Ухвала
від 25.03.2015 по справі 815/5816/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 березня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/5816/14

Категорія: 8.2.3 Головуючий в 1 інстанції: Іванов Е. А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого Золотнікова О.С.,

суддів Осіпова Ю.В. та Скрипченка В.О.,

при секретарі Мадюді В.В.,

за участю представника позивача Челака Г.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ренійському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2014 року по справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Ренійському районі Головного управління ДФС в Одеській області (правонаступник Державної податкової інспекції у Ренійському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області) до Ренійської міської ради Одеської області (третя особа Виконавчий комітет Ренійської міської ради Одеської області) про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

У жовтні 2014 року Державна податкова інспекція у Ренійському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області (далі ДПІ у Ренійському районі ГУ Міндоходів в Одеській області) звернулась до суду з позовом до Ренійської міської ради. З урахуванням уточнень позовних вимог позивач просив прийняти рішення про стягнення коштів з рахунків Виконавчого комітету Ренійської міської ради, відкритих в установах банків, у розмірі 73726 грн. 80 коп. (а. с. 88-89).

В обґрунтування позову зазначалось, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17 червня 2014 року стягнуто з розрахункових рахунків Ренійського комунального підприємства «Міськканалізація» (далі РКП «Міськканалізація») податковий борг в розмірі 74340 грн. 53 коп.. 05 серпня 2014 року названим комунальним підприємством були перераховані обов'язкові платежі за забруднення навколишнього середовища, єдиний податок та податок на прибуток у загальній сумі 2643 грн. 03 коп.. Проте, сума податкового боргу станом на 29 вересня 2014 року становить 73726 грн. 80 коп.. На думку позивача, оскільки зазначену суму боргу не можливо стягнути з розрахункових рахунків РКП «Міськканалізація» у зв'язку з відсутністю коштів, вона на підставі ст. 96 Податкового кодексу України повинна бути стягнута з рахунків Виконавчого комітету Ренійської міської ради.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2014 року у задоволенні позовних вимог ДПІ у Ренійському районі ГУ Міндоходів в Одеській області відмовлено.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, представник ДПІ у Ренійському районі ГУ Міндоходів в Одеській області в апеляційній скарзі зазначає, що судом першої інстанції при вирішенні справи порушено норми матеріального права. Так, на думку апелянта, суд не дав повну правову оцінку згідно п. 96.1 та п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України діям посадових осіб органу місцевого самоврядування, до сфери управління якого належить майно платника податків РКП «Міськканалізація». Крім того, судом не враховано, що позивач неодноразово звертався з листами до голови Ренійської міської ради та до Виконавчого комітету Ренійської міської ради щодо прийняття заходів для погашення податкового боргу РКП «Міськканалізація», проте відповіді на вказані листи ДПІ у Ренійському районі ГУ Міндоходів в Одеській області не отримувала. У зв'язку з викладеним в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції з винесенням нової постанови про задоволення позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, виступ представника позивача в підтримку апеляційної скарги, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Судом встановлено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17 червня 2014 року стягнуто з розрахункових рахунків Ренійського комунального підприємства «Міськканалізація» податковий борг в розмірі 74340 грн. 53 коп..

05 серпня 2014 року РКП «Міськканалізація» були перераховані обов'язкові платежі за забруднення навколишнього середовища, єдиний податок та податок на прибуток у загальній сумі 2643 грн. 03 коп..

Станом на 29 вересня 2014 року сума податкового боргу становить 73726 грн. 80 коп..

Вирішуючи справу, суд першої інстанції обґрунтовано виходив з того, що позовні вимоги ДПІ у Ренійському районі ГУ Міндоходів в Одеській області до Ренійської міської ради про стягнення коштів з рахунків Виконавчого комітету Ренійської міської ради, відкритих в установах банків, задоволенню не підлягають.

Так, відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п. 87.2 ст. 87 названого Кодексу джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 ст. 95 Кодексу визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

На підставі п. 95.3 названої статті Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Як встановлено матеріалами справи, постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17 червня 2014 року стягнуто з розрахункових рахунків РКП «Міськканалізація» податковий борг в розмірі 74340 грн. 53 коп. (а. с. 24-26).

05 серпня 2014 року РКП «Міськканалізація» були перераховані обов'язкові платежі за забруднення навколишнього середовища, єдиний податок та податок на прибуток у загальній сумі 2643 грн. 03 коп. (а. с. 13-15).

Для стягнення коштів з рахунків РКП «Міськканалізація» 28 серпня 2014 року позивачем направлені до банку платника (АТ «Імексбанк») інкасові доручення за №№ 459/25, 460/25, 461/25, 462/25, 463/25, 465/25, які були повернуті без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунку платника (а. с. 19-21).

З матеріалів справи вбачається, що згідно Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості щодо РКП «Міськканалізація» відсутні (а. с. 51-52).

Матеріалами справи також встановлено, що позивач звертався із запитом до Державної інспекції сільського господарства в Одеській області про надання інформації щодо рухомого майна РКП «Міськканалізація». Листом від 11 листопада 2013 року Державна інспекція сільського господарства в Одеській області повідомила позивача, що згідно даних Єдиного державного реєстру відомчих машин Держсільгоспінспекції України по Одеській області за РКП «Міськканалізація» майно не значиться (а. с. 53-54).

Відповідно до п. 96.1 ст. 96 ПК України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Згідно п. 96.3 названої статті Кодексу відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Таким чином, обов'язковими передумовами звернення контролюючого органу до суду з позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває комунальне підприємство або його майно, є обов'язок контролюючого органу звернутися до названого органу з поданням про прийняття одного з можливих рішень, передбачених пунктом 96.1 статті 96 Податкового кодексу України, а також неотримання відповіді на подання у 30-ти денний строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні вимог.

На підставі п. 5.1 Статуту РКП «Міськканалізація», затвердженого рішенням сесії Ренійської міської ради від 08 вересня 2000 року за № 284, назване комунальне підприємство створено на основі комунальної власності Ренійської міської ради.

З матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Ренійському районі ГУ Міндоходів в Одеській області зверталась до Ренійської міської ради з листом від 04 грудня 2013 року щодо виділення коштів з місцевого бюджету у 2014 році на сплату податкового боргу, зокрема, РКП «Міськканалізація» (а. с. 22).

Проте, проаналізувавши зміст названого листа, апеляційний суд приходить до висновку, що зазначений вище лист від 04 грудня 2013 року в розумінні наведених вище положень ст. 96 ПК України не може бути визнаний поданням контролюючого органу, оскільки направлений на адресу голови Ренійської міської ради до винесення постанови Одеського окружного адміністративного суду від 17 червня 2014 року, згідно якої стягнуто з розрахункових рахунків РКП «Міськканалізація» податковий борг в розмірі 74340 грн. 53 коп., тобто до здійснення контролюючим органом заходів, направлених на погашення податкового боргу за рахунок коштів та майна платника податків. При цьому у вказаному листі відсутня вимога контролюючого органу щодо прийняття міською радою одного з рішень, передбачених п. 96.1 ст. 96 ПК України.

Крім того, матеріалами справи встановлено, що 01 вересня 2014 року ДПІ у Ренійському районі ГУ Міндоходів в Одеській області звернулась до Виконавчого комітету Ренійської міської ради з листом про надання інформації щодо заходів стосовно сплати податкового боргу РКП «Міськканалізація» (а. с. 23).

Назване звернення позивача до Виконавчого комітету Ренійської міської ради також не може бути визнано поданням в розумінні п. 96.1 ст. 96 ПК України, оскільки містить лише клопотання про надання інформації щодо заходів виконкому органу місцевого самоврядування стосовно сплати податкового боргу РКП «Міськканалізація». При цьому у вказаному листі також відсутня вимога контролюючого органу щодо прийняття міською радою одного з рішень, передбачених п. 96.1 ст. 96 ПК України.

За таких обставин, апеляційний суд приходить до висновку, що позивачем не здійснено обов'язкових заходів, передбачених ст. 96 ПК України, які є передумовами звернення контролюючого органу до суду в порядку названої статті Кодексу.

Крім того, на підставі п. 96.1 ст. 96 ПК України необхідною умовою для звернення до суду з позовною заявою про стягнення податкового боргу є звернення із зазначеним позовом про стягнення податкового боргу саме з органу, в управлінні якого перебуває комунальне підприємство або його майно.

Як встановлено матеріалами справи, контролюючий орган звернувся до суду з позовом до Ренійської міської ради, в управлінні якого перебуває РКП «Міськканалізація». Однак при цьому позивачем заявлено вимогу про стягнення податкового боргу з Виконавчого комітету Ренійської міської ради, який є окремою юридичною особою.

Із врахуванням викладеного та наведених вище норм чинного податкового законодавства, рішення суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог ДПІ у Ренійському районі ГУ Міндоходів в Одеській області щодо стягнення коштів з рахунків Виконавчого комітету Ренійської міської ради, відкритих в установах банків, є правильним.

Оскільки судом першої інстанції ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції на підставі ст. 200 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову окружного адміністративного суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ренійському районі Головного управління Міндоходів в Одеській області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2014 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду

Повний текст ухвали складено 30 березня 2015 року.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2015
Оприлюднено02.04.2015
Номер документу43332887
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5816/14

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 11.04.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 25.03.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Постанова від 19.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні