Харківський окружний адміністративний суд
61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без розгляду
30 березня 2015 р. Справа № 820/821/15
Cуддя Харківського окружного адміністративного суду Полях Н.А. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративний позов Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Астрея - Харків" про стягнення податкового боргу ,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Астрея - Харків" (код 34953245) заборгованість з податку на додану вартість у сумі 1530,00 грн. з рахунків у банках, що обслуговують його на користь держаного бюджету, стягнену суму перерахувати до державного бюджету у відділення Держказначейства у Червонозаводському районі (код 37999628) в установі банку ГУДКУ у Харківській області, МФО 851011, розрахунковий рахунок 31111029700011, код бюджетної класифікації 14010100 в розмірі 1530,00 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причин неявки до суду не повідомив, надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причин неявки до суду не повідомив.
Враховуючи положення ст.ст.122, 128 КАС України суд вважає за можливе розглядати справу без участі представників сторін на підставі наявних у матеріалах справи доказів у порядку письмового провадження.
Відповідно до положень ч.1 статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали адміністративної справи суд дійшов до висновку, що позивачем пропущено строк звернення до суду виходячи з наступного.
Відповідно до вимог ч.1 ст. 99 КАС України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно положень ст. 100 КАС України, адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
З аналізу адміністративного позову вбачається, що заборгованість відповідача виникла внаслідок податкового повідомлення-рішення №0004871520 від 18.10.2011 р., яким відповідачу було нараховано суму грошового зобов'язання у розмірі 1530,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення було надіслано за адресою місцезнаходження позивача. Зазначене поштове відправлення не було отримано та повернулось до контролюючого органу 08.11.2011 року.
Відповідно до частини третьої статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Отже, Кодекс адміністративного судочинства України передбачає можливість встановлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків. Такі спеціальні строки мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним строком звернення до адміністративного суду, визначеним частиною другою статті 99 цього Кодексу, а також скороченими строками, визначеними, зокрема, частинами четвертою та п'ятою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
При цьому пунктом 102.2 статті 102 Податкового кодексу України визначено перелік випадків, коли грошове зобов'язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного у частині першій цієї статті.
Згідно з пунктом 102.4 статті 102 Податкового кодексу України у разі, якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Отже, наведена законодавча норма встановлює строк примусового стягнення податкового боргу - 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.
Системний аналіз пунктів 102.1, 102.2 та 102.4 статті 102 Податкового кодексу України свідчить про те, що застосування строків давності, визначених статтею 102 Податкового кодексу України, поширюється і на випадки порушення провадження у справі про стягнення відповідного податку.
Відповідно позовні вимоги контролюючого органу, пов'язані зі стягненням податкового боргу з платників податків, повинні пред'являтися протягом 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Визначене контролюючим органом грошове зобов'язання (незалежно від того, на який з 1095 днів припаде відповідне визначення) в разі його несплати платником податків набуде статусу податкового боргу. З дня виникнення податкового боргу починається відлік строку тривалістю 1095 днів для звернення податкового органу до суду з вимогою, пов'язаною зі стягненням такого боргу.
Строки сплати податкових зобов'язань регулюються статтею 57 Податкового кодексу України.
У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до положень п.п. 54.3.1 та п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об'єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством або дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
З акту №4016/15-215/34953245 від 22.09.2011р. про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість (а.с.14-16) вбачається, що контролюючим органом встановлено неподання (несвоєчасне) подання податкової звітності та заниження суми податкових зобов'язань, у зв'язку із чим було винесено податкове повідомлення-рішення №0004871520 від 18.10.2011 р. та збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1530,00 грн.
Таким чином. контролюючим органом нараховано відповідачу суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість з підстав передбачених п.п. 54.3.1 та п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 ПК України, а тому відповідно до положень ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний сплатити нараховану контролюючим органом суму грошового зобов'язання протягом 10 днів з моменту отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків його оскарження рішення контролюючого органу.
З матеріалів справи вбачається, що податкове повідомлення-рішення №0004871520 від 18.10.2011 р. направлялося на адресу відповідача, однак не було отримано, у зв'язку із чим повернулося на адресу позивача 08.11.2014р., що підтверджується копією конверту поштового відправлення (а.с.13). Зазначене податкове повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувалося ні в адміністративному, ні в судовому порядку.
Враховуючи викладене вище суд дійшов до висновку, що визначене контролюючим органом на підставі податкового повідомлення-рішення №0004871520 від 18.10.2011р. грошове зобов'язання відповідача вважається податковим боргом з 18.11.2011р. (08.11.2014р. + 10 днів для добровільної сплати), а тому строк звернення до суду із позовом про стягнення заборгованості тривалістю 1095 днів необхідно відраховувати саме з 18.11.2011р. На підставі викладеного вбачається, що строк звернення до суду із зазначеним позовом сплинув у листопаді 2014 року, у зв'язку з чим позивачем порушено строк звернення до суду.
Відповідно до ч.2 ст.100 КАС України позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
Суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до адміністративного суду і суд не знайшов підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними. (п.9 ч.1 ст.155 КАС України)
Представником позивача не надано жодних пояснень та доказів з приводу поважності причин пропуску строку звернення до суду із даним позовом, а тому не вбачає жодних поважних причин такого пропуску.
Відповідно до ч.2 ст.155 КАС України про залишення позовної заяви без розгляду суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про залишення позовної заяви без розгляду може бути оскаржена.
Керуючись положеннями ст. ст. 99, 100, 155 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Астрея - Харків" про стягнення податкового боргу - залишити без розгляду.
Роз'яснити позивачу, що він не позбавлений права повторного звернення до адміністративного суду з цим самим позовом, в порядку, встановленому законом.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 5-ти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили у разі повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Н.А. Полях
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2015 |
Оприлюднено | 03.04.2015 |
Номер документу | 43336766 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні