Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2015 року Справа № П/811/421/15
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Нагібіної Г.П. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області до житлово-експлуатаційної контори №13 управління житлово-комунального господарства міськвиконкому про стягнення податкового боргу.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Кіровоградська ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з КПП по утриманню шляхів податковий борг у сумі 275149 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач має податковий борг з єдиного податку з фізичних осіб у розмірі 275149 грн., що виник внаслідок несвоєчасної сплати податкового зобов'язання по ПДВ, яке виникло на підставі самостійно узгоджених сум ПДВ по деклараціях з ПДВ.
Позивач, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи, у судове засідання не прибув, просив розгляд справи проводити у порядку письмового провадження (а.с.64).
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення рекомендованого відправлення (а.с.63), причин неявки не повідомив. Від представника відповідача надійшли заперечення на позов, які обгрунтовані тим, що сума податкового зобов'язання визначеного у податкових вимогах 2008 р. вже сплачена, а тому їх чинність не встановлена. Крім того, представник позивача зазначив про відсутність повноважень на підпис позову у начальника Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області та відсутність процесуальнольної дієздатності у Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, з огляду на те, що Кіровоградська ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області ще не ліквідована. Ще однією підставою на заперечення проти позову представник відповідача зазначає про ненаправлення акту звірки на адресу відповідача.
За приписами частини четвертої статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи, що позивачем надано заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження, а відповідач у судове засідання не з'явився без повідомлення про причини неприбуття, суд вирішив справу розглянути у порядку письмового провадження.
Дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
ВСТАНОВИВ:
Абзацом першим пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України) встановлено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з пунктом 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Отже, законом передбачена можливість звернення фіскального органу до адміністративного суду з позовами про стягнення з фізичних та юридичних осіб податкового боргу.
Судом встановлено, що відповідач - ЖЕК №13 зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Кіровоградської міської Ради (а.с.25-26) та взятий на обік як платник податків Кіровоградською ОДПІ.
Станом на день звернення до суду за відповідачем рахується податковий борг по сплаті податку на додану вартість - 275149 грн.
Податок на додану вартість (а.с.4-24) :
- 30.05.2014 р. по декларації № 9028167116 від 19.05.2014 р. за квітень 2014 р. - 29987 грн.;
- 30.06.2014 р. по декларації № 9034433 792 від 17.06.2014 р. за травень 2014 р. - 32859 грн.;
- 30.07.2014р. по декларації № 9041058183 від 17.07.2014 р. за червень 2014р. - 31152 грн.;
- 30.08.2014 р. по декларації № 9047940986 від 19.08.2014 р. за липень 2014р. - 33347 грн..
- 30.09.2014 р. по декларації № 9053183268 від 17.09.2014 р. за серпень 2014р. - 32321 грн.;
- 30.10.2014 р. по декларації № 9059854430 від 17.10.2014 р. за вересень 2014р. -31551грн..
- 30.11.2014 р. по декларації № 9067291013 від 19.11.2014 р. за жовтень 2014 р. -33785 грн.;
- 30.12.2014 р. по декларації № 9072627753 від 16.12.2014 р. за листопад 2014р. - 29653рн..
- 30.01.2015 р. по декларації № 9078238184 від 19.01.2015 р. за грудень 2014р. - 20494 грн.
Всього нараховано ПДВ по деклараціях - 275149 грн., отже дана сума є безспірною, оскільки визначена позивачем самостійно.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Першу податкову вимогу сформовано 03.06.2008 р. № 1/1109 на суму 13 197,94 грн., яку отримано особисто головним бухгалтером під підпис 11.06.2008 р., другу податкову вимогу сформовано 11.06.2008 р. за № 2/1330 на суму 10 408,22 грн., яку отримано підприємством 26.07.2008 р. (а.с.27).
Позивач пояснив, що податкові вимоги не були відкликані, оскільки з моменту формування першої податкоовї вимоги з 2008 р. за відповідачем безперервно рахується податковий борг, що підтверджується зворотнім боком облікової картки відповідача (а.с.92, 94-193).
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідачем доказів сплати податкового боргу, заперечень проти позову, до суду не надано.
Щодо заперечень відповідача стосовно відсутності повноважень у начальника Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області на підписання позову станом на день розгляду справи в суді, згідно даних ЄДРЮОФОП керівником даної установи зазначено ОСОБА_1, що також відображено і у наказі ДФС України від 19.12.2014 р. (а.с.38).
Стосовно посилання відповідача на те, що станом на день розгляду справи в суді Кіровоградська ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області не ліквідована, а відтак саме дана установа має повноваження на звернення до суду, суд зазначає наступне.
Абзацом 5 пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 1074 визначено, що права та обов'язки органів виконавчої влади переходять у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Отже, з моменту створення Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області саме дана юридична особа публічного права набула усі права та обов'язки територіального податкового органу.
Крім того, посилання представника відповідача щодо порушення процедури стягнення податкового боргу з огляду на не направлення відповдіачу акту звірки розрахунків по сплаті ПДВ, суд також критично оцінює, так як дані описані ним заходи не є обов'язковою передумовою для звернення до суду.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позов необхідно задовольнити повністю, оскільки заперечення відповідача є безпідставними.
Частиною четвертою статті 94 КАС України встановлено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 71, 128, 160-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області до житлово-експлуатаційної контори №13 управління житлово-комунального господарства міськвиконкому про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути з житлово-експлуатаційної контори №13 управління житлово-комунального господарства міськвиконкому (ідентифікаційний номер 13756515) податковий борг зі сплати податку на додану вартість в сумі 275149 (двісті сімдесят п'ять тисяч сто сорок дев'ять) гривень на користь державного бюджету в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39484073).
Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому статтею 254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом десяти днів з дня отримання копії постанови суду, апеляційної скарги через Кіровоградській окружний адміністративний суд, з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Г.П. Нагібіна
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2015 |
Оприлюднено | 02.04.2015 |
Номер документу | 43315748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.П. Нагібіна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні