27/188-09 (н.р. 53/314-08)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" липня 2009 р. Справа № 27/188-09 (н.р. 53/314-08
вх. номер 5441
Суддя Господарського суду Харківської області Мамалуй О.О.
при секретарі судового засідання Яновській А.С.
за участю представників сторін:
позивача - не з"явився;
першого відповідача - не з"явився;
другого відповідача - не з"явився
розглянувши матеріали справи за позовом: ТОВ фірма "Скорпіон - РП", м. Харків
до ТОВ "Мегастрой-ХХІ", м. Харків
та до ТОВ "Перша інвестиційна компанія по управлінню нерухомості", м. Київ
про стягнення 6410660,21 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ТОВ Фірма „СКОРПІОН-РП” звернувся до господарського суду з позовною заявою, згідно якої просить стягнути з ТОВ "Першої інвестиційної компанії по управлінню нерухомості" 6390660,21 грн. заборгованості, 25618,00 грн. судових витрат, а також солідарно стягнути з ТОВ "Першої інвестиційної компанії по управлінню нерухомості" і ТОВ „МЕГАСТРОЙ ХХІ” 20000,00 грн. заборгованості.
Позивач в судове засідання не з"явився, але через канцелярію суду надав клопотання, в якому просить відкласти розгляд справи. Суд, розглянувши клопотання позивача, вважає його таким, що не підлягає задоволенню, оскільки неявка позивача не перешкоджає розгляду справи по суті.
Перший відповідач в призначене судове засідання не з"явився, причини неявки суду не відомі, про місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином.
Другий відповідач в судове засідання не з"явився, ухвала про порушення провадження по справі повернулася до суду з поміткою: "організація не зареєстрована".
Розглянувши матеріали справи, суд встановив, що 31.05.2006 р. між ТОВ фірма „СКОРПІОН-РП” та ТОВ „ПІКУН” був укладений договір генерального підряду № 31/05-2006 на будівництво торгово-розважального центру, що знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, 99/101. Згідно з п. 2.10. Основного договору окремі етапи робіт визначалися рядом додаткових угод до Основного договору.
Так, позивач виконав, а відповідачем-2 прийняв підрядні роботи на загальну суму 32843610,94 грн, однак останнім прийняті роботи були оплачені лише частково в сумі 29225463,72 грн, в результаті чого з'явилася заборгованість в розмірі 3618147,22 грн. Факт прийняття підрядних робіт відповідачем-2, а також їх вартість підтверджується підписаними ТОВ „ПІКУН” відповідними актами приймання виконаних підрядних робіт за формою КБ-2в та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за формою КБ-3. З урахуванням 3% річних, інфляційних та штрафних санкцій, передбачених договором, загальна сума заборгованості збільшилася до 6436278,21 грн. За договором поруки №25/2007-П від 25.10.2007, укладеним між позивачем і ТОВ „МЕГАСТРОЙ ХХІ", перший відповідач зобов'язувався солідарно відповідати перед позивачем за виконання ТОВ „ПІКУН” своїх обов'язків за зазначеним вище договором генерального підряду, однак на вимогу позивача сплатити суму 20000,00 грн свого обов'язку, як поручитель, не виконав, у зв'язку з чим позивач вважає, що частина загальної заборгованості у розмірі 20000,00 грн повинна бути стягнута з відповідачів солідарно.
Згідно з додатковою угодою №1 від 26.06.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання тимчасового огородження і будівельного майданчика на об'єкті із благоустроєм території. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за липень 2006 р. на загальну суму 164539,20 грн.
Згідно з додатковою угодою №1/2 від 24.03.2007р., до основного договору позивачу доручалося виконати демонтаж і перебазування побутових вагончиків після закінчення будівництва. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за березень 2007 р. на загальну суму 9018,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №2 від 26.06.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати вертикальне планування та риття котловану на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2006 р. на загальну суму 382914,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №3 від 03.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати перший етап робіт з обладнання під'їзних доріг з одношаровим покриттям з асфальтобетону на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 1277870,40 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за липень 2006 р. на суму 87464,40 грн, за грудень 2006 р. на суму 144699,60 грн, за січень 2007 р. на суму 894548,40 грн, за травень 2007 р. на суму 151158,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №4 від 03.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати проектно-вишукуванні роботи з випробування паль на майданчику будівництва. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаним сторонами актом №1 здачі-приймання виконаних підрядних робіт за липень 2006 р. на загальну суму 64047,90 грн.
Згідно з додатковою угодою №5 від 06.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання буронабивних паль на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 1 378 643,76 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2006 р. №1 на суму 815034,00 грн та №2 на суму 563609,76 грн.
Згідно з додатковою угодою №6 від 10.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати тимчасове електропостачання майданчика будівництва об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2006 р. на загальну суму 105156,00грн
Згідно з додатковою угодою №7 від 10.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати перенос мереж зв'язку на дільниці будівництва об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2006 р. на загальну суму 122874,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №8 від 10.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання тимчасового водопроводу на майданчику будівництва об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2006 р. на загальну суму 3024,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №9 від 17.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання тимчасових під'їзних доріг з дорожніх плит на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем - 2 на загальну суму 89011,20 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2006 р. на суму 58320,00 грн та за вересень 2006 р. на суму 30691,20 грн.
Згідно з додатковою угодою №9/1 від 18.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання тимчасових під'їзних доріг з дорожніх плит на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем -2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2006 р. на загальну суму 119754,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №9/2 від 16.01.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання тимчасових під'їзних доріг з дорожніх плит на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем - 2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2007 р. на загальну суму 57648,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №9/3 від 07.03.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання тимчасового покриття з дорожніх плит для здійснення монтажу дахового устаткування на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за березень 2007 р. на загальну суму 7500,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №10 від 17.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи зі зносу льохів на території будівництва об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за жовтень 2006 р. на загальну суму 105366,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №11 від 17.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання монолітних залізобетонних фундаментів на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2006 р. на загальну суму 1793276,64 грн.
Згідно з додатковою угодою №12 від 01.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання зворотного засипання котловану на будівництві об'єкта. Додатковою угодою №12/1 від 31.10.2006 до основного договору сторонами були внесені зміни щодо договірної ціни на зазначені в додатковій угоді №12 роботи. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за листопад 2006 р. на загальну суму 1857412,75 грн.
Згідно з додатковою угодою №13 від 01.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання зовнішніх мереж водопроводу на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2006 р. на загальну суму 52722,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №13/1 від 01.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання зовнішніх мереж зливової та фекальної каналізації на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 207816,00 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за жовтень 2006 р. на суму 67077,60 грн, за грудень 2006 р. на суму 140738,40 грн.
Згідно з додатковою угодою №14 від 01.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати забивання паль на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2006 р. на загальну суму 387996,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №14/1 від 03.07.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати проектно-вишукуванні роботи з випробування паль динамічним навантаженням на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаним сторонами актом здачі-приймання виконаних підрядних робіт за вересень 2006 р. на загальну суму 4008,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №15 від 18.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати виготовлення, поставку та монтаж металевих балок поверхів на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 8314306,38 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за листопад 2006 р. на суму 933711,00 грн, за грудень 2006 р. на суму 2438162,00 грн, за січень 2007 р. на суму 3917969,00 грн, за лютий 2007 р. на суму 514503,90 грн, за березень 2007 р. на суму 418825,50 грн, за травень 2007 р. на суму 91134,98 грн.
Згідно з додатковою угодою №16 від 18.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання монолітних залізобетонних колон на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 1079760,00 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за листопад 2006 р. на суму 550000,00 грн, за грудень 2006 р. на суму 529760,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №17 від 18.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання збірно-монолітного залізобетонного перекриття будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 5764208,00 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2006 р. на суму 238464,00 грн, за січень 2007 р. на суму 4638640,00 грн, за лютий 2007 р. на суму 887104,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №18 від 18.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання підпірної стінки зі сходами на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2007 р. на загальну суму 222636,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №19 від 18.08.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати гідроізоляцію фундаментів будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2006 р. на загальну суму 51492,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №21 від 07.09.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати проектні роботи та узгодження по зовнішньому електропостачанню і висвітленню будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаним сторонами актом здачі-приймання виконаних підрядних робіт за червень 2007 р. на загальну суму 90000,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №22 від 02.10.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати прокладку кабелю зовнішніх мереж електропостачання на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем -2 на загальну суму 1035984,00 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2007 р. на суму 614268,00 грн, за лютий 2007 р. на суму 421716,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №23 від 02.10.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати комплекс робіт, пов'язаних з обладнанням зовнішніх мереж електропостачання. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем -2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 1350001,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №26 від 02.10.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання цегельних стін будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2007 р. на загальну суму 380055,60 грн.
Згідно з додатковою угодою №27 від 02.10.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання монолітних підлог першого та цокольного поверхів з фібробетона в будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 921660,85 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за грудень 2006 р. на суму 548317,60 грн, за січень 2007 р. на суму 373343,25 грн.
Згідно з додатковою угодою №28 від 02.10.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання зовнішніх мереж газопроводу на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 250462,80 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2007 р. на суму 247872,00 грн, за лютий 2007 р. на суму 2590,80грн.
Згідно з додатковою угодою №29 від 12.11.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання електрохімічного захисту газопроводу середнього тиску від корозії на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за грудень 2006 р. на загальну суму 88680,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №30 від 21.11.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання покрівлі будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 382660,36 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2007 р. на суму 102790,00 грн, за лютий 2007 р. на суму 279870,36 грн.
Згідно з додатковою угодою №31 від 21.11.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання зливової каналізації будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 36990,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №32 від 21.11.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати тимчасове освітлення на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за грудень 2006 р. на загальну суму 39672,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №32/1 від 16.01.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати тимчасове освітлення приміщень об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 38100,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №33 від 12.12.2006 р., до основного договору позивачу доручалося виконати опоряджувальні роботи на об'єкті . Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 2053843,50 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на суму 1010233,90 грн, за травень 2007 р. на суму 1043609,60 грн.
Згідно з додатковою угодою №33/1 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання підготовки під підлоги на об'єкті . Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 901104,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №34 від 16.01.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання сходів на об'єкті. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 189912,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №34 від 16.01.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати обладнання сходів на об'єкті. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 189912,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №35 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання опалення будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за квітень 2007 р. на загальну суму 78444,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №35/1 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання водопроводу холодного й гарячого водопостачання, системи опалення гостьових туалетів і аптеки, фекальної каналізації душових АБК і гостьових туалетів будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за травень 2007 р. на загальну суму 128633,36 грн.
Згідно з додатковою угодою №35/2 від 01.03.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання системи рекуперації в будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за травень 2007 р. на загальну суму 15672,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №35/3 від 01.03.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання ізоляції труб внутрішньої зливової каналізації, опалення й рекуперації в будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за травень 2007 р. на загальну суму 9936,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №36 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання внутрішньої фекальної і виробничої каналізації будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за травень 2007 р. на загальну суму 44520,84 грн.
Згідно з додатковою угодою №37 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання покриття пішохідної зони навколо будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2 на загальну суму 178 154,40 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами приймання виконаних підрядних робіт та довідками про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на суму 107187,60 грн, за березень 2007 р. на суму 70966,80 грн.
Згідно з додатковою угодою №38 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання зворотного засипання під дорожнє покриття, відновлення родючого шару навколо будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 122476,80 грн.
Згідно з додатковою угодою №39 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати перенесення тимчасового огородження по периметру будівлі та обладнання тимчасового огородження з наступним демонтажем на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 61230,24 грн.
Згідно з додатковою угодою №40 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання захисту покрівлі будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 5742,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №41 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання контуру заземлення будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007 р. на загальну суму 10266,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №43 від 01.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання тепляків і обігріву приміщень будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за березень 2007 р. на загальну суму 380838,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №45 від 19.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з монтажу опор під кабельні лотки та трубопроводи на покрівлі будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за квітень 2007 р. на загальну суму 132852,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №46 від 19.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з виготовлення та монтажу металоконструкцій рекламної вивіски "ЕКВАТОР" будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за березень 2007 р. на загальну суму 67425,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №48 від 23.02.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання козирка та облицюванню фасаду панелями "RANNІLA LІBERTA" будівлі об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за квітень 2007 р. на загальну суму 62226,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №49 від 24.03.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання монолітних ділянок атріуму на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за квітень 2007 р. на загальну суму 72562,30 грн.
Згідно з додатковою угодою №50 від 01.03.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з обладнання огородження паркування автомобілів та обробку підпірної стіни і щаблів на будівництві об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за травень 2007 р. на загальну суму 22560,00 грн.
Згідно з додатковою угодою №51 від 01.04.2007 р., до основного договору позивачу доручалося виконати роботи з вивозу будівельного сміття з території будівництва об'єкта. Даний етап робіт був виконаний позивачем і прийнятий відповідачем-2, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання виконаних підрядних робіт та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за квітень 2007р. на загальну суму 52045,66 грн.
Також позивачем за період з червня 2006 р. до квітня 2007 р. були виконані, а відповідачем-2 –прийняті послуги з обслуговування МТК (мобільних туалетних кабін) на майданчику будівництва об'єкта, що підтверджується підписаним сторонами актом здачі-приймання виконаних робіт з обслуговування МТК за травень 2007 р. на суму 15900,00 грн.
Отже, доказами, що містяться в матеріалах справи підтверджується, що позивачем були виконані, а відповідачем-2 були прийняті підрядні роботи на загальну суму 32843 610,94 грн. Будь-які дефектні акти, у яких згідно з умовами основного договору повинні фіксуватися виявлені підчас прийняття робіт недоліки, у матеріалах справи відсутні.
У статті 853 ЦК України закріплено обов'язок замовника прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і у разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підряднику. Також зазначається, що якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.
Зважаючи на викладене, наявність підпису керівника ТОВ "Першої інвестиційної компанії по управлінню нерухомості", і його печатки на відповідних актах та довідках свідчить про те, що відповідач-2 підтверджує факт виконання позивачем своїх обов'язків належним чином, тобто що він не має претензії до якості виконаних робіт, а також підтверджує відсутність претензій стосовно їх вартості.
Згідно з випискою АКІБ "УКРСИББАНК" №134-167/697 від 25.04.2008 на рахунок позивача відповідачем-2 було перераховано грошові кошти у загальній сумі 29225463,72 грн, тобто відповідач-2 розрахувався за прийняті ним роботи лише частково.
Таким чином, матеріалами справи підтверджується, що заборгованість ТОВ „ПІКУН” перед позивачем за зазначеним договором генерального підряду складає 3618147,22 грн і на цей час не погашена.
З матеріалів справи вбачається, що 25.10.2007 р. між позивачем і ТОВ „МЕГАСТРОЙ ХХІ" було укладено договір поруки № 25/2007-П, згідно з яким відповідач-1 поручився перед позивачем за належне виконання ТОВ "ПИКУН" своїх обов'язків, передбачених договором генерального підряду №31/05-2006 від 31.05.2006 р., з обсягом відповідальності в 100000,00 грн.
ТОВ "Скорпіон-РП" направив на адресу відповідача-1 претензію від 19.09.2008 р., яку останній отримав цього ж дня, що підтверджується матеріалами справи. Суть претензії полягала у вимозі позивача сплатити на його користь 20000,00 грн, тобто частково виконати відповідачем-1 свої зобов'язання, як поручителем, згідно з відповідним договором. Згідно з умовами зазначеного договору поруки, відповідач-1 повинен був виконати вимогу позивача протягом 3 днів з моменту її одержання, однак до цього часу її не виконав.
Відповідно до ст. 543 ЦК України у випадку солідарного обов'язку боржників (солідарних боржників) кредитор має право вимагати виконання обов'язку частково або в повному обсязі як від усіх боржників разом, так і від будь-кого з них окремо. Таким чином, пред'явлення позивачем вимоги до відповідача-1 є обґрунтованим.
Згідно зі ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання –відповідно до вимог, які у певних умовах звичайно ставляться. Аналогічна норма міститься і у ст. 526 ЦК України. Стаття 629 ЦК України також закріплює обов'язковість виконання договору для сторін.
Згідно зі ст. 598 ЦК України зобов'язання припиняється частково або в повному обсязі по підставах, встановлених договором або законом. Аналогічна норма міститься і у ст. 202 ГК України.
З матеріалів справи вбачається, що зобов'язання відповідачів за відповідними договорами на цей час у повному обсязі не виконані, і, разом з тим, доказів наявності будь-яких підстав для їх припинення суду не надано. Таким чином, судом встановлено, що зобов'язання відповідача-2 сплатити позивачу залишок заборгованості за прийняті ним роботи за договором генерального підряду №31/05-2006 від 31.05.2006 р. в розмірі 3618147,22 грн, а також зобов'язання відповідача-1 солідарно з відповідачем-2 відповідати перед позивачем у сумі заявлених вимог – 20000,00 грн, є на цей час дійсними.
Крім того, позивачем було збільшено суму основного боргу відповідача-2 за договором підряду за рахунок нарахування сум 3% річних та інфляційних, про що надано до суду відповідний розрахунок.
Відповідно до ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
На підставі викладеного, перевіривши наданий позивачем розрахунок, суд знаходить його обґрунтованим і погоджується з нарахуванням процентів на суму 254465,77 грн та інфляційних на суму 1441552,71 грн.
Крім того, позивачем надано розрахунок пені за прострочення виконання відповідачем-2 своїх грошових зобов'язань. Суд погоджується з позицією позивача, що, не зважаючи на те, що п.12.3. договору підряду встановлено порядок обчислення пені за кожні 10 днів прострочення платежу, пеня повинна розраховуватися відповідно до ст. 549 ЦК України, де пеня чітко визначається як неустойка, яка обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання саме за кожний день прострочення виконання, і можливість встановити в договорі інший порядок її обчислення законом не передбачено.
Таким чином, пеня за невиконання зобов'язань ТОВ "ПИКУН" правомірно нарахована позивачем у розмірі подвійної облікової ставки НБУ (як зазначено в договорі) за кожний день прострочення.
Розрахунки пені за зазначеним договором підряду здійснений по кожному акту виконаних робіт з урахуванням дати й розміру здійснених відповідачем-2 оплат, підтверджених банківською випискою, а також з урахуванням періоду прострочення кожної відповідної оплати і залишкової суми непогашеної заборгованості по кожному акту на день подання позовної заяви.
Таким чином, перевіривши наданий позивачем розрахунок пені, суд визнає його обґрунтованим і погоджується з нарахуванням пені у загальній сумі 768058,40 грн.
Крім того, згідно з п. 2.9. договору генерального підряду №31/05-2006 від 31.05.2006 р., вартість робіт з ведення генерального підряду становить один відсоток від вартості виконаних робіт. Загальна вартість виконаних позивачем і прийнятих відповідачем-2 робіт становить 32843610,94 грн. Відповідно, вартість робіт з ведення генерального підряду, що підлягає сплаті відповідачем-2 позивачу, становить 328436,11 грн.
Таким чином, на підставі наявних у матеріалах справи доказів судом встановлено, що загальна заборгованість ТОВ "ПИКУН" перед позивачем становить 6410660,21 грн, з яких: 3618147,22 грн – основний борг згідно з підписаними актами та довідками, 254465,77 грн –проценти, нараховані згідно зі ст. 625 ЦК України, 1441552,71 грн –інфляційні, нараховані згідно зі ст. 625 ЦК України, 768058,40 грн –пеня, 328436,11 грн – один відсоток від вартості виконаних підрядних робіт.
Таким чином, суд вважає позовні вимоги законними, обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Зважаючи на викладене, на підставі ст. 15, 16, 526, 543, 549, 598, 625, 853 ЦК України, ст. 193, 202,232 ГК України, керуючись ст. 22, 33, 34, 43, 75, 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з ТОВ "Перша інвестиційна компанія з управління нерухомістю" (03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд. 34-Б, код за ЕДРПОУ 33831040, р/р №260023757301 в ЗАТ «Банк Петрокоммерц-Україна», МФО 320120) на користь ТОВ фірма "Скорпіон-РП" (61174, м. Харків, пр-т Перемоги, буд. 61, кв. 458, код за ЕДРПОУ 23317544, р/р №26002035870901 у відділенні №275 АКІБ „УкрСиббанк” м. Харків, МФО 351005) заборгованість у розмірі 6390660,21 грн., 25500,00 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Стягнути з ТОВ "Перша інвестиційна компанія з управління нерухомістю" (03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд. 34-Б, код за ЕДРПОУ 33831040, р/р №260023757301 в ЗАТ «Банк Петрокоммерц-Україна», МФО 320120) та ТОВ „МЕГАСТРОЙ ХХІ" (61129, м. Харків, вул. Світла, буд. 45, кв. 109, код за ЕДРПОУ 33118603, р/р №26002310007901 у філіалі АБ „Південний” м. Харків, МФО 350761) солідарно на користь ТОВ фірма "Скорпіон-РП" (61174, м. Харків, пр-т Перемоги, буд. 61, кв. 458, код за ЕДРПОУ 23317544, р/р №26002035870901 у відділенні №275 АКІБ „УкрСиббанк” м. Харків, МФО 351005) у рівних долях заборгованість у розмірі 20000,00 грн.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Суддя Мамалуй О.О.
Рішення підписано 04.08.2009 р.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2009 |
Оприлюднено | 15.08.2009 |
Номер документу | 4331646 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Мамалуй О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні