cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2015 р. Справа № 876/869/14
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Костіва М.В.,
суддів Бруновської Н.В., Запотічного І.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурс-ІФ» на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.12.2013 р. у справі №809/4002/13-a за поданням Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурс-ІФ» про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків,
встановив:
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.12.2013 р. у справі №809/4002/13-a за поданням Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурс-ІФ» про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на кошти такого платника податків, що знаходяться у банку, подання було задоволено. Зупинено до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим ДПІ у м. Івано-Франківську або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі, видаткові операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурс-ІФ» (ідентифікаційний код 37408882, Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вулиця Бельведерська, будинок 2-а, офіс 13-А), що є наявними у: ПАТ «Фольксбанк» (МФО 325213) р/р 26003000010328; АТ «УкрСиббанк» (МФО 351005) р/р 26005356297000; р/р 26049356297000. Постанову звернуто до негайного виконання.
В апеляційній скарзі скаржник просить постанову суду скасувати та відмовити у задоволенні подання. Апеляційна скарга мотивована відсутністю передбачених законом підстав для задоволення подання. Стверджує, що під час виїзду по фактичній адресі скаржника, посадова особа скаржника перебувала у відрядженні, а працівник, присутній на робочому місці, про цей візит не повідомляв.
Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, тому колегія суддів, у відповідності до ст.197 КАС України, вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши наявні в справі матеріали та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, на основі наявних у справі доказів, колегія суддів дійшла переконання, що подану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Суд першої інстанції встановив та матеріалами справи підтверджується наступне.
ТОВ «Промресурс-ІФ» 29.11.2010 р. зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області як платник податків. Згідно зі статтями 15, 180 ПК України скаржник є платником податку на додану вартість та у відповідності до пункту 16.1.4 статті 16 ПК України несе обов'язок по сплаті податків та зборів у строки та розмірах, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 ПК України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що, у відповідності до статті 36 Кодексу, є податковим обов'язком.
Станом на 17.12.2013 р. за ТОВ «Промресурс-ІФ» рахується податковий борг за платежем податок на додану вартість в загальній сумі 3052226,64 грн., який складається з основного платежу в сумі 2712706 грн., суми штрафу, нарахованого платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки в розмірі 135020,61 грн., що підтверджується уточнюючими розрахунками податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок та пені, нарахованої контролюючим органом за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань з податку на додану вартість в розмірі 204500,03 грн.
Зазначена обставина, як і узгоджений характер заборгованості, скаржником не заперечувалась.
На виконання вимог абзацу 1 пункту 59.1. статті 59 ПК України, Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області відповідачу 12.11.2013 р. надіслана податкова вимога форми «Ю» від 12.11.2013 р. за № 1953-11, яка 13.11.2013 р. отримана ТОВ «Промресурс-ІФ».
Згідно з пунктом 87.2. статті 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами. З метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу (пункту 88.1 статті 88 ПК України). Відповідно до пункту 88.2. статті 88 ПК України право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
За змістом пункту 89.3 статті 89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Наказом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області від 24.10.2013 року за № 767 «Про призначення податкового керуючого» ТОВ «Промресурс-ІФ» призначено податкового керуючого Маліновську М.В. 18.11.2013 р. керівником органу державної податкової служби, начальником Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області прийнято рішення № 10885/10/15120/7593 про опис майна у податкову заставу платника податків ТОВ «Промресурс-ІФ» і це рішення отримане ТОВ «Промресурс-ІФ» 03.12.2013 р. Окрім цього, відповідно до листа від 12.11.2013 року за № 10604/10-09-15-15-126/7523, який отриманий ТОВ «Промресурс-ІФ» 13.11.2013 р., заявником було запропоновано ТОВ «Промресурс-ІФ» надати перелік ліквідного майна для опису податкової застави із зазначенням його залишкової вартості, яке може бути використане як об'єкт застави у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна або в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, але не менше суми податкового боргу, однак вказаний лист залишений ТОВ «Промресурс-ІФ» без реагування.
Податковим керуючим Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області вживались заходи для погашення податкового боргу платника податків ТОВ «Промресурс-ІФ», що підтверджується протоколами проведеної співбесіди з підприємством-боржником за № 1 від 20.11.2013 р., за № 2 від 02.12.2013 р., а також службовою запискою за №8189/14/15-107/8012. 16.12.2013 р. податковим керуючим здійснено виїзд на фактичну адресу ТОВ «Промресурс-ІФ» з метою проведення опису у податкову заставу ліквідного майна підприємства, яке в подальшому можна було використати, як джерело погашення податкового боргу. Однак, посадові особи ТОВ «Промресурс-ІФ» відмовилися у здійсненні опису майна в податкову заставу, про що 16.12.2013 р. о 16 год. 00 хв. податковим керуючим був складений акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу за № 12667/10/15120/8358.
Скаржник не довів у встановленому порядку наявність передбачених законом підстав для такої відмови.
Згідно з п. 89.4. статті 89 ПК України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов'язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.
За приписами підпунктів 20.1.31., 20.1.32. пункту 20.1. статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень; звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до статтей 88-90, 92 та 93 розділу ІІ ПК України розроблено Порядок застосування податкової застави органами доходів і зборів, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 року № 572 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 31.10.2013 року за № 1841/24373, який визначає механізм застосування податкової застави органами доходів і зборів. Пунктом 2.4. вказаного Порядку визначено, що у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу (додаток 4). У такому випадку орган доходів і зборів звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборони відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня: складення акта опису майна податковим керуючим; складення акта про відсутність майна платника податків, що може бути описано у податкову заставу; погашення податкового боргу в повному обсязі.
Доказів, які б свідчили про виконання вимоги заявника, погашення заборгованості, по якій заявник вимагає оформлення податкової застави або спростування наявності податкового боргу, скаржник не надав суду ні першої, ні апеляційної інстанції.
Частиною 2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У відповідності до вимог ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно зі ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Скаржник у встановленому законом порядку не довів наявність передбачених законом підстав для скасування постанови суду.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд -
ухвалив:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурс-ІФ» залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.12.2013 р. у справі №809/4002/13-a - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Костів М.В.
Судді Бруновська Н.В.
Запотічний І.І.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2015 |
Оприлюднено | 03.04.2015 |
Номер документу | 43332860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Костів М.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні