cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
тел. /0552/ 49-31-78
Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 березня 2015 р. Справа № 923/69/15
Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г. при секретарі Литвиненко Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Прокурора Бериславського району Херсонської області в інтересах держави в особі позивача-1: Бериславської райдержадміністрації м. Берислав, Херсонської області
позивача-2: Качкарівської сільської ради Бериславського району, Херсонської області
до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Таврія" с.Качкарівка, Бериславського району, Херсонської області, код ЄДРПОУ 30841847
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Новокаховська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області в якості
про стягнення заборгованості з орендної плати та розірвання договору оренди земельної ділянки від 11.10.2012р. зареєстрований за № 652060004002710 від 18.10.2012р.
за участю:
Кущ В.Г. - ст. прокурор відділу прокуратури Херсонської області посв. № 016126 від 10.04.2013р.;
представників сторін:
від позивача-1,2: не з'явились;
від відповідача: не з'явились;
від третьої особи: не з'явились
в с т а н о в и в:
Прокурор Бериславського району Херсонської області звернувся до господарського суду Херсонської області з позовом до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Таврія" ( с.Качкарівка, Бериславського району, Херсонської області, код ЄДРПОУ 30841847 ) в інтересах держави в особі Позивача-1 Бериславської райдержадміністрації (м.Берислав Херсонської області) та Позивача-2 Качкарівської сільської ради (Бериславського району Херсонської області), відповідно до якого просить суд стягнути з відповідача заборгованість з орендної плати та розірвати договір оренди земельної ділянки від 11.10.2012р. зареєстрований за № 652060004002710 від 18.10.2012р.
Ухвалою суду від 22.01.2015р. суд прийняв позовну заяву, порушив провадження у справі, призначив справу до розгляду.
Цією ж ухвалою суд зобов'язав Бериславську РДА - письмово повідомити, чи звертались до ліквідаційної комісії Відповідача з грошовими вимогами, належні докази звернення (відповідач в стані припинення з 26.11.2014р.), чи звертались до відповідача протягом 2013-2014р. з вимогами про оплату боргу (копії претензій та належні докази їх направлення), довідку органу ДПІ та Качкарівської сільської ради про фактичне надходження орендної плати за земельну ділянку в 2012 - 2015р.р.
Відповідача суд зобов'язав надати письмовий відзив по суті позовних вимог, з належними та допустимими доказами на підтвердження можливих заперечень.
В судовому засіданні, яке відбулось 20 лютого 2015р. було оголошено перерву до 05 березня 2015р. для ознайомлення сторін з матеріалами справами та можливої підготовки додаткових документів.
В судовому засіданні 05 березня 2015р. прокурором заявлено клопотання про розгляд справи у більш тривалий строк, ніж передбачено ст.69 Господарського процесуального кодексу України та залучення у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Новокаховську ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області.
Ухвалою від 05.03.2015р. суд задовольнив заяву позивача про продовження строку розгляду спору в межах ст. 69 ГПК України на п'ятнадцять днів, до 06.04.2015р. Залучив до участі у справі Новокаховську ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача. Зобов'язав Новокаховську ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області надати письмові пояснення з посиланням на норму закону - чи передбачено списання існуючої заборгованості СТОВ «Таврія» з підстав зазначених відповідачем, чи передбачено податковим кодексом списання заборгованості. Розгляд справи відклав для надання сторонами додаткових документів.
На вимогу суду учасниками провадження надано наступні документи.
Від Позивач-1 Бериславська РДА надійшла заява про розгляд справи без участі її представника (а.с.36-39). Згідно наданої заяви позивач 1 просить позов задовольнити, надано пояснення, що до ліквідаційної комісії Відповідача з грошовими вимогами щодо орендної плати за землю Бериславська РДА не зверталась, не зверталась до відповідача протягом 2013-2014р. з вимогами про оплату боргу. Також позивач -1 надіслала до суду довідку Качкарівської сільської ради від 28.01.2015р. № 38/02-46 про те, що відповідачем у 2012р. сплачено 2654,19грн., у 2013р. - 10035,00грн, у 2014 та 2015р.р. орендна плата відповідачем взагалі не сплачувалась.
Позивач-2 Качкарівська сільська рада направила до суду заяву від 17.02.2015р. № 67/02-35 (а.с.40), відповідно до якої позов повністю підтримує та просить розглянути справу без участі свого представника.
Відповідач надав до суду відзив (а.с.28-35), проти задоволення позову частково заперечує. Вважає, що вимога позивача в частині стягнення суми заборгованості не підлягає задоволенню, оскільки СТОВ «Таврія» включено до переліку суб'єктів господарювання, що постраждало внаслідок обставин непереборної сили з 01 січня 2014 року по 31 грудня 2014 року тому існуюча заборгованість підлягає списанню. Стосовно вимоги позивача про розірвання договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення від 11.10.2012 року, укладеного між Бериславською районною державною адміністрацією та СТОВ «Таврія», відповідач підтримує дану вимоги. Оскільки на загальних зборах засновників СТОВ «Таврія» від 25листопада 2014 року прийнято рішення про припинення юридичної особи СТОВ «Таврія» шляхом ліквідації.
Від Новокаховської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області надійшли додаткові пояснення. Відповідно наданих пояснень встановлено наступне.
Правові положення щодо порядку обчислення, нарахування та списання орендної плата за земельні ділянки державної і комунальної власності, як складової та невід'ємної частини податку на майно, регулюються Податковим кодексом України. Відповідно до ст. 101 Податкового кодексу України списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг. Під терміном «безнадійний» розуміється податковий борг платника податків, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) - пп. 101.2.4 ст. 101 Податкового кодексу України. Порядок списання безнадійного податкового боргу встановлено Наказом Міністерства доходів і зборів України № 577 від 10.10.2013р. «Про затвердження Порядку списання безнадійного податкового боргу» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.10.2013р. за № 1844/24376).
Пунктом 2.1 даного Порядку визначено, що податковий борг платника податків, що виник унаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) підтверджується: Торгово-промисловою палатою України - про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України; уповноваженими органами іншої держави, які легалізовані консульськими установами України, - у разі настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території такої держави; рішеннями Президента України про запровадження надзвичайної екологічної ситуації в окремих місцевостях України, затвердженими Верховною Радою України, або рішеннями Кабінету Міністрів України про визнання окремих місцевостей України потерпілими від повені, посухи, пожежі та інших видів стихійного лиха, у тому числі рішеннями щодо визначення окремих місцевостей потерпілими від несприятливих погодних умов, які спричинили втрату врожаю сільськогосподарських культур в обсягах, що перевищують 30 відсотків середнього врожаю за попередні п'ять календарних років; рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад - у випадках, встановлених Кодексом; висновками інших органів, уповноважених згідно із законодавством засвідчувати форс-мажорні обставини.
Порядок прийняття рішення про списання безнадійного податкового боргу регламентовано розділом IV даного Порядку. Згідно з яким платник податків звертається до органу доходів і зборів за місцем обліку безнадійного податкового боргу та/або за місцем обліку такого платника з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків та зборів, що підлягають списанню. До заяви обов'язково додаються документи, зазначені в пп. 4 п. 2.1 розділу II цього Порядку, які підтверджують, що податковий борг вважається безнадійним. За результатами розгляду документів, наданих платником податків, керівник (його заступник) органу доходів і зборів за наявності підстав приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу, яке оформляється на бланку за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Рішення про списання безнадійного податкового боргу складається у двох примірниках: перший - для платника податків, другий - для органу доходів і зборів.
З наданих пояснень вбачається, що 16.06.2014р. СТОВ «Таврія» звернулося до Бериславського відділення Новокаховської ОДПІ про списання безнадійного податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 10963,40 грн. (8920 грн. - основний платіж, 1672,50 грн. - штрафні санкції, 370,90 грн. - пеня) унаслідок виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). До даної заяви було долучено висновок Торгово - Промислової палати України № 2012/05-4 від 30.08.2013р. про визнання форс - мажорних обставин на протязі весни 2013р., що спричинило загибель на посівних площах СТОВ «Таврія» посівів сільськогосподарських культур, та рішення Херсонської обласної ради № 994 від 21.05.2014р. про включення СТОВ «Таврія» до переліку суб'єктів господарювання, що постраждали внаслідок обставин непереборної сили.
18.08.2014р. Новокаховською ОДПІ було списано безнадійного податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 4452,75 гри., що підтверджується рішенням Новокаховської ОДПІ № 6-11 від 18.08.2014р., та відповідним листом направленим на адресу СТОВ «Таврія».
Згідно зі ст. 1 та 13 Закону України «Про оренду землі» основною метою договору оренди земельної ділянки та одним з визначальних прав орендодавця є своєчасне отримання останнім орендної плати у встановленому розмірі. Разом з тим доводи про наявність заборгованості з орендної плати мають підтверджуватися належними доказами, наприклад, довідкою, виданою державною податковою інспекцією про наявність (або відсутність) заборгованості за земельним податком та орендною платою.
Новокаховська ОДПІ відповідно вимог Податкового кодексу України надано облікову картку платника податків СТОВ «Таврія» з орендної плати за землю за 2014 - 2015рр. відповідно до якою встановлено, що:
- станом 01.01.2014р. у СТОВ «Таврія» існувала переплата з орендної плати за землю у розмірі 8921,85 грн.,
- СТОВ «Таврія» було списано заборгованість з орендної плати за землю лише у розмірі 4452,75 грн. (списання було здійснено 19.08.2014р.),
- на протязі 2014р. СТОВ «Таврія» було сплачено до бюджету Качкарівської сільської ради Бериславського району Херсонської області 0,00 грн. з орендної плати за землю, на протязі 2015р. - 120,96 грн.,
- заборгованість СТОВ «Таврія» з орендної плати за землю станом на 01.01.2015р. складала 12260,05 грн., станом на 31.03.2015р. - 14663,39 грн.
На підтвердження зазначеного податковим органом надано копії додаткових документів.
Дослідивши надані податковим органом документи суд дійшов висновку про необґрунтованість посилань відповідача стосовно списання існуючої заборгованості.
Сторони належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, ухвала про призначення засідання направлена сторонам рекомендованою поштою.
У судове засідання представник відповідача не з'явився, про причини неявки суду не повідомив. Відсутність представника відповідача у судовому засідання не перешкоджає розгляду справи, оскільки матеріалів справи достатньо для цього за умови його відсутності.
Від інших учасників провадження надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представників.
Прокурором в судовому засіданні позовні вимоги підтримано у повному обсязі, з підстав зазначених у позові, посилаючись на систематичне невиконання відповідачем умов договору оренди земельної ділянки щодо сплати орендної плати. Прокурор просить задовольнити позовні вимоги стягнути суму заборгованості та розірвати договір оренди земельної ділянки укладений між позивачем та відповідачем, та зобов'язати відповідача повернути земельну ділянку до складу земель Бериславської РДА.
Заслухавши прокурора, позивача та відповідача розглянувши та дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає позовні вимоги таким, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
У відповідності зі ст. 121 Конституції України прокуратура становить єдину систему, на яку покладено, як одну з основних, функцію представництва інтересів громадян і держави в судах у випадках передбачених законом.
Відповідно до вимог ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про прокуратуру» при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатися до суду в передбачених законом випадках.
Відповідно до ст. 29 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) прокурор бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, порушену за позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду для представництва інтересів громадянина або держави. Згідно ст. 2 ГПК України прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, вказує в позовній заяві орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Відповідно до рішення Конституційного суду України від 08.04.1999 за № 3-рп/99 у справі про офіційне тлумачення положень ст. 2 ГПК України (п. 2 резолютивної частини), під поняттям «орган уповноважений здійснювати функції у спірних правовідносинах», треба розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом представлені повноваження органу виконавчої влади.
Прокуратурою Бериславського району в порядку ст.21 Закону України «Про прокуратуру» проведено перевірку дотримання вимог земельного та податкового законодавства.
На підставі проведеної перевірки встановлено, що 11.10.2012 року між Бериславською районною державною адміністрацією (далі - орендодавець) та сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Таврія» (далі - орендар) укладено договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 20,0188 га, вартістю 445819,46 грн . (згідно договору). Договір зареєстровано в відділі Держкомзему у Бериславському районі, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №652060004002710 від 18.10.2012. Згідно п.8 вказаний договір укладено строком на 5 років.
Відповідно до п. 9 Договору орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Качкарівської сільської ради №332158127000460 в УДК у Херсонській області, код 24103704, код платежу 13050200, МФО 852010, в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі, що на момент укладання договору становить 13374,58 гривень на рік.
Також, п. 11 Договору передбачено, що періодичність внесення орендної плати - щомісячно по пропорційній схемі, в порядку та строки встановлені законодавством України.
Істотні умови договору оренди визначені ст. 15 Закону України «Про оренду землі» до яких, зокрема віднесено: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.
Згідно ст. 21 цього Закону орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.
Згідно ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Згідно ст. 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про оренду землі» орендар земельної ділянки має право самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі.
В порушення вищевказаних вимог сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Таврія», як орендар вищевказаного майна, обов'язку щодо сплати орендної плати за вказаним договором не виконав. Так, за розрахунками Бериславського відділення Новокаховської ОДПІ ДФС Херсонської області заборгованість за вищевказаним договором оренди станом на 12.01.2015 складає 12260,05 грн .
Згідно п.38 дія договору припиняється шляхом його розірвання за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у наслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором.
Згідно ст.509 ЦК України зобов'язання є правовідношення, у якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь іншої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші), чи утриматися від виконання певних дій, а інша сторона має право вимагати виконання такого обов'язку.
Відповідно до ст.193 ГК України, ст.526 ЦК України, яка містить аналогічні положення, зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Статтею 193 Господарського кодексу України та ст.525 ЦК України визначено, що одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, не допускається.
Згідно положень ст.610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання). Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
За приписами ст.611 ЦК України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; зміна умов зобов'язання; сплата неустойки; відшкодування збитків та моральної шкоди.
Згідно ч. І ст.782 ЦК України наймодавець має право відмовитись від договору найму і вимагати повернення речі, якщо наймач не вносить плату за користування річчю протягом трьох місяців підряд.
Відповідно до Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №12 від 29.05.2013 «Про деякі питання практики застосування законодавства про оренду (найм) майна, вирішуючи питання щодо дострокового розірвання договору оренди у зв'язку з несплатою орендарем (наймачем) платежів, господарським судам слід враховувати таке.
Законом (частина третя статті 291 ГК України, частина друга статті 651, стаття 783 ЦК України) передбачено можливість розірвання договору найму (оренди) за рішенням суду на вимогу однієї з сторін, а статтею 782 ЦК України - право наймодавця на односторонню відмову від такого договору у разі, якщо наймач не вносить плату за користування річчю протягом трьох місяців підряд.
Проведеною перевіркою встановлено, що з 01.09.2014р. по 12.01.2015р. відповідачем не було сплачено платежі з орендної плати, зазначене підтверджено довідкою Новокаховської ОДПІ ДФС Херсонської області.
Відповідно до п. «д» ч. 1 ст. 141 ЗК України підставою припинення права користування земельною ділянкою є систематична несплата земельного податку або орендної плати.
Постановою Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» визначено, що відповідно до статті 32 Закону України «Про оренду землі» на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених умовами договору, та з підстав, визначених статтями 24 і 25 Закону України «Про оренду землі», у разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також з підстав, визначених ЗК України та іншими законами України. Розглядаючи справи зі спорів про розірвання договору оренди з підстав заборгованості з орендної плати, потрібно мати на увазі, що згідно зі статтями 1,13 Закону України «Про оренду землі» основною метою договору оренди земельної ділянки та одним з визначальних прав орендодавця є своєчасне отримання останнім орендної плати у встановленому розмірі.
Разом з тим доводи про наявність заборгованості з орендної плати мають підтверджуватися належними доказами, наприклад, довідкою, виданою державною податковою інспекцією про наявність (або відсутність) заборгованості за земельним податком та орендною платою.
На підтвердження несплати СТОВ "Таврія" встановленої орендної плати прокурором надано довідку Бериславського відділення Новокаховської ОДПІ ДФС у Херсонській області про стан заборгованості перед бюджетом по орендній платі щодо відповідача, зазначене також підтверджено додатковими поясненнями наданими на вимогу суду Новокаховською ОДПІ ДФС у Херсонській області.
Таким чином, сума заборгованості з орендної плати, що утворилася у зв'язку з несвоєчасною сплатою суб'єктом господарювання орендної плати підлягає стягненню у судовому порядку, а договір оренди земельної ділянки укладений 11.10.2012 року між Бериславською районною державною адміністрацією (далі - орендодавець) та сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Таврія» (далі - орендар) укладено договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 20,0188 га, вартістю 445819,46 грн . (згідно договору). Договір зареєстровано в відділі Держкомзему у Бериславському районі, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №652060004002710 від 18.10.2012, підлягає розірванню.
Враховуючи п. 1.3 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» спір, підлягає вирішенню у порядку господарського судочинства.
Відповідно до ст.121 Конституції України на прокуратуру України покладено здійснення представництва інтересів громадянин або держави в суді, у випадках передбачених законом.
Згідно до ст.2 ГПК України прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.
Згідно ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органом місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України цим та іншими законами, а також повноважень переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.
Крім того, згідно зі ст.2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади вирішувати питання місцевого управління в межах Конституції і законів України. Порушення чинного законодавства про місцеве самоврядування підриває основні принципи його існування, веде до незаконного відчуження спільного майна територіальних громад, чим спричиняється суттєва шкода державним інтересам та підриваються основи фінансового - економічної діяльності держави.
Таким чином, вказані вище обставини свідчать про неналежне виконання відповідачем умов договору оренди земельної ділянки та систематичну несплату ним орендної плати.
За таких обставин, позовні вимоги в частині розірвання договору оренди земельної ділянки є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Вимоги прокурора щодо зобов'язання відповідача повернути до земель комунальної власності земельну ділянку також підлягають задоволенню судом, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону України "Про оренду землі", у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором.
Така ж умова передбачена і п. 21 договору оренди земельної ділянки, відповідно до якого, після припинення дії договору орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. Судовий збір відповідно до ст. 49 ГПК України відноситься на відповідача. При цьому відповідно до пункту 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір з майнової вимоги становить 2% від суми позову, проте не може бути менший 1,5 % мінімальної заробітної плати (1827 грн.) та з кожної немайнової вимоги - у розмірі мінімальної заробітної плати ( по 1218 грн.) Всього 4263 грн.
На підставі викладеного, керуючись вимогами ст. 121 Конституції України, ст. 792 ЦК України, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», ст. ст. 2, 12, 22, 29, 54, 56 ГПК України, ст. ст. 15, 31, 32 Закону України «Про оренду землі», ст.ст.44-49, 82-86 ГПК України суд -
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Розірвати договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення укладений 11.10.2012 року між Бериславською районною державною адміністрацією та сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Таврія» (с.Качкарівка, Бериславського району, Херсонської області, код ЄДРПОУ 30841847 ) загальною площею 20,0188 га, вартістю 445819,46 грн . (згідно договору), зареєстрований в відділі Держкомзему у Бериславському районі, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №652060004002710 від 18.10.2012р.
3. Зобо'вязати сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Таврія» (с.Качкарівка, Бериславського району, Херсонської області, код ЄДРПОУ 30841847 ) повернути Бериславській районній державній адміністрації земельну ділянку сільськогосподарського призначення за договором оренди землі укладеним 11.10.2012 року між Бериславською районною державною адміністрацією та сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Таврія» (с.Качкарівка, Бериславського району, Херсонської області, код ЄДРПОУ 30841847 ) загальною площею 20,0188 га, вартістю 445819,46 грн . (згідно договору), зареєстрованим у в відділі Держкомзему у Бериславському районі, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №652060004002710 від 18.10.2012р.
4. Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Таврія» (с.Качкарівка, Бериславського району, Херсонської області, код ЄДРПОУ 30841847 ) на користь Качкарівської сільської ради ( 74350, Херсонська область, Берисласький район, с. Качкарівка, вул. Леніна, 6, р/р№332158127000460 в УДК у Херсонській області, код 24103704, код платежу 13050200, МФО 852010 ) заборгованість з орендної плати в сумі 12260 ( дванадцять тисяч двісті шістдесят) грн. 05 коп .
5. Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Таврія» (с.Качкарівка, Бериславського району, Херсонської області, код ЄДРПОУ 30841847 ) в доход спеціального фонду Державного бюджету на р/р№ 31215206783002 в ГУДКСУ у Херсонській області, МФО 852010, код ЄДРПОУ 37959779, одержувач УДКСУ у місті Херсоні, призначення платежу - судовий збір, код 03500045 - 4263 (Чотири тисячі двісті шістдесят три ) грн. судового збору.
6. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повний текст рішення
складено та підписано 30.03.2015р.
Суддя Т.Г. Пінтеліна
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2015 |
Оприлюднено | 03.04.2015 |
Номер документу | 43331677 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Пінтеліна Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні