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Лиманське, вул. Леніна, буд. 79; код ЄДРПОУ 32898078).
2.Відкрити відносно Комунального підприємства „Житкомунгосп" (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Лиманське, вул. Леніна, буд. 79; код ЄДРПОУ 32898078) ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців до 26.03.2016р. включно.
3.Припинити процедуру розпорядження майном боржника та повноваження розпорядника майном Комунального підприємства „Житкомунгосп" (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Лиманське, вул. Леніна, буд. 79; код ЄДРПОУ 32898078) арбітражного керуючого Пояркова Володимира Олександровича (свідоцтво №996 від 21.05.2013р.; ідентифікаційний номер 3015803392; місце проживання: м. Одеса, вул. Сегедська, 1, кв. 5).
4.Ліквідатором Комунального підприємства „Житкомунгосп" (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Лиманське, вул. Леніна, буд.79; код ЄДРПОУ 32898078) призначити арбітражного керуючого Пояркова Володимира Олександровича (свідоцтво №996 від 21.05.2013р.; ідентифікаційний номер 3015803392; місце проживання: м. Одеса, вул. Сегедська, 1, кв. 5).
5.Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.
6.Зобов'язати засновника Комунального підприємства „Житкомунгосп" (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Лиманське, вул. Леніна, буд.79; код ЄДРПОУ 32898078) Лиманську селищну раду Роздільнянського району Одеської області (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Лиманське, вул. Леніна, буд.79; код ЄДРПОУ 05384548) протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору арбітражному керуючому Пояркову Володимиру Олександровичу (свідоцтво №996 від 21.05.2013р.; ідентифікаційний номер 3015803392; місце проживання: м. Одеса, вул. Сегедська, 1, кв. 5).
7.Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання Комунального підприємства „Житкомунгосп" (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Лиманське, вул. Леніна, буд. 79; код ЄДРПОУ 32898078) банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.
8.Ліквідатору надати суду відповідне клопотання, погоджене з комітетом кредиторів, щодо персонального складу членів ліквідаційної комісії.
9.Ліквідатору не рідше одного разу на місяць надавати до господарського суду та кредиторам письмову інформацію щодо проведення ліквідаційної процедури.
10.Вважати строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута таким, що настав (у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури).
11.Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
12.Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладання нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
13.Вимоги за зобов'язання боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являти тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного опублікування оголошення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом).
14.Виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснювати у випадках і порядку, передбаченому Розділом ІІІ - (Ліквідаційна процедура) Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
15.Ліквідатору після завершення ліквідаційних заходів надати до суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута на затвердження.
16.Призначити засідання суду на 29.04.2015р. о 15:00год.
Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Одеської області за адресою: м.Одеса, пр-т Шевченка, 29, зал судових засідань № 9 (4-й поверх), тел.(0482)307-997.
17.Зобов'язати надати:
ліквідатора: відомості щодо виконання повноважень відповідно до ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; докази отримання від засновника Комунального підприємства „Житкомунгосп" Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області бухгалтерської та іншої документації боржника, печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей (акти приймання-передачі); відповідне клопотання, погоджене з комітетом кредиторів, щодо персонального складу членів ліквідаційної комісії; письмові пояснення щодо рішення комітету кредиторів про порядок та обсяги виплати винагороди розпорядника майна по справі, що викладені у протоколі №3 від 16.03.2015р.
Матеріали, витребувані постановою суду, надати до Відділу документального забезпечення та контролю господарського суду Одеської області (м.Одеса, пр-т Шевченка, 29, каб. 111) за три робочих дні до дня проведення судового засідання.
Явку ліквідатора банкрута та представників кредиторів визнати обов'язковою.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття. Постанову може бути оскаржено у встановленому порядку згідно ст.ст. 91, 93 ГПК України та ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Повну постанову складено 30.03.2015р.
Копію постанови надіслати: КП „Житкомунгосп" (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Лиманське, вул. Леніна, буд. 79); Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації громадських об'єднань Реєстраційної служби по Роздільнянському району Роздільнянського міжрайонного управління юстиції в Одеській області; ВДВС Роздільнянського міжрайонного управління юстиції в Одеській області.
Суддя С.І. Антощук
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2015 |
Оприлюднено | 01.04.2015 |
Номер документу | 43312646 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Антощук С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні