Герб України

Ухвала від 11.03.2015 по справі 825/3105/14

Київський апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 825/3105/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кашпур О.В. Суддя-доповідач: Собків Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

11 березня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді: Собківа Я.М.,

суддів: Борисюк Л.П., Ключковича В.Ю.,

при секретарі: Присяжній Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Авдіївського споживчого товариства Сосницької райспоживспілки на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2014 року у справі за адміністративним позовом Авдіївського споживчого товариства Сосницької райспоживспілки до Менської об'єднаної Державної податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання неправомірними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач в особі Авдіївського споживчого товариства Сосницької райспоживспілки звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Менської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області, в якому просив скасувати прийняті відповідачем рішення про застосування фінансових санкцій від 18 серпня 2014 №0000014/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, від 18 серпня 2014 №0000015/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, від 18 серпня 2014 №0000016/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, від 18 серпня 2014 №0000017/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, від 18 серпня 2014 №0000018/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, а всього на суму 25000 грн.; стягнути з Державного бюджету України сплачений позивачем судовий збір згідно ч.1 ст.94 КАС України.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2014 року в задоволенні вимог даного позову відмовлено.

Позивач не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити його позов в повному обсязі.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися до суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 08 серпня 2014 року працівниками Управління податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Чернігівській на підставі наказу ГУ Міндоходів у Чернігівській області від 04.08.2014 року №334 та направлень на перевірки були проведені фактичні перевірки господарських одиниць, які належать Авдіївському споживчому товариству (код - 01775051), а саме: кафетерію розташованого за адресою: АДРЕСА_1; кафетерію, розташованого за адресою: АДРЕСА_3; кафетерію розташованого за адресою: АДРЕСА_2; кафетерію, розташованого за адресою: АДРЕСА_4; кафетерію розташованого за адресою: АДРЕСА_5.

За результатами перевірок було складено акти фактичних перевірок від 08.08.2014 року №238/25/19/22/01775051, №239/25/19/22/01775051, №240/25/19/22/01775051, №241/25/19/22/01775051, №242/25/19/22/01775051.

Згідно акту перевірки №238/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року було проведено фактичну перевірку кафетерію, розташованого за адресою: АДРЕСА_1. Перевірка проводилась в присутності продавця ОСОБА_2, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення фактичної перевірки та наказом ГУ Міндоходів у Чернігівській області, а також вручено копію вказаного вище наказу.

В ході проведення перевірки встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а сааме: 18 червня 2014 року згідно фіскального чеку №4176 було реалізовано одну пляшку горілки «Українка» 0,7 л, 40% по ціні 47,00 грн. (Мінімальні роздрібні ціни на горілку 0,7л. 40% встановлена з 17.06.2014 року в розмірі 48 грн. 86 коп.).

За результатами розгляду вищевказаного акта перевірки Менською ОДПІ було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000014/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.

В ході проведення фактичної перевірки кафетерію, розташованого: за адресою АДРЕСА_3 (акт №239/25/19/22/01 775051 від 08.08.2014 року) було встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме: 08 серпня 2014 року згідно фіскального чеку №7629 було реалізовано пляшку коньяку «Оквін» 0,25 л, 5 зірок 40% по ціні 35,00 грн. (Мінімальна ціна на коньяк 0,25л. 5 зірочок, алк. 40% встановлена з 01.08.2014 року в розмірі 36 грн. 00 коп.).

Перевірка проводилась в присутності продавця ОСОБА_3, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів в області, а також вручено копію вищевказаного наказу.

За результатами розгляду даного акту Менською ОДПІ було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000015/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.

Також, працівниками ГУ Міндоходів в Чернігівській області було проведено фактичну перевірку кафетерію, розташованого: за адресою АДРЕСА_2 (акт №240/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року). Перевірка проводилась в присутності продавця ОСОБА_4, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів в області, а також вручено копію вказаного наказу.

В ході проведення перевірки встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а сааме: 08 серпня 2014 року згідно фіскального чеку №0869 було реалізовано пляшку коньяку «Шустов» 0,25 л, 3 зірочки 40% по ціні 29,50 грн. (двадцять дев'ять грн., 50 коп.), та 1 пляшку коньяку «Шустов» 0,25 л, 5 зірочок 42% по ціні 31,00 грн. (тридцять одна грн. 00 коп.). (мінімальна ціна на коньяк 0,25л. З зірочки, алк. 40% встановлена з 01.08.2014 року в розмірі 32 грн. 01 коп., мінімальна ціна на коньяк 0,25л. 5 зірочки, алк. 40% встановлена з 01.08.2014 року в розмірі 34 грн. 50 коп.).

На підставі даного акту Менською ОДП1 було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000016/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.

Фактичною перевіркою кафетерію, розташованого за адресою: АДРЕСА_4, за результатами якої складено акт №241/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року, встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме: роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими, ніж встановлені мінімальні роздрібні ціни. Згідно фіскального чеку №2571 від 08 серпня 2014 року було реалізовано пляшку горілки «Горілочка» 0,5 л, 38% по ціні 35,00 грн. (тридцять п'ять грн., 00 коп.) (мінімальна ціна на горілку 0,5л. 38% встановлена з 01.08.2014 року в розмірі 37 грн. 91 коп.).

Перевірка проводилась в присутності продавця ОСОБА_5, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів в області, а також вручено копію вищевказаного наказу.

За результатами розгляду даного акту перевірки № 241/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року Менською ОДПІ було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000017/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.

Крім того, працівниками ГУ Міндоходів в Чернігівській області було проведено фактичну перевірку кафетерію, розташованого: за адресою АДРЕСА_5 (акт №242/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року). Перевірка проводилась в присутності продавця ОСОБА_6, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів в області, також вручено копію вказаного наказу.

В ході проведення перевірки кафетерію було встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме: роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими, ніж встановлені мінімальні роздрібні ціни, а саме: 21.06.2014 року згідно фіскального чеку №8784 було реалізовано пляшку коньяку «ОКВІН» 0,25 л, 5 зірочок, алк. 42% по ціні 35,00 грн. (тридцять п'ять грн. 00 коп.) (мінімальна ціна на коньяк 0,25л. 5 зірочок, алк. 42% встановлена з 17.06.2014 року в розмірі 36 грн. 23 коп.). Даний коньяк отримано згідно ТТН №65653478 від 10.03.2014 року від ТОВ «Савсервіс Мова».

За результатами розгляду даного акту перевірки Менською ОДПІ було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000018/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи колегія суддів зважає на наступне.

У відповідності до вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів», торгівля коньяком, алкогольними напоями, виготовленими за коньячною технологією, горілкою та лікеро-горілчаними виробами може здійснюватися лише за цінами, не нижчими від установлених мінімальних роздрібних цін.

Поняття роздрібної торгівлі наведено в статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів», під яким слід розуміти діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування.

Частиною 10 статті 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» Кабінету Міністрів України надано право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.

На виконання цієї норми Кабінет Міністрів України установив розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва згідно з додатком до Постанови Kабінету Міністрів України №957 від 30.10.2008р. «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва».

У разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої, до суб'єктів господарювання згідно абзацу 13 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень.

Як було зазначено вище, за результатами фактичних перевірок господарських одиниць позивача було виявлено ряд порушень в частині недотримання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів», наслідком чого стало застосування до позивача фінансових санкцій за п'яти окремими рішеннями на загальну суму 25000 грн.

За твердженням позивача, посадовою особою Менської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області безпідставно було застосовано фінансові санкції за одне й те саме порушення п'ять разів, оскільки діючи в межах чинного законодавства відповідач мав право прийняти лише одне рішення про застосування фінансових санкцій в сумі 5000 гривень на підставі усіх складених ним актів перевірки.

У зв'язку з цим позивач вважає, що прийняття відповідачем окремих рішень по кожному акту перевірки суперечить вимогам статті 61 Конституції України, якою передбачено, що ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

Колегія суддів не погоджується з вищевказаними твердженнями позивача з огляду на таке.

Механізм застосування фінансових санкцій визначає Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року № 790 (Порядок).

У відповідності з пунктом 5 Порядку, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства.

Як було зазначено вище, акти фактичних перевірок господарських одиниць позивача (кафетеріїв) були складені у присутності працівників Авдіївського споживчого товариства Сосницької райспоживспілки та були підписані ними без будь-яких зауважень, а тому позивач фактично погоджувався із тими фактами, що були встановлені у актах перевірки.

При цьому, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки фактичні перевірки були здійснені за кожною окремою адресою господарської одиниці позивача (кафетерію), результатом чого є наявність п'яти окремих актів перевірки, колегія суддів приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до позивача фінансових санкцій за п'яти окремими спірними рішеннями в загальному розмірі 25000 грн.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Авдіївського споживчого товариства Сосницької райспоживспілки - залишити без задоволення.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя суддя суддя Я.М. Собків Л.П. Борисюк В.Ю. Ключкович

Повний текст ухвали виготовлено - 16.03.15р.

Головуючий суддя Собків Я.М.

Судді: Борисюк Л.П.

Ключкович В.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2015
Оприлюднено02.04.2015
Номер документу43332793
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3105/14

Постанова від 15.10.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 22.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 04.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 22.10.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні