ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" березня 2015 р. Справа № 809/979/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Калуський молокозавод" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5100,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
04.03.2015 року Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі – позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Калуський молокозавод" (надалі – відповідач) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5100,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог статтей 39, 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 року за № 2180/24712, відповідачем не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опубліковано у офіційному друкованому виданні та не подано до територіального органу Комісії регулярної річної інформації за 2013 рік, у зв'язку з чим до останнього застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу в розмірі 5100,00 грн.
Судом відповідно до пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову.
Відповідач, як вбачається з рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, яке знаходиться в матеріалах справи (а.с. 30), отримав 12.03.2015 року копію вищезазначеної ухвали та позовної заяви з додатками до неї, однак не подав заперечення або заяви про визнання позову у строк встановлений частиною 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно із пунктом 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Враховуючи, що до суду не було надано заперечення відповідача проти заявленого позову, справа підлягає розгляду в строк визначений пунктом 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, дійшов висновку, що позов є обґрунтованим, а тому його належить задовольнити.
Судом встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Калуський молокозавод", ідентифікаційний номер 00445682, 14.08.1995 року зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного держаного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців станом на 03.02.2015 року (а.с.24-26).
19.09.2014 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі статтей 8, 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України", пункту 7 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.09.2012 року № 1239, проведено перевірку ПАТ "Калуський молокозавод", якою встановлено порушення відповідачем вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та підпункту 4 пункту 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, а саме: відповідач, як емітент цінних паперів, не опублікував в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію за 2013 рік, не подав до територіального органу Комісії регулярну річну інформацію за 2013 рік, не розмістив в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну річну інформацію за 2013 рік (а.с.7, 10, 13).
За результатами перевірки позивачем складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 373-ПР-1-Е, 374-ПР-1-Е, 375-ПР-1-Е від 09.10.2014 року та на підставі них прийнято постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів від 19.09.2014 року, які скеровано відповідачу (а.с. 8, 11, 14, 18).
Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 09.10.2014 року, призначено дату розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ "Калуський молокозавод" на 29.10.2013 року о 10:00 год., про що повідомлено відповідача рекомендованим листом (а.с. 16, 19).
За наслідками розгляду справи уповноваженою особою – начальником Комісії прийнято постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 350-ПР-1-Е, 351-ПР-1-Е, 352-ПР-1-Е від 29.10.2014 року (а.с.9, 12, 15), а саме: застосовано до відповідача санкції у вигляді штрафу у розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян або 1700,00 грн. за кожен факт вчинення зазначених правопорушень, всього на загальну суму 5100,00 грн.
Судом встановлено, що згідно супровідного листа від 31.10.2014 року за № 09.04-04/1102 (а.с.17), Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією вищезазначені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, що підтверджується фіскальними чеками та реєстрами відправлень (а.с. 20-21).
Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 350-ПР-1-Е, 351-ПР-1-Е, 352-ПР-1-Е від 29.10.2014 року у передбаченому законодавством порядку ПАТ "Калуський молокозавод" не оскаржувалися.
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" Учасники фондового ринку - емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку.
Згідно частини 1 статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:
- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Таким чином, статтею 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначено обов'язок емітента розкривати інформацію на фондовому ринку.
Згідно частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини 2 статті 40 даного Закону звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
За приписами частини 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- розміщення на власному веб-сайті.
Частиною 6 цієї ж статті Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням за № 2826 від 03.12.2013 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску) цінних паперів емітентами цінних паперів, а також регулює строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті (веб-сторінці).
Згідно підпункту 4 пункту 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни:
- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- розміщення на сторінці в мережі Інтернет - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
1) розміщення цінних паперів без реєстрації їх випуску в установленому законом порядку - у розмірі від десяти до п'ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або в розмірі до ста п'ятдесяти відсотків прибутку (надходжень), одержаних в результаті цих дій;
2) здійснення діяльності на ринку цінних паперів без спеціального дозволу (ліцензії), якщо законом передбачено одержання спеціального дозволу (ліцензії) для здійснення такої діяльності, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) ненадання інвестору в цінні папери (у тому числі акціонеру) на його письмовий запит інформації про діяльність емітента в межах, передбачених законом, або надання йому недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до абзацу 1 статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Згідно абзацу 5 статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Таким чином, суд дійшов висновку, що не опублікувавши у офіційному друкованому виданні, не подавши до територіального органу Комісії та не розмістивши в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2013 рік, відповідач порушив вимоги статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та підпункту 2 пункту 2 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів. У зв'язку із вчиненням вказаних правопорушень на ринку цінних паперів, ПАТ "Калуський молокозавод" було притягнуто до відповідальності у відповідності до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" шляхом накладення санкцій у вигляді штрафу в загальному розмірі 5100,00 грн. згідно постанов №№ 350-ПР-1-Е, 351-ПР-1-Е, 352-ПР-1-Е від 29.10.2015 року.
Докази на підтвердження сплати відповідачем штрафних санкцій в суду відсутні. Отже, за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в загальному розмірі 5100,00 грн.
Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Також відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України слід стягнути з Публічного акціонерного товариства "Калуський молокозавод" на користь Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 182,70 грн. у відшкодування витрат по сплаті судового збору.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Калуський молокозавод" (ідентифікаційний код 00445682, місцезнаходження: 77300, Івано-Франківська область, місто Калуш, вулиця Писарська, будинок, 36) в дохід Державного бюджету України (рахунок № 31118106700015 Калуського УК, код ЄДРПОУ 37824037, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 101) штрафні санкції в сумі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень 00 копійок.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Калуський молокозавод" (ідентифікаційний код 00445682, місцезнаходження: 77300, Івано-Франківська область, місто Калуш, вулиця Писарська, будинок, 36) на користь Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 37952600, місцезнаходження: 76004, Івано-Франківська область, місто Івано-Франківськ, вулиця Грушевського, будинок, 21) 182 (сто вісімдесят дві) гривні 70 копійок в відшкодування витрат по сплаті судового збору.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 та частини 8 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя: Боршовський Т.І.
Постанова складена 24.03.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2015 |
Оприлюднено | 03.04.2015 |
Номер документу | 43332899 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні